home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Mitsubishi je na salonu automobila u Detroitu proširio paletu svog Lancera novom, sportskom Ralliart verzijom, čija prodaja u SAD-u počinje ovog leta. U osnovi, Lancer Ralliart je je nešto ublažena verzija nedavno predstavljenog novog Lancera EVO X, što znači da ga pokreće isti 2,0 litarski turbo DOHC MIVEC motor, samo što je njegova snaga u Lanceru Ralliart smanjena na 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta. I Lancer Ralliart je dobio Twin Clutch SST automatizovani manuelni menjač sa duplim kvačilom (kakav ima i pomenuti EVO X), zatim Mitsubishijev ACD (aktivni centralni diferencijal) i stalni pogon na sva četiri točka. U odnosu na standardne Lancere, Ralliart varijanta se odlikuje i agresivnije stilizovanim prednjim branikom, modifikivanim zadnjim branikom, sa dva završetka izduvnog sistema, aluminijumskim točkovima od 18 inča (gume su dimenzija 215/45 R18) i laganom, aluminijumskom haubom motora sa otvorima za vazduh. Oprema novog Lancera Ralliart može da obuhvata i Recaro sedišta, Rockford Fosgate audio sistem od 650 vati i sa 9 zvučnika, Sirius satelitski radio, el. sunčani krov i navigacioni sistem. Lancer Ralliart je inače dugačak 4570 mm, širok 1760 mm, visok 1490 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2635 mm.






Dok su sve oči trenutno uprte u Detroit i tamošnji salon automobila, na internet su pre vremena procurele prve zvanične slike i detalji novog BMW-a M3 u Cabrio izdanju (u stvari Coupe-Cabrio izdanje, budući da novi M3 Cabrio ima metalni sklopivi krov, kao uostalom i ostale nove BMW-ove "trojke" u kabriolet verziji). Pomenuti metalni krov se inače otvara/zatvara za samo 22 sekunde. U M3 Cabrio će bavarska fabrika, sem manuelnog 6-stepenog, ugraditi i novi 7-sedmostepeni "M DKG" menjač (na nemačkom DoppelKupplungsGetriebe, na engleskom "M DCT" Dual-Clutch Transmission), odnosno BMW-ov menjač sa duplim kvačilom (veoma sličan Volkswagenovoj DSG transmisiji). Zbog veće težine M3 Cabrio sa manuelnim menjačem će do 100 km/h ubrzavati za 5,3 sekunde (0,4 sekunde sporije od M3 Coupea), a sa "M DCT" menjačem za 5,1 sekundu (M3 Coupe "M DCT" do stotke potroši 4,6 sekundi). Veliki deo odgovornosti za povećanje težine M3 Cabria u odnosu na Coupe, leži na kompleksnom metalnom sklopivom krovu i dodatnim ojačanjima karoserije, koja su potrebna zbog povećanja krutosti karoserije (M3 Cabrio će biti teži od M3 Coupea za 205 kg). Povećana potrošnja je takođe očekivana, a ona po fabričkim podacima iznosi 12,9 litara na 100 km (M3 Coupe troši zvanično 12,4 litra, mada su novinari na testovima bez problema trošili oko 18 l/100 km). M3 Cabrio će naravno pokretati isti 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS pri 8400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Da li treba uopšte i pominjati da je maksimalna brzina opet limitirana na 250 km/h? Poput M3 Coupea i M3 Cabrio karakterišu širi blatobrani, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, poklopac motora sa "grbom" i dodatnim otvorima za vazduh, četiri izduvne cevi i detalj u vidu M retrovizora. Kako stvari sada stoje, zvanična premijera ovog novog M3 Cabria se očekuje početkom marta na salonu u Ženevi.



Mitsubishi je još u novembru prošle godine sa dve skice najavio da će na salonu automobila u Detroitu publici predstaviti novu studiju sportskog automobila, nazvanog Concept-RA, a danas su konačno objavljene i zvanične fotografije ovog dvoseda u čijoj je konstrukciji obilato korišćen aluminijum. Iako bi se na osnovu ovih slika moglo zaključiti da će novi Mitsubishijev sportski kupe pokretati neki V8 benzinac, u japanskoj fabrici su se odlučili da u njega ugrade "visoko-efikasni čisti dizel agregat." Radi se o četvorocilindričnom 2,2 litarskom DOHC turbo-dizel motoru (sa 16 ventila, varijabilnom geometrijom lopatica turbine, DOC i NTC katalizatorima i DPF filterom čestica čađi), koji razvija 150kW/204KS i 420Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa Mitsubishijevim Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (ima ga i novi Lancer Evolution X). Concept-RA (pretpostavlja se da najavljuje izgled budućeg Eclipsa) raspolaže i Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za dinamičku kontrolu vozila. Concept-RA je inače dugačak 4445 mm, širok 1895 mm, visok 1325 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2635 mm, a postavljen je na točkove od 21 inča (gume su dimenzija 285/30R21).



Chrysler LLC je za NAIAS salon automobila u Detroitu pripremio tri nova koncept automobila, a radi se o ekološki podobnim modelima Chrysler ecoVoyager concept, Dodge ZEO concept i Jeep Renegade concept.

Chrysler ecoVoyager concept

ecoVoyager concept je hibridni automobil sa četvora vrata i za četiri putnika, tzv. "one-box" dizajnom, sa elektromotorom (litijum-jonske baterije) i hidrogenskim gorivim ćelijama (zajednički daju ovom Chrysleru autonomiju od preko 300 milja ili 480 kilometara). Kombinovana snaga iznosi 200kW/272KS što je dovoljno za ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) od oko 8 sekundi. Prema Chryslerovom saopštenju, ecoVoyager raspolaže sa zaista prostranom kabinom, za čiji dizajn je inspiracija pronađena u luksuznim avionima. ecoVoyager concept je dugačak 4856 mm, širok 1915 mm, visok 1600 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2946 mm.

Dodge ZEO concept

Druga Chryslerova studija za salon u Detroitu je Dodge ZEO concept, koji predstavlja auto sa četiri vrata i za četiri putnika (u stvari 2+2 koncepcija), za čiji pogon je zadužen elektromotor i litijum-jonske baterije. Ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je ispod 6 sekundi, postiže maksimalnih 208 km/h, dok radijus kretanja iznosi oko 250 milja (402 km). I ZEO concept poseduje "hrabar i izražajan" Dodgeov dizajn, a namenjen je "vozačkim entuzijastima". ZEO concept je dugačak 4390 mm, širok 1743 mm, visok 1290 mm, a međusovinsko rastojanje iznosi 2792 mm.

 

Jeep Renegade concept

I na kraju Jeep Renegade concept, odnosno poslednji član ove Chrslerove trojke prototipova za salon u Detroitu. Po izgledu možda i najzanimljiviji (nisko vetrobransko staklo, zaštitni luk, otvori na donjim delovima vrata), Renegade concept odlikuju pre svega aluminijumska konstrukcija (kako bi težina bila što manja) i hibridni pogon, koji čine elektromotori (kombinovane snage 85kW/114KS) sa litijum-jonskim baterijama i BLUETEC dizel agregat male zapremine (autonomija ovog Jeepa inače iznosi oko 640 km). Dužina Renegade koncepta je 3885 mm, širina 1598 mm, visina 1431 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2580 mm.

VIDEO : Chrysler ecoVoyager concept

VIDEO : Dodge ZEO concept

VIDEO : Jeep Renegade concept




 

I Ferrari je morao da pre ili kasnije predstavi model koji vodi računa o zaštiti prirodne sredine, a to je učinjeno na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu (i to bez neke posebne pompe). Radi se o modelu Ferrari 430 Spider Bio Fuel Concept, koga pokreće E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15 % benzina), što za posledicu ima povećanje snage njegovog 4,3 litarskog V8 motora za 10 konja (sada okruglo 500KS), obrtnog momenta za 4%, dok je potrošnja smanjena za 5 odsto. Ipak, za sada je 430 Spider Bio Fuel Concept upravo to – koncept automobil, čija proizvodnja još nije tako blizu.



Honda na salonu automobila u Detroitu predstavlja prototip sledeće generacije svog modela Pilot, dok će se serijska verzija pojaviti već za nekoliko meseci (u drugoj polovini ove godine). U svakom slučaju, realno je očekivati da se ovaj prototip Honde Pilot ne razlikuje mnogo od budućeg serijskog modela, koga japanska marka najavljuje kao crossover-SUV, odnosno kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Kako bilo, budući Pilot će karakterisati autentičan SUV stajling, praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Pilot Prototype ima ugrađen V6 benzinac, koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Za dizajn i razvoj ove Honde bili su zaduženi R&D timovi iz Hondinih postrojenja u Ohaju i Kaliforniji, a Pilot će se i proizvoditi u Americi (u fabrici u Alabami).

VIDEO : Honda Pilot Prototype 




Izvor : www.tanjug.co.yu

Treći po veličini japanski proizvođač vozila "Nisan" saopštio je da će isporučivati automobile "Krajsleru" za prodaju u Latinskoj Americi, što će uvećati prisustvo američke kompanije na inostranom tržištu.
Prema sporazumu, "Nisan" će, počev od 2009. godine, isporučivati "Krajsleru" verziju malog automobila "versa" koja se izrađuje u Meksiku, navedeno je u zajedničkom saopštenju dveju kompanija. Finansijski detalji aranžmana nisu obelodanjeni, prenela je agencija Blumberg. Partnerstvo će pomoći "Krajsleru" da poveća prodaju van tržišta Severne Amerike, na kome sada plasira 90 odsto svojih vozila, bez ulaganja u nova postrojenja.  Sporazum će omogićiti "Nisanu" da maksimalno koristi kapacitet svoje meksičke fabrike u Akvaskalijentesu, koja je glavni isporučilac modela "versa" na američko tržište. Dve kompanije su najavile mogućnost proširenja saradnje, koja je počela 2004, kada je "Nisanova" filijala "Džetkop" počela da prodaje menjače "Krajsleru". Izvršni direktor "Nisana" Karlos Gon je izjavio da njegova kompanija traži američkog partnera otkako je "Dženeral motors" pre 15 meseci odbio poslovni savez sa njom.



Nemački Audi je i zvanično na salonu automobila u Detroitu promovisao studiju sportskog Audija R8 sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom. Pomenuti V12 TDI motor (sa dva turbo punjača) raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (pri samo 1750 o/min.), a sa njim Audi R8 V12 TDI od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h (motor je inače uparen sa menuelnim šestostepenim menjačem i već zadovoljava buduće Euro 6 norme). U odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS, to je za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke. Audi R8 V12 TDI Concept je i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga modifikovanog prednjeg dela sa većim otvorima za vazduh, novog zadnjeg branika, atraktivnih aluminijumskih točkova, LED prednjih i zadnjih svetala, posebne "Grace Silver" boje i staklenog krova sa ugrađenim otvorom za vazduh, koji je potreban centralno smeštenom motoru. Pogon je naravno quattro na sva četri točka, a snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine.

VIDEO : Audi R8 V12 TDI 




Mercedes na salonu automobila u Detroitu osim koncepta Vision GLK Freeside predstavlja još jednu studiju na bazi svog budućeg SUV modela GLK. Druga studija se zove Vision GLK Townside concept (na slikama), a za razliku od GLK Freeside modela namenjenog i off-road vožnjama, GLK Townside je ipak namenjen pre svega vožnji u gradskim sredinama (slično je uradio i Volkswagen kada je ponudio svoj novi SUV Tiguan u dve verzije; jednu za grad, a drugu sposobnu i za "vanasfaltne aktivnosti"). Zbog toga je GLK Townside niži za 30 mm u odnosu na GLK Freeside, a ima i nešto "blaži" izgled u poređenju sa pomenutim GLK Freeside. GLK je inače dugačak 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). Vision GLK Townside na salonu u Detroitu ima ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Prema ranijim najavama, serijsku varijantu modela GLK možemo očekivati u aprilu ove godine na salonu automobila u Pekingu, mada ne bi bilo iznenađenje da ga vidimo već početkom marta na salonu u Ženevi.



VIDEO : Mazda Furai

13 Jan 2008 - 18:38 Concept cars Link

I novi Mazdin koncept Furai (biće promovisan na salonu automobila u Detroitu) nastavlja sa Mazdinim Nagare ("tok") dizajnerskim pravcem (posle studija Nagare, Ryuga, Hakaze i Taiki), a bazira se na trkačkom automobilu Courage C65 iz ALMS serije (American Le Mans Series). Pokreće ga Mazda 20B 3-rotorski rotacioni motor sa 450KS, koji za gorivo koristi etanol E100. Furai takođe treba da podseti i na pobedu Mazde 787B sa rotacionim Wankel motorom 1991. godine na trci 24 sata Le Mana.



Japanski Lexus (u vlasništvu Toyote) će na NAIAS salonu automobila u Detroitu pažnju publike privlačiti i ovom novom studijom na bazi već postojećeg koncepta Lexus LF-A. Ova otvorena verzija se zvanično zove Lexus LF-A Roadster Concept, a napravljena je od karbon fibera i aluminijuma. I novi LF-A Roadster Concept (kao i konceptni LF-A u kupe varijanti) pokreće 5,0 litarski V10 agregat sa preko 500 konja, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od preko 200 milja na sat ili 322 km/h. Imajući u vide performanse Lexusa LF-A Roadster Concept, jasno je da su njegova meta različiti modeli Ferrarija (što uostalom može da se zaključi i po provokativnoj crvenoj boji u kojoj će biti primerak izložen u Detroitu). Podsećamo da je nedavno (prema pisanju britanskog magazina AutoExpress) novi Lexus LF-A (u formi predserijskog vozila) postavio novi rekord staze Nirburgring. Stazu je naime prešao u rekordnom vremenu od 7 minuta i 24 sekunde (što je za skoro 4 sekunde brže od recimo Pagani Zonde F Clubsport, čije vreme po krugu iznosi 7:27:82). Iako za sada Lexus nije zvanično saopštio kada LF-A stiže na tržište, očekuje se da će se to desiti 2009. godine. Kako bi održao ekskluzivnost, Lexus će prema nekim izvorima proizvodnju ovog modela ograničiti na samo 26 komada mesečno. Prema istim izvorima, serijski LF-A će pokretati motor sa 552KS (razvijen u saradnji sa Yamahom), a u kombinaciji sa veoma aerodinamičnom karoserijom, to će biti sasvim dovoljno za maksimalnu brzinu od 210 milja na sat (skoro 338 km/h).

 



Mazda je pustila u opticaj zvanične slike redizajnirane verzije svog modela RX-8, čija će premijera biti održana na NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu. Ipak, gledajući ove prve oficijelne fotografije, može se lako zaključiti da vizuelne promene u odnosu na dosadašnji model i nisu velike, tačnije restilizovana verzija je dobila novi, nešto oštriji izgled prednjeg kraja (novi gril, drugačiji otvori za vazduh, nova svetla za maglu, šira prednja svetla), kao i doterana zadnja svetla (sa dvostrukim LED prstenovima). Model RS je pored toga dobio i Recaro sportska sedišta, izraženije pragove, aluminijumske točkove od 19 inča i zadnji spojler. Promena ima i u kabini (revidirana instrument tabla), dorađeno je i ogibljenje, poboljšano upravljanje, a rotacioni motor je pojačan (sada u slabijoj verziji razvija 212, a u jačoj 232KS). Verzija sa 232 konja se oprema manuelnim šestostepenim menjačem, a ona sa 212KS sa šestostepenom Sport A/T automatskom transmisijom, koji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina.




Volkswagen Passat CC

13 Jan 2008 - 15:32 Noviteti Link

Posle mnogobrojnih špijunskih slika, evo konačno i prvih zvaničnih slika dugoočekivanog kupea sa četvoro vrata na bazi VW Passata, koji će se zvanično zvati Passat CC (njegova premijera će se održati na salonu automobila u Detroitu). Sem različitog dizajna (pre svega nova maska, prednja i zadnja svetla, položen C stub), Passat CC se od standardnog Passata razlikuje i po dimenzijama, tačnije Passat CC je dugačak 4796 mm, širok 1856 mm, a visok 1420 mm (drugim rečima, Passat CC je od standardnog Passata duži za 31 mm, širi za 36 mm, a niži za 50 mm). Proširen je i trag točkova, i to 11 mm napred, a 16 mm nazad. Što se prtljažnika tiče, njegova zapremina u Passatu CC iznosi 535 litara, odnosno za 30 litara manje od aktuelnog Passata u limuzinskoj verziji. Prema prvim informacijama, Passat CC će pokretati benzinski motori 1,8 TSI (160KS, 250Nm, 222 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h za 8,6 sec, potrošnja 7,6 litara), 2,0 TFSI (200KS, 280Nm, 237 km/h, 0-100 za 7,6 sec, troši 7,9 litara) i 3,6 V6 FSI (300KS, 350Nm, 250 km/h, 0-100 za 5,6 sec, troši 10,1 litara goriva) i dva TDI dizelaša od 2,0 litra zapremine (slabiji ima 140KS i 320Nm, postiže 213 km/h, do 100 km/h ubrzava za 9,8 sekundi i troši 5,8 litara dizela na 100 km, dok snažniji raspolaže sa 170KS i 350Nm, do stotke stiže za 8,6 sekundi, postiže 227 km/h i troši 6 litara na 100 km). Passat CC 3,6 V6 FSI se serijski oprema i stalnim 4MOTION pogonom na sva četiri točka. Ovde i napomena da će američka verzija Passata CC sa 3,6 litarskim V6 FSI motorom imati 280KS i 360Nm, pa će ubrzanje do 100 km/h iznositi 6,6 sekundi, dok mu je najveća brzina ograničena na 210 km/h. Zavisno od verzije, Passat CC će se serijski opremati manuelnim menjačem sa 6 stepeni ili sa Volkswagenovim sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. I Passat CC će dobiti Dynamic Drive Control sistem (poznat iz novog Audija A4), Lane Assist, cruise control, kao i veliki stakleni panoramski krov (dimenzija 1,12 x 0,75 metra).

VIDEO I : Volkswagen Passat CC

VIDEO II : Volkswagen Passat CC




Ford će na salonu automobila u Detroitu predstaviti novi automobil iz svoje serije koncept vozila Verve. Naime, posle Forda Verve hatchback sa troja vrata sa salona u Frankfurtu (septembar 2007.) i modela Verve sedan sa salona u kineskom gradu Guangzhou (novembar 2007.), novi Verve sedan concept za salon u Detroitu je već treći (i verovatno poslednji) u seriji koncept vozila sa imenom Verve. Ovaj najnoviji, američki Verve concept se u osnovi veoma malo razlikuje od koncepta viđenog na salonu u Guangzhouu, tačnije najveća promena je drugačije rešen prednji kraj automobila, koji je dobio nešto agresivniji izgled. Novi Verve sedan concept je dugačak 3692 mm, širok 1654 mm, visok 1380 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2489 mm, dok je za pogon zadužen "ekonomični četvorocilindrični motor." Ford inače ovaj najnoviji Verve concept kartko opisuje kao "viziju malog automobila za Severnu Ameriku." Prvi Verve concept u hatchback verziji najavljuje i skori dolazak naslednika aktuelne Ford Fieste koji će se u prodaji naći krajem 2008. godine (pominje se novembar). Što se tiče modela Verve sedan, u Fordu su nagovestili da bi i ova varijanta mogla da se nađe u prodaji, ali ne pre 2010. godine. Inače, prema pisanju britanskog AutoExpressa, naslednik aktuelne Fieste zadržaće ovo ime, iako je ranije bilo i različitih najava. Kao što se vidi prema izgledu Verve studija, buduća Fiesta će napustiti konzervativni dizajn prethodnika i dobiti daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX, Galaxy, novi Mondeo i nedavno predstavljeni redizajnirani Focus). I Verve sedan concept karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, 18-inčni aluminijumski točkovi, LED prednja i zadnja svetla, atraktivno dizajnirana unutrašnjost (u kombinaciji crne i crvene boje) i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Inače, u Fordu najavljuju da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade.

 

VIDEO : Ford Verve sedan concept




Audi A4 Allroad

13 Jan 2008 - 00:57 Top secret Link

Sem postojećeg modela A6 Allroad, nemački Audi bi prema različitim izvorima tokom 2009. godine kupcima trebalo da ponudi i manji A4 Allroad, koji će se bazirati na budućem karavanskom modelu A4 Avant. Tako je uostalom nastao i pomenuti A6 Allroad, koji u osnovi predstavlja (pro)terenski automobil na bazi Audija A6 Avant. Drugim rečima, karavan sa višim klirensom (rastojanje od tla), Quattro pogon na sva četiri točka i zaštitni plastični elementi na karoseriji (ovi potonji su zaslužni i za nešto robusniji izgled automobila). Sličan recept primenju i ostali proizvođači, poput recimo Subarua sa modelom Outback i švedskog Volvoa sa XC70. Kako bilo, A4 Allroad bi trebao da dobije vazdušno vešanje, S-tronic menjač sa duplim kvačilom i, između ostalih, dvolitarski turbo-dizel motor u dve verzije : slabijoj sa 143KS i 320Nm i jačoj sa 170KS i 350Nm. Iako za sada A4 Allroad (na slici njegov mogući izgled) još uvek nije dobio zeleno svetlo za proizvodnju, imajući u vidu uspeh Audija A6 Allroad, njegova proizvodnja je ipak vrlo verovatna.