home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Renault Twingo RS

22 Dec 2007 - 00:55 Top secret Link

Prototip sportskog Renault Twinga RS uhvaćen je ovih dana tokom tajnih testiranja na test stazi negde na jugu Italije. Sudeći po ovim špijunskim slikama, Twingo RS izgleda veoma slično studiji Twingo Concept, predstavljenoj prošle godine na salonu automobila u Parizu (2006 Paris Motor Show). To u praksi znači novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, modifikovana svetla za maglu, proširenja blatobrana, drugačiji zadnji branik i atraktivnije aluminijumske točkove. To je ono što se vidi i što se uostalom i očekuje od ovakvih gradskih jurilica, ali više privlači pažnju ono što se krije pod poklopcem motora. Očekuje se da će Twingo RS pokretati agregat sa oko 145KS, što će biti dovoljno za maksimalnu brzinu od preko 200 km/h (trenutno najsnažniji Twingo GT iz 1,2 litarskog turbo benzinca izvlači ravno 100 konja i postiže 189 km/h). Francuski proizvođač je već ranije zvanično potvrdio da će svetska premijera Twinga RS biti na sledećem salonu automobila u Ženevi, marta 2008. godine, dok će njegova komercijalizacija startovati u leto iste godine.

 





Mugen Honda Inspire

22 Dec 2007 - 00:51 Tuning Link

Japanski tjuner Mugen nije čekao, pa je samo dan posle zvanične promocije Honde Inspire u Japanu (u Americi Honda Accord) predstavio svoj tjuning paket namenjen ovoj Hondinoj limuzini. Mugenov aerodinamički kit sadrži modifikovani prednji i zadnji branik, novu masku hladnjaka, bočne "suknjice", veliko krilo na poklopcu prtljažnika, set različitih desetokrakih aluminijumskih točkova od 18 inča i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Paket zaokružuju sportski podešeno ogibljenje, pojačene kočnice i aluminijumske pedale u kabini. Motor nije diran, pa serijski 3,5 litarski V6 benzinac i dalje raspolaže sa 206kW/280KS i 342Nm obrtnog momenta. Mugen će svoju Hondu Inspire predstaviti i na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu tjunera.




Toyota je juče u predgrađu Sankt Peterburga, Šušariju, zvanično otvorila svoju prvu fabriku automobila u Rusiji, koja će u prvoj fazi proizvoditi 20.000 automobila, ali će kasnije sa njenih proizvodnih traka silaziti 50.000 automobila godišnje. Predsednik Toyote Katsuaki Watanabe je ovom prilikom još dodao da bi proizvodnja u ovom postrojenju mogla dostići i svih 200.000 jedinica godišnje. Japanski proizvođač je u novu fabriku (zapošljavaće 600 radnika) uložio 202 miliona dolara, a njena izgradnja je trajala oko dve i po godine. Inače, silasku prve Toyote Camry sa proizvodnih traka u Šušariju prisustvovao je i ruski predsednik Vladimir Putin, koji je ocenio da su odnosi Rusije i Japana sve bolji, da je otvaranje ove fabrike ozbiljan korak u povećanju poverenja između ove dve zemlje i da će "ekspanzija trgovine i ekonomskih veza između naše dve zemlje pomoći u rešavanju drugih problema."



Hartge Hunter BMW X3

21 Dec 2007 - 17:56 Tuning Link

Nemačka tjuning kuća Hartge pozabavila se i BMW-ovim terencem X3, i to njegovim dizel verzijama 3.0d i 3.0sd. Dok standardni, fabrički primerak BMW-a X3 3.0d raspolaže sa snagom od 218KS, Hartgeov Hunter X3 3.0d razvija 253 konja, a ako kupcima ni to nije dovoljno, tu je i Hartge Hunter 3.0sd, kome je snaga porasla na svih 246kW/335KS (fabrička verzija ima 210kW/286KS). Mada BMW X3 nije dizajniran da bude klasična radna mašina poput recimo Land Roverovog Defendera, to ne znači da nema potencijal za povremene izlete van uređenih puteva. Dokaz za to je upravo ovaj Hartge Hunter BMW X3, kome su u nemačkoj tjuning kompaniji namenili ulogu vozila sposobnog da odgovori zahtevima lovaca (na šta uostalom ukazuje i samo ime Hunter). Osim što raspolaže sa dovoljno mesta za neophodnu opremu za lov, Hartge Hunter se odlikuje i klirensom od 23 cm, novim oprugama i amortizerima, većim uglom nailaska na prepreku, mogučnošću da zagazi u vodu dubine 50 cm, dodatnim zaštitnim elementima za donje delove karoserije i pneumaticima za sve terene (255/55 R 18), koji su montirani na Hartgeove Classic 2 aluminijumske točkove. Po posebnoj želji kupca (a u skladu sa namenom vozila) interijer ovog Huntera može biti presvučen zelenom kožom (uključujući i upravljač).




Pošto je do sada prodao oko milion svojih automobila opremljenih šestostepenim DSG menjačem (sa duplim kvačilom), Volkswagen je objavio da je u ponudu uvrstio i DSG (Direct Shift Gearbox) menjač sa sedam stepeni prenosa. Novi menjač će prvo dobiti modeli Golf i Golf Plus, i to u verzijama sa 1,4 TSI benzincem (90kW/122KS) i 1,9 TDI dizelašem (77kW/105KS). Novi DSG menjač se može nositi sa većim obrtnim momentom (sada do 250Nm), a za njegovu ugradnju nemački proizvođač će kupcima Golfa i Golfa Plus naplaćivati 1750 evra. U ovu cenu je uključen i hill-start assist sistem, koji olakšava polazak vozila na uzbrdici (drži "vagu"), a takođe štedi i gorivo. Naime kod modela Golf/Golf Plus sa 1,9 litarskim TDI agregatom, potrošnja sa novim sedmostepenim DSG menjačem je za 0,7 litra manja u odnosu na isti model sa šestostepenim DSG-om.  



Još jedna u dugačkom nizu prerada Audijevog modela TT stiže iz nemačke tjuning kuće Pogea Racing, čiji će tjuning paket namenjen ovom automobilu biti na raspolaganju kupcima već sledećeg meseca. Njihova nova kreacija nosi naziv Husttler, a u odnosu na standardni Audi TT odlikuje se novim aerodinamičkim paketom (modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, većim otvorima za vazduh i dodatnim LED svetlima, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, doterani zadnji branik sa difuzorom i četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, atraktivni petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča, zadnje krilo koje se elektronski podešava), interijerom sa panelima od karbon fibera, KW sportskim ogibljenjem, kao i povećanjem snage 2,0 litarskog TFSI turbo benzinca. Posle dorade u Pogea Racingu (reprogramirana elektronika motra, novi izduvni sistem, novi filter za vazduh), snaga ovog agregata raste na 206kW/280KS i 420Nm. Ukoliko ovo nije dovoljno, Pogea Racing nudi i kit za povećanje snage na 330KS. Inače, maksimalna brzina Husttlera iznosi 285 km/h. Pogea Racing svoj Husttler nudi u dve verzije : kupe sa nazivom White Angel i roadster, koji nosi ime Red Devil (na trećoj slici).



Osim Mazde Atenza Mazdaspeed concept, o kojoj je nedavno već bilo reči, Mazda će na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu (japanski salon tjunera) izložiti još nekoliko slično stilizovanih modela. Prvi je Mazda Roadster Mazdaspeed, odnosno Mazda MX-5 kako se zove kod nas (negde poznat i kao Miata). Radi se o tjuniranom primerku popularnog dvoseda (u verziji sa metalnim sklopivim krovom), koji se od standardnog modela razlikuje po novom aero body kitu, modifikovanom interijeru, doteranom ogibljenju i izduvnom sistemu (sa dva završetka). Pomenuti aerodinamički kit sadrži novi prednji i zadnji spojler, modifikovani prednji branik sa drugačije oblikovanim otvorima za vazduh, pragove, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, spojler na poklopcu prtljažnika, atraktivne aluminijumske točkove, dok je unutrašnjost bogatija za dvobojna sportska sedišta i isti takav upravljač. Slične promene je doživela i Mazda Demio Mazdaspeed (u Evropi Mazda 2). Od ostalih verzija ovog modela, Demio Mazdaspeed se razlikuje po novom body paketu (spojleri, pragovi, modifikovana maska hladnjaka, zadnji krovni spojler, "škrge" za vazduh na prednjim blatobranima, nove aluminijumske felne), modifikovanom interijeru (dvobojna sportska sedišta i dvobojni sportski volan, detalji od karbon fibera), ogibljenju i izduvnom sistemu.

 



Kraj za Chrysler Crossfire

21 Dec 2007 - 01:05 Vesti Link

Nedavno smo pisali da je kompanija Chrysler LLC (Chrysler, Dodge i Jeep) saopštila da će iz svoje ponude uskoro izbaciti četiri modela (Chrysler PT Cruiser Cabrio, Chrysler Pacifica, Chrysler Crossfire i Dodge Magnum), a prvi se na redu za brisanje iz programa našao Chrysler Crossfire. Naime, njegova proizvodnja u pogonima nemačkog Karmanna u Osnabrucku prestala je pre nekoliko dana (18.12.2007.), i to posle pet godina proizvodnje i prodatih nešto manje od 80.000 primeraka. Budući da je prodaja u 2006. godini pala na samo 8216 primeraka (2004. prodato ih je 28.000, a 2005. 9900 komada), odluka o prestanku proizvodnje nije nikakvo iznenađenje, posebno ako se ima u vidu činjenica da Crossfire jednostavno nije uspeo da se izbori sa konkurentima kao što su Audi TT, Mercedes SLK i Nissan 350Z. Zanimljiv je možda podatak iz prošle godine, koji kaže da Crossfire u proseku stoji na lageru 302 dana pre nego što nađe svog kupca. 



Posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i prošle godine sa promocijom osvežene E klase), pa je to slučaj i sa ovim modelom (mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Prema prvim zvaničnim fotografijama, obnovljeni SLK se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga novog prednjeg branika, vizuelno podeljenog u dva dela, koji imitira izgled bolida Formule 1 tima McLaren-Mercedes. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju blago doteranim zadnjim svetlima (zatamnjena u stilu AMG modela), većim retrovizorima sa LED indikatorima, zadnjim branikom sa donjim delom u obliku difuzora, trapezoidnim završecima izduvnog sistema, a završavaju se novim dizajnom aluminijumskih točkova. Što se tiče metalnog sklopivog krova, tu promena nema (otvara/zatvara se za 22 sekunde). Većih promena nema ni u interijeru; ipak, SLK je dobio doteranu centralnu konzolu, novi sportski trokraki volan i nekoliko novih boja interijera (recimo opcionu crvenu "gullwing red" kožu), dok su skuplje verzije dobile unapređeni satelitski navigacioni sistem kao standard (kao opcija nudi se i harman kardon Logic7 sound system). Bez obzira na sve pomenute estetske korekcije na eksterijeru i interijeru, najzanimljivije promene se kriju pod poklopcem motora. To se pre svega odnosi na novi 3,5 litarski V6 motor (u modelu SLK 350) i pojačani četvorocilindrični agregat u modelu SLK 200 Kompressor. Pomenuti 3,5 litarski V6 raspolaže sa 224kW/305KS pri 6500 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 4900 o/min., što je za 24kW/33KS i 10Nm više u odnosu na prethodnika. Model SLK 200 Kompressor je dobio dodatnu snagu od 21KS, pa sada razvija 135kW/184KS i 250Nm (+10Nm). Bez obzira na povećanje snage, oba motora sada imaju redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Ovom prilikom je "preskočeno" povećanje snage motora u sportskom modelu Mercedes SLK 55 AMG (na trećoj slici), koji i dalje iz 5,5 litarskog V8 motora izvlači 265kW/360KS i 510Nm. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do do 100 km/h u trajanju od 4,9 sekunde i elektronski limitiranu maksimalnu brzinu od 250 km/h (i ovaj model je naravno diskretno estetski doteran). Što se menjača tiče, modeli SLK 200, 280 i 350 se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačem, dok je SLK 55 AMG uparen sa 7G-Tronic sedmostepenom automatskom transmisijom. Prodaja obnovljenog SLK počinje u aprilu naredne godine, a cene će startovati od 36.500 evra za model SLK 200 Kompressor, a završavaju se sa cifrom od 69.000 evra, koliko će biti potrebno izdvojiti za SLK 55 AMG.

 



Izvor : www.tanjug.co.yu

"Tata motors" će na sajmu automobila sledećeg meseca u Nju Delhiju, predstaviti novi "ultrajeftini" model putničkog vozila.

U saopštenju za štampu kompanija navodi da će novi automobil, u koji će moći da se smesti najmanje četiri osobe, biti pušten u prodaju u drugoj polovini 2008. godine.
Indijski proizvođač automobila je saopštio da će se novi model, sa četvoro vrata i motorom smeštenim pozadi, prodavati po ceni od samo 100 hiljada rupija, odnosno oko 1.735 evra, a analitičari pretpostavljaju da bi njegova pojava na tržištu mogla da navede druge proizvođače da smanje cenu svojih modela.
Tako niska cena je izazvala mnogo pažnje u javnosti, ali kritičari upozoravaju da će proizvodnja ultrajeftinog modela imati za posledicu još veće saobraćajne gužve na indijskim putevima, što će dodatno povećati problem buke i zagadjena vazduha.
Drugi smatraju i da će Tata morati da žrtvuje kvalitet i bezbednost da bi cenu automobila održala na veoma niskom nivou.
Predsednik kompanije Ratan Tata tvrdi da će automobil biti "najčišći" od svih drugih vozila na indijskim putevima i da će poštovati neophodne bezbedonosne standarde.
U planu je da se u početku proizvodi između 250 i 500 hiljada ovih automobila godišnje. Osnovni model će se prodavati po pomenutoj, veoma niskoj, ceni, ali će se u ponudi naći i dva skuplja modela sa dodatnom opremom, saopštila je kompanija.



General Motors je posle godina raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o toliko nestrpljivo očekivanoj Chevrolet Corvetti ZR1, koja će zvaničnu svetsku premijeru imati na predstojećem januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu. Kratko rečeno, ovo je najsnažniji i najskuplji model Corvette ikada napravljen. Naime, njen potpuno novi LS9 V8 motor, zapremine 6,2 litra, uz pomoć kompresora razvija 462kW/620KS pri 6500 o/min. (100KS po litri zapremine) i 823Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. Za zaustavljanje ovolike sile (i težine od 1519 kg) brinu se karbon keramičke kočnice (diskovi od 394 mm napred, 380 mm nazad) sa klještima u plavoj boji, dok je motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Iako još nisu saopštene konkretne brojke vezane za performanse, ljudi iz GM-a priznaju da je maksimalna brzina od 200 milja na sat (322 km/h) veoma verovatna. Što se ubrzanja tiče, budući da aktuelni model Corvette Z06 sa 115KS manje do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,6 sekinde, realno je očekivati da ova nova Corvetta ZR1 istu brzinu dostiže mnogo bliže vremenu od 3 sekunde. Zvanične brojke će inače biti saopštene tek u martu naredne godine. Sudeći po ovim ciframa, očigledno je da su Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB i Lamborghini Murcielago LP640 dobili dostojnog konkurenta iz Amerike. Corvette ZR1 ima delove od karbon fibera (odbojnici, hauba, krov, prednji spojler), kao i od polikarbonata, koji je iskorišćen za "prozor" na haubi motora, kroz koji se vidi vrh interkulera motora na kome je izgravirano "LS9 Supercharged." Corvette ZR1 ima i najveće točkove ikada ugrađene na neku serijsku verziju Corvete : napred od 19, a pozadi od 20 inča. Gume su Michelin Sport 2 dimenzija P285/30ZR19 napred i P335/25ZR20 pozadi. Što se ogibljenja tiče, ZR1 je dobio GM-ov Magnetic Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje. Od dodatne opreme za Corvettu ZR1 su predviđeni hromirani točkovi, sportska kožna sedišta sa električnim podešavanjem, kožni interijer (uključujući i prednji panel), navigacioni sistem i Bluetooth konekcija. Očekuje se cena od oko 100.000 američkih dolara.



Hennessey Viper Venom 650R

20 Dec 2007 - 01:53 Tuning Link

Američki Hennessey Performance Engineering nam je poznat pre svega po svom Viperu Venom 1000 Twin Turbo sa 1000KS, a sada su promovisali i Viper Venom 650R (na bazi Vipera SRT10 za 2008. godinu), koji iz 8,4 litarskog V10 agregata izvlači 678KS pri 6200 o/min. i 873Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. (uparen sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni). Drugim rečima, Venom 650R ima 78KS više od standardnog Vipera SRT10 (zahvaljujući, između ostalog, novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika i K&N filteru za vazduh), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,3 sekunde, ubrzanje do 150 milja na sat (241 km/h) traje 15,5 sekundi (1,5 sekundu bolje od fabričkog Vipera SRT10), dok mu maksimalna brzina iznosi 211 milja na sat ili 339 km/h. Ovde i podatak da četvrt milje (402 metra) prelazi sa 11,3 sekunde. Paket promena zaokružuju još nove kočnice, posebne Venom 650R oznake na spoljašnjosti, nove patosnice i pločica sa serijskim brojem u kabini i ispod haube. Ovaj Viper je inače odgovor na novu Corvettu ZR1, koju će General Motors predstaviti publici na skorašnjem salonu automobila u Detroitu. Hennessey će proizvesti samo 200 komada Vipera Venom 650R, a kupci dobijaju i garanciju u trajanju od tri godine.



Holandska kompanija Vandenbrink Design BV je još prošle godine predstavila javnosti svoje viđenje moderne interpretacije legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962., koji bi se bazirao na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano. Budući da je taj njihov dizajnerski predlog u obliku modela Vandenbrink GTO naišao na zaista izuzetan prijem, u ovoj kompaniji su se najzad odlučili da prihvate izazov i pripreme Vanderbrink GTO za proizvodnju (imaće aluminijumsku karoseriju). Međutim, sem modela Vanderbrink GTO, holandska kompanija je juče prvim crtežom najavila i novi kabriolet Vanderbrink GT Convertible (na slici), koji će se takođe bazirati na Ferrariju 599 GTB. Ovaj automobil je nedavno bio predstavljen u Beču na zatvorenoj prezentaciji kojoj je prisustvovala samo odabrana publika. Radi se o modelu sa laganim hardtop krovom izrađenim od karbon fibera, koji će se izrađivati samo na zahtev kupca. Detalji o motorizaciji nisu saopšteni ali podsećamo da je Vandenbrink za model GTO predvideo dve verzije : 630 GTO sa 6,3 litarskim motorom od 750KS i 680Nm obrtnog momenta, i slabiji 599 GTO sa 6,0 litarskim agregatom od 650KS i 630Nm (oba motora će inače biti izrađena u saradnji sa nemačkom tjuning firmom Edo Comeptition). Cena za GT Convertible nije saopštena, ali imajući u vidu da cena Vandenbrinka 630 GTO iznosi vrtoglavih 993.000 evra (i to bez poreza), od cene za GT Convertible "boleće glava." 



ssss

Već duže vreme se govori o manjem modelu Rolls Roycea, koji bi proširio ponudu ove britanske marke i pomogao da se poveća njena godišnja proizvodnja (ove godine se očekuje prodaja od oko 800 automobila). Podsećamo, iz ove kompanije u sastavu BMW-a su još u martu ove godine potvrdili da se radi na takvom modelu. Tada je najavljeno da će se uvođenje novog modela u ponudu desiti 2010. godine. Naravno, u Rolls Royceu nisu želeli ništa da preciziraju po pitanju izgleda novog modela, mada je napomenuto da će i taj auto zadržati prepoznatljiv dizajn i ekskluzivnost ovog brenda. U međuvremenu se pojavilo nekoliko dobrih crteža mogućeg izgleda ovog modela (jedan vidite na slici), koji se interno naziva New Generation Saloon, (NGS), ali će u serijskoj verziji najverovatnije poneti ime Silver Shadow. Silver Shadow će se proizvoditi u fabrici u engleskom gradu Goodwood, a da bi se smanjili troškovi i vreme potrebno za razvoj, u Rollsu će iskoristiti platformu buduće BMW-a serije 7 (model F01 za 2009. godinu). Ipak, motor ostaje Rolls Royceov. To će biti V8 agregat, a možda i V12 iz Phantoma. Očekuje se dužina približna dužini Mercedesa S klase (ima 508 cm), a ako je suditi po ovoj slici, dizajn će velikim delom biti inspirisan modelom Rolls Royce Phantom Drophead Coupe (to se odnosi pre svega na prednji kraj). Cena ? Između 200.000 i 300.000 evra...  



Peugeot 308 CC

20 Dec 2007 - 01:39 Top secret Link

Evo i do sada najbolje špijunske slike novog Peugeota u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji, koja će dopuniti paletu ovog modela kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i koncepti 308 karavana i 308 RC-Z kupea). Novi 308 CC sa metalnim sklopivim krovom zameniće sadašnji 307 CC, a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi, dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008., i to naravno na domaćem terenu salona automobila u Parizu. I Peugeot 308 CC će imati četiri sedišta, ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtlljažnikom.