home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Gibbs Aquada od 2009.

16 Jun 2007 - 01:29 Noviteti Link

Kompanija Gibbs Technologies najavila je da će njeno amfibijsko vozilo Aquada (koja izgledom prilično liči na Mazdinu Miatu) krenuti u prodaju tokom 2009. godine, po ceni od oko 100.000 dolara. Aquadu su inače još pre nekoliko godina napravili Britanac Neil Jenkins i Novozelanđanin Alan Gibbs ali su imali finansijskih problema da ceo projekat "isteraju" do kraja. Sada su međutim te poteškoće prošlost zahvaljujući pomoći kompanije Lockheed Martin pa je Aquada sada zaista spremna za proizvodnju. Sam razvoj Aquade je koštao oko 100 milona dolara, a jedan od razloga za to jeste i propast Rovera, čiji motori su bili planirani za pokretanje ovog vozila. Kako tvrde konstruktori, Aquada (inače trosed) na suvom postiže 160 km/h (motor V6 sa 175KS) a na vodi može ići brzinom do 50 km/h a Alan Gibbs ponosno izjavljuje kako su, razvojem i upotrebom novih lakih materijala, uspeli ostvariti ono što su drugi smatrali nemogućim pa odustali. U Gibbs Techologiesu ne samo da nisu pokleknuli pred problemima, već su još 2004. godine postavili i rekord u brzini prelaska Engleskog kanala sa amfibijskim vozilom. Očigledno im tehnički problemi nisu predstavljali toliki problem koliko finasijske "poteškoće". Kako bilo, to je prošlost a budućnost je početak proizvodnje i prodaje 2009. godine i to prvo u SAD-u, a cena je već pomenuta na početku – oko 100.000 dolara. Dodali smo i veoma kratak ali efektan video.





ZAZ Lanos M

16 Jun 2007 - 01:26 Concept cars Link

Ukrajinska fabrika ZAZ iz Zaporožja (poznata po proizvodnji Tavrije a danas sklapa i Ladu Samaru i Opel Astru G) u svom proizvodnom programu i dalje ima Daewoo Lanos, koji joj je ostao iz braka sa tom južnokorejskom kompanijom. I dok je za Daewoo (sada u vlasništvu GM-a), Lanos već odavno postao istorija, Ukrajinci ga i dalje proizvode a u okolne zemlje ga izvoze pod amblemom Chevroleta. Ipak, svesni starosti ovog automobila, u ZAZ-u ne sede skrštenih ruku pa su krajem maja na ukrajinskom salonu automobila SIA 2007. predstavili koncept Lanos M, koji najavljuje kako će izgledati obnovljena verzija Lanosa za 2009. godinu, kada bi naime trebalo da počne serijska proizvodnja. Izmene se jasno vide na slikama, a obuhvataju novi prednji i zadnji kraj dok je bočna silueta uglavnom bez izmena. Dizajneri su Lanosu napred podarili nova svetla, hromiranu masku, branike, blatobrane i malo izmenjenu haubu dok su pozadi primetni novi branici i izmenjena grafika svetala. Interijer je takođe modernizovan i prema tvrdnjama fabrike sada je savremenjiji i daleko bolje ergonomski uređen. U svakom slučaju, rezultat je svakako zanimljiv pa čak i blago ekstravagantan budući da se radi o korejsko/ukrajinskoj dizajnerskoj kombinaciji. Što se motora tiče, novi Lanos M pokretaće postojeći benzinci od 1,5 i 1,6 litra mada je moguće da se ispod haube nađe i savremeniji motor zapremine 1,4 litra sa 77KS.




Iako se karijera aktuelne Honde Accord bliži kraju, japanski proizvođač povoljnim cenama i atraktivnim novim verzijama, i dalje nastoji da privuče pažnju kupaca. Što se povoljnih cena tiče, dovoljna je ilustracija cenovnik firme Delta Automoto, našeg zastupnika za Hondu, gde ćete pronaći najjeftiniji Accord za samo 19.620 evra sa sve PDV-om (doduše sa aktuelnim popustom). A što se atraktivnih novih verzija tiče, Honda će od 1. septembra ponuditi varijante Sport GT i SE. Obe verzije pokreće 2,2 litarski i-CTDi dizel motor sa 103kW/140KS (maksimalna brzina 212 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 9,3 sekunde) a razlikuju se po opremi. SE verzija je, između ostalog, opremljena 16-inčnim alu točkovima, elektronskom kontrolom stabilnosti, Bluettoth Hands Free telefonom i 6-stepenim menjačem. Cena iznosi 27.500 evra, naravno na zapadu Evrope. Druga nova varijanta Accorda nosi naziv Sport GT (na slikama) i ima daleko bolju standardnu opremu. Popis opreme sačinjavaju 17-inčni točkovi (limuzinska verzija dok karavan ima one od 16 inča ali u oba slučaja finiširane u boji tamnog grafita), tamno hromirane kvake i prednja maska, White Pearl boja karoserije, zatamnjena prednja svetla (uključujući i ona za maglu), spojler na poklopcu prtljažnika, satelitska navigacija sa glasovnim komandama, instrument tabla i centralna konzola sa karbon efektom, osvetljenje instrumenata u crvenoj boji, audio sistem sa 6xCD changerom i naravno Bluetooth Hands Free telefon. Cena Accorda Sport GT je 30.800 evra.  




Lightning GT

15 Jun 2007 - 16:21 Noviteti Link

Tesla Roadster dobija novog i opasnog rivala. Naime, britanski Lightning GT je novi predstavnik u kategoriji sportskih automobila na elektropogon i predstavlja realizaciju ambicioznih planova britanske kompanije. Lightning GT pokreću četiri elektro-motora sa ukupnom snagom od čak 700KS. Pritom, svaki motor razvija 750Nm obrtnog momenta, koji je dostupan već od samog starta. Postojaće tri varijante : GT, GTS i GTSE. Poslednja verzija imaće i dodatne baterije pa autonomija iznosi svih 400 km. Još je zanimljiviji podatak da je za punjenje baterija potrebno samo 10 minuta a pažnju privlači i podatak o ubrzanju do 100 km/h, koje iznosi 4 sekunde. Baterije su inače napravljene u firmi Altairnano Inc. Iako se ovde radi o automobilu dugačkom skoro 4,5 a širokom oko 2 metra, masa iznosi samo 1350 kg što je postignuto zahvaljujući karoseriji od karbon fibera i šasije od aliminijuma. Ipak, iako ovo izgleda veoma zanimljivo, biće potrebno sačekati sledeću godinu da bi se uverili u sve tvrdnje proizvođača. Tek tada naime Lightning GT stiže do prvih kupaca. Cena nije saopštena ali se nagađa da bi najskuplja GTSE varzija mogla da košta oko 150.000 funti.




Francuskom magazinu Auto Journal pošlo je za rukom da napravi ove špijunske slike nemaskiranog Citroena C5 druge generacije. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu a njegova redizajnirana verzija ugledala je svetlost dana četiri godine kasnije. Sa dolaskom novih modela poput Forda Mondeo, VW Passata, sada i nove Renault Lagune a uskoro i nove generacije Opel Vectre, Citroen jednostavno nema šta da čeka pa užurbano priprema naslednika svog predstavnika u D segmentu. Prema nekim informacijama, premijera bi mogla da se desi već u septembru ove godine na salonu u Frankfurtu, dok bi prodaja počela u februaru ili martu naredne godine. Novi C5 koristiće produženu platformu bratskog Peugeota 407 dok će se dizajnom oslanjati na već poznate automobile iz Citroenove game kao što su C4, C4 Picasso pa i C6. U Citroenu se nadaju da će novim C5 moći parirati i nemačkim modelima poput Audija A4 ili BMW-a serije 3. Za to bi trebalo da se pobrinu atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, daleko kvalitetnija, prostranija i komfornija unutrašnjost prilično futurističkog izgleda (nudiće više mesta i po širini i po visini), bolje vozne osobine, veća bezbednost i moderni motori. I C5 će imati zanimljiv i originalan detalj u vidu nepokretnog centralnog dela upravljača. Dužina novog C5 bi trebalo da se kreće oko 4,75-4,80 metra (nova Renault Laguna - 4,69, Peugeot 407 - 4,68 metra a VW Passat - 4,77 metra). Kao i dosad, i novi C5 će se nuditi u formi limuzine i karavana, koji u fabrici nazivaju Break. Od motora se zasad pominju dizelaši 1,6 HDi, 2,0 HDi i 2,2 HDi sa 110, 150 i 170KS kao i 2,7 V6 HDiF sa 204KS. Od benzinaca u ponudi bi trebalo da se nađe novi agregat od 1,6 litra, napravljen u saradnji PSA grupacije i nemačkog BMW-a, a koji razvija 120 odnosno sa turbo punjačem 150KS. Kasnije bi trebao da im se pridruži i novi atmosferski benzinac od 2,0 litra i takođe 150 konja. Paletu benzinskih motora zaokružio bi i sada najjači 3,0 litarski V6 sa 207KS. Ako sve bude kao što se priča, sedan verzija pojaviće se u prodaji već u februaru naredne godine a karavan (Break) nekih šest meseci kasnije.



