home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nezavisna organizacija Euro NCAP (European New Car Assessment Programme, www.euroncap.com), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), objavila je rezultate crash testova za novi Citroen C5, Renault Kangoo, Suzuki Splash, BMW X3, Daihatsu Terios, Nissan Navaru, Isuzu D-MAX/Rodeo i Mitsubishi L200. Za zaštitu odraslih putnika Euro NCAP dodeljuje maksimalno pet zvezdica, za bezbednost dece takođe pet zvedica, dok je za sigurnost pešaka moguće osvojiti četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). Novi Citroen C5 (na slici) je očekivano dobio svih pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika, za bezbednost dece četiri, dok je za zaštitu pešaka osvojio samo dve zvezdice. Sledi nova generacija Renaulta Kangoo, koja je osvojila četiri zvezdice za sigurnost odraslih putnika, četiri zvezdice za sigurnost dece i dve zvezdice za zaštitu pešaka. Suzuki Splash je ocenjen sa četiri zvezdice za zaštitu odraslih putnika, za sigurnost dece sa tri i za zaštitu pešaka sa takođe tri zvezdice. BMW-u X3 su dodeljene 4 zvezdice za bezbednost odraslih putnika (i isto toliko za sigurnost dece), a za zaštitu prešaka samo jedna zvezdica. Mali SUV Terios japanskog Daihatsua je ocenjen sa 4 zvezdice za sigurnost odraslih putnika, za zaštitu dece sa tri i za zaštitu pešaka sa takođe tri zvezdice. Najlošije je u ovoj seriji crash testova prošao pick up model Nissan Navara (na drugoj slici), koji je dobio samo 1 (jednu !) zvezdicu za bezbednost odraslih putnika, što je posledica neprihvatljivo visokog rizika smrtonosnih povreda glave vozača i vrata suvozača prilikom sudara (deo odgovornosti za ovako loš rezultat Navare snosi i relativno sporo otvaranje vazdušnih jastuka). Za sigurnost dece Navara je dobila tri, a za zaštitu pešaka dve zvezdice (ovde i napomena da je Euro NCAP u međuvremenu već dobio na test i unapređenu verziju Navare čiji rezultati testiranja će biti uskoro objavljeni). Isuzu D-MAX/Rodeo je za bezbednost odraslih putnika osvojio dve zvezdice, za zaštitu dece dve, a za zaštitu pešaka jednu zvezdicu. I na kraju Mitsubishi L200, kome su dodeljene četiri zvezdice za sigurnost odraslih putnika, tri za bezbednost dece i jedna za zaštitu pešaka.






Ono što su mnogi priželjkivali još od septembra prošle godine, kada je prelepi kupe Peugeot 308 RC-Z prvi put kao koncept predstavljen javnosti na salonu automobila u Frankfurtu, desiće se naredne godine. Naime, prema pisanju nemačkog Auto Bilda, francuski proizvođač će na predstojećem 78. salonu u Ženevi početkom marta i zvanično objaviti svoju odluku da atraktivni 308 RC-Z od 2009. godine postane serijski automobil. Kao što mu i samo ime kaže, 308 RC-Z je napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 ali se odlikuje daleko privlačnijim dizajnom, koja podseća i na Audijev TT. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko je 308 RC-Z Concept oduševio svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Dizajn bi ukratko mogao da se opiše kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Uostalom slike dovoljno govore. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC-Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. 308 RC-Z ima isto međuosovinsko rastojanje i dužinu kao i klasični 308, dok širina iznosi 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC-Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160 g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno to je 1,6 litarski turbo benzinac, koji umesto serijskih 129kW/175KS, ovde razvija 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Serijska verzija će verovatno imati daleko širu paleta pogonskih agregata, a Auto Bild navodi da bi njegova cena trebalo da iznosi oko 23.000 evra.




Daimler AG je odlučio da pokrene proizvodnju modela Maybach Landaulet, koga su u formi koncepta prvo videli posetioci salona "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (u novembru prošle godine), a nedavno je bio izložen i na salonu automobila u Detroitu. Za vreme salona u Detroitu najavljena je i proizvodnja jedne manje serije ovog modela (kada se nezvanično pominjala cena od oko 800.000 evra), a ovih dana je stiglo i zvanično obaveštenje fabrike da će se Maybach Landaulet naći u prodaji na jesen ove godine, i to po ceni od 1,35 miliona dolara, odnosno oko 900.000 evra. Maybach Landaulet se inače bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil na slikama je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovaj model. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ADS II (Adaptive Damping System), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju).



Volvo je saopštio da je sa proizvodnih traka njegove fabrike u Uddevalli juče sišao jubilarni, 15-milioniti automobil sa znakom ove švedske fabrike. Čast da ponese broj 15.000.000 dobio je atraktivni Coupe-Cabriolet model C70. Inače, Volvo je svoj prvi automobil (OV4 Jakob) proizveo 14. aprila 1927. godine. Oznaka OV4 (Oppen vagn) govorila je da se radi o kabrioletskoj karoseriji, a godinu dana kasnije pojavila se i zatvorena varijanta, odnosno PV4 (Person vagn). Četvorka u nazivu odnosi se na broj cilindara motora. Ipak početak nije bio lak. Iako je bila planirana proizvodnja od 1000 komada ovog modela (po 500 kabrioleta i 500 primeraka zatvorene verzije) ukupno je prodato samo 297 komada čime su stvoreni veliki gubici. Ipak, osnivači kompanije (Assar Gabrielsson i Gustaf Larson) nisu se predavali pa je Volvo tokom godina postao sinonim za sigurne, pouzdane i kvalitetne automobile. Zanimljivo je da je Volvou trebalo pune 23 godine da napravi svoj 100.000 automobil, koliko se danas proizvede za samo tri meseca. Najprodavaniji Volvo je i dalje klasična serija 200, koja je u periodu između 1974. i 1993. godine proizvedena u ukupno 2.862.573 komada. Inače, ime Volvo smislilo je nekoliko članova uprave ove firme. U prevodu sa latinskog glagol "volvere" znači kotrljati a u prvom licu jednine "volvere" postaje "volvo", što znači "kotrljam". Istovremeno, kao logo kompanije je uzet starinski hemijski znak za gvožđe - krug sa strelicom, koja dijagonalno ide prema gore. Tokom 1927. logotip je upotpunjen i dijagonalnom trakom, koja se proteže preko rešetke hladnjaka. Traka je u to vreme imala tehničku funkciju, tako što je pridržavala hromiranu značku logotipa na rešetki ali se s vremenom pretvorila u dekorativni simbol, koji krasi rešetku svih Volvo modela. Paletu automobila Volvoa danas čine modeli : C30, S40, V50, S60, V70, XC70, C70, S80, XC90 i najnoviji XC60.  



Peugeot već godinama koristi BMW-ove četvorocilindrične motore, a sada je i bratski Citroen potvrdio da će i njegovi modeli takođe dobiti agregate bavarske marke. Tačnije, radi se o 1,4 i 1,6 litarskim motorima (sa ili bez turbo punjača), koji se ugrađuju u Peugeotove modele 207 i 308 (razvijaju 120, 150 i 175KS, a imaju direktno ubrizgavanje i sistem promenljivog upravljanja ventilima). Iako Citroen za sada nije objavio u koje svoje modele će ugrađivati BMW-ove motore, očekuje se da ih prvi dobije Citroen C5, i to do kraja ove decenije. Jedan od glavnih razloga zašto se Citroen odlučio na ovaj korak leži u BMW-ovoj naprednoj EfficientDynamics stop-start tehnologiji, za koju se Francuzi nadaju da će je vremenom proširiti na sve svoje modele. Sistem koji Citroen planira da upotrebi na svojim automobilima je isti kao i na aktuelnom Miniju, kod koga se prilikom zaustavljanja motor gasi, a automatski uključuje kada vozač izabere prvi stepen prenosa.



Izvor : www.danas.co.yu

Kragujevac - U Zastavi su počele pripreme za proizvodnju Opelovog modela "astra klasik", koja bi u pogonima Fabrike automobila trebalo da startuje u drugoj polovini godine. Na pregovorima u Nemačkoj, dogovoreno je da se stručnjaci Opela uključe u pripreme za proizvodnju "astre klasik" u kragujevačkoj fabrici. U Zastavi kažu da će tender za nabavku nove proizvodne opreme biti raspisan već narednih dana. Reč je o zamašnijem investicionom poduhvatu, sličnom onom koji je prethodio početku proizvodnje modela "zastava 10", o čijoj vrednosti u Zastavi još uvek ne žele da govore.
- "Astra klasik" će biti montirana na traci za završno sklapanje "zastave 10", ali u pogonima Karoserije nedostaju nova oprema i alati, pošto će se karoserijska linija "punta" koristiti samo u završnici izrade školjke "astre klasik". Kad je reč o karoserijskim delovima, oni će se prethodno proizvoditi na drugim linijima, koje treba osavremeniti, odnosno prilagoditi Opelovoj tehnologiji - kaže za Danas Zoran Stošić, direktor Zastave AGEM, novoformirane firme za proizvodnju i plasman Opelovih modela.



Mazda je danas saopštila da je krajem januara ove godine u Japanu proizvela jubilarni, 100.000 primerak nove generacije svog modela Demio (u Evropi Mazda2). Proizvodnja ovog hatchback modela sa petora varta je inače počela pre osam meseci (krajem maja 2007.), a za predstojeći salon automobila u Ženevi Mazda je pripremila i premijeru Mazde2 u verziji sa troja vrata (o tome više OVDE).



Izvor : www.tanjug.co.yu

Model "tojota prijus" nadmašio je pet drugih automobila koji koriste čiste tehnologije u maratonskom ispitivanju koji je organizovao nemački ADAC.
Prosečna potrošnja goriva "tojote prijus" bila je 5,8 litara na 100 kilometara, uz emisiju štetnog ugljen-dioksida od 119 grama po kilometru, što je znatno bolje od rezultata njenih rivala, prenela je agencija DPA.
U ispitivanju, koje je uključilo više od 300 kriterijuma, učesvovali su i "škoda oktavija RS TDI", hibridna "honda sivik", "VW turan ekofjuel", "ford fokus FFV" i "subaru autbek ekomatik". Svako od testiranih vozila prešlo je više od 20.000 kilometara.
Vozila "prijus" i "honda sivik", oba s hibridnom tehnologijom, opisana su kao "aktuelni pobednici" zbog toga što je benzin dostupan svugde, a hibridna tehnologija je uspešno funkcionisala, posebno u uslovima gradske vožnje.
Kontrolori ADAC-a, međutim, kažu da nema idealnog koncepta za sve situacije, a da individualne navike vozača igraju značajnu ulogu u izboru idelane tehnologije za vožnju.
Ako kao gorivo koristite prirodni gas (CNG), tečni petolej gas (LPG) ili etanol, neophodno je da pažljivo planirate duže putovanje evropskim putevima, budući da pumpe za ove vrste goriva ne postoje svugde.
Automobil "turan", koji koristi CNG, ima prednosti samo ako u blizini postoje pumpe prirodnog gasa i ako rade tokom dana.
Servisnih stanica LPG za "subaru outbek" je mnogo više, ali je potrošnja tog goriva veća nego kada se koristi benzin, pa se gubi pozitivan efekat smanjenja ugljendioksida.
Automobil "ford fokus" imao je 40 procenata veću potrošnju etanola nego benzina, pa kada su u pitanju troškovi nije imao prednosti nad benzinskim vozilom. Ekološka prednost etanola je, osim toga, pod znakom pitanja kada se on proizvodi od poljoprivrednih sirovina, kao što je kukuruz, smatra ADAC. Druga generacija proizvodnje etanola od fabričkih ostataka još je godinama daleko, smatraju ispitivači.
"škoda oktavija" turbo dizel sa 200 konjskih snaga izabrana je na testu kao najčistiji dizel automobil, s prosečnom potrošnjom od 6,8 litara na 100 kilometra. Po emisiji štetnih gasova "oktavija" se našla na drugom mestu, iza "prijusa."



Rekordna godina za Ferrari

14 Feb 2008 - 01:40 Vesti Link

 

I Ferrari je prošlu godinu završio sa rekordnim brojkama. Tako je za 12 meseci 2007. godine ostvaren promet od ukupno 1,668 milijardi evra, što je za 15,3% više nego 2006. kada je promet iznosio 1,447 milijardi evra (i profit je za 45,4% veći nego godinu dana ranije i iznosi 266 miliona evra). Što se prodaje tiče, kupce je tokom 2007. godine našlo 6465 Ferrarija (ili 14% više nego 2006.). Najveći rast je zabeležen u Azijsko-Pacifičkom regionu (47,2%), Bliski istok ima rast od 32,3%, SAD 7,7%, Velika Britanija 8,2%, Nemačka 5,9%...



Izvor : www.netauto.co.yu

Pred velikim brojem zvanica u beogradskom hotelu Hyatt održana je završna svečanost ovodišnjih izbora za internet automobil godine i mis koji je organizovan putem sajta - http://www.netauto.co.yu/.
Izbor za automobil godine putem interneta, kao medija koji kroz interaktivnu komunikaciju pruža neograničene mogućnosti čini ovaj izbor najprestižnijim nacionalnim izborom za automobil godine. Na internet portal u periodu od 1. decembra prošle godine do 31. januara ove godine stiglo je preko sedamdeset hiljada glasova. Time je ova akcija postala svojevrstan vox populi onih koje zanimaju automobili, bilo kao potencijalne kupce bilo kao zaljubljenike u tehniku i brzine. Najveći broj glasova od dvadeset automobila kandidata i titulu ELP NetAuto 2008 osvojila je Renault Laguna 3. Paraleno sa izborom za internet automobil godine odvijao se i izbor za Miss ELP NetAuto 2007 - petočlani žiri jednoglasno je odlučio da titula Miss ELP NetAuto 2007 pripadne Ivani Rajković, a Miss fotogeničnosti ELP NetAuto 2007 pripadne Mariji Purić.



Nissanov luksuzni brend Infiniti postoji već skoro 20 godina, a svojim nastupom na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (4. - 16. mart) najavljuje zvaničan dolazak i u Zapadnu Evropu. Kako bi pokazao koliki značaj pridaje evropskom tržištu, Infiniti će pomenuti salon u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju nove, druge generacije crossover modela Infiniti FX, što će inače biti prvi put da je ova fabrika premijerno predstavila neki svoj model izvan SAD-a. Društvo na Infinitijevom izložbenom prostoru u Ženevi će mu praviti još nekoliko modela prilagođenih evropskom tržištu. Tačnije, to su Infiniti G sedan, G Coupe i manji crossover EX (na slici), koji će zajedno sa pomentim FX-om u prodaju na Starom kontinentu krenuti od oktobra ove godine.



Ovo je vest koju su mnogi čekali. Tata Nano, najjeftiniji automobil na svetu koji će se od oktobra ove godine proizvoditi u Indiji (po ceni od 2500 dolara ili oko 1720 evra), stiže i u Evropu. Doduše, to će se desiti tek za četiri godine, jer će Nano morati da pretrpi velike izmene i da zadovolji međunarodne ekološke i bezbednosne standarde. U vezi s tim, Girish Wagh (šef Tatine divizije za kompaktna vozila) za nemački nedeljnik Focus je izjavio sledeće : "razvićemo naslednika u naredne četiri godine, koji će zadovoljavati Euro5 propise i evropske standarde o bezbednosti putnika." To u praksi znači da će Nano namenjen prodaji na Starom kontinentu dobiti veći motor, vazdušne jastuke, disk kočnice napred, ojačanu karoseriju, a moguće i CVT transmisiju i modifikovani izgled. Takođe, u Tata Motorsu rade i na smanjenu potrošnje sa sadašnjih 5 na 3 litra/100 km. Naravno, ovde se odmah postavlja pitanje cene, jer ovakav Nano, prilagođen prodaji u Evropi, sigurno neće moći da se kupi za pomenutih 2500 dolara, koliko će u Indiji koštati njegova osnovna verzija. Indijci inače planiraju da aktuelnu verziju Tate Nano (predstavljenu prošlog meseca na AutoExpu u Nju Delhiju) proizvode u tiražu od 250.000, a kasnije i u milion primeraka godišnje. Više o Tati Nano možete pročitati OVDE.



Više o Porscheu 911 GT2 možete pročitati OVDE



Ford je na salonu automobila u Čikagu saopštio da će od sledeće godine i u SAD-u krenuti sa prodajom svog komercijalnog vozila Transit Connect, koji se inače proizvodi u Fordovoj fabrici u Turskoj. Transit Connect će kupce tražiti među vlasnicima manjih radnji, i to kao manja i ekonomičnija alternativa modelima kao što su Ford E-series i Dodge Sprinter (Amerikanci će inače dobiti verziju pokretanu 2,0 litarskim četvorocilindričnim motorom i automatskom transmisijom). Ford je tokom prošle godine u Evropi prodao 109.900 Transita Connect, a podsećamo da je ovaj model osvojio i nagradu International Van of the Year 2003, koju mu je dodelio nezavisni žiri sastavljen od specijalizovanih novinara iz 19 evropskih zemalja.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Francuski Peugeot našao se protekle godine na čelu nepopularne liste s više od 80.000 povučenih vozila zbog tehničkih problema, iako su kompanije u celini gledano imale manje takvih slučajeva nego u 2006, pokazalo je istraživanje nemačkog časopisa "Auto-moto-sport." Oko 80.000 automobila Peugeot 307 povučeno je zbog problema sa sistemom ABS kojim se sprečava blokada točkova tokom kočenja i sa elektronskim programom stabilnosti (ESP), navodi list posle analize svih povlačenja u 2007. Na tehnički pregled je pozvano još oko 6.900 modela Peugeot 807. Na drugom mestu našla se General Motorsova (GM) filijala Opel sa 68.680 povučenih vozila, a sledi Fiat sa svojim markama Alfa Romeo i Lancia. Čak i proizvođači najskupljih automobila kao što su Audi, BMW i Porsche imali su povlačenje pojedinih modela, čak i onih izrađenih 2001, prenela je agencija DPA. BMW je prošle godine pozvao na kontrolu 6.400 najnovijih modela BMW X5 i BMW 120d, dok je Mercedes opozvao svega 243 modela G-klase. Ima kompanija koje minule godine uopšte nisu povlačile svoja vozila, među kojima su Cadillac, Saab, Seat, Škoda i Subaru. Vlasnici Nissanovog modela Qashqai imali su četiri neplanirane posete servisima da bi popravili, između ostalog, pokvarenu bravu na zadnjim vratima i oštru ivicu držača prednjeg vazdušnog jastuka. Protekle godine oko 440.000 automobila je povučeno na nemačkom tržištu, u poređenju s više od 700.000 u 2006, naveo je časopis.