
U domovini su najjeftiniji. Dok pređu evropsku granicu, zahvaljujući uvođenju dodatnih carina, kineski električni automobili gube dobar deo konkurentske prednosti. Forbes Srbija analizira šta čeka potencijalne kupce koji bi da uvezu ovakvog četvorotočkaša.

Iako je pre samo nekoliko dana Suzuki predstavio električni model eVitaru, japanski proizvođač je osetno prikočio s daljnjim razvojem. Pomenuta eVitara je plod saradnje s Toyotom, čime su optimizovani troškovi i omogućeno je deljenje većeg broja komponenti. Takođe, model će se proizvoditi u Indiji. I tu nastupa pauza.

Toyota ima za cilj da proizvodi najmanje 2,5 miliona vozila godišnje u Kini do 2030., saznaje Reuters, a to je revizija koja će joj omogućiti približavanje kineske prodaje i proizvodnih operacija i omogućiti lokalnim rukovodiocima slobodnije ruke u razvoju.

Još nije ni predstavljen brend kako treba, a Leapmotor i Stellantis se već suočavaju sa ozbiljnim problemima. San o preplavljivanju evropskog tržišta jeftinim električnim automobilima nestaje nakon što je Leapmotor obustavio svoja ulaganja u fabriku Tychy. Poljska je u velikoj meri kriva za tu odluku, a u sve je uključena i Kina.

Francuska želi subvencije za električne automobile na evropskom nivou da bi podržala automobilsku industriju. U intervjuu za nemačke novine Handelsblatt, francuski ministar industrije Marc Ferracci predlaže paket mera za jačanje potražnje za električnim automobilima evropskih proizvođača u kratkom roku.

Nemački proizvođač automobila Folksvagen povukao je 114.478 vozila u Sjedinjenim Američkim Državama zbog problema sa vazdušnim jastucima koji bi pod određenim okolnostima mogli da predstavljaju opasnost za vozače, objavila je američka Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA).

Maroko je nakon Kine najveći automobilski izvoznik u Evropsku uniju. Kao navodi EUobserver, u 2023. godini Maroko je proizveo 700.000 vozila, a na evropsko tržište ih je izvezao 536.000.

Akcije „Tesle" porasle su u petak za više od deset odsto, čime je tržišna vrednost proizvođača električnih vozila prešla bilion dolara, preneo je Si-En-Bi-Si.

Stvari za Lotus nisu izgledale sjajno ranije ove godine kada je objavio neto gubitak od 202 miliona dolara u drugom kvartalu 2024. Prodaja kompanije jeste porasla ove godine, ali to se nije pretvarilo u opipljiv profit. Sada se kompanija sprema da otpusti do 200 zaposlenih u Ujedinjenom Kraljevstvu nakon što je prethodno otpustila 200 ljudi u julu 2023.

Ljubav lopova prema automobilima nam je svima dobro poznata. Ali ne kradu se samo vozila, nego i delovi. Lane su lopovi iz automobila češće nego ranije krali vazdušne jastuke, volane, putne kompjutere i druge ugrađene delove.

Foto: x.com/xabierfortes
Lopovi stalno razvijaju nove tehnike kojima usavršavaju svoju specijalnost. Najnoviji primer stiže iz Portugala, a reč je o brzom i efikasnom načinu krađe. Kako navodi ElPais, lopovi na zadnje staklo parkiranog automobila stavljaju papir, karton ili običan čaršav s kojima vozačima blokiraju pogled pozadi.

Hiljade radnih mesta ugroženo u neproizvodnim sektorima
Volkswagen grupa, matična kompanija Audija, mogla bi da zatvori tri fabrike u Nemačkoj kao deo akcije smanjenja troškova.

Uprkos svim tehničkim napredovanjima i promenama od pronalaska automobila, jedna konstanta je ostala: automobilske gume su crne. Ali zašto je to tako?

Foto: B.C. Begley/YouTube
Kina je završila autoput s četiri trake dugačak 157,79 kilometara gotovo bez ljudske intervencije. Ovaj autoput je deo proširenja autoputa Peking-Hong Kong-Makao, koji povezuje Peking s Hebeijem.

Automobilski div Stellantis će otpustiti 1100 radnika u fabrici Jeep u američkom Toledu. Osim toga, još 400 zaposlenih biće premešteno kod drugog poslodavca.