home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Na internetu su se pojavile slike potpuno nemaskiranog novog Hyundaija Coupe/Tiburon, čija se finalna produkcijska verzija očekuje tek krajem 2008. godine (kao model za 2009.). Inače, Hyundai je nedavno najavio da će koncept verzija ovog automobila (veoma slična serijskom modelu) biti izložena na predstojećem salonu automobila u Los Anđelesu. Kako bilo, ovaj novi automobil sa pogonom pozadi zameniće sadašnji Hyundai Coupe/Tiburon sa prednjim pogonom, a dobiće i znatno snažniji 3,8 litarski V6 motor sa 300KS i 380Nm obrtnog momenta, kao i znatno agresivniji spoljašnji dizajn (mada bode oči donja linija bočnih prozora pozadi). Budući da novi model neće imati praktično ništa zajedničko sa aktuelnim Coupe/Tiburonom, u Hyundaiju će mu najverovatnije dati neko novo ime (najverovatnije Genesis coupe). Inače, novi Hyundai Coupe/Tiburon dimenzijama daleko premašuje aktuelni model, a kako će imati tzv. BH platformu buduće Hyundaijeve luksuzne limuzine Genesis, za očekivati je da dobije i njen 4,6 litarski V8 motor. Pominje se da bi ovaj sportski Hyundai mogao da bude opremljen i diferencijalom sa zatvaračem i opcionim Brembo kočnicama. Prema glasinama, osnovni model sa 2,0 litarskim turbo motorom od 215KS i 294Nm, mogao bi da košta samo oko 20.000 američkih dolara (13.670 evra), dok bi snažniji 3,8 litarski V6 model koštao oko 26.000 dolara (17.770 evra). Očekuje se da ubrzo posle premijere u kupe verziji, ovaj novi Hyundai debituje i u kabrio varijanti.






Iza ovog dugačkog imena krije se nova i potentnija verzija nedavno promovisanog Minija Clubman Cooper S, izašla iz pogona engleske tjuning kompanije John Cooper Works (JCW), inače u vlasništvu bavarskog BMW-a. Kao što se vidi sa ovih prvih zvaničnih slika, radi se o stilski atraktivnijem Clubmanu Cooper S (novi 18-inčni aluminijumski točkovi, dve paralelne trkačke trake na karoseriji, modifikovani prednji i zadnji branik, dve hromirane izduvne cevi i retrovizori i otvor za vazduh na haubi motora od karbona), međutim ono najbitnije se krije pod poklopcem motora. Radi se o pojačanom 1,6 litarskom turbo benzincu, koji umesto fabričkih 129kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta (sa overboostom privremeno 260Nm), sa JCW tuning paketom sada razvija 141kW/192KS i 250Nm (sa overboostom 270Nm), što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za oko sedam sekundi. JCW tjuning kit podrazumeva i pojačne kočnice, sportski podešeno ogibljenje, a unutrašnjost (sportski volan, ručica menjača i ručica ručne kočnice) može biti ili u kombinaciji alkantare i karbona ili u koži. Što se ostalih karateristika tiče, i Clubman Cooper S JCW privlači pažnju svojim vratima, odnosno njihovim rasporedom. Mini Clubman naime sa suvozačeve strane ima i manja, pomoćna vrata za lakši ulazak na zadnja sedišta (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), dok se zadnja vrata otvarju iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari veća dužina (za 24 cm) i produženo međuosovinsko rastojanje (2,55 metra - povećanje od 8 cm). Posledica većeg rastojanja između osovina jeste više mesta za putnike pozadi (dodatnih 8 cm za noge) i za 100 litara veća zapremina prtljažnika (sada 260 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima 930). Pažnju privlače plastični elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove, kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Premijera ovog Minija se očekuje na sledećem salonu automobila u Ženevi, u martu 2008. godine.

 



Švedski BMW tjuner Loaded je juče saopštio da je njihov modifikovani BMW M3 CSL (serija E46) legendarnu nemačku stazu Nirburgring prešao za sedam minuta, 22 sekunde i 9 stotinki (7:22:09), što je za više od pet sekundi bolje Pagani Zonde F Clubsport (rekordera među serijskim vozilima) ! Ovo je Loaded BMW M3 CSL (uz pomoć kompresora razvija 600KS) učinilo najbržim BMW-om legalno registrovanim za običan saobraćaj. Loaded je imao potpunu fabričku podršku kompanije K&W, a finalni set up automobila uradio je BMW "Guru" Tom Schirmer iz Kelberga u Nemačkoj. Za volanom ovog M3 CSL-a bio je vozač Evropskog Touring Car šampionata Richard Goransson, koji je u ceo ovaj projekat uključen od njegovog samog početka. Naime, ovaj rekord je došao kao rezultat trogodišnjeg napornog rada celog Loaded tima.



