home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ovo su prve slike nove BMW-ove studije M1 Hommage Concept, kojim bavarska marka na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como obeležava 30-godišnjicu svog već odavno legendarnog sportskog automobila M1. Drugim rečima, ovo je moderna (i to kakva!) interpretacija tog BMW-ovog prvog modela sa centralno smeštenim motorom, koga je fabričko M odeljenje premijerno predstavilo javnosti na 64. salonu automobila u Parizu 1978. godine. Originalni M1 od pre tri decenije, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (a razvijen je uz pomoć italijanskog Lamborghinija), između 1978. i 1981. godine izrađen je u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455). Njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilindraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekundi). BMW inače tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, uključujući i nastup na pomenutoj izložbi Concorso d´Eleganza, gde se publici pored ovog M1 Hommage Concepta, prikazuju i serijske i trkačke verzije originalnog M1.

 





Top model Škode Octavije, verzija RS, dostupna je sa novim 2,0 litarskim TDI common-rail dizel motorom i u kombinaciji sa DSG menjačem sa duplim kvačilom. Motor razvija 125kW/170KS i 350Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.), što je dovoljno da Octavia RS postigne maksimalnih 225 km/h (Combi verzija 224 km/h), dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,4 sekunde (Combi 8,5 sec). Potrošnja iznosi 5,7 litara na 100 km (Combi 5,9 litara), a emisija CO2 150 g/km (Combi 155 g/km). Octavia RS 2.0 TDI se standardno oprema šestostepenim menjačem, a kao opcija se dobija i DSG menjač sa duplim kvačilom. Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : Octavia RS 2.0 TDI sa 6-stepenim menjačem staje 28.050 evra (sa DSG menjačem 29.750 evra), a Octavia RS Combi košta 29.190 evra (sa DSG menjačem 30.890 evra). U Octaviju RS se inače ugrađuje i 2.0 TFSI benzinski motor sa 147kW/200KS.



 

Francuska grupacija PSA (Peugeot i Citroen) je objavila da planira razvoj novih 1,0 litarskih trocilindričnih benzinskih motora, čiji raspon snage će se kretati od 52kW/70KS do 74kW/100KS (mada nisu saopšteni konkretniji detalji, najjača verzija bi trebalo da ima turbo punjač). Iz PSA grupacije još najavljuju da će se ovi motori odlikovati izuzetno niskom potrošnjom goriva i emisijom CO2 (ova potonja treba da iznosi ispod 100 g/km). Proizvodnja novih motora u Francuskoj treba da počne 2011. godine i to u 600.000 primeraka godišnje. 



Nova Mazda6 za Ameriku

26 Apr 2008 - 01:17 Noviteti Link

Mazda je saopštila da će nova, dugo očekivana druga generacija Mazde6 američkim kupcima biti dostupna krajem leta ove godine (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), dok će nešto ranije biti objavljeni i detaljniji podaci o snazi pogonskih agregata, paketima opreme i cenama. Naime, u Mazdinom saopštenju se ne precizira snaga 2,5 litarskog četvorocilindraša i 3,7 litarskog V6 motora, koji će se ugrađivati u američku Mazdu6. Slabiji motor bi trebalo da razvija 175 konja, dok je V6 agregat već poznat iz Mazde CX-9, pa i u Mazdi6 3,7 treba očekivati 265KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (slike interijera inače još nisu objavljene). Kao i stari model, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a Amerikancima će biti dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji (cena za osnovni model bi trebalo da bude ispod 20.000 dolara).

 



Lovci na automobilske novitete nedavno su uspeli da tokom fabričkih testiranja uhvate restilizovanu verziju Porschea 911, koja treba da se pojavi u prodaji na jesen ove godine. Kao što se i očekivalo, dizajnerske promene nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik i pokazivače smera, dok je rep dobio nova LED svetla (unutrašnjost će u osnovi ostati skoro ista kao i do sada, sa izuzetkom malo doterane centralne konzole i sistema satelitske navigacije). Međutim, daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako će 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični Boxer agregati u revidiranom Porscheu 911 dobiti sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne (kod Cayenna je to rezultiralo povećanjem snage motora i obrtnog momenta za 10 – 15 odsto). Manji 3,6 L agregat u Porscheu 911 Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm). Uprkos povećanju snage, ovi motori će imati manju potrošnju goriva i emisiju CO2 i zadovoljavaće Euro5 norme. Obnovljeni 911 će konačno dobiti i menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK (ima sedam stepeni prenosa). Redizajn podrazumeva i nove točkove od 18 inča (standard za 911 Carreru), odnosno 19 inča (Carrera S), kao i pojačani kočioni sistem. Inače, potpuno nova generacija Porschea 911 se najavljuje za 2011. godinu, o kojoj se za sada ne zna mnogo, ali treba da izdrži na tržištu do 2018. godine.



