home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

VIDEO : Tata Sumo Grande

10 Jan 2008 - 00:57 Noviteti Link

Indijski Tata Motors će na salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) osim modela People's Car (najjeftinijeg automobila na svetu), javnosti predstaviti i novi SUV model, nazvan Sumo Grande, koji će se na indijskom tržištu naći već ovog meseca. Radi se o vozilu sa tri reda sedišta (za 7 do 8 osoba) i međuosovinskog rastojanja od 2550 mm, koga pokreće 2,2 litarski turbo-dizel motor nove generacije sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 120KS i 250Nm obrtnog momenta.






Već smo objavili jedan kratak trailer koji najavljuje TV film Knight Rider (američka televizijska mreža NBC će ga emitovati 17. februara), a evo sada još dva. Podsećamo, u ulozi novog KITT-a je Ford Mustang Shelby GT500KR, a glavne uloge u filmu tumače Justin Bruening, Deanna Russo, Sydney Tamiia Poitier i Bruce Davison, dok će glas KITT-u pozajmljivati Will Arnett.

Trailer I

Trailer II




Nemački Mercedes (uključujući tu i njegove brendove Maybach i Smart) je tokom prošle 2007. godine prodao rekordnih 1.285.900 vozila, što je za 2% više u poređenju sa 2006. godinom kada je prodato ukupno 1.260.600 vozila. Sam Mercedes je prodao rekordnih 1.185.300 automobila, a 2006. je plasirano 1.148.500 (velika zasluga za to pripada pre svega novoj C klasi, koja je našla 261.500 kupaca ili 57% više nego 2006.). U SAD-u je Mercedes prodao 253.400 vozila (2006. 248.100), što je već 14-ti put zaredom da nemačka marka na ovom tržištu povećava prodaju u odnosu na godinu pre toga. U zapadnoj Evropi (bez Nemačke) Mercedes je plasirao 372.400 automobila, odnosno za 3% više nego 2006. Što se same Nemačke tiče, prodaja u 2007.-oj je nešto manja nego 2006. godine i iznosi 309.900 jedinica. Ali je zato prodaja veća na sve značajnijim tržištima Kine (+53%), Rusije (+65%) i Indije (+8%). Ovde i podatak da je Mercedes u Srbiji za prvih 11 meseci 2007. prodao 1122 vozila. Mercedes je bio uspešan i u SUV segmentu, pa je tako tokom 2007. plasirano 180.100 primeraka modela M, R, GL i G klase, što je za 6% više nego 2006. Da kažemo da je prodato nešto više od 20.000 automobila sa AMG oznakom, od čega je čak polovina završila u SAD-u. Što se prodaje Smarta i Maybacha tiče, stvari stoje ovako : Smart je 2007. prodao 100.600 jedinica (manje nego 2006. kada je plasirano 112.100), dok je Maybach našao oko 400 kupaca, odnosno isto kao i 2006. godine. Nemačka je i dalje najvažnije tržište za Smart (prodato 31.000 komada), ali je sve bliže i Italija gde je isporučeno 30.600 primeraka (ovde i napomena da u januaru 2008. konačno počinje i prodaja Smarta u SAD-u).   



Još jedan članak o novim registarskim tablicama i saobraćajnim dozvolama, ovog puta iz dnevog lista Politika:

Veliki posao zamene srpskih registarskih oznaka odvijaće se od leta, a ko će da ih pravi – još se ne zna, ali se zna da čitav posao vredi sto miliona evra.

Najavljena zamena registarskih tablica u našoj zemlji, koja bi trebalo da otpočne 6. jula, već u najavi izaziva znatiželju, ali i određena pitanja. Prvo, kako će izgledati, zatim koliko će to sve koštati i na čija će pleća taj izdatak da padne, pa do toga kako će nove dimenzije da se uklope... Kada vlasnik sada registruje vozilo u Srbiji za registarske tablice i saobraćajnu dozvolu mora da plati 3.300 dinara. Od toga za administrativnu taksu ide 2.030 dinara, a ostatak od 1.270 dinara je za tablice i dozvolu.