Posle Captive i Epice sa 2,0 litarskim dizel motorom, u Srbiju je stigao još jedan Chevroletov automobil, koga pokreće ovaj agregat. Radi se o modelu Lacetti i to u SW odnosno karavan verziji. Dok kod Captive i Epice ovaj motor razvija 110kW/150KS, Lacetti-ju je namenjena njegova oslabljena verzija, koja raspolaže sa 89kW/121KS (pri 3800 obrt./min.) i 280Nm obrtnog momenta (pri 2000 obrt./min.). Sa ovim motorom Lacetti postiže maksimalnih 186 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi dok prosečna potrošnja iznosi 6 litara na 100 km (fabrički podatak). Dizel motor se idealno uklopio sa porodičnim karakterom ovog karavana dugačkog 4580, širokog 1725, visokog 1460 mm i teškog 1285 kg. Volumen prtljažnika u osnovi iznosi 400 litara dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na svih 1410 litara. Za kraj i cena. Lacetti karavan 2,0d sa SX paketom opreme (klima, ABS, servo upravljač, radio, elektro paket, vazdušni jastuci) u Srbiji košta 16.810 evra sa PDV-om. Sve to uz garanciju od 3 godine ili 100.000 km pa šta pre istekne. Inače, u GM-u očekuju da će svaki treći prodati Chevrolet u Evropi krajem ove decenije imati pod haubom dizel motor.



Novi Opelov SUV model Antara (čija je prodaja nedavno počela i u Srbiji), već je prošao ekskluzivni "hrom" tretman kod firme Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini hromirani elementi (bul bar i pragovi, sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovoj Antari daju daleko napadniji i dinamičniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji bul bar (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi, koji osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. Sportski izgled ove Antare upotpunjuju 18-inčni alu točkovi Cobra Sahara 8Jx18. Za sve ove elemente, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.



Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Arden jeste ovaj Range Rover Sport ali sa 3,6 litarskim turbo-dizel V8 agregatom, i to pojačanim, koji sada razvija 232kW/315KS što je za 43 konja više u odnosu na fabrički motor (200kW/272KS). Maksimalni obrtni moment je takođe porastao i sada iznosi odličnih 700Nm (standardno 640Nm). Modifikacije na motoru su naravno zaslužne za poboljšanje performansi ali je istovremeno smanjena i potrošnja ovog britanskog aristokrate. Arden se potrudio da i vizuelno naglasi promene ispod haube pa ovaj Range Rover Sport ima nove prednje i zadnje spojlere (napred sa integrisanim dodatnim svetlima), hromirane pragove, nove točkove i sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi, koje se brinu za odličan akustički i estetski doživljaj. Inače, Arden već 30 godina dorađuje ekskluzivne britanske automobile poput Jaguara i Land Rovera, koji posle njegove obrade postaju još ekskluzivniji i atraktivniji.



Nova Mazda2 je imala svetsku premijeru još početkom marta na salona automobila u Ženevi. Sada je novitet japanske marke konačno predstavljen i specijalizovanim automobilskim novinarima pa evo šta su zapisali novinari hrvatskog Autoportala (www.autoportal.hr), čiji novinari su bili na prezentaciji, održanoj u glavnom gradu Austrije : "Nova Mazda2 je dinamičnija, čvršća i funkcionalnija od dosadašnje, što može zahvaliti 40 mm kraćoj karoseriji i 100 kg manjoj masi, izjavio je Shigeo Mizino, šef razvoja Mazde, na prezentaciji održanoj na test poligonu OAMCT-a (austrijskog autokluba). Mazdin model je pokazao (slično kao i Toyota Yaris) da novi modeli ne moraju biti veći i masivniji. Mnogi su s pravom primetili da modeli niže klase (kad su već prešli 4 m) polako gube smisao. Zbog toga je Mazda2 druge generacije sa dimenzijama dužina/širina/visina - 3885/1695/1475 mm, u stvari za 40 mm kraća, 15 mm šira i 70 mm niža od aktuelnog modela.