Keating SKR i TKR

26 Apr 2008 - 00:44 Noviteti Link

U lov na svetski rekord u maksimalnoj brzini za serijske automobile, koji trenutno sa 413,83 km/h drži američki SSC Ultimate Aero, krenuo je i britanski Keating. Naime njihov model TKR (koji je doduše još u fazi razvoja) raspolagaće sa motorom od 1500 konja, što treba da bude dovoljno za obaranje pomenutog brzinskog rekorda. Dok TKR ne bude spreman, kupcima je na raspolaganju slabija verzija nazvana Keating SKR, koja je zvanično predstavljena pre nekoliko dana. SKR za pogon koristi Corvettin LS2 6,0 litarski V8 motor u verzijama sa 297kW/404KS i 368kW/500KS, kao i LS7 V8 motor od 7,0 litra zapremine, koji uz pomoć kompresora razvija 482kW/656KS. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko petostepenog menjača. I Keating TKR će verovatno imati LS7 agregat, ali će uz pomoć dva turbo punjača raspolagati sa oko 1103kW/1500KS, mada je moguće da snaga bude još i veća jer je auto još uvek u fazi razvoja. Keating SKR je inače dugačak 431 cm, širok 187 cm, visok 115 cm, dok težina osnovnog modela iznosi 1190 kg. Britanski proizvođač već prima narudžbine za ovaj dvosed, isporuke će početi pred kraj ove godine, a proizvodnja će zbog ekskluzivnosti naravno biti ograničena.



Zotye Fiat Multipla

26 Apr 2008 - 00:39 Noviteti Link

Kineski proizvođač automobila Zotye International (osnovan 2005. godine kao deo Zotye Holding Grupe) je na 10. salonu automobilu u Pekingu publici premijerno predstavio svoj novi model Zotye JNJ7160HS, odnosno Fiat Multiplu, čija je licencna proizvodnja upravo počela u ovoj kineskoj kompaniji. Zotye JNJ7160HS se spolja praktično od aktuelne evropske verzije Multiple razlikuje jedino po Zotye logu, koji se nalazi na maski hladnjaka, zadnjem delu i točkovima. Kinezi će u početku u svoju Multiplu ugrađivati samo jedan motor, i to 1,6 litarski benzinac sa 100KS. Zotye International će već ovog leta početi i sa licnecnom proizvodnjom Lancije Lybre, a u skoroj budućnosti i sa proizvodnjom još nekoliko modela iz Fiatove grupacije. Prva Multipla je inače promovisana još pre 10 godina, dok je redizajnirana varijanta ovog modela sa 6 sedišta ugledala svetlost dana na salonu u Ženevi 2004. godine.



Alpina B6 GT3

26 Apr 2008 - 00:34 Noviteti Link

Alpina, nemački specijalista za BMW, rešio je da se posle 20 godina vrati u automobilski sport (za Alpinu su svojevremeno vozili Niki Lauda, Jacky Ickx, Hans Stuck i Dieter Quester). Tačnije, povratak će se desiti 2009. u FIA GT3 evropskom šampionatu, i to modelom Alpina B6 GT3 nastalom na bazi BMW-a serije 6. B6 GT3 pokreće Alpina 4,4 litarski V8 agregat iz Alpine B6 S sa 530KS i 725Nm obrtnog momenta. Alpina će inače novi B6 GT3 prodavati i drugim timovima, individualnim kupcima i kolekcionarima.