Znači, dva parčeta pleha i komadić ne baš kvalitetnog papira formata A5 građanina koštaju 15 evra. Ko želi takozvanu treću tablicu, koja je obavezna za prikolicu, mora da doda 500 dinara ili 6,5 evra. Ako se zna da u Srbiji ima više od dva miliona registrovanih vozila, u šta se računaju putnički automobili, kamioni, autobusi, traktori i motocikli, građani će u sledećih godinu dana, od početka zamene, potrošiti gotovo 100 miliona evra, ako ne i više. Pokušavali smo da u Ministarstvu za infrastrukturu, kojem resorno pripada i saobraćaj, saznamo da li će ove usluge poskupeti, ali nismo dobili konkretan odgovor.

Jer, po svemu sudeći, saobraćajna dozvola će biti na mnogo kvalitetnijem papiru, sa hologramom i kodovima za čitanje, a registarske tablice će biti novih dimenzija, prilagođene standardima Evropske unije. To stoga da ih ne bismo opet menjali kad nas konačno prime u članstvo. Iznad oznake SRB treba samo naknadno da se ubace žute zvezdice i oznaka EU.

Pravilnikom objavljenim u „Službenom glasniku” predviđeno je da se tablice zamene u roku od godinu dana, prilikom redovnog produžetka registracije. Postepeno, da ne bi bilo gužve na šalterima.

Nove tablice biće bele boje, sa plavim poljem na levoj strani, na kojoj je ispisana međunarodna oznaka Srbije – SRB. Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.

Umesto kombinacije četiri do šest brojeva, kao do sada, registarska oznaka sastojaće se od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y. Latinica, a ne ćirilica, dakle. Jer Rusi, Bugari i ostali koji imaju ćirilične tablice koriste samo ona slova koja se u azbuci poklapaju sa abecedom, zbog lakšeg zapisivanja i evidencije u zapadnoj Evropi.

Novost je i registraciona nalepnica (izdatak više za građane) koja će se lepiti na vetrobransko staklo prilikom prve i svake sledeće registracije. Nove registarske tablice koje se uvode biće slične evropskim – umesto sadašnjih 420 x 120 milimetara imaće dimenzije 520 sa 110 milimetara. U inostranstvu tablice izrađuju mali preduzetnici, gotovo u svakom gradu, na osnovu izdatih državnih sertifikata. U Srbiji je, pak, višegodišnja praksa da država građanima praktično preprodaje registarske oznake, čiju izradu naručuje od jedne ili dve firme, a kupuju ih upola cene u odnosu na to koliko građanima naplaćuju, što daje povod za sumnju u legalnost čitavog posla, bez obzira na njegovu zakonsku formu. Čak je pre nekoliko godina MUP hteo da preuzme proizvodnju registarskih tablica, ali se ta namera nije ostvarila.

Jedina dva proivođača tablica u Srbiji su firma „Boja AD” iz Sombora i Sektor za obuku invalidnih lica „Trenka rad” iz Leskovca. Somborci, spremajući se za ovaj posao, uložili su velika sredstva i osavremenili proizvodnju i baš danas puštaju svečano u rad novu proizvodnu liniju. Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić je pozvan da preseče svečanu vrpcu. Tender za proizvodnju tablica za potrebe MUP-a biće raspisan uskoro, a ko će dobiti ovaj „posao decenije” još je u na nivou nagaćanja. Reč je o poslu koji se meri desetinama miliona evra. Somborski majstori veruju da su oni u prednosti, ali se pribojavaju nelojalne konkurencije.

Izmenjene registarske oznake

Nove registarske oznake opština koje se „pripajaju”

KG – Kragujevac Aranđelovac
PA – Pančevo Vršac, Plandište, Bela Crkva
ŠA – Šabac Loznica
ČA – Čačak Gornji Milanovac
JA – Jagodina Paraćin
KR – Kruševac Trstenik
SM – Sremska Mitrovica Ruma, Inđija, Irig, Pećinci, Stara Pazova
PP – Prijepolje* Priboj i Nova Varoš

Napomena: * Skraćenica PP za Prijepolje do sada nije postojala, a DJ koja je važila za vozila registrovana u Đakovici menja se u ĐA.




Sem Tate Motors, koja će na 9. salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) promovisati novi mali auto sa cenom od oko 2500 američkih dolara ili 1700 evra (sa dvocilindričnim benzinskim motorom od 660 kubika, 33KS i pogonom pozadi), još jedan indijski proizvođač će na istom salonu predstaviti automobil za široke narodne mase. Radi se o kompaniji Bajaj Auto, a njihov novi koncept automobil koji će u serijskoj verziji koštati oko 3000 dolara (oko 2035 evra), vidite na slikama. Ljudi iz Bajaj Auta napominju da je auto na slikama ipak još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra. U razvoju je takođe i nova jedinstvena transmisija, koja će "ponuditi najbolje od manuelnih i automatskih menjača."