 (Dalje)

Ford i Shelby su promovisali najnoviju varijantu Ford Mustanga u kabrio izdanju za 2008. godinu. Kao i kod ostalih Shelby Mustanga, i proizvodnja ovog, nazvanog Mustang Shelby GT Convertible, biće ograničena da bi se očuvala ekskluzivnost. U prodaju kreće od avgusta ove godine ali samo kod "probranih" Fordovih dilera. Kako kaže sam Carol Shelby : "Mustang Shelby GT je napravljen za ljude, kojima su najvažnije performanse. Razvijen je zajedno sa Ford Racingom i predstavlja auto za svaki dan ali je napravljen tako da pruži zabavu i na trkačkoj stazi." Za 2008. godinu, Shelby GT je dobio i novu kombinaciju boja odnosno Vista Blue plavu sa srebrnim trakama, koje se protežu preko celog automobila. Velika pažnja prilikom razvoja Mustanga Shelby GT bila je posvećena aerodinamici i krutosti karoserije. Poklopac motora je preuzet direktno sa Shelby Cobre roadster dok su jedinstveni bočni usisnici za vazduh pozicionirani ispred lukova zadnjih točkova. Pozadi se primećuju i dupli završeci izduvnih cevi kao i veliki Shelby logo. Naravno, tu je i zaštitni luk iznad glava putnika. Ispod haube se nalazi se V8 motor, modifikovan sa Power Upgrade paketom iz Ford Racinga pa 4,6 litarski agregat sada raspolaže sa 319KS. Mustang Shelby GT se standardno isporučuje sa manuelnom 5-stepenom transmisijom dok je automatik, takođe sa 5 brzina, opcija. Standard su i 18-inčni polirani točkovi sa gumama BF Goodrich gForce za visoke performanse, dimenzija P235/50ZR18. U Fordu ističu da je Mustang Shelby GT veoma brz, zabavan za vožnju i da nudi veliku protivvrednost za uložen novac. Svaki od proizvedenih automobila imaće i pločicu sa rednim brojem na centralnoj konzoli, radi dokazivanja autentičnosti. Kao što smo rekli, Mustang Shelby GT će se kod dilera naći u avgustu kada će biti poznata i njegova cena. 



Mercedes će serijsku verziju svoje hibridne S klase (koncept predstavljen septembra 2005.) izložiti na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu. Ovim modelom Mercedes planira da umanji prednost, koju u segmentu hibridnih limuzina (kombinacija benzinski motor/elektromotor) trenutno ima Lexus sa svojim modelom LS600h ali za razliku od japanske marke, Mercedesov S350 Direct Hybrid neće biti i najjači u paleti modela S klase kao što je to slučaj u Lexusovoj LS gami. Mercedes ovim automobilom naravno želi da privuče i one ekološki osvešćene kupce, kojih na Zapadu ima daleko više nego što mi to ovde mislimo. Ukratko, Mercedes S350 Direct Hybrid imaće ugrađen poznati 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 200kW/272KS, koji će raditi u tandemu zajedno sa elektromotorom. To će biti dovoljno da snaga S350 Direct Hybrida bude oko 300 konja, a što će opet biti dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,5 sekundi. Cena Mercedesovog S350 Direct Hybrida će se kretati između cena sadašnjih modela S350 i S500 a cifra bi mogla da se zaustavi negde na 70.000 funti (oko 100.000 evra). Prodaja će početi tokom 2008. godine.



Zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu), odobrava nekoliko zanimljivih popusta za pojedine modele japanskog prozvođača proizvedene prošle godine, koji se nalaze na lageru zastupnika. Krenimo od MPV modela Grandis 2,0 DID (sa 100kW/136KS, 195 km/h, prosečna potrošnja 6,6 litra dizela), kod koga ušteda iznosi 4600 evra (umesto 32.500 košta 27.900 evra). Posebno je zanimljiv Colt CZ3 (na slici) sa 1,5 litarskim turbo benzincem, za koga se odobrava popust od 1510 evra (umesto 17.500 sada 15.990 evra). Ova mala prznica (dužina 3,82 metra) ima motor od 110kW/150KS, postiže maksimalnih 210 km/h, za stotku mu treba tačno 8 sekundi ali se zadovoljava sa 6,8 litara goriva na 100 km (po fabričkim podacima). Auto je bogato opremljen pa, između ostalog, ima ABS i EBD kočnice, frontalne i bočne vazdušne jastuke, klimu, 16-inčne alu felne, servo volan, elektro paket, radio/CD, kožni volan i ručicu menjača itd. Na sniženju je i Lancer ali u karavan odnosno Station Wagon verziji sa 1,6 litarskim benzincem od 72kW/98KS. Ovaj Lancer postiže 181 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,6 sekundi a troši 7 litara goriva na 100 km. Dužina mu iznosi 4485, širina 1695, visina 1480 mm dok je volumen prtljažnika 450 litara. Cena je umanjena za 800 evra pa ga umesto 16.500, treba platiti 15.700 evra. Najveći popust možete ostvariti kupovinom Pajera 3,2 DID sa turbo-dizel motorom, snage 118kW/160KS i 381Nm obrtnog momenta (maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje 11,2 sekunde, potrošnja po fabričkim podacima 9,5 litara na 100 km), koga umesto 51.500 treba platiti 44.990 evra sa PDV-om.



Kako privuči pažnju prilikom prezentacije nekog novog modela automobila ? Originalan odgovor dobili smo juče na promociji Chevrolet Captive u Londonu. Ljudi iz Chevroleta su naime pripremili jedinstvenu Captivu Scratch Car-d prekrivenu srebrnim latexom, materijalom, koji se koristi za izradu popularnih "greb-greb" srećki. Drugim rečima, na Captivi Scratch Car-d se nalazilo nekoliko hiljada srećki ali je naravno samo jedna bila dobitna, koja je srećniku donelu-pogađate-Chevrolet Captivu. Zato nije ni čudno da je juče Captiva Scratch Car-d privukla na hiljade zainteresovanih stanovnika britanske prestonice, kojima je trebalo oko 14 sati da izgrebu sve srećke. Inače, da bi napravili ovu Captivu, ljudima iz Chevroleta su bila potrebna čitava dva meseca. 



Peugeot 308 sa 3 vrata

13 Jun 2007 - 01:11 Top secret Link

Posle zvaničnih fotografija Peugeota 308 u hatchback verziji sa 5 vrata, evo i prvih špijunskih slika nemaskirane 308-ice u varijanti sa 3 vrata. Nažalost, ono što važi za verziju sa 5 vrata važi i za ovu 308-icu, odnosno dizajn i dalje previše liči na ugojeni Peugeot 207 i odlazeći 307 što znači da se nisu pokazale tačnim najave da će verzija sa 3 vrata biti atraktivnije oblikovana u odnosu na varijantu sa 5 vrata. Naime, govorilo se da će trovratna 308-ica više ličiti na coupe, poput Citroena C4 ili Opel Astre GTC. Kako bilo, i ovu verziju će pokretati 1,6 litarski benzinac sa 120KS, sledi 1,6 litarski turbo u varijantama sa 150 i 175KS a najjači agregat u ponudi biće 2,0 litarski turbo sa 220KS, koji će pokretati sportski model 307 RC. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi sa 90 i 109KS, sledi 2,0 HDi sa 138KS a na vrhu je 2,2 HDi od 170 konja. Kasnije dolaze i dva nova benzinca i to 1,4 litarski sa 95KS kao i 2,0 litarski sa 150KS.

 



Alfa Romeo 159 GTA

13 Jun 2007 - 01:09 Top secret Link

Već nekoliko meseci se govori da Alfa Romeo sprema naslednika modela 156 GTA a ovo na slikama bi mogla da bude ta zamena u vidu 159-ke u GTA odelu. Kažemo mogla bi, jer mnogi sumnjaju u tvrdnje sajta Infomotori da se na ovim slikama, napravljenim u Nemačkoj, nalazi Alfa 159 GTA. Na ovim fotkama se primećuju bočni usisnici za vazduh, blago promenjen prednji branik i spojler na poklopcu prtljažnika. Mnogo je zanimljivije ono što se navodno krije ispod prednjeg poklopca a to je, ako je verovati sajtu Infomotori, V8 motor sa 400 konja, poreklom iz Ferrarija odnosno Maseratija !! I to u kombinaciji sa pogonom na sva četori točka. Za poređenje, Alfa 156 GTA ima 3,2 litarski V6 agregat, koji raspolaže sa 250KS a ima pogon samo na prednjoj osovini. Nažalost, kako sada stoje stvari, GTA varijanta 159-ke bi mogla da se pojavi u prodaji tek 2010. godine.