Izvor : www.novosti.co.yu

Italijanska kompanija “Fijat” najozbiljniji je kandidat da postane većinski vlasnik “Zastavine fabrike automobila” - saznaju “Novosti”.
Prva runda razgovora delegacije “Fijata”, koju predvodi Stefan Kepter, potpredsednik kompanije, i poslovodstva “Zastave” o mogućnosti proizvodnje još nekog italijanskog modela, završena je juče obilaskom svih pogona, a pregovori o kupovini fabrike automobila biće nastavljeni posle uskršnjih praznika u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja.
Razgovori su vođeni iza zatvorenih vrata, a, kako saznajemo, italijanski stručnjaci za proizvodnju, snabdevanje kooperanata i razvoj, zadovoljni su postignutom modernizacijom fabrike, mada su naveli da je neophodno još dosta ulaganja. Proširenje poslovno-tehničke saradnje ove dve kompanije ima za cilj da “Fijat” pred privatizaciju i potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu zauzme najbolju poziciju, jer tender predviđa i takozvani “menadžerski ugovor”, odnosno direktnu pogodbu sa kupcem. Pored toga, ugovori koje poslovodstvo “Zastave” ima sa “Fijatom” i “Dženeral motorsom” ušli su u tendersku dokumentaciju. Sklapanje modela “zastava 10” i “opel klasik” su već vrednovani. U tom slučaju, ugovor o sklapanju bar još jednog modela, najverovatnije redizajniranog “fiće”, doveo bi “Fijat” u povlašćenu poziciju u odnosu na druge zainteresovane kompanije na tenderu.
Direktor preduzeća “Zastava-auto” Zoran Bogdanović kaže da se sa visokom delegacijom italijanskog “Fijata” razgovaralo o mogućnostima proširenja saradnje i proizvodnje još jednog modela u Kragujevcu. Ali, odbio je da odgovori da li se razgovaralo i o strateškom partnerstvu.
Predstavnici Sindikata “Zastavine fabrike automobila” juče nisu bili na sastanku. Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata, kaže da mu je poznato da se, u ovoj fazi razgovora, pregovara o mogućnostima da se jedan model “fijata” u potpunosti proizvodi u Kragujevcu. To bi značajno uposlilo kapacitete i “Zastavinih” kooperanata, a fabriku automobila učinilo atraktivnijom.   

"ZASTAVA" MOŽE I BEZ TENDERA   

U narednih desetak dana, Vlada Srbije, odnosno Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, odlučiće po kom modelu će se privatizovati “Zastava”.
Prvobitno je bilo predviđeno da se za prodaju nekadašnjeg kragujevačkog automobilskog giganta raspiše tender. Međutim, u vreme kada je prijava za pristup tenderskoj dokumentaciji bila u finišu, raspisani su izbori, a potencijalni investitori su zatražili odlaganje čitavog postupka.
Zato je Ministarstvo nekoliko puta u poslednja dva meseca i odlagalo javni poziv za prodaju “Zastava automobila”. Poslednji utvrđeni rok bio je, kao što je poznato, 15. april ove godine.
Poslednjih dana, međutim, nadležni u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja razmišljaju o promeni načina privatizacije kragujevačke fabrike automobila.
- Bitno nam je kako da obezbedimo da u fabrici ostanu svi zaposleni, da krene proizvodnja 150.000 do 200.000 automobila i da ovaj kolektiv ostvaruje mogući prihod od 200 do 300 miliona evra godišnje - kaže izvor “Novosti” u nadležnom Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja. - Ukoliko se proceni da će neki od zainteresovanih inostranih partnera to da omogući, skloni smo da promenimo plan, odnosno da ne raspišemo tender, već na neki drugi, fleksibilniji način privatizujemo “Zastava automobile”.
Kao mogući način prodaje kragujevačke fabrike automobila pominje se potpisivanje ugovora o saradnji, koji bi potvrdila, osim menadžmenta firme, i Vlada Srbije.



General Motors je posle raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu konačno i zvanično promovisao nestrpljivo očekivanu Chevrolet Corvettu ZR1, ali nije saopštio i konkretne podatke vezane za snagu 6,2 litarskog V8 kompresorskog motora. Tada je procenjeno da ovaj agregat razvija 100KS po litri zapremine, odnosno 462kW/620KS i oko 807Nm obrtnog momenta. Konačno, dostupni su i zvanični podaci. Ovaj LS9 6,2 litarski V8 motor razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine. Međutim, i dalje nema zvaničnog podatka o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), dok se za maksimalnu brzinu navodi da prelazi 200 milja na sat (322 km/h). Prodaja Corvette ZR1 počinje ovog leta po ceni od nešto malo manje od 100.000 dolara.



Posle standardnog Audija A5 Coupe, na proleće sledeće godine u prodaji će se pojaviti i njegova otvorena kabriolet varijanta, koja će naslediti sadašnji Audi A4 Cabriolet. Prema poslednjim (doduše nazvaničnim) informacijama, oficijelna svetska premijera će biti održana već ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a ne u januaru 2009. godine u Detroitu kako se ranije mislilo. Kako bilo, za proizvodnju A5 Cabrioleta neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate u rasponu od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra.