Škoda je objavila još nekoliko zvaničnih slika i par detalja o novoj generaciji svog najvećeg modela u ponudi, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi. Prvo podaci o dimenzijama : novi Superb je dugačak 4838 mm, širok 1783 mm, visok 1461 mm, dok je međuosovinsko rastojanje dužine 2761 mm. Drugim rečima, novi Superb je za 35 mm duži, 18 mm širi i za 8 mm niži od istoimenog prethodnika (i rastojanje između osovina je kraće za 42 mm). Za razliku od sadašnje generacije Superba koji se od Volkswagenovog Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj maski hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na Škodinu studiju Joyster iz 2006. godine. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i kvaliteta izrade, a kako je već ranije najavljeno u veoma kratkom saopštenju, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. Superb će pokretati paleta od tri dizel i tri benzinska motora sa rasponom snage od 77kW/105 do 191kW/260KS. Jedan od njih je i 1,8 litarski TSI benzinac sa 118kW/160KS, sa kojim će Superb od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 9 sekundi. Novi Superb će se inače proizvoditi u Škodinoj fabrici u češkom mestu Kvasiny.

 



Mercedes CLC

9 Jan 2008 - 11:25 Top secret Link

Mercedes je objavio prvu i to tzv. teaser sliku svog novog manjeg kupea CLC, koji će zameniti dosadašnji model C Sport Coupe. Novi CLC će imati zvaničnu premijeru već krajem ovog meseca u Berlinu, na događaju Mercedes-Benz Fashion Week, koji se ove godine održava po drugi put, i to u periodu od 27. do 31. januara 2008. CLC treba da predstavlja atraktivan i pristupačan ulazak u Mercedesovu kupe porodicu modela, a cilja pre svega na mlađe kupce. Iako se bazira na odlazećoj C klasi Sport Coupe, novi CLC prema navodima nemačke fabrike ima oko 1100 delova koji su potpuno novi ili značajno modifikovani u odnosu na C Sport Coupe. CLC će dobiti novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužan za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), moderan infomarcioni i zabavni sistem sa displejom u boji, kao i snažniji 1,8 litarski četvorocilindarski benzinski motor, koji raspolaže sa 135kW/184KS (potrošnja je u odnosu na prethodni model po tvrdnji fabrike manja i za 10,8%). Više detalja dakle tek sledi.



General Motors će za neki dan (13. januara) na salonu automobila u Detroitu promovisati novi Hummer HX Concept, za koga brojni izvori tvrde da se radi o najavi novog SUV model ove marke, koji bi se u veoma sličnom obliku trebao pojaviti u salonima dilera 2010. ili 2011. godine (konačno ime serijskog modela je i dalje tajna, ali najverovatnije će to biti H4 a ne HX). Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Na HX-u je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i vrata i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Iako na prvi pogled zbog položenog C stuba HX Concept izgleda kao nekakav SUV Coupe, njegova namena je u stvari konkurisati Jeepu Wrangleru, pružajući užitak u vožnji bez krova i u njegovim off-road mogućnostima. HX Concept je inače dugačak 4343 mm, širok 2057 mm, visok 1829 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2616 mm, a ima mesta za četiri putnika. U press saopštenju se još navodi da HX Concept pokreće FlexFuel 3,6 litarski SIDI V6 motor koji koristi E85 biogorivo. Motor ima 227kW/304KS pri 6300 o/min. i 370Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min., a njegova snaga se preko šestostepene automatske transmisije prenosi na sva četiri točka (veličine 20 inča).



Mazda RX-8 Convertible

9 Jan 2008 - 01:21 Vesti Link

 

Mazda početkom svake godine u Hirošimi priređuje posebnu ceremoniju kojom se obeležava slanje prve pošiljke automobila u svet u novoj godini. Osim zaposlenih, ceremoniji naravno prisustvuju i prvi ljudi ove japanske kompanije, a dvojica od njih su se ove godine pojavili u unikatnoj Mazdi RX-8 Convertible, odnosno u kabriolet verziji modela RX-8. Automobil, koji zvanično uopšte i ne postoji, bio je ukrašen balonima i trakama, ali kako stvari sada stoje, napravljen je samo jedan primerak čija je jedina svrha pojavljivanje upravo na ovakvim proslavama.



Osim fabričkog modela Mercedes Viano X-CLUSIVE (o njemu više OVDE), koji pokazuje i dokazuje da i veliki porodični transporteri mogu izgledati atraktivno, kupcima željnim individualizovanih modela od sada je na raspolaganju i najnovija kreacija nemačke firme Hartmann-Tuning. Hartman je naime za Mercedes Viano i Vito pripremio novi aerodinamički paket, modifikovanu unutrašnjost, dorađeno ogibljenje i kit za povećanje snage 2,2 i 3,0 litarskih CDI motora. Što se cena tiče, one izgledaju ovako : prednji spojler treba platiti 946 evra, nove pragove 434 evra, dok će vas blago modifikovani zadnji kraj koštati 887 evra. Tu je i novi izduvni sistem sa duplim završetkom i cenom od 1214 evra. Koga fabrička motorizacija ne zadovoljava, Hartmann za CDI dizel motore od 2,2 i 3,0 litra zapremine nudi dodatnih 22kW/30KS. Na svoj rad Hartmann-Tuning odobrava i jednogodišnju garanciju, a cena tjuninga motora inače iznosi 1189 evra. Hartmann se pozabavio i ogibljenjem, pa tako recimo nove sportske opruge koštaju 375 evra. Bez novih točkova ne ide, pa su u paketu i atraktivne 20-inčne aluminijumske felne sa gumama dimenzija 275/35 R 20. To je istovremeno i najskuplji deo Hartmannove prerade, jer će vas komplet felni i guma olakšati za 3210 evra. I na kraju unutrašnjost, koja se može dodatno oplemeniti novim sportskim volanom i detaljima od aluminijuma.



UPDATE : Audi TT-S

8 Jan 2008 - 23:54 Noviteti Link

Sem (nezvanične) vesti da će Audi na skorašnjem salonu automobila u Detroitu (za medije počinje već 13. januara) promovisati dizelsku verziju Audija R8 (o tome više OVDE), sada stiže i vest o sportskom Audiju TT u TT-S varijanti, koja će takođe ugledati svetlost dana na pomenutom salonu. Novi Audi TT-S će imati 2,0 litarski TFSI turbo motor, koji isporučuje 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, a biće dostupan i u kupe i u roadster verzijama. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,2 sekunde (u verziji sa manuelnim šestostepenim menjačem), odnosno 5 sekundi (sa Audijevim S-tronic menjačem sa duplim kvačilom). Maksimalna brzina ? Tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h. TT-S ima i direktnije upravljanje, tvrđe podešeno ogibljenje, pojačni kočioni sistem i Quattro pogon na sva četiri točka. Od ostalih novih detalja, koji će TT-S razlikovati od standardnih TT modela, vredi istaći prednja LED dnevna svetla, kućišta retrovizora od brušenog nikla (kao kod ostalih Audijevih S modela), modifikovan prednji kraj sa većim otvorima za vazduh i novim spojlerom, doteranu "single-frame" masku hladnjaka, četiri završetka izduvnog sistema, podešavajuće zadnje krilo, 18-inčne aluminijumske točkove, kožna sportska sedišta, upravljač sa zaravnjenim donjim delom, aluminijumske pedale i specijalne TT-S oznake na automobilu.



Posle mnogobrojnih špijunskih slika i neproverenih informacija, Cadillac je danas konačno i zvanično obelodanio podatke o svom novom modelu CTS-V, koga će publika moći da vidi već za neki dan na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Cadillac je u ovog konkurenta BMW-u M5 ugradio GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Što se performansi tiče, Cadillac za sada nije objavio zvanične podatke o ubrzanju i najvećoj brzini, ali prema ranijim informacijama, očekuje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, a da je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm. Prema ranijim najavama, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.

VIDEO : Cadillac CTS-V




Hyundai je danas objavio prve fotografije i specifikacije američke verzije svog novog luksuznog modela Genesis, sa kojim korejski proizvođač želi da otme bar deo kolača luksuznih limuzina (premijera će biti već za neki dan na NAIAS salonu automobila u  Detroitu). Što se dizajna tiče, ne može a da se ne primeti (ne)namerna sličnost njegovih bokova sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60). Genesis namenjen prodaji na američkom tržištu pokretaće tri motora, i to 3,3 i 3,8 litarski Lambda V6 benzinci (sa 268, odnosno 290KS), kao i potpuno novi 4,6 litarski V8 Tau motor sa 368KS pri 6500 o/min. i 439Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min. V8 agregat omogućava ovoj limuzini dugačkoj skoro 5 metara ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za manje od 6 sekundi, a snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepene ZF automatske transmisije sa opcijom manuelnog menjanja brzina komandama na volanu (V6 verzije dolaze u paru sa Aisin automatskim menjačem sa 6 stepeni). Usput, raspored težine Genesisa iznosi 53% napred i 47% nazad. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, AFLS adaptivna prednja svetla, Bluetooth konekciju, Smart Cruise Control (tempomat), DIS (Driver Information System) informativni sistem za vozača, satelitsku navigaciju, Lexicon Audio System (snage 500 vati), dugme za start motora, kožna sedišta (sa grejanjem i hlađenjem), ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i 8 vazdušnih jastuka. Prodaja u SAD-u startuje ovog leta, a cena za osnovni model će biti ispod 30.000 dolara.



Cadillac Provoq

8 Jan 2008 - 13:14 Concept cars Link

General Motors je danas promovisao novi koncept automobil Cadillac Provoq sa pogonom na gorive ćelije, odnosno na vodonik (u gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil, a kao nusprodukt stvara se voda). Provoq takođe najavljuje i izgled budućeg crossover modela Cadillac BRX, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. ili 2010. godine. Novi BRX će inače koristiti Theta II platformu (kao Saturn VUE), dok će za pogon biti zadužena paleta V6 benzinaca, kao i dizel motor (BRX će se proizvoditi u Meksiku, a prodavaće se i u Evropi). Autonomija Cadillaca Provoq iznosi oko 300 milja ili nepunih 483 km (oko 450 km sa pogonom na vodonik i dodatnih 32 km sa pogonom samo na baterije). Baterije mogu da se pune ili putem gorivih ćelija ili kao plug-in putem obične kućne utičnice. Dva rezervoara za vodonik se nalaze pozadi, ispod prostora za prtljag, a gorive ćelije ispod prednje haube. Sistem gorivih ćelija ima snagu od 88kW, dok baterije obezbeđuju dodatnih 60kW. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 8,5 sekundi, a najveća brzina je 100 milja na sat (nepunih 161 km/h). Što se unutrašnjosti tiče, ona pruža dovoljno mesta za komforan smeštaj pet putnika (poboljšano sedenje, ergonomija i materijali u odnosu na Cadillace poslednjih godina), a sve je urađeno u kombinaciji svetlo sive i tamno sive boje, hroma i plavog osvetljenja instrumenata (koje se nastavlja i na prednji panel i oplate vrata). Provoq takođe koristi solarne panele na krovu kako bi se strujom snadbevali audio sistem, unutrašnje osvetljenje i drugo.



Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj prvi kompaktni SUV sa oznakom 9-4X, a kako će taj model izgledati pokazuju ove prve slike Saabove nove studije 9-4X BioPower Concept, koji će švedska kompanija izložiti na predstojećem salonu automobila u Detroitu. Serijski primerak (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i budućem Audiju Q5) ne bi trebalo mnogo da se razlikuje od koncepta, a prema nezvaničnim informacijama, 9-4X bi mogao da se nađe u prodaji tokom sledeće godine (proizvodnja bi se inače odvijala u GM-ovoj fabrici u Meksiku). Saab 9-4X BioPower koristi GM-ovu Theta Premium platformu i ima Mekferson vešanje napred, a pozadi Multilink. Dizajn ovog koncepta u osnovi reflektuje skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani Saabovim konceptom Aero X, a to isto važi i za unutrašnjost u kojoj ima mesta za četiri osobe. Ovde treba pomenuti i inovativni sistem za skladištenje tri para skija u prtljažniku (razvijen u saradnji sa firmom Salomon). Saab 9-4X BioPower pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 180kW/245KS i 353Nm obrtnog momenta (ukoliko se kao gorivo koristi benzin), a ako se koristi E85 etanol (kombinacija 85% etanola i 15% benzina), snaga motora raste na 221kW/300KS i 400 Nm. Pogon je naravno Saabov XWD na sva četiri točka (veličine 21 inča sa gumama dimenzija 245/55R21), a menjač je šestostepeni automatski sa komandama za manuelno menjanje brzina na upravljaču. Maksimalna brzina verzije pokretane benzinom iznosi 235 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8 sekundi, a potrošnja je 10,5 litara na 100 km.