home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Fabrički Audi Q7 vam nije dovoljno atraktivan ni dovoljno snažan? Nema problema. Nemački JE Design nudi novi kit za Audi Q7 3,0 TDI V6 (umesto 233 sada razvija 285 konja), dok Q7 u verziji sa benzinskim 4,2 litarskim V8 motorom umesto sa standardnih 350KS, posle obrade u JE Designu (novi kompresor, interkuler, sportski izduvni sistem i izmenjena kontrolna jedinica motora), raspolaže sa okruglo 500 konja i 600Nm obrtnog momenta. Poboljšane su i performanse, pa ovaj Q7 sa 500 konja pod haubom, od 0 do 100 km/h stiže za 5,6 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 271 km/h. Pritom, motor i dalje zadovoljava aktuelne evropske regulative o emisiji izduvnih gasova. Za poređenje, standardni Audi Q7 4,2 V8 FSI ubrzava do stotke za 7,4 sekunde, a najveća brzina koju postiže je 243 km/h.

Osim pojačanog motora, Q7 u režiji JE Designa je dobio i kompletan aerodinamički "Street Rocket" body kit, koji uključuje novi prednji i zadnji branik, pragove, dodatna svetla napred, "trepavice" na prednjim svetlima, drugačija zadnja svetla, zadnji krovni spojler, kao i spušteno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem sa četiri hromirane izduvne cevi, specijalnu "Red Rocket" crvenu boju, petokrake 22-inčne aluminijumske felne i modifikovani interijer (koža, alkantara, detalji od karbona, novi kožni upravljač sa zaravnjenim donjim delom i vrhunski audio sistem).





Chevrolet Tornado

17 Jun 2008 - 00:57 Noviteti Link

Chevrolet Tornado je manje pick-up vozilo, koje General Motors nudi meksičkim kupcima za oko 15.000 američkih dolara (ili oko 9740 evra), s tim što treba napomenuti da se automobil proizvodi u Brazilu (tamo se inače komercijalizuje pod nazivom Chevrolet Montana, dok je u Južnoj Africi poznat kao Opel Corsa Utility).

Za pogon je izabran 1,8 litarski četvorocilindrični benzinac sa snagom od 104 konja i 160Nm obrtnog momenta (baš i ne opravdava ime Tornado), čija se snaga preko petostepenog manuelnog menjača prenosi na prednje točkove. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 10 sekundi.

Inače, tovarni prostor ovog malog transportera je dimenzija 1670 mm x 1340 mm, dok nosivost automobila iznosi 730 kg.



Fiat Fiorino Qubo

17 Jun 2008 - 00:52 Noviteti Link

Fiat će tokom ovog meseca startovati sa prodajom nove Qubo verzije svog lakog komercijalnog vozila Fiorino (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.

Novi Fiorino Qubo je dobio modifikovan prednji i zadnji kraj, kao i tri bočna prozora (za razliku od blizanaca iz Citroena i Peugeota čije putničke verzije nemaju staklo na zadnjem bočnom delu vozila, što kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i putnički Fiorino se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Nemu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino Qubo objedinjuje parktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, putnički Fiorino raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2500 litara.

Dužina novog Fiorina Qubo iznosi 3959 mm, širina 1716 mm, visina 1735 mm, dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS i 190Nm, kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS i 118Nm  Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino Panorama može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalinim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča, Fiatovim Blue&Me sistemom, parking senzorima...

U ponudi će biti verzije Active i Dynamic, a osnovni Fiorino Qubo će u Italiji stajati oko 13.000 evra.



Trebale su da prođu skoro tri pune godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik (predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), prerastao u serijski model. Naime, Honda je u Japanu upravo startovala sa proizvodnjom ovog automobila, koji se, pod punim imenom Honda FCX Clarity, od ovog leta nudi ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje), a od kraja godine biće dostupan i kupcima u Japanu. Honda inače planira da u naredne tri godine proizvede seriju od 200 ovih automobila. U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus kretanja iznosi 280 milja ili oko 450 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil (kao nusprodukt se stvara vodena para). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, serijski FCX Clarity je lakši od studije od pre skoro tri godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej koji pokazuje potrošnju vodonika.

 



Lexmaul je još jedna u nizu tjuning kompanija koje su specijalizovane za modifikacije nemačkih automobila, a na slici je njihov najnoviji proizvod – doterani VW Golf GTI. Lexmaul tjuning kit za ovaj Golf se sastoji od novih pragova, redizajniranog zadnjeg branika sa integrisana 4 završetka izduvnog sistema, petokrakih aluminijumskih točkova u crnoj boji, kao i paketa za povećanje snage motora. Tako Lexmaul Golf GTI sada razvija 248KS, a Golf GTI Edition 30 čak 308 konja i 395Nm obrtnog momenta. 



Novi BMW Z4

16 Jun 2008 - 13:23 Top secret Link

BMW će novu generaciju svog roadstera Z4 predstaviti tokom 2009. godine (kao model za 2010.), a ono što predstavlja najveću novinu (pored naravno novog i elegantnijeg izgleda), jeste da će budući Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, dobiti tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio. Ovde treba napomenuti da će prema nekim izvorima, kupci novog Z4, pored pomenutog tvrdog sklopivog, ipak i dalje moći da izaberu i klasični platneni krov. Budući Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, novi prednji deo automobila delimično za uzor koristi prošlogodišnji BMW CS Concept, dok je zadnji kraj inspirisan aktuelnom serijom 6. Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, između ostalog i zato jer bavarska fabrika po ranijim (nezvaničnim) vestima želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu  klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster. Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz serije 3 (postojaće naravno i sportska M verzija). Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.



Izvor : mtsmondo.com

Posle opsežne analize grupe od 20 italijanskih i 150 "Zastavinih" stručnjaka, u Torinu je saopšteno da će u septembru u kragujevačkoj fabrici automobila početi proizvodnja drugih "Fijatovih" modela.

"Večernje novosti" saznaju da će se, na dograđenoj liniji za proizvodnju "punta" od jeseni proizvoditi "grande punto".

Stručnjaci dveju kompanija sakupili su sve podatke o tehničko-tehnološkim, proizvodnim, finansijsko-pravnim i ekološkim aspektima za potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu "Zastave" i "Fijata". Tako su stvoreni uslovi da rukovodstvo "Grupe Fijat" saopšti sve detalje o budućoj saradnji, pa i nazive modela koji će se, pored dva potpuno nova, proizvoditi u Kragujevcu.

U "Zastavi" kažu da se ugovor potpisuje između "Fijata" i države i da je za kragujevačku fabriku, do tog trenutka, na snazi plan proizvodnje za ovu godinu koji je utvrđen krajem 2007.

Prema rečima Zorana Bogdanovića, direktora fabrike "Zastava auto", ugovor sa "Fijatom" i ulazak u strateško partnerstvo doneće neke novine u projektu "punto". Ipak, dok "Fijat" ne saopšti kako će biti organizovana proizvodnja, u "Zastavi" ćute.

Nebojša Zdravković, član gradskog veća Kragujevca zadužen za saradnju sa Vladom Srbije, za "Novosti" kaže da se nada da će do septembra posao na proširenju linije, na kojoj se sada proizvodi "punto", biti završen, pa će, za oko tri meseca, moći da se proizvodi još jedan "Fijatov" model.



Mazda je danas najavila da će na ovogodišnjem međunarodnom salonu automobila u Moskvi (traje od 26. avgusta do 7. septembra) publici premijerno prikazati potpuno novi koncept automobil u crossover kategoriji, čije ime će biti objavljeno naknadno. Tačnije, radi se o sportskom, kompaktnom SUV vozilu, dizajniranom specijalno za rusko tržište. S tim u vezi, Rusija je jedno od najbrže rastućih evropskih tržišta, posebno u segmentu SUV vozila (čiji udeo na tržištu Rusije iznosi oko 20%), pa svetska premijera ovog koncepta u Moskvi i ne treba mnogo da iznenađuje.

Ovaj kompaktni SUV koncept je inače najnoviji u nizu novog Mazdinog dizajnerskog pravca Nagare (na japanskom "tok"), koji je već viđen na ranijim studijama, kao što su Nagare, Ryuga, Hakaze, Taiki i Furai. U svakom slučaju, iz Mazde poručuju da je ovaj novi koncept automobil dizajniran tako da zadovolji pre svega mlađe kupce SUV vozila, koji imaju izražen osećaj za stil.



Peugeot 207 Passion

16 Jun 2008 - 00:45 Noviteti Link

Iako je njegov naslednik na tržištu prisutan već nekoliko godina, Peugeot 206 (predstavljen još 1998. godine) očigledno još nije ni blizu kraja svoje uspešne karijere. Naime, jedan od najpopularnijih modela ove francuske fabrike, tačnije njegova varijanta namenjena prodaji u Južnoj Americi, nedavno je prošla kroz popriličan kozmetički tretman.

Tako je 206-ica iskorišćena kao baza za nastanak novog modela, koji će u Brazilu prodavati kao Peugeot 207 Brasil. Drugim rečima, nastao je nekakav dizajnerski hibrid sa prednjim delom evropskog Peugeota 207 i bokova i zadnjeg kraja sa 206-ice (mada sa novom grafikom svetala i drugačije oblikovanim branikom). Zato nije ni čudo da su ga specijalizovani automobilski novinari u Brazilu već prozvali : "206 i po". Pritom je zanimljivo i to da se novi 207 Brasil još označava i kao prvi Peugeot u potpunosti razvijen u toj zemlji Južne Amerike.

Prilikom nedavne prezentacije, Peugeot 207 Brasil je prikazan samo u hatchback i karavan verzijima (njihove slike možete pogledati OVDE), dok su zvanične fotografije modela 207 Passion (klasična limuzina sa četiri vrata) naknadno objavljene pre nekoliko dana. Ovde još i podatak da ovu malu limuzinu (dugačku 4,18 metara) pokreću dva motora : 1.4i Flex sa 82KS 1.6i 16v Flex sa 113KS.



H&R Seat Ibiza

16 Jun 2008 - 00:31 Tuning Link

Samo koji dan posle tjuning kuće JE Design (o tome više OVDE), nedavno promovisana nova generacija Seat Ibize je doživela i doterivanje od strane poznate nemačke kompanije H&R, specijalizovane za modifikacije ogibljenja. Tačnije, Ibiza je dobila novi set H&R sportskih opruga, čime je automobil spušten za 40 mm. Rezultat je unapređeno upravljanje i nešto atraktivniji izgled, uz neznatno smanjen nivo komfora.  



Nemačkim kupcima je na raspolaganju nova specijalna serija Hyundaija Coupe sa dodatnom oznakom Cool Edition. To u praksi znači da je ovaj korejski 2+2 kupe dostupan u "Crystal White" i Carbon Grey" bojama karoserije ali uvek u kombinaciji sa kožnim sedištima u crvenoj koži i 2,0 litarskim benzinskim motorom od 105kW/143KS. Cool Emotion paket podrazumeva i Borbet aluminijumske točkove od 18 inča, aluminijumske detalje u unutrašnjosti i automatski klima uređaj. Nemački kupci sve to dobijaju za 25.590 evra, a treba napomenuti da će biti napravljena limitirana serija od samo 100 primeraka ovog Coupea.



Nissan će od početka jula u Zapadnoj Evropi krenuti sa prodajom nove i istovremeno najjače dizel verzije svog kompaktnog MPV modela Note. Tačnije, u poređenju sa dosadašnjim najsnažnijim 1.5 dCi motorom sa 86KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min., nova, snažnija varijanta ovog agregata razvija 103KS pri 4000 o/min. i 240Nm pri 2000 o/min. To je dovoljno da najveća brzina poraste sa 168 na 180 km/h, a da ubrzanje padne sa 13 sekundi na 11,1 sekundu. Kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 5,1 litara dizela na 100 km, a emisija CO2 je 136 g/km (DPF filter čestica čađi je inače standard).



Hofele Volkswagen Touareg

16 Jun 2008 - 00:13 Tuning Link

Tjuning kuća Hofele Design je predstavila novi aero body paket za modifikaciju aktuelnog Volkswagen Touarega. Ukratko, kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika sa velikim otvorima za vazduh i dodatnim svetlima, zatim nove haube motora, zadnjeg krovnog spojlera i drugačijeg zadnjeg branika sa integrisanim izduvnim cevima. To nije sve, jer je Hofele Design za Touareg predvideo još i nove petokrake aluminijumske točkove od 22 inča (sa gumama 295/30 R22) i ogibljenje spušteno za 40 mm.



Izvor : www.dw-world.de

Srbija se našla među državama u kojima bi mogla da se proizvodi nova serija Mercedesovih automobila. Kako prenosi nemački magazin "Auto moto sport", pozivajući se na izvore u rukovodstvu automobilskog koncerna Dajmler, tokom naredne sedmice Mercedes će doneti odluku o tome gde će se nova generacija "malih vozila" Mercedesa A i B klase proizvoditi. Ovaj list, iz izvora bliskih vrhu Dajmlera, saznaje da se razgovori u ovom trenutku vode sa partnerima u Poljskoj i Rumuniji, a razmatraju se pregovori i sa Mađarskom i Srbijom. Generalni direktor Dajmlera Diter Ceče u petak je u Bremenu najavio da će proizvodnja nove generacije Mercedesa početi 2011. godine i dodao da odluka o tom gde će se proizvoditi još nije doneta. List tvrdi da je Srbija Mercedesu ponudila povoljne subvencije, a Mađarska visoko kvalifikovanu radnu snage. Izvor pomenutog magazina, procenjuje da za sada najlošije karte za "sklapanje posla" sa Mercedesom ima Rumunija. Portparol ove kompanije nije želeo da komentariše tvrdnje lista, ali je rekao da će odluka o saradnji biti doneta bez ikakvih pritisaka i vremenskih ograničenja.



Uvoznik Fiatovih automobila za Srbiju, kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) je konačno počela sa prodajom restilizovane Fiatove Crome, koja je inače svoju zvaničnu svetsku premijeru imala još na prošlogodišnjem salonu automobila u Bolonji. Radi se o najvećem modelu u Fiatovoj gami, koji od svoje promocije 2005. godine nije uspeo da ostvari prodajne planove italijanskog proizvođača. Iako je za dizajn bio angažovan i proslavljeni Giorgetto Giugiaro, dosadašnja Croma jednostavno nije uspela da pridobije značajniji broj kupaca u svojoj kategoriji, a razloge za to treba tražiti, između ostalog, i u neobičnoj formi karoserije, koja predstavlja nekakvu kombinaciju limuzine, karavana i MPV vozila. Zato i ne treba da čudi ovako brzo pojavljivanje njegove osvežene varijante. Kako bilo, Nuova Croma donosi potpuno redizajniran prednji kraj, koji veoma podseća na već viđena rešenja na modelima Grande Punto i Bravo (svetla, maska, branici). Koliko će ovaj familijarni look pomoći u poboljšanju prodaje, za sada je nezahvalno prognozirati, mada je prvi utisak daleko povoljniji u odnosu na staru verziju. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće prvi rezultati prodaje. Sem novih prednjih svetala i maske, Nuova Croma donosi i drugačije pragove, više hroma na okvirima prozora, novi branik i spojler pozadi, a u unutrašnjosti novi upravljač, revidirani panel sa instrumentima i nove, kvalitetnije materijale. Zahvaljujući svojim dimenzijama (dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 476 cm/177 cm /160 cm/270 cm) Croma raspolaže izuzetno prostranim i komfornim interijerom za pet putnika, velikim prtljažnikom od 500 litara, a treba podsetiti da je Croma na EuroNCAP kreš testu osvojila maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Od opreme (bilo standardne, bilo opcione) treba izdvojiti potpuno novi DVD plejer, Blue&Me sistem, satelitsku navigaciju, Cruise control, senzore za kišu, parking senzor, sistem za praćenje pritiska u gumama, ABS, EBD, ASR, ESP, MSR elektronske sisteme, do devet vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Hill holder (za pomoć pri startu na uzbrdici) i Follow-me-home funkciju prednjih svetala, koja ostaju uključena još nekoliko sekundi pošto vozač i putnici napuste automobil. Ukratko, Fiat želi da predstavi novu Cromu kao privlačan, prostran, komforan, bezbedan i pristupačan automobil za porodične ljude. Što se motora tiče, Fiat je u novu Cromu ugradio dva benzinca (1,8 16V sa 140KS i 2,2 16V sa 147KS) i tri MultiJet dizelaša : 1,9 litarski 8V sa 120KS, 1,9 litarski 16V sa 150KS, kao i 2,4 litarski 20V, koji raspolaže sa 200KS (svi motori ispunjavaju Euro4 standarde). Benzinci su opremljeni sa 5-stepenim transmisijama (sa opcionom sekvencijalnom automatskom transmisijom za model 2,2 16V), dok svi dizelaši imaju menjače sa 6 stepeni prenosa (sekvencijalni automatik je opcija za 1,9 MultiJet 16V sa 150KS, a standard kod modela 2,4 MultiJet 20V). Međutim, iz ove palete kupcima u Srbiiji se nude samo dva motora : 1,8 litarski benzinac sa 140KS (staje 21.600 evra) i 1.9 8V dizelaš od 120 konja, koji u Srbiji startuje sa cenom od 24.768 evra sa PDV-om. 

Chevrolet Aveo

Tokom juna u Srbiji zvanično počinje prodaja i novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji (zvaničan sajt uvoznika je gm-chevrolet.co.yu). Uprkos snažnijim motorima i bogatijoj standardnoj opremi, cene za obnovljeni Aveo nisu značajnije veće u odnosu na dosadašnju verzije, pa tako osnovni Aveo sa troja vrata treba platiti 9360 evra sa PDV-om. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom (na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba, dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski agregat, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 74kW/101KS. Veliki napredak je učinjen i u prostranijoj unutrašnjosti, i to ne samo na polju dizajna, već i unapređenom ergonomijom, kvalitetom upotrebljenih materijala i završnom obradom. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Proizvodnja obnovljenog Avea se inače odvija u GM-ovoj fabrici u Poljskoj, sa čijih proizvodnih traka će ove godine sići 60.000, a naredne 100.000 primeraka ovog automobila.

Novi Citroen C5

Nova, druga generacija Citroenovog modela C5 je imala zvaničnu svetsku premijeru na januarskom salonu automobila u Briselu, a nedavno je i kod nas počela njegova zvanična prodaja. Novi C5 će se kao i dosad proizvoditi u varijantama berlina i Tourer (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako: dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Tourer dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Inače, za izgled novog C5 zaslužan je Domagoj Đukec, Hrvat koji je ranije radio za Volkswagen, a kasnije je prešao u ovu francusku kompaniju. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko, daleko atraktivniji i elegantniji izgled u odnosu na svog istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost, već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, kvalitetnije materijale u interijeru, bolju ergonomiju, poboljšanu zvučnu izolaciju, bolje vozne osobine i izuzetnu stabilnost (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 Plus hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA, ESP sistemi i do 9 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi) i moderne motore. Od opreme treba izdvojiti Cruise control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". U svakom slučaju, modeli poput Renault Lagune, Ford Mondea, Mazde6, Peugeota 407, VW Passata, Toyote Avensis, Honde Accord, BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C klase dobili su novog, opasnog konkurenta (ne treba zaboraviti ni na novi Opel Insignia, koji nasleđuje Vectru, a pojaviće se na salonu automobila u Londonu, u julu ove godine). Što se cena tiče, najjeftiniji C5 kod nas je verzija sa 1,8 litarskim benzinskim motorom od 93kW/127KS i 170Nm, koji treba platiti 22.990 evra, dok osnovni dizelaš 1.6 HDi sa 81kW/110KS i 240Nm ima cenu od 25.170 evra sa uračunatim PDV-om. Uvoznik Citroena za Srbiju je beogradska firma Vitro Group, a adresa njihovog sajta je www.vitrogroup.co.yu