A5 Sportback

Ovo nije ni Audi A5 Avant, ni A5 u formi hatchbacka (kombi-limuzine), već je A5 Sportback dizajniran da bude polu-karavan i polu-kupe, odnosno ova karoserijska varijanta treba da spoji praktičnost automobila sa petora vrata i stil jednog kupea. Kako će to shvatiti i prihvatiti kupci, pokazaće vreme jer se A5 Sportback navodno očekuje već 2009. godine. A5 Sportback će poput Audija A5 Coupe ostati četvorosed ali će na zadnjim sedištima biti daleko više mesta nego u Coupeu (ne treba zaboraviti ni daleko veći i praktičniji prtljažni prostor). Dizajnerski posmatrano, A5 Sportback će preuzeti prednji deo sa aktuelnog A5 Coupea, uz kombinaciju nekih rešenja sa aktuelnog Audija A4 i novog zadnjeg dela. Od detalja se posebno ističu niska linija krova, stakla na vratima bez okvira i veoma položen zadnji stub. Naravno, A5 Sportback će osim varijanti sa prednjim pogonom, imati i verzije sa Quattro integralnim pogonom (raspored snage 40/60% napred/nazad). Paleta pogonskih agregata bi trebalo da obuhvata već poznate motore iz Audija A5, a u pripremi je i hibridni pogon ali zasad o tome nema konkretnijih informacija.



 

U Škodi ponovo slave. Naime, posle nedavne proslave proizvodnje jubilarne dvomilionite Octavije, juče je sa proizvodnih traka Škodine fabrike Mlada Boleslav sišla i dvomilionita Fabia. Ta čast je pripala modelu Fabia Combi Sport 1.4 16V. Prva generacija Fabije je inače proizvedena u skoro 1,8 miliona primeraka, dok je druga generacija startovala početkom 2007. godine.

Ford je juče saopštio da je proizveo jubilarni, 9-milioniti primerak sportskog modela Mustang, koji će inače sledeće godine proslaviti svoju 45-godišnjicu (prvi Mustang je naime promovisan 17. aprila 1964. godine u Njujorku, a danas je svaki drugi sportski auto prodat u Americi upravo Mustang). Jubilarni primerak je Mustang GT Cabriolet i biće isporučen dileru iz američke države Ajova.



Pred sam početak sezone otvorenih automobila iz Saaba stiže specijalna Yellow Edition verzija modela 9-3 Cabrio, koji nastavlja tradiciju ranijih Yellow edicija Saabovih automobila, lansiranih 1991. i 1997. godine. 9-3 Cabrio Yellow Edition se od ostalih modela u gami razlikuje po upadljivoj Lynx Yellow boji i bogatijoj standardnoj opremi (između ostalog, tu su petokrake aluminijumske felne od 17 inča, zadnji spojler, XM satelitski radio), dok je za pogon izabran 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 210KS u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem ili automatikom sa pet brzina. Cena za Saab 9-3 Cabrio Yellow Edition u Americi iznosi 42.830 dolara. 



Audi Q5 S-line

25 Apr 2008 - 01:20 Noviteti Link

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Samo nekoliko dana posle zvanične promocije na salonu automobila u Pekingu, Audi je objavio prve slike svog novog modela Q5 i sa opcionim S-line paketom, koji je zaslužan za nešto sportskiji izgled ovog kompaktnog SUV-a. U osnovi, S-line paket za Q5 podrazumeva tvrđe podešeno ogibljenje, aluminijumske točkove od 20 inča (sa gumama dimenzija 255/45 R20), polirani gril, crne krovne nosače, otvore za vazduh oko svetala za maglu u stilu pčelinjeg saća, a u unutrašnjosti trokraki multifunkcionalni volan presvučen kožom, prednja sportska sedišta sa utisnutim S-line logom, kožnu ručicu menjača i detalje od aluminijuma. O standardnom Audiju Q5 više OVDE.



Posle Minija Abbey Road (o tome OVDE), BMW je lansirao još jednu specijalnu verziju aktuelnog Minija. Radi se o Miniju Trigger, koji je za sada namenjen samo italijanskom tržištu, gde kupci mogu da biraju između tri boje karoserije: crnoj, crvenoj ili plavoj, ali uvek u kombinaciji sa duplim trakama bele boje. Uz posebne Trigger oznake, ovaj Mini karakterišu i hromirani gril, dodatna prednja svetla, aluminijumski točkovi od 17 inča, zadnji krovni spojler i hromirani završetak izduvne cevi, a u unutrašnjosti elementi od brušenog aluminijuma i trokraki kožni volan. Mini Trigger pokreće osnovni 1,4 litarski benzinac sa 95KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,9 sekundi, dok najveća brzina iznosi 185 km/h.