home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kraj za Maybach?

18 Mar 2008 - 00:35 Vesti Link

Dok britanski luksuzni proizvođači Rolls-Royce i Bentley obaraju rekorde u prodaji, nemački Maybach grca u problemima, pa se proteklih dana na internetu mogu pronaći i informacije da Mercedes čak razmišlja o ukidanju ove svoje luksuzne marke. Tako je izvršni direktor Daimlera, Dieter Zetsche, odlučio da ne odobri planove za razvoj novih ili zamenu postojećih modela, a imajući u vidu da je prošlogodišnjom prodajom od 146 primeraka Maybacha postignuto samo 10% prvobitno planirane prodaje, kraj je možda bliži nego što se čini. Po Zetscheu, to su i više nego dobri razlozi da se odustane od dalje avanture sa Maybachom, pre nego što se situacija još više pogorša. Za sada još nije doneta definitivna odluka o budućnosti Maybacha, mada je Zetsche dodao da bi moglo proći i dve godine do pojave nekog novog modela, naravno pod uslovom da za to stigne odobrenje uprave samog Daimlera. Inače, poslednji novitet koji je Maybach lansirao, jeste ova Landaulet verzija modela 62.





Pola Srbije vozi "veterane"

16 Mar 2008 - 01:28 Vesti Link

Izvor : www.novosti.co.yu

Gotovo tri četvrtine domaćinstava u Srbiji poseduje automobil, a više od polovine vozi kola starija od 15 godina. Trećina vlasnika vozi „Zastavine“ modele, za njima slede „Opelova“ i „Folksvagenova“ vozila. Više od četvrtine vozača izjavilo je da želi da kupi novi automobil u sledeće dve godine.
Prema rezultatima istraživanja agencije „Sinovejt“ i magazina „Vrele gume“, koje je rađeno telefonskim putem na uzorku od 600 ispitanika, starosti između 18 i 65 godina, na putevima Srbije najviše ima „jugo korala“. Od „Opelovih“ vozila najmasovniji je „kadet“, dok među „Folksvagenovim“ četvorotočkašima najviše ima „golfa 2“. Jedan auto ima 76 odsto anketiranih, dva vozila 21 procenat, dok svega tri odsto poseduje tri i više.

- Automobile koji nisu stariji od godinu dana ima svega četiri odsto ispitanika, dok gotovo 30 odsto poseduje vozila koja su stara od jedne do 10 godina - kaže Sanja Prvulović, istraživač agencije „Sinovejt“. - Svega nešto više od četvrtine anketiranih namerava da kupi auto u sledeće dve godine. O kupovini novih automobila razmišlja 39 odsto, dok bi se 47 procenata odlučilo za polovno vozilo. To su većinom visokoobrazovani muškarci do 30 godina starosti, koji imaju porodicu i primanja veća od 32.000 dinara. Svi bi najviše želeli neki od modela „Folksvagena“, „Opela“ ili „Pežoa“.
Najveći broj potencijalnih kupaca spreman je da za nov auto plati od 6.000 do 10.000 evra, dok bi za polovno vozilo „izbrojali“ od 2.000 do 4.000 evra. Mnogi imaju i nerealna očekivanja, jer za sumu od 4.000 do 6.000 evra žele novi „opel“.
U zemljama u okruženju stvari su nešto drugačije. Čak 89 odsto domaćinstava u Hrvatskoj ima automobil. Istraživanje je pokazalo da je vozni park ove zemlje znatno mlađi, sa svega 12 odsto vozila starijih od 15 godina, a da su najpopularniji modeli „opela“, „folksvagena“, „fijata“ i „renoa“.
PROŠLE godine u Srbiji prodato je više od 56.000 novih automobila, što je za 18 odsto više nego u 2006. godini. Najviše je prodato „Zzastavinih“ vozila, slede „Opel“, „Folksvagen“, „Škoda“, „Pežo“... Prodaja modela „opel astra klasik 2“ povećana je prošle jeseni posle ukidanja carine na ovo vozilo.



Na nedavnom crash testu (krajem februara) nezavisne organizacije Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) Nissanov pick up model Navara postigao je katastrofalne rezultate, tačnije Navara je dobila samo 1 (jednu !) zvezdicu za bezbednost odraslih putnika, što je velikim delom bila posledica spore aktivacije vazdušnih jastuka. U Nissanu nisu gubili vreme, tako da su vrlo brzo usledile dorade na Navari (posebno na pomenutom sistemu aktiviranja vazdušnih jastuka), koja je na ponovljenom Euro NCAP crash testu osvojila tri zvezdice za sigurnost odraslih putnika, četiri za bezbednost dece i dve zvazdice za sigurnost pešaka.     



Saabov najnoviji koncept automobil, 9-X BioHybrid, proglašen je za najbolji koncept ("Best Concept") ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi, čime je stao uz rame sa takođe veoma uspešnim Saabom Aero X conceptom, koji je pre dve godine na salonu u Ženevi osvojio nagradu "Best in Show". Anthony Lo, direktor Advanced Designa pri General Motorsu Europe, izjavio je u ime dizajnerskog tima da su "oduševljeni što je naš posao priznat ovom prestižnom nagradom". Što se samog koncepta 9-X BioHybrid tiče, sem izgledom (produžena linija krova, veliki točkovi od 21 inča u obliku turbine, kratki prepusti karoserije, futuristička unutrašnjost za četiri osobe i sa instrumentima koji se protežu i na vrata), ovaj automobil privlači pažnju i svojim hibridnim pogonom, koji se sastoji od kombinacije 1,4 litarskog BioPower turbo agregata, elektromotora i litijum-jonskih baterija. Menjač je manuelni sa šest stepeni prenosa, dok je pogon samo na prednje točkove. Kako bi se što više smanjila potrošnja goriva, 9-X BioHybrid concept je opremljen i regeneracijom kočione sile i stop-start tehnologijom. Saab 9-X BioHybrid concept može da koristi i E85 gorivo i benzin, pa od toga zavise snaga, performanse i potrošnja. Tako na E85 gorivo snaga ovog automobila iznosi 147kW/200KS i 280 Nm, a kada se koristi benzin snaga je 125kW/170KS i 230 Nm. Na E85 gorivo 9-X BioHybrid od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, postiže 216 km/h, troši 6,4 litra goriva na 100 km, emituje 105 grama CO2 po km, dok sa pogonom na benzin postiže maksimalnih 192 km/h, do stotke mu treba 8,3 sekunde, troši 4,9 litara i emituje 117 grama CO2 po km.




 

Posle skoro 12 godina proizvodnje, Škoda je proizvela jubilarni, 2-milioniti primerak svog modela Octavia. Jubilarac je bila Octavia Scout 2,0 TDI srebrne boje, a sišla je sa proizvodnih traka Škodine fabrike u Vrchlabi. Prva Octavia je inače predstavljena još 1996. godine, dok je aktuelna druga generacija promovisana pre tačno četiri godine. Prva generacija se međutim i dalje proizvodi (kao Octavia Tour), pa je tako prošle godine sa proizvodnih traka sišlo 72.529 Octavia Tour i 237.422 Octavia druge generacije. Od 2007. se nova Octavia proizvodi i u Kini (pod imenom Ming Rui), dok se u Indiji prodaje kao Škoda Laura. Inače, za proteklih 12 godina, češka fabrika je proizvela ukupno 1.315.000 primeraka prve Octavije i 685.000 komada druge generacije. I američki Dodge ovih dana obeležava važan jubilej, i to proizvodnju 25.000-tog primerka već odavno legendarnog sportskog modela Viper, koji je u svojoj prvoj generaciji počeo da se prodaje još u januaru 1992. godine.

 



Izvor : www.tanjug.co.yu    

Delegacija kineske kompanije "Faw", u pratnji predstavnika ambasade te zemlje u Beogradu, Ministarstva ekonomije i Agencije za privatizaciju, obišla je danas Grupu "Zastava vozila" u Kragujevcu, gde se upoznala sa potencijalima fabrika kamiona i automobila koje su u predtenderskom postupku za privatizaciju.
Posle obilaska proizvodnih pogona, pomoćnik generalnog direktora kineske kompanije Ksin Hjaugung izjavio je novinarima da je "današnja poseta početak saradnje" i da će uslediti analiza potencijala kragujevačke "Zastave".
Zamenik direktora Republičke agencije za privatizaciju Vladislav Cvetković najavio je raspisivanje tendera za Fabriku automobila sredinom aprila, a današnji dolazak predstavnika kineske kompanje ocenio kao prvu značajniju posetu Fabrici automobila, za koju je u decembru prošle godine objavljen predtenderski postupak.
Reč je o ozbiljnom investitoru sa kojim ćemo uskoro