Ford Focus ST500

8 Nov 2007 - 00:31 Noviteti Link

Ford je izbacio na tržište još jednu limitiranu seriju sportskog Focusa ST, nazvanog Focus ST500, ali su nažalost svi primerci namenjeni samo kupcima u Velikoj Britaniji. Novi ST500 se bazira na Focusu ST3, a karakteriše ga crna metalik boja sa srebrnim trakama (na haubi, krovu i bokovima), koje treba da podsete na veliku pobedu Forda GT40 u Le Manu 1966. godine. U opremi Focusa ST500 se, između ostalog, nalaze još sportska Recaro sedišta u crvenoj koži, Xenon prednja svetla, brisači sa senzorima za kišu i naravno ST500 oznake. Nažalost, Ford za Focus ST500 nije predvideo i povećanje snage njegovog 2,5 litarskog petocilindričnog Duratec motora, pa tako i ovaj specijalni ST500 raspolaže sa standardnih 225KS pri 6100 o/min. i 320Nm obrtnog momenta pri samo 1600 o/min. Ford će proizvesti samo 500 primeraka Focusa ST500 i svi će, kao što je napomenuto na početku, završiti u rukama britanskih kupaca, koji će za njega morati da izdvoje 20.495 funti ili 29.308 evra.  



Niche Audi TT

8 Nov 2007 - 00:29 Tuning Link

Evo još jedne prerade Audija TT, koji posle kozmetičkog tretmana kod britanske tjuning kuće Niche izgleda kao umanjeni Audi R8. Za izgled a la Audi R8 zaslužan je novi Niche aero body kit, a dodati su i spušteno ogibljenje, nove izduvne cevi, atraktivni aluminijumski točkovi i paket za povećanje snage 2,0 i 3,2 litarskih motora. U osnovi, Niche je ovaj model namenio kupcima koji zbog ograničenih finansijskih mogućnosti nisu u mogućnosti da voze originalni Audi R8, ali treba reći da ni ova konverzija iz TT-a u R8 nije jeftina. Naime, Niche svoj sportski body paket naplaćuje 7951 funtu ili 11.370 evra, točkove 950 funti (1359 evra), povećanje snage 2,0 litarskog motora staje 1950 funti (2789 evra), a većeg 3,2 litarskog agregata 2500 funti ili 3575 evra.




Chevrolet je objavio da je startovao sa proizvodnjom modela Aveo sedan u poljskoj fabrici FSO (Fabryka Samochodow Osobowych) u Varšavi, a da će tokom leta naredne godine sa proizvodnih traka ove fabrike početi da silaze i verzije ovog modela sa troja i petora vrata. Ovo je prvi Chevrolet, koji nosu oznaku "Made in EU" i koji treba da pomogne korejskoj fabrici (u vlasništvu GM-a) da zadovolji povećanu tražnju za svojim automobilima na Starom kontinentu (prodaja Chevroleta u Evropi je naime ove godine veća za 32 odsto u odnosu na proteklu godinu). Fabrika u Varšavi će tokom 2008. proizvesti 60.000, a već 2009. i svih 100.000 automobila. Treba reći da je fabrika FSO u vlasništvu firme UkrAVTO, General Motorsovog dugogodišnjeg ukrajinskog partnera, koji u Ukrajini proizvodi i prodaje Chevroletova vozila i kontroliše 8% tamošnjeg tržišta. Inače, Chevrolet ima dugu tradiciju u proizvodnji svojih automobila u Poljskoj. Još 1928. godine je startovala proizvodnja u prvoj Chevroletovoj fabrici u Varšavi, a druga je otvorena 1937.  



Željno očekivani novi predstavnik Peugeota u C segmentu, model 308, konačno je stigao i u Srbiju, posredstvom beogradskog Verano Motorsa, našeg uvoznika ovih francuskih automobila (Vojvode Stepe 352, tel. 011/3094-500, www.verano.co.yu). Premijera 308-ice je inače održana još u septembru, na salonu automobila u Frankfurtu, a kao što smo ranije pisali, iznenađenja u pogledu dizajna i nema, jer nova 308-ica predstavlja mešavinu stilova 207-ice i odlazećeg modela 307, odnosno više liči na ugojenu 207-icu ili kako je neko lepo primetio na "atletu u tesno skrojenom odelu". Sličnost sa modelom 207 se nastavlja i u unutrašnjosti gde su dizajneri upotrebili neke poznate dizajnerske elemente 207-ice ali dovoljno vešto promenjene da u 308-ici izgledaju različito. Gama motora počinje 1,4 litarskim VTi benzincem (95KS i 136Nm, ubrzanje do 100 km/h traje 12,3 sekunde, maksimalna brzina je 183 km/h, potrošnja 6,6 litara), sledi 1,6 VTi (120KS i 160Nm, ubrzanje 10,8 sekundi, 195 km/h, potrošnja 6,7 litara), 1,6 THP sa turbo punjačem (150KS i 240Nm, ubrzanje 8,8 sekundi, 213 km/h, potrošnja 7,1 litar), a dizelaši su zastupljeni sa sledećim agregatima : 1,6 HDi (90KS i 215Nm, ubrzanje 12,2 sekunde, 181 km/h, potrošnja 4,7 litara, emituje samo 120 grama CO2 po kilometru), 1,6 HDi (110KS i 240Nm, ubrzanje 11,3 sekunde, 190 km/h, potrošnja 4,7 litara) i 2,0 HDi od 136KS i 320Nm obrtnog momenta, koji postiže 205 km/h, ubrzava do 100 km/h za 10,1 sekundu i troši 5,5 litara na 100 km. Za benzince su rezervisani manuelni menjači sa 5 stepeni prenosa i automatska transmisija sa 4 brzine, a za dizelaše manuelni sa 5 i 6 stepeni, kao i automatski sa šest brzina. Što se dimenzija tiče, međuosovinsko rastojanje je ostalo isto kao i kod 307-ice, dakle 2,61 metra. S druge strane, dužina je sada 4276 mm (+65 mm), širina iznosi 1815 mm (+69 mm), visina 1498 mm (-16 mm), dok je zapremina prtljažnika skočila sa 341 na 430 litara. Težina se kreće, zavisno od verzije, od 1277 do 1408 kg. Francuzi su se potrudili i oko bezbednosti, pa se 308-ica oprema i vazdušnim jastukom za kolena (ukupno je na raspolaganju do 9 vazdušnih jastuka), Lane Departure Warning sistemom iz bratskog Citroena C4 (upozorava vozača kada pređe liniju na putu bez davanja žmigavaca), bi-xenon farovima, ojačanom strukturom karoserije i već standardnim elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD, EBA i ESP. Uz privlačan dizajn, veću prostranost, komfor, bolju ergonomiju, veliki izbor karoserijskih varijanti (kada paleta bude potpuno kompletna), veći kvalitet upotrebljenih materijala, bolje vozne osobine, pomenute moderne motore i vrhunsku bezbednost (308-ica je osvojila maksimalnih 5 zvezdica za sigurnost odraslih putnika na EuroNCAP kreš testu), nije ni čudo da Peugeot očekuje prodaju od 350.000 komada novog modela godišnje, koji će se proizvoditi u fabrikama u Miluzu i Sošou. Peugeot naravno planira i dalje, pa pored verzija sa troja i petora vrata, koja su trenutno na raspolaganju, već najavljuje i CC (Coupe-Cabrio) i SW (karavan) varijante svog novog predstavnika u C segmentu. I za kraj cene u Srbiji. Osnovni Peugeot 308 sa 1,4 litarskim benzincem od 95 konja i Comfort paketom opreme košta 16.670 evra, dok bazni dizelaš 1,6 HDi sa 110KS i istom opremom, treba platiti 18.200 evra (navedene cene su sa PDV-om).



U nameri da pripremi svoje kupce za predstojeću zimu, Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora (Omladinskih Brigada 33, 11070 Novi Beograd, www.mercedes-benz.co.yu) za sve vlasnike svog putničkog programa započinje sa novom Zimskom servisnom akcijom, koja će trajati u periodu od 12. do 17. novembra 2007. U pomenutom periodu svi vlasnici Mercedesovih putničkih vozila imaće priliku da besplatno obave : izveštaj Stardiagnose, pregled kočnica i sistema oslanjanja, proveru pneumatika, svetlosne opreme i antifriza. U toku trajanja Zimske servisne akcije svim vlasnicima Mercedesovih putničkih vozila odobrava se i popust u iznosu od 15% pri kupovini akumulatora, metlica brisača, patosnica, svetala za maglu i antifriza. Svi zainteresovani vlasnici putničkog programa Mercedes-Benza treba da na vreme zakažu dolazak na telefone 011 3019 - 215 ili 011 3019 – 221, 3019 - 222, 3019 - 223, kod ovlašćenog servisa u Beogradu.



Ford Mustang Bullitt

7 Nov 2007 - 03:02 Noviteti Link

Kao što je nedavno bilo i najavljeno sa jednom zatamnjenom teaser slikom, Ford je odlučio da kupcima ponudi novi Mustang Bullitt, inspirisan Mustangom iz filma Bullitt iz 1968. godine, gde je uz Stiv Mekvina (Steve McQueen) glavnu ulogu imao upravo tadašnji Mustang Bullitt. Nova verzija Bullitta dolazi dakle tačno na vreme da uveliča proslavu skorašnje 40-godišnjice ovog filma, a karakteriše je naravno Highland Green boja kao na originalnom Bullittu, mada će kupcima kao opcija biti ponuđena i crna boja. Što se spoljašnjosti tiče, novi Mustang Bullitt je prvi Mustang iz sadašnje S197 generacije ovog modela, koji je lišen svih pony logoa na automobilu (naravno, ima Bullitt značke), njegov crni gril hladnjaka okružuje hromirani okvir, karakteristični aluminijumski petokraki Bullitt točkovi podsećaju na original od pre skoro 40 godina (gume su BF Goodrich g-Force, dimenzija 235/50ZR 18), kočiona klješta su ofarbana u neupadljivu tamno sivu boju, dok se u unutrašnjosti nalaze sedišta u crnoj koži, a tu su i obruč upravljača u koži i aluminijumski vrh ručice menjača. Pod haubom se nalazi 4,6 litarski V8 agregat sa 315KS pri 6000 o/min. i 440Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., uparen sa petostepenim manuelnim menjačem. Maksimalna brzina Bullitta iznosi 151 milju na sat ili 243 km/h. Od promena treba izdvojiti i sportski podešeno ogibljenje, novi izduvni sistem i pojačane kočnice. Budući da će Mustang Bullitt biti proizveden u limitiranoj seriji od 7700 komada, svaki će imati i pločicu sa serijskim brojem (od 0001 do 7700). Treba reći da će 7000 primeraka biti prodato u SAD-u, a ostalih 700 u Kanadi. Prodaja počinje u prvom kvartalu 2008. godine, i to po ceni od 31.075 američkih dolara (21.436 evra).

VIDEO : Ford Mustang Bullitt u San Fransisku 




Kia Borrego

7 Nov 2007 - 01:58 Noviteti Link

Kia Motors America (KMA) je bez mnogo medijske buke pustila u opticaj prvu zvaničnu sliku i par detalja o svom novom mid-size SUV modelu, nazvanom Borrego, koji će se u Severnoj Americi naći u prodaji ili krajem proleća ili početkom leta naredne godine (zvanična svetska premijera će se inače održati na salonu automobila u Detroitu u januaru 2008. godine). Kao što se i očekivalo, novi Borrego veoma liči na koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu, ali 2005. godine. Borrego će kupce osvajati svojim privlačnim izgledom, atraktivnim i prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno (plus garancija u trajanju 10 godina ili 100.000 milja !) i stalnim pogonom na sva četiri točka. Budući da je namenjena Amerikancima, ne čudi što se najavljuje ugradnja samo benzinskih motora, i to 3,8 litarskog V6 sa 250-270KS, i po prvi put u jednoj Kiji - 4,6 litarskog V8 agregata sa oko 300 konja (u kratkom press saopštenju nema podataka o snazi motora), dok o dizelašu nema ni pomena. Zasad. Zbog toga ga u Evropi i ne treba očekivati tako brzo, naravno ako se ikada i pojavi na Starom kontinentu. Cene će biti saopštene naknadno.



Novi Pontiac Vibe

7 Nov 2007 - 01:53 Noviteti Link

Pontiac je objavio nove zvanične slike i informacije o potpuno novom kompaktnom crossover modelu Vibe, modelske godine 2009., koji će se u prodaji naći početkom 2008. godine. Kao što smo ranije već pisali, Pontiac Vibe se bazira na novoj Toyoti Matrix (od koje je neuporedivo privlačniji), a donosi novi izgled eksterijera i interijera (za pet putnika), dinamičnije vozne osobine, kao i unapređenu bezbednost (šest vazdušnih jastuka, ABS, disk kočnice na sva četiri točka, ESP elektronska kontrola stabilnosti, Traction Ccontrol i kontrola pritiska u gumama kao standard). Osim toga, ponovo će u ponudi biti GT verzija ovog modela (sa kožnim sedištima, trokrakim volanom i sportskom ručicom menjača), kao i AWD varijanta sa pogonom na svim točkovima. Osnovnu verziju pokretaće 1,8 litarski motor sa 98kW/132KS i 174Nm obrtnog momenta, dok će AWD i GT modeli pod haubom imati snažniji agregat, koji razvija 118kW/158KS i 224Nm. Vibe sa 1,8 litarskim motorom standardno dolazi u paru sa manuelnim menjačem sa 5 stepeni (4-stepeni automatik je opcija), modeli sa 2,4 litarskim motorom imaju 5-stepenu manuelnu transmisiju kao standard (uz doplatu na raspolaganju će biti i novi, petostepeni elektronski kontrolisani DSC menjač sa opcijom manuelnog menjanja brzina), dok će se AWD varijanta standardno opremati sa 4-stepenim automatikom. Prema navodima same fabrike, bez obzira na verziju, svaki Vibe nudi "atletski dizajn, bolje performanse i svakodnevnu svestranost, koja nije uobičajena u ovom cenovnom rangu".

VIDEO : Pontiac Vibe 2009




Iako će se mnogi složiti da automobilu kakav je Lamborghini Murcielago LP640 nisu potrebni nikakvi dodaci za poboljšanje njegovog izgleda, u nemačkoj tjuning kući IMSA su za one koji uvek "znaju šta hoće", pripremili novi aerodinamički paket od karbon fibera. Ovaj body kit se sastoji od novog prednjeg spojlera, proširenih blatobrana (za po 35 mm sa obe strane), dodatnih otvora za vazduh, novog zadnjeg difuzora i zadnjeg spojlera. Svi pomenuti elementi mogu ostati u karakterističnoj boji karbona, a po želji kupca mogu se ofarbati u boju po izboru. Novi aerodinamički paket će uskoro biti dostupan i vlasnicima standardnog Murcielaga, a ne samo ovog LP640. Nemački tjuner za LP640 nudi i nove točkove, kao i doterano ogibljenje i paket za povećanje snage njegovog 6,5 litarskog V12 motora.     



Obnovljena Fiat Croma

6 Nov 2007 - 23:31 Noviteti Link

Fiat je za predstojeći salon automobila u Bolonji (5. - 16. decembar 2007.) najavio svetsku premijeru restilizovane Crome ("Nuova Croma"), najvećeg kućnog modela, koji od svoje promocije 2005. godine nije uspeo da ostvari prodajne planove italijanskog proizvođača. Zato i ne treba da čudi ovako brzo pojavljivanje osvežene varijante ovog modela, koji predstavlja rezultat nakadašnje saradnje Fiata i američkog General Motorsa (koristi GM-ovu Epsilon platformu). Iako je za dizajn bio angažovan i proslavljeni Giorgetto Giuagaro, dosadašnja Croma jednostavno nije uspela da pridobije značajniji broj kupaca u svojoj kategoriji, a razloge za to treba tražiti, između ostalog, i u neobičnoj crossover formi karoserije, koja predstavlja nekavu kombinaciju limuzine, karavana i MPV vozila. Kako bilo, Fiat Nuova Croma donosi potpuno redizajniran prednji kraj, koji veoma podseća na već viđena rešenja na modelima Grande Punto i Bravo (svetla, maska, branici). Za sada je nezahvalno prognozirati koliko će ovaj familijarni look pomoći u poboljšanju prodaje, mada je prvi utisak daleko povoljniji u odnosi na odlazeću verziju. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće prvi rezultati prodaje. Sem novih prednjih svetala i maske, Nuova Croma donosi i drugačije pragove, više hroma na okvirima prozora, novi branik i spojler pozadi, a u unutrašnjosti novi upravljač, revidirani panel sa instrumentima i nove, kvalitetnije materijale. Zahvaljujući svojim dimenzijama (dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 478 cm/177 cm/160 cm/270 cm) nova Croma raspolaže izuzetno prostranim i komfornim interijerom za pet putnika, velikim prtljažnikom od 500 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1610 litara), a treba podsetiti da je Croma na EuroNCAP kreš testu osvojila maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Od opreme (bilo standardne, bilo opcione) treba izdvojiti potpuno novi DVD plejer, Blue&Me sistem, satelitsku navigaciju, Cruise control, senzore za kišu, parking senzor, sistem za praćenje pritiska u gumama, ABS, EBD, ASR, ESP, MSR elektronske sisteme, do devet vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Hill holder (za pomoć pri startu na uzbrdici) i Follow-me-home funkciju prednjih svetala, koja ostaju uključena još nekoliko sekundi pošto vozač i putnici napuste automobil. Ukratko, Fiat želi da predstavi novu Cromu kao privlačan, prostran, komforan, bezbedan i pristupačan automobil za porodične ljude. Što se motora tiče, Fiat je u novu Cromu ugradio dva benzinca (1,8 16V sa 140KS i 2,2 16V sa 147KS) i tri MultiJet dizelaša : 1,9 litarski 8V sa 120KS, 1,9 litarski 16V sa 150KS, kao i 2,4 litarski 20V, koji raspolaže sa 200KS (svi motori ispunjavaju Euro4 standarde, a svi dizeliši imaju filter čestica čađi). Benzinci su opremljeni sa 5-stepenim transmisijama (sa opcionom sekvencijalnom automatskom transmisijom za model 2,2 16V), dok svi dizelaši imaju menjače sa 6 stepeni prenosa (sekvencijalni automatik je opcija za 1,9 MultiJet 16V sa 150KS, a standard kod modela 2,4 MultiJet 20V). Fiat će novu Cromu ponuditi sa pet paketa opreme (Classic, Active, Dynamic, Emotion i Must), 10 boja karoserije, 4 boje unutrašnjosti, a cena će se prema prvim najavama kretati od 23.000, pa do 33.000 evra za 2,4 litarski MultiJet 20V.



Lorinser Smart ForTwo

6 Nov 2007 - 13:53 Tuning Link

Nemačka tjuning kompanija Lorinser detaljno je obradila drugu generaciju malenog gradskog automobila Smart ForTwo, koji se sada odlikuje pojačanim trocilindričnim motorima i dinamičnijim stajlingom, a sve u cilju bržeg i zapaženijeg provlačenja kroz gradske gužve. Lorinserov tjuning program za Smartove motore u praksi znači da najjači trocilindraš sa turbo punjačem umesto fabričkih 84KS sada raspolaže sa 104KS, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 180 km/h i ubrzanje do 100 km/h za manje od deset sekundi. Lorinser nudi povećanje snage i za slabije agregate, odnosno snaga baznog benzinca je sa standardnih 61KS porasla na 71KS (razvija 156 km/h), a verzija sa 71KS sada raspolaže sa 77KS i postiže maksimalnih 160 km/h. Lorinser se potrudio da ovoj gradskoj buvi podari i agresivniji izgled, što je postignuto ugradnjom drugačijeg prednjeg branika sa velikim centralnim otvorom za vazduh i širokih prednjih "suknjica", sportskim grilom, modifikovanim zadnjim branikom, hromiranim duplim izduvnim cevima, proširenim blatobranima i atraktivnim šestokrakim aluminijumskim točkovima. Manjih promena ima i u unutrašnjosti, koja je bogatija za hromirane detalje i aluminijumska kućišta za brzinomer, obrtomer i sat.   



Američki Time Magazine objavio je listu 50 najgorih automobila svih vremena, počev od modela Horsey Horseless iz 1899. godine, pa sve do Chevroleta HHR iz 2004. Da li uopšte treba i napomenuti da se na listi nalazi i naš nacionalni automobil i nekadašnja izvozna nada – Yugo ?  Uz svaki automobil na listi dodat je i propratni tekst i fotografija, a ukoliko Vas zaista zanima koji su to automobili zaslužili da se nađu na ovoj listi, istu možete pogledati OVDE.