home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prema poslednjim informacijama (naravno nezvaničnim), nova generacija Audija A4 (fabrička oznaka B8) imaće svetsku premijeru već u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu (po nekima to će biti samo koncept, koji će najaviti novi A4 za 2008.). Nova "četvorka" biće dizajnerski veoma slična upravo predstavljenom coupe modelu A5/S5 a kako će najverovatnije izgledati vidite na ovim crtežima (osnova za njih je A5), koji prikazuju standardni A4 sedan (prva slika), A4 Avant (slika br.2) i sportski sedan S4 na trećoj slici. I novi A4 koristiće novu modularnu MLP platformu, koji će imati i budući modeli Q5, A6, A7 i A8. MLP platforma znači smeštaj motora i transmisije iza prednje osovine što će  omogućiti veće međuosovinsko rastojanje bez povećanja spoljašnjih dimenzija automobila. Novi A4 biće samo 25 mm duži od aktuelnog modela mada će zbog dužeg rastojanja između osovina izgledati kao da je u stvari nešto veći od sadašnje verzije. Zanimljivo da će prednji i zadnji prepusti karoserije biti kraći za po 75 mm. Zahvaljujući novoj generaciji Quattro integralnog pogona i pomenutoj MLP arhitekturi, novi A4 imaće daleko bolje vozne osobine nego bilo koji A4 do sada. Novi Audi A4 imaće zadnja svetla u LED tehnologiji dok će se prednja LED dnevna svetla moći naručiti kao opcija. U kabini neće biti velikih iznenađenja jer će ona biti veoma slična modelu A5 s tim što će centralna konzola biti malo više okrenuta vozaču. U svakom slučaju, očekujte visok kvalitet izrade i materijala, vrhunsku ergonomiju i nešto više mesta za noge putnika pozadi zbog povećanja međuosovinskog rastojanja. Od motora, koji će pokretati B8 generaciju ovog Audija, možemo očekivati benzince od 1,8 i 2,0 litra, 3,2 litarski V6 kao i 4,2 litarski FSI V8 agregat za sportistu S4. Naravno tu će biti i dizelaši sa 4 i 6 cilindara : 1,9 TDI, 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Od menjača u ponudi će biti manuelni 6-stepeni, sledi ga Multitronic transmisija i na kraju S-tronic sa dvostrukim kvačilom. Od karoserijskih varijanti Audi će proizvoditi A4 u sedan i karavan (Avant) verzijama mada se pominje i A4 Sportback za 2010. godinu. Postojeće A4, S4 i RS4 kabriolete zameniće budući A5, S5 i RS5 kabrioleti na osnovi novog A5/S5. Iako će novi A4 biti predstavljen već ove jeseni (kao što napomenuli na početku možda samo kao koncept), serijska verzija će se naći u prodaji tek u trećem kvartalu 2008. godine po, za sada, nepoznatoj ceni. Ali kako to već biva kod Audija, ona neće biti baš mala. Bar za nas... 





JE Design Seat Leon Cupra

22 Maj 2007 - 01:07 Tuning Link

Posle obrade Seata Leon FR, na red je došao i Leon Cupra, koji već ionako sa svojih 240 konja nudi odličan odnos performanse/cena. Uglavnom, JE Design je snagu serijskog 2,0 litarskog TFSI motora u Leonu Cupra podigao sa 177kW/240KS i 300Nm na 210kW/285KS i 385Nm. Posledica toga je i povećanje maksimalne brzine sa 247 na 261 km/h i smanjenje vremena potrebnog za dostizanje 100 km/h sa 6,4 na samo 5,9 sekundi. Da bi još više naglasio promene ispod limenog odela, JE Design je na svoj Leon nakalemio aero body kit za privlačniji i daleko agresivniji izgled u odnosu na standardni model. Body paket sadrži novi prednji branik sa ogromnim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, zatim difuzor pozadi sa 4 izduvne cevi, nove pragove, zadnji krovni spojler kao i novu masku (bez znaka proizvođača), retrovizore u karbon look-u i "trepavice" za prednja svetla. Auto je približen zemlji za dodatnih 30 mm čime je sniženo težište i time poboljšano upravljanje i agilnost u vožnji. JE Design nudi i sportskiju verziju sa ogibljenjem, koje može biti spušteno od 35 do 65 mm. Promene zaokružuju novi 18 ili 19-inčni točkovi u hrom look-u ili u mat crnoj boji. U ovakvoj kombinaciji boja kao na slici, crni točkovi, isti takvi retrovizori i prednja maska, čine odličan kontrast anđeoskoj beloj boji karoserije, koja pod svojim odelom u stvari krije pravog đavola. Ili je bela ajkula možda ipak bolji naziv za ovaj auto ? Ipak, ni tu nije kraj. JE Design sprema još snažniju verziju Seat Leona sa okruglih 300 konja i još agresivnijim aero body paketom. 




Seat je najavio svoj prvi off-road model sa 4x4 pogonom još početkom marta na salonu u Ženevi kroz studiju Altea Freetrack Concept, čija će serijska varijanta biti predstavljena javnosti na skorašnjem salonu u Barseloni (7.- 17. jun) dok prodaja počinje u septembru po zasad nepoznatoj ceni. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi dok mu prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Nažalost nekoliko atraktivnih detalja sa koncepta neće se naći i na serijskoj verziji. To se, pre svega, odnosi na visok klirens od 310 mm, koji je imala studija u Ženevi kao i na rezervni točak zakačen na zadnjim vratima, kojim bi Altea Freetrack koketirala sa pravim terencima. Od estetsko-vizuelnih dodataka, koje je imala studija malo je toga ostalo na varijanti spremnoj za proizvodnju. Tek, tu su masivniji i robusniji branici (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštita pragova i blatobrana kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovni nosači. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije kao na konceptu, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL (koncept u Ženevi je imao klirens veći za 60 mm) dok su točkovi veličine 17 inča (studija imala one od 19 inča). Ipak, Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Za putnike na tim zadnjim sedištima Seat je, kao serijski elemenat opreme, ugradio multimedijalni sistem sa 7-inčnim TFT ekranom i RCA konekciju, koja dozvoljava povezivanje sa DVD plejerom, video igricama, laptop računarima i MP3 plejerima. Ostatak standardne opreme Altee Freetrack obuhvata dvozonsku automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.  



Peugeot 308 bez maske

21 Maj 2007 - 15:17 Top secret Link

Evo i najnovijih špijunskih slika nadolazećeg Peugeotovog modela 308, naslednika aktuelne 307-ice. Za razliku od fotografija, koje smo objavljivali proteklih meseci, na ovim slikama je nova 308-ica bez ikakve maske i "na izvolte" što samo potvrđuje da je prezentacija veoma blizu, tačnije Peugeot će zvaničnu svetsku premijeru upriličiti na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Nažalost, novi 308 ne donosi dizajnerski ništa novo što već nismo videli kod Peugeota pa više liči na ugojenu 207-icu pa čak i na sadašnji 307, koji nasleđuje ! Da li će to biti problem za kupce, koji ipak traže nešto novo i originalnije, pokazaće prvi prodajni rezultati. Prvo će se pojaviti hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a kasnije (krajem 2008. ili početkom 2009.) i karavan (Break/SW) i CC (Coupe-Cabrio) varijante karoserije. Očekuje se da će buduće verzija sa 3 vrata imati daleko privlačniji izgled od ove varijante sa 5 vrata na slikama i da će biti više u stilu coupea, poput Opel Astre GTC ili Citroena C4 Coupe. Prema sadašnjim informacijama ponuda motora će obuhvatati sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će biti i hibridna verzija (kombinacija dizel motor/elektromotor), koja bi trošila 3,4 litra goriva.




Kao što smo ranije pisali, Audi sprema svog izazivača BMW-u M5 (ima 507KS) i Mercedesu E63 AMG (514KS). Ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja o kome smo pisali pre neki dan. Međutim Audijev RS6 prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, ako su tačne vesti, koje su se danas pojavile na internetu, budući RS6 imaće V10 bi-turbo TFSI agregat, zapremine 5,0 litara, koji raspolaže sa 426kW/579KS !! Ranije se špekulisalo da će se snaga kretati od 520 do 550 konja ali su se izgleda u Audiju odlučili da povećaju ulog u ovoj igri mačke i miša sa BMW-om i Mercedesom. RS6 će se naravno i vizuelno razlikovati od drugog sportiste u Audijevoj gami, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jedne poslovne limuzine ili praktičnog i porodičnog karavana, jer će se RS6, osim u sedan varijanti prizvoditi i u Avant verziji, kako Audi naziva svoje karavane. Za očekivati je da će se Audi i dalje držati ograničenja maksimalne brzine na 250 km/h dok zasad nema podataka koliko bi moglo da iznosi ubrzanje do 100 km/h, koje je kod starog RS6 iznosilo 4,7 sekunde. Izgled budućeg vladara klase vidite na crtežu a ostaje pitanje termina promocije. Ranije se govorilo da će se novi RS6 pojaviti već u septembru, na domaćem terenu frankfurtskog salona automobila, a sada se pominje da će premijera biti tek u martu sledeće godine na salonu u Ženevi. Da li to u Audiju imaju nekih "poteškoća" sa ovom alom pa je termin prezentacije promenjen ?   



Citroenov prvi pravi SUV model, nazvan C-Crosser, imao je svetsku premijeru početkom marta na salonu automobila u Ženevi (zajedno sa svojim bratom blizancem Peugeotom 4007) a sada je francuski proizvođač konačno objavio i cene za ovaj model, koji će se tokom leta pojaviti u prodaji. Da podsetimo da su i Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 napravljeni na bazi novog Mitsubishi-ja Outlander ali su naravno Francuzi promenama, pre svega, na prednjem kraju dobili koliko toliko vizuelno različite modele mada su pozadi i sa strane sva tri automobila identična. Razlike Citroenovog SUV-a u odnosu na Peugeot 4007 se svode praktično samo na originalniji prednji kraj koji ima "oštrije" oblikovana svetla, drugačiju masku i branik dok se pozadi izdvaja samo drugačija grafika zadnjih svetala i znak Citroena. Uglavnom, i C-Crosser, bez obzira na sličnost sa rođacima iz Peugeota i Mitsubishi-ja, zadražava osnovne dizajnerske karakteristike jednog Citroena dok detalji poput visoke bočne linije i naglašeni blatobrani dodatno naglašavaju dinamičnost i mišićavost ovog terenca. Iznutra se Citroenov i Peugeotov SUV razlikuju samo po znaku proizvođača na volanu. Kako bilo, cene za Citroen C-Crosser sa 2,2 litarskim HDi dizelašem, se u Nemačkoj kreću od 33.590 evra (verzija Tendance) pa do 37.590 evra, koliko treba izdvojiti za paket opreme Exclusive. Cene u Francuskoj idu od 34.250 evra za osnovnu verziju pa do 37.550 evra za Exclusive varijantu. Verzije sa benzinskim 2,4 litarskim motorom, koje će se pojaviti nešto kasnije, biće jeftinije za nekoliko hiljada evra. Već osnovni paket opreme sadrži elemente opreme poput automatske klime, ESP-a (elektronska kontrola stabilnosti), 6 vazdušnih jastuka, elektro paket, radio/CD plejer, tempomat itd. Za razliku od Mitsubishi-ja Outlander koji ima u ponudi i benzinske motore, Citroen i Peugeot će, bar u početku, svoje SUV modele opremati samo jednim turbo-dizel motorom. Kasnije stiže i pomenuti benzinac od 2,4 litra i 170KS. Ipak, u startu je u ponudi samo 2,2 litarski HDi dizelaš, snage 115kW/156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postiže pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv čađi a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjač je 6-stepeni ručni a prema podacima same fabrike potrošnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina je okruglo 200 km/h a ubrzanje do stotke 9,9 sekundi. Novi SUV može prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujući, pre svega, integralnom 4x4 pogonu kao i visokom klirensu dok su stabilnost i udobnost u vožnji obezbeđeni proverenim sistemom oslanjanja, koji podrazumeva napred McPherson a pozadi multilink. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedišta i 2 pomoćna pozadi dakle nešto kao 5+2 konfiguracija. Pritom, sedišta u drugom redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktičan ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (dakle sa 5 sedišta) iznosi 441 litara a ako se obori i drugi red sedišta, volumen raste na svih 1686 litara. Za olakšani utovar, vrata prtljažnika su iz dva dela, pri čemi je donji deo u stanju da izdrži teret od 200 kg. Dimenzije Citroena C-Crosser iznose : D/Š/V - 4645 mm/1810 mm/1710mm dok je međuosovinsko rastojanje dužine 2672 mm. I Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 će se proizvoditi u Mitsubishi-jevoj fabrici u japanskom gradu Okazaki i to u tiražu od 30.000 komada godišnje. Što se Peugeota 4007 tiče, u ponudi će biti tri paketa opreme : Tendance, Sport Pack i Platinium. Njegove cene počinju od 29.590 evra za osnovnu Tendance verziju sa 2,4 litarskim benzincem i 5 sedišta, dok najjeftinija dizel verzija košta 31.990 evra (takođe Tendance paket i sa 5 sedišta). Varijante Sport Pack i Platinium imaju serijski 7 sedišta. Cene naravno važe u Francuskoj gde prodaja Peugeota 4007 počinje u septembru, dok se dolazak 4007-ice kod nas očekuje tek na proleće naredne godinre.  




Mini Colorado

21 Maj 2007 - 01:14 Top secret Link

Već nekoliko meseci se priča i piše da BMW (vlasnik Minija) radi na razvoju proterenske varijante Minija, koja bi se bazirala na budućem modelu Clubman o kome smo već nekoliko puta pisali. Prema insajderima, projekat novog off-road Minija sa integralnim 4x4 pogonom u BMW-u interno zovu Colorado a mogući izgled ovog manjeg SUV modela sa 5 vrata vidite na crtežu. Kako će se zvati serijska verzija još nije poznato ali Colorado verovatno neće ostati jer ovo ime već koristi američki Chevrolet. Novi crossover Mini bi, pre svega, bio namenjen Amerikancima pa je bilo logično za očekivati da se Mini Colorado (ili kako će se već zvati) proizvodi u BMW-ovoj fabrici u Spartanburgu (američka savezna država Južna Karolina) gde se već sklapaju X5 i Z4 a uskoro će im se pridružiti i novi X6 a 2011. i nova generacija modela X3. Ipak, u igru je uključena i firma Magna Steyr (trenutno u svojim pogonima u austrijskom Gracu proizvodi aktuelni BMW X3), koja je jedna od lokacija gde bi se novi Mini Colorado proizvodio. Matična Minijeva fabrika u engleskom Oksfordu radi praktično punim kapacitetom (240.000 vozila godišnje) pa je proizvodnju Minija Colorado neophodno organizovati ili u SAD-u ili u Austriji. Konačna odluka o tome još nije doneta. Ako se sve kockice slože, Minijev SUV model (sa skromnim off-road mogućnostima, prostranijom kabinom i robusnijim izgledom) bi se pojavio ili krajem 2009. ili početkom 2010. godine.



Peugeot 207 SW i Break

20 Maj 2007 - 13:36 Noviteti Link

Špijunske slike novog Peugeota 207 u karavan verziji se već nekoliko meseci vrte po internetu a sada su se konačno pojavile i prve zvanične slike ovog modela. Ipak, fotografije iako zvanične, nisu stigle iz Peugeota nego su opet "procurele" pre vremena i bez volje francuske fabrike. Kako se čuje, premijera će biti već 7. juna na salonu automobila u Barseloni a prodaja počinje na leto po, zasad, nepoznatoj ceni. Novi 207 karavan će se poput starijeg brata, modela 307, nuditi u dve varijante; kao Break sa limenim krovom i kao varijanta SW sa staklenim panoramskim krovom. Kao što smo ranije pisali, iznenađenja u pogledu dizajna nema jer smo najavu izgleda ovog modela mogli videti kroz studiju 207 Outdoor, koju je Peugeot izložio još na salonu u Ženevi početkom marta. Kao i tada tako i sad, mišljenja o izgledu zadnjeg dela su totalno suprostavljena. Jednima smetaju neobična i prevelika zadnja svetla, drugima se ne sviđa oblik i rešenje C stuba dok neki pozdravljaju hrabar iskorak Peugeota u dizajnu svog malog karavana. Videćemo kako će ga prihvatiti kupci. Inače, koncept 207 Outdoor je dugačak 4156 mm, širok 1748 a visok 1555 mm a serijska verzija u pogledu dimenzija ne bi trebalo mnogo da odstupa. Ako tako i bude, karavan će biti za 126 mm duži od aktuelne hatchback verzije ali će zadržati isto međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2,540 mm dok će zapremina prtljažnika biti oko 400 litara (kod prethodnika 206 SW iznosi 313 litara). U 207 SW će se ugrađivati benzinski motori od 1,4 litra (95KS), 1,6 (120KS) i 1,6 THP (150KS) kao i dizelaši 1,6 HDi sa 90KS i 1,6 HDiF (sa filterom čađi) od 110 konja. 



Koliko od vas se seća filma Povratak u budućnost (Back to the future) ? A koliko, možda i glavne zvezde, automobila DeLorean DMC-12 ? Onog sa "galebovim krilima" i karoserijom od nerđajućeg čelika ? Aaaa tog ! Onda će vas možda zanimati i sledeća informacija. Američka firma BBB Motors (uvozi i modifikuje sportske automobile) izbacila je iz DeLoreana slabašni 2,8 litarski V6 PRV (Peugeot-Renault-Volvo) motor sa 97kW/130KS i 208Nm a ugradila Mazdin 2,0 litarski Wankelov rotacioni motor iz modela Cosmo Eunos, koji raspolaže sa 221 kW/300KS. Budući da serijska transmisija ne bi mogla da podnese povećanje snage, u BBB Motorsu su u ovaj DeLorean ubacili manuelni 6-stepeni menjač iz Porsche-a 911 Carrera 2 (tip 993 iz 1995. godine). Osim toga, u auto je ugrađena i instrument tabla iz pomenute Mazde jer je ona originalna u DeLoreanu odavno zastarela. Ubrzanje ovakvog DeLoreana do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 4,5 sekundi a teoretska maksimalna brzina iznosi 164 milje na sat ili 264 km/h. Standradni DeLorean je mogao do 210 km/h a ubrzavao je do stotke za 8,8 sekundi. Auto je naravno već prodat. Inače originalni DeLorean DMC-12 se proizvodio u Severnoj Irskoj od janura 1981. do kraja 1982. godine i za to vreme je proizvedeno oko 9000 ovih automobila. Procenjuje se da ih danas i dalje ima oko 6000...




Ford je protekle nedelje svoj najnoviji Mondeo dao na raspolaganje specijalizovanim automobilskim novinarima, koji su imali priliku da ga isprobaju na putevima Sardinije. Da se podsetimo, prvi Mondeo je predstavljen još 1993.  (obnovljen je krajem 1996.), druga generacija je stigla krajem 2000. a prvu najavu izgleda najnovije, treće generacije mogli smo da vidimo još prošle godine na salonu u Parizu kada je prikazan koncept Mondea u karavan verziji. Serijska varijanta se od tog koncepta razlikuje samo u detaljima. Druga najava za novi Mondeo bila je njegova zapažena filmska uloga u najnovijem filmu o Jamesu Bondu pod nazivom Casino Royal, koji se pojavio pre zvanične promocije Mondea na ovogodišnjem salonu u Ženevi. Koliko je novi Mondeo značajan za evropski Ford, pokazuje i sama činjenica da će se odmah u startu kupcima nuditi sve tri karoserijske varijante (klasična limuzina, kombi-limuzina sa 5 vrata i karavan) iako je običaj da se različite karoserijske verzije tržištu ponude sukcesivno, jedna po jedna, čime se na duže staze održava pažnja i javnosti i potencijalnih kupaca. Pored toga Ford je za Mondeo pripremio bogatu paletu motora, četiri paketa opreme (Ambiente, Trend, Ghia i Titanium), potpuno novi vizuelni identitet, kvalitetniju i prostraniju unutrašnjost, izuzetne vozne osobine i vrhunsko upravljanje i pristupačne cene (bar za zapadne pojmove). U Fordu veruju da sa novim modelom ponovo imaju veliki i jak adut u rukama jer je aktuelni Mondeo, bez obzira na svoje mnogobrojne vrline, ipak u poslednje vreme ostajao po strani prilikom izbora kupaca. Sada su Opel Vectra, Peugeot 407, VW Passat, Renault Laguna, Citroen C5, Honda Accord i društvo dobili novog i zaista opasnog konkurenta. Očekivanja samog Forda i kupaca su dakle velika a prvo što potonje treba da privuče je potpuno novi dizajn. Dizajnerski, novi Mondeo pripada novom Fordovom "kinetičkom" pravcu dizajniranja automobila i odmah svojim sportsko-elegantnim izgledom jasno stavlja do znanja da se radi o Fordu. Za to se brinu prepoznatljiva trapezoidna maska i zakošeni farovi ali pažnju privlače i široka ramena i prokupeovska linija krova. U Fordu čak naglašavaju da je novi Mondeo "najelegantniji auto koji su ikad proizveli i sigurno tehnološki najnapredniji." Da li su u pravu ili ne, potvrdiće ili demantovati kupci. Inače, novi Mondeo deli platformu sa modelima S-MAX i Galaxy sa kojima se i proizvodi u Fordovoj fabrici u belgijskom Genku. Poput nove spoljašnjosti, i unutrašnjost je radikalno izmenjena u odnosu na istoimenog prethodnika. Dopadljiv dizajn, prostranost, udobnost, prijatna atmosfera, odlična ergonomija, visok kvalitet završne obrade i materijali meki na dodir, samo su neki od aduta interijera novog Mondea. Osim toga poboljašana je zvučna izolacija odnosno smanjena je buka u kabini. Prostran je i prtljažnik (u svim karoserijskim varijantama deljiv u odnosu 60 : 40), koji u kombi-limuzini sa 5 vrata ima 486 litara osnovne zapremine (sa sklopljenom klupom 1390) dok je karavan naravno najizdašniji pa u toj formi raspolaže sa 494 litra u osnovnoj konfiguraciji a sa preklopljenom zadnjom klupom nudi čak 1745 litara korisnog prostora. Klasična limuzina raspolaže gepekom veličine 493 litra. Da pomenemo i dimenzije. Međuosovinsko rastojanje iznosi uvek 2850 mm dok ostale mere izgledaju ovako. Limuzina sa 4 vrata je dugačka 4844, široka 1886 a visoka 1500mm. Dimenzije hatchback varijante su D x Š x V 4778/1886/1500 mm a karavana 4830/1886/1512 mm. U standardnoj opremi Mondea sada se nalaze sistemi kao što su : ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri kočenju), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), alarmni uređaj, dvozonska automatska klima, svetla "follow-me-home", putni kompjuter i sl. Mondeo dobija i keyless karticu za ulazak u auto bez upotrebe ključa za otvaranje vrata kao i keyless start odnosno "Ford Power" dugme za startovanje motora. Od ostalih tehnoloških caka izdvajamo i informativni displej HMI (Human Machine Interface), adaptivni cruise control (tempomat), pa elektronsku kontrolu pritiska u pneumaticima i HLA sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. Za bezbednost se brine IPS, inteligentni zaštitni sistem sa 7 vazdušnih jastuka, uključujući tu i vazdušne zavese. Od kada se pojavio, Mondeo važi za auto sa izuzetnim voznim osobinama i preciznim upravljanjem, pa ni novi model nije izuzetak po tom pitanju. U Fordu su se odlučili za kombinaciju McPherson napred i multilink sistem vešanja pozadi. Pomenuta bogata paleta motora obuhvata sledeće agregate (prvo dizelaši) :

-1.8 litarski Duratorq TDCi dizel u 2 verzije : sa 100KS ili 125KS u kombinaciji sa ručnim 5-stepenim menjačem s tim što se snaznija verzija sa 125 konja može dobiti i sa 6-stepenim manuelnim menjačem. 

-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 140KS i 6-stepenim manuelnim menjačem

-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 130KS  sa novim Durashift 6-stepenom automatskom transmisijom. Tu su i benzinci :

-1.6 litarski Duratec Ti-VCT sa 110KS ili 125KS, u oba slučaja sa 5-stepenim manuelnim menjačem   

-2.0 litarski Duratec HE sa 145KS sa Durashift 5-stepenim rucnim menjačem. 

- Novi 2.3 litarski Duratec HE sa 161KS i Durashift 6-stepenim automatikom.

-2.5 litarski Duratec 5-cilindricni sa 220KS i Durashift 6-stepenim manuelnim menjačem.

Cene se u Nemačkoj kreću od 21.990 evra koliko treba platiti za hatchback verziju sa 5 vrata, opremljenu 1,8 litarskim benzincem sa 110KS pa sve do 32.725 evra koliko košta varijanta sa 2,5 litrskim motorom od 220 konja i najbogatijim Titanium X paketom opreme. Kada će novi Mondeo stići kod nas i po kojoj ceni, još nije poznato a dotle uživajte u videu novog Mondea u karavan varijanti.


 



Skoro četvrt veka posle originalnog Golfa I u GTI Pirelli verziji, predstavljenog maja 1983. godine (inače prodat u 10.500 primeraka za samo šest meseci !), VW nudi njegovog duhovnog naslednika, aktuelni Golf V u GTI Pirelli Edition varijanti. Novi, snažan, brz i ekskluzivan Golf GTI Pirelli ima promociju ovih dana u Austriji, na tjuning okupljanju Worthersee 2007. gde su proteklih dana premijerno promovisani i Audi TT Clubsport Quattro i Golf GTI W12 sa 650 konja. Očigledno VW zna kako da iskoristi prisustvo nekoliko desetina hiljada zagriženih ljubitelja Golfa GTI, koliko će ih posetiti ovaj događaj. Uostalom bolje mesto za prezentaciju još jedne verzije Golfa GTI teško da bi moglo da se nađe. Golf GTI Pirelli bazira se na Golfu GTI Edition 30 pa poput njega iz 2,0 litarskog TFSI motora izvlači 169kW/230KS. Postiže 245 km/h dok ubrzanje do stotke traje 6,8 sekundi (sa DSG menjačem 6,6 sekundi uz potrošnju od samo 7,9 litara). Iako u osnovi Golf GTI Pirelli zadržava isti body kit kao GTI Edition 30 (dakle sa prednjim spojlerom i suknjicama sa strane u boji karoserije), Pirelli verzija se spolja ipak ističe sa nekoliko jedinstvenih elemenata. Tu su, pre svega, gume Pirelli P-Zero (dimenzija 225/40) navučene na 18-inčne petokrake točkove u titanium look-u. Naravno tu je i Pirelli logo na zadnjim vratima. I to je to. Bar spolja. Unutrašnjost je oplemenjena sportskim sedištima sa grejanjem i električnim podešavanjem lumbalnog dela, kožnim i ergonomski oblikovanim upravljačem (sa Pirelli aplikacijom), kožnim naslonom za ruke i par Pirelli znački na nekoliko mesta po kabini. Sedišta, volan i ručna kočnica su još i prošarani žutim koncem kao savršen kontrast crnoj boji interijera. Volkswagen najavljuje početak prodaje Golfa GTI Pirelli za septembar ove godine a nudiće se u 4 boje karoserije : žutoj, srebrnoj, crnoj i plavoj.




Da bi pokazali koliko je nova Fabia stvarno "sladak" auto, u Škodi su snimili zanimljivu tv reklamu u kojoj je napravljena velika torta u obliku nove Fabia-je i to u realnoj, punoj veličini, dakle 1:1. Reklama je prvi put emitovana 17. maja u Velikoj Britaniji. Obavezno pogledati !

 



Ferrari F430 je već sam po sebi dovoljno atraktivan auto ali onima sa dubljim džepom i sa sklonostima kao što su originalnost, privlačenje pažnje i isticanje svojih finansijskih mogućnosti (ima se, može se), nemački Hamann je upravo ponudio novi mračni predmet želja. Ali bukvalno. Jer nova obrada pomenutog Ferrarija se ističe baš mat crnom bojom karoserije u stilu jednog "nevidljivog" aviona F-117A (znate, onaj "izvinite, nismo znali da je nevidljiv !") ali ovaj Hamann-ov Ferrari će itekako biti vidljiv po ulicama i putevima zapadnog dela Starog kontinenta. Kao efektan kontrast crnoj boji automobila, u Hamannu su dodatne aerodinamičke delove (prednji spojler, pragovi, zadnje krilo, retrovizori, zadnji difuzor, kočiona klješta i 20-inčne Edition Race alu felne) ofarbali u izuzetnu drečavu narandžastu boju u kojoj su i šare, koje se protežu preko celog automobila, od prednjeg branika, preko prednje haube, krova pa do zadnjeg branika. Umesto narandžaste, kupac može da se odluči i za crvenu ili žutu boju ovih elemenata. Dodatnoj atraktivnosti doprinose i tzv. "galebova krila" odnosno vrata, koja se otvaraju uvis kao kod Lamborghinija. Unutrašnjost je u sva u dvobojnoj koži, pri čemu Hamann nudi bilo koju kombinaciju bilo koje dve boje. Naravno logo Hamann-a je utisnut na naslonima za glavu, čisto da vas i vašeg srećnog saputnika/saputnicu podsete u kom autu sedite i koliko vredite. Ali novi vizuelni nastup nije sve što je Hamann ponudio boljestojećima u svom Ferrariju F430 Black Miracle. Serijski 4,3 litarski V8 motor sada razvija 36kW/50KS više odnosno umesto standardnih 360kW/490KS raspolaže sa 396kW/540KS. Hamann ne saopštava performanse svog "Crnog čuda" ali ako serijski model postiže 100 km/h za samo 4 sekunde a plafon mu je 315 km/h, onda ne treba biti vidovit pa zaključiti da su mogućnosti ovakvog Ferrarija iz Hamanna još veće. Za veće vozačevo uživanje brine se set specijalno dizajniranih opruga, koje ne obezbeđuju samo nižu siluetu automobila već i veću agilnost u vožnji. Ah, da. U kompletu sa pomenutim 20-inčnim točkovima idu i gume dimenzija 235/30-20 napred i 325/25-20 pozadi. 




Mastretta MXT iz Meksika

18 Maj 2007 - 12:42 Noviteti Link

Još jedan novi sportski coupe ali ovoga puta iz Meksika ! Model na slikama se zove Mastretta MXT a razvijen je u firmi Mastretta Design, specijalizovanoj za industrijski dizajn (osnovanoj inače 1987. godine u Meksiko Sitiju). MXT će zvanično biti promovisan u decembru ove godine na međunarodnom meksičkom Auto Show-u dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine (cena još nije poznata mada se nezvanično pominje cifra od 55.000 dolara). Ekskluzivnost je zagrantovana produkcijom od samo 150 primeraka godišnje. Mastretta MXT ima aluminijumsku šasiju a centralno smešten 4-cilindrični motor je zapremine 2,3 litra i razvija tačno 200KS, koje isporučuje na zadnje točkove. Brojke, koje se tiču performansi možda nisu impresivne ali izgledaju ovako : ubrzanje do 100 km/h za 6 do 7 sekundi a maksimalna brzina ovog sporttiste, teškog samo 1000 kg, iznosi 230 km/h.

 



 

Posle jučerašnjeg Audijevog koncepta TT Clubsport Quattro, evo još jednog iznenađenja iz Volkswagena, predstavljenog danas na četvorodnevnom skupu ljubitelja Golfa GTI u austrijskom mestu Worthersee. Iznenađenje ali kakvo !! Ovo je studija ulimativnog, monstruoznog, ekstremnog, neverovatnog, brutalnog (i ko zna kakvog još) Golfa nad Golfovima. Golf GTI W12 650 Concept naime raspolaže sa skoro neverovatnih 478kW/650 konja pri 6500 obrt./min., koje izvlači iz centralno smeštenog 6,0 litarskog bi-turbo W12 motora. Maksimalni obrtni moment iznosi 750Nm pri 4500 obrt./min. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača. Ovaj kralj svih Golfova se do 100 km/h katapultira za samo 3,7 sekundi dok je maksimalna brzina 325 km/h ! Iako je ovaj koncept pretrpeo velike modifikacije, kojima je auto snižen i proširen, osnovna silueta Golfa GTI je ipak zadržana. Promene uključuju dodavanje mnogobrojnih ventilacionih otvora za bolje hlađenje motora, nove agresivne branike, proširenja blatobrana i donjih delova vrata, specijalno dizajnirani krov (od karbon fibera), koji igra ulogu difuzora/spojlera, zatim 19-inčne točkove sa gumama širine 235 napred a 295 pozadi, hromirane izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila), zadnji krovni spojler i tradicionalni detalj Golfova GTI u vidu crveno uokvirene prednje maske. Svaka čast onome/onima u VW-u, koji su smisli i realizovali ovo čudo ! Dodali smo i kratak video sa današnje prezentacije.