Iz nemačke tjuning kuće Gemballa stiže nova, EVO verzija postojećeg modela Avalanche GTR 650, koji se bazira na Porscheu 911.
Ukratko, Gemballa Avalanche GTR 650 EVO raspolaže sa pravom konjicom od 650KS i 820Nm, što je i više nego dovoljno da ubrzanje od 0 do 200 km/h traje samo 11,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 335 km/h.
Naravno, nemački tjuner nije samo pojačao motor, već je doradio i aerodinamiku automobila, pa je Avalanche GTR 650 EVO dobio i novo, ogromno zadnje krilo od karbona, redizajnirane branike sa većim otvorima za vazduh, prednji GT2 EVO spojler, prednju GT EVO haubu, nove pragove, prerađeno ogibljenje, jače kočnice (sa prednjim diskovima od 380 mm), novi izduvni sistem sa četiri završetka i nove točkove od 19 ili 20 inča (ovi potonji sa gumama 245/30ZR20 napred, odnosno 325/25ZR20 nazad). Inače, uz odličan motor i atraktivnu spoljašnjost, kupci dobijaju i ekskluzivnu unutrašnjost (koža, alkantara, Gemballa sportska sedišta, Gemballa sportski volan, aluminijumske pedale).
Pininfarina Hyperion na bazi Rolls Roycea Drophead Coupe
Italijanska dizajnerska kompanija Pinifarina je danas sa kratkim press saopštenjem i ovim teaser crtežom najavila svoj novi projekat Hyperion, koji će zvanično biti predstavljen u avgustu ove godine na događaju Pebble Beach Concours (održava se u Montereju u Kaliforniji). Radi se o unikatnom kabrioletu, napravljenom na zahtev za sada nepoznatog kolekcionara. Ovo nije prvi put da je Pininfarina napravio neki specijalni model po narudžbini bogatih klijenata. Dovoljno je podsetiti se modela Ferrari P4/5 na bazi Ferrarija Enzo iz 2006. godine koji je napravljen za privatnog kolekcionara automobila Jamesa Glickehausa (navodno ga je platio tri miliona dolara). Hyperion (ime je uzeto iz grčke mitologije) se inače bazira na Rolls Royce-ovom modelu Phantom Drophead Coupe, dok je inspiracija za njegov izgled pronađena takođe u modelima poznate britanske marke, ali iz perioda pre Drugog svetskog rata.
Nama praktično nepoznat ali u Brazilu je Volkswagen Gol bestseler već više od 20 godina, a izvozi i proizvodi se i na ostalim tržištima, kao što su Rusija, Kina i Meksiko (ovde i napomena da je u nekim zemljama poznat i kao VW Pointer). Gol je inače od 1980., kada se pojavila njegova prva generacija, do danas u Brazilu prodat u više od 5 miliona primeraka, a još skoro milion ih je našlo kupce širom sveta. Zato ne treba da čudi da se pojavljivanje treće generacije ovog modela u Južnoj Americi smatra za jedno od najznačajnijih ovogodišnjih premijera (zvanična promocija če inače biti održana već za nekoliko dana, tačnije 29. juna).
Mada je Volkswagen danas zvanično objavio samo jednu fotografiju (prva slika) ovog malog automobila, na internetu se ipak mogu pronaći i druge slike, koji u potpunosti otkrivaju njegov izgled (uključujući i unutrašnjost).
Sem novog izgleda i unapređenog kvaliteta, možda i najvažnija promena se uz stvari odnosi na to da su motori sada postavljeni poprečno, a ne više uzdužno kao kod dosadašnjih verzija (što je bilo veoma neobično rešenje za jedan mali automobil). Novi Gol inače ima Volkswagenovu PQ24 platformu, koju koriste i VW Fox i aktuelni VW Polo, a pokretaće ga 1.0 i 1.6 litarski motori, koji sem benzina mogu da koriste i etanol. Najveći 1.8 litarski agregat je izbačen iz palete, a postoji mogućnost da Gol dobije i 1.4L motor iz evropske verzije VW Foxa, ali to za sada nije zvanično potvrđeno.
Paletu karoserijskih varijanti će kasnije dopuniti i sedan verzija, koja će na brazilskom tržištu napasti nedavno predstavljeni Peugeot 207 Brasil Passion (o njemu više OVDE). VW Gol je inače ranije već prodavan u limuzinskoj verziji (pod imenom VW Voyage), a zanimljivo je da je taj sedan izvožen i u SAD (od 1987. do 1993. godine), gde je komercijalizovan kao VW Fox.
Očekuje se da će se novi Gol prodavati ne samo u Brazilu i ostalim zemljama Južne Amerike, već i u Indiji, Kini, Rusiji, Meksiku, Iranu, Africi, a pominje se da bi se u Istočnoj Evropi mogao prodavati pod značkom češke Škode.
VIDEO : Volkswagen Gol
Pošto su pre dvadesetak dana objavili prve zvanične slike i detalje o obnovljenom Porscheu 911 u verziji sa zadnjim pogonom, iz Porschea su danas stigle i prve informacije o njegovim varijantama sa novim, elektronski kontrolisanim 4x4 pogonom – modelima Carrera 4 i Carrera 4S (takođe dostupni u Coupe i Cabriolet izdanju).
Što se izgleda tiče, i za ove 911-ice važi ono što je već rečeno za standardne varijante sa zadnjim pogonom. To znači da dizajnerske promene u odnosu na stare modele i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su tako zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla. Ovde treba napomenuti i da je zadnji kraj Carrere 4 i Carrere 4S za 44 mm širi od varijanti sa zadnjim pogonom.
Daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako su 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični agregati u revidiranom Porscheu 911 dobili sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne. Manji 3,6 litarski agregat u Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 254kW/345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 283kW/385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm).
Obnovljeni 911 je dobio i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (opcija), nazvan Porsche Doppelkupplungsgetriebe ili kraće PDK (standard je inače manuelni šestostepeni menjač).
U zavisnosti od verzije, 911-ica sa 4x4 pogonom sada ima do 12,9 odsto manju potrošnju goriva, kao i 15,4% manju emisiju CO2. Npr. 911 Carrera 4 Coupe sa PDK menjačem po fabričkim podacima troši 10,1 litar goriva na 100 km, dok se Carrera 4S Cabriolet PDK zadovoljava sa 10,7 litara.
Inače, 911-ice sa 4x4 pogonom će kupcima u Zapadnoj Evropi biti dostupne od 25. oktobra ove godine.
UPDATE : obnovljena Dacia Logan
Iz Rumunije stižu nove špijunske fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine. Kao što se i očekivalo, inspiracija za Loganov svežiji izgled je pronađena u novom modelu Sandero, čija svetska premijera je inače održana početkom marta na salonu automobila u Ženevi (o tome više OVDE). To u praksi znači da je najveće promene Logan doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka sa novim logom marke, modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh i mestom oko svetala za maglu. Promene na zadnjem kraju su diskretnije i obuhvataju blago doterana svetla i branik, novu hromiranu lajsnu na donjem delu poklopca prtljažnika, koji je uz to dobio i nešto izraženiji spojler. Uz unapređeni interijer (novi volan, kvalitetniji materijali), to je u principu to.
Sem ovih slika, u ovom trenutku nema konkretnijih podataka o doteranom Loganu, pa tako ni o eventualnim promenama u paleti pogonskih agregata. Trenutno ta paleta obuhvata pet motora: tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS.
Oni koji su bili razočarani kada je Mercedes svojevremeno ponudio model SLR 722 Edition sa "samo" 650KS a ne 722 koliko je sugerisalo ime, prošle godine su došli na svoje. Naime, ljudi iz američke tjuning kompanije Renntech su tada "ispravili grešku" koju su učinili u Mercedesu, pa su pojačali 5,5 litarski V8 motor sa 650 na 722 konja (PKG1 paket), tako da ovaj model sa punim pravom može da nosi oznaku SLR 722 Edition. To je bilo prošle godine, a sada je Renntech ponudio još jaču PKG2 verziju sa 552kW/740KS pri 6400 o/min. (zasluga modifikovanog izduvnog sistema i reprogramirane elektronike motora). Osim pojačanja snage, Renntech SLR 722 PKG2 je dobio i nove Signature desetokrake točkove od 20 inča. Renntech svoj PKG1 paket naplaćuje 12.990 dolara, PKG2 ima cenu od 26.990 dolara, dok novi aluminijumski točkovi staju dodatnih 7800 dolara.
Inače, broj 722 u oznaci ovog SLR-a označava vreme starta (7 sati i 22 minuta ujutru) pobedničke posade Mercedesa 300SLR na trci Mille Miglia 1955. godine, koju su činili Stirling Moss i Denis Jenkinson.
Nakon što su 2006. godine (bogatim) kupcima ponudili specijalni
Murcielago LP640 Versace u Coupe verziji (napravljeno je samo 10 primeraka), a nešto
kasnije i jedan crni Murcielago Roadster (prodat u dobrotvorne svrhe),
Lamborghini i modna kuća Versace su sada ponovo udružili snage i nastala je još
jedna limitirana edicija ionako ekskluzivnog Murcielaga LP640. Radi se o Murcielagu
LP640 Roadster Versace Edition, koji je javnosti predstavljen 23. juna u Milanu
na događaju Versace's Via Gesu palazzo for Men's Fashion Week.
Ovakav Murcielago se nudi u beloj boji karoserije, u kombinaciji sa sportskim sedištima u beloj Nappa koži, u kojoj se nalaze i prednji panel, vrata i centralna konzola. Zanimljiv detalj je i providni poklopac motora, kroz koji se vidi V12 mašina sa 471kW/640KS.
Specijalni Murcielago LP640 je takođe inspirisao italijansku modnu kuću da stvori čitav asortiman novih dodataka, koji će biti dostupni od novembra ove godine u Versace buticima i probranim Lamborghinijevim dilerima. Radi se o kožnim sportskim torbama, koferima, rukavicama, kaiševima, novčanicima, privescima za ključeve, šeširima...
U pripremi i Alfa Romeo MiTo GTA
Dok prodaja standardnih verzija nove Alfe MiTo tek treba da startuje narednog meseca (o tome više OVDE), u ovoj italijanskoj kompaniji već planiraju i njegovu sportsku GTA verziju.
Po sadašnjim informacijama, budući MiTo GTA (imaće i dalje prednji pogon) treba da se pojavi u prodaji u leto 2009. godine, a za pogon će biti zadužen 1,75 litarski četvorocilindrični benzinac sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem. Iz ovog agregata je izvučeno svih 230KS, što će prema navodima Italijana biti dovoljno da MiTo GTA postane najsnažniji automobil u svojoj klasi.
Podsećanja radi, prema pisanju britanskog AutoExpressa, Alfa Romeo već radi i na kabriolet verziji svog novog najmanjeg modela (imaće plateni krov i mesta za četiri putnika), koji će se na tržištu pojaviti za manje od 18 meseci (promocija će međutim biti već na sledećem ženevskom salonu automobila u martu 2009. godine). Konkretniji podaci o MiTo Cabrioletu su i dalje nedostupni ali treba očekivati da će paleta motora obuhvatati snažnije agregate iz modela sa limenim krovom.
BMW Progressive Activity Sedan na salonu u Frankfurtu 2009.
Prošle godine je prvi čovek BMW-a Norbert Reithofer otkrio planove ovog bavarskog proizvođača za budućnost, gde je posebno mesto rezervisano za automobil koji je za sada nazvan Progressive Activity Sedan (PAS). Prema najnovijim informacijama, novi BMW PAS će svetlost dana ugledati na sledećem salonu automobila u Frankfurtu (septembar 2009. godine), a prodaja će startovati ubrzo posle toga. Kao i najnoviji BMW X6, i PAS će u osnovi biti četvorosed i imaće verziju sa pogonom na sva četiri točka. Razlika između X6 i PAS-a je u tome što je X6 napravljen na bazi BMW-a X5, dok će PAS za osnovu koristiti buduću seriju 5 Touring (interne oznake F11) koja će se pojaviti 2010. godine. Ovo naravno ne znači da će PAS i serija 5 za 2010. - tu biti isti. Bez obzira što će i spoljašnji izgled biti prilično drugačiji, najveće razlike između ova dva potonja automobila će se u stvari ogledati u interijeru i njegovoj koncepciji. BMW PAS će naime imati i jedno pomoćno sedište (dakle 4+1 koncepcija), koje će moći lako da se ukloni kada nije u funkciji. Što se spoljašnjeg dizajna tiče, na ovim slikama posebnu pažnju privlače veoma kratki prepusti karoserije, istaknuti blatobrani, prokupeovska linija krova i veliki točkovi (veličine od 18 do 21 inča). BMW PAS će biti dugačak 4,90 metara (međuosovinsko rastojanje preko 3 metra), a težak oko 1900 kg. Po sadašnjim najavama, PAS neće pripadati ni MPV ni SUV kategoriji (mada će postojati i varijanta sa 4x4 pogonom), a neće biti ni njihova kombinacija, već nešto sasvim novo. Uostalom, i za novi X6 BMW tvrdi da predstavlja novu, tzv. Sports Activity Coupe kategoriju. Novi PAS će se nuditi sa četiri motora: PAS 3,0d sa 245KS i 550Nm, PAS 3,0sd sa 300KS i 650Nm, PAS 3,0si sa 306KS i 400Nm i na kraju PAS 4,0sd sa V8 dizel motorom od 408KS i 600Nm. Podrazumeva se da će uz ove motore biti dostupan i BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja, Start&Go funkciju), a ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i hibridna varijanta ovog modela (slično najnovijoj studiji BMW X6 ActiveHybrid Concept, koga pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektro-motora, što na kraju omogućava da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20% manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem). Najavljuje se i ugradnja BMW-ovog i-drive sistema i ZF automatskog menjača sa 8 stepeni, a što se cene tiče, ona bi mogla da se kreće na nivou modela X6.
Pošto je u Kini ponovo počela proizvodnja nekadašnjeg Rovera 75 (ali pod imenima MG7 i Roewe 750), Kinezi su startovali i sa proizvodnjom nekadašnjeg Rovera 25 Streetwise. Poput svog većeg brata, i Rover 25 Streetwise je u Kini dobio novo ime – MG3 SW, a kupcima se nudi sa dva benzinska četvorocilindrična motora, zapremine 1.4 i 1.8 litra (manji ima 75kW/102, a veći 87kW/118KS). Ovde treba napomenuti da Kinezi već pripremaju naslednika za MG3 SW, koji na tržištu treba da se pojavi 2011. godine.
Peugeot nastavlja sa promocijama specijalnih serija svojih automobila. Najnoviji u nizu je Peugeot 107 Street Racing, pod čijom haubom se nalazi 1.0 litarski trocilindrični benzinac sa 50kW/68KS (tako da se reč Racing u imenu u stvari odnosi samo na atraktivniju šminku automobila).
Spoljašnjost 107 – ice u Street Racing dresu karakterišu novi prednji spojler, crvene trake na haubi, krovu i zadnjem braniku, kao i centralno smešten dupli završetak izduvnog sistema i set atraktivnijih petokrakih aluminijumskih točkova.
Interijer je bogatiji za kožni volan prošiven crvenim koncem, klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom, kao i za detalje crvene boje (vrh ručice menjača, prstenovi otvora za vazduh).
Prodaja Peugeota 107 Street Racing u Zapadnoj Evropi startuje od 1. jula, i to po početnoj ceni od 11.700 evra.
Porsche je jedan od malobrojnih evropskih proizvođača koji u svojoj ponudi nema i model sa dizel motorom, ali to će se promeniti od sredine sledeće godine kada će se u prodaji pojaviti dizel verzija SUV modela Cayenne. Iz Porschea su naime za Automotive News ipak potvrdili (i to posle dugog perioda negiranja) da će na salonu automobila u Ženevi 2009. promovisati Cayenne pokretan Audijevim 3.0 litarskim V6 dizelašem od 240KS. S obzirom na veze Volkswagena i Porschea izbor motora ne iznenađuje, mada pomalo i razočarava, budući da Volkswagen u svojoj paleti ima i daleko snažnije dizelaše, koji bi se bolje uklopili u imidž Porschea (recimo V10 motor sa 258kW/350KS i 850Nm obrtnog momenta iz Touarega R50). Prema pojedinim izvorima, u razmatranju je bila ugradnja većeg V8 dizelaša, ali se zbog veće težine od toga odustalo. Očekuje se da Cayenne sa dizel motorom ima prosečnu potrošnju od oko 10 litara na 100 km. Porsche je za Automotive News otkrio i da je prvobitno bilo planirano da Cayenne 3.0 V6 TDI ima svetsku premijeru u januaru 2009. i to zajedno sa redizajniranim Boxsterom, ali je na kraju odlučeno da se promocija ova dva modela ipak odvoji.
Inače, Porsche planira da sledeću generaciju Cayenna ponudi i sa hibridnim pogonom (kombinacija V6 benzinca i elektro-motora), koji će od 2010. biti dostupan i u budućem sportskom sedanu Panamera.
Nemački magazin AutoBild je objavio nekoliko novih fotografija (uključujući prvu pravu sliku unutrašnjosti) najnovijeg Ferrarijevog modela California, čija će zvanična svetska premijera inače biti upriličena na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu.
Kao što je poznato, Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom (spušta/podiže se za samo 14 sekundi) i kao takav treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje).
Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarski V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude ispod četiri sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 310 km/h. Ako nekoga to uopšte interesuje kada je u pitanju Ferrari, emisija CO2 iznosi 310 grama po kilometru, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima je 13,2 litra na 100 km.
Ferrari California je inače dugačak 4560 mm, širok 1900 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2700 mm, dok je zapremina prtljažnika 360 litara (kada je krov podignut) odnosno 260 litara (kada je krov spušten). Za poređenje, aktuelni Ferrari F430 je dugačak 4512 mm, širok 1923 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm.
Ferrari California je opremljen i ekskluzivnim F1-Trac traction controlom (sistemom koji je debitovao u Ferrariju 599 GTB Fiorano), Brembo kočionim sistemom sa karbon-keramičkim diskovima, najkvalitetnijim materijalima u kabini i infotainment sistemom.
VIDEO : Ferrari California
Kia Forte : nova slike
Nakon što je početkom meseca objavljena prva fabrička skica, iz Kije su u javnost pustili i dve zvanične teaser slike, koja prikazuju prednji deo i bokove naslednika već prilično ostarelog modela Spectra (u Evropi Cerato).
Kada bude zvanično predstavljen (21. avgusta ove godine), novi Korejac će poneti i novo ime - Kia Forte.
Iako za sada i dalje nema konkretnijih zvaničnih detalja o samom automobilu, Forte će biti jedan od prvih modela korejske kompanije koji će se odlikovati novim Kijinim korporativnim izgledom, viđenim na koncept vozilu Koup (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Upravo bi Theta II 2.0 litarski turbo motor sa 290 konja iz Koup Concepta mogao da bude jedan od pogonskih agregata u novoj Kiji Forte (ali najverovatnnije u verziji sa manjom snagom), dok bi ostatak palete mogli da čine atmosferski 1.6 i 2.0 litarski četvorocilindrični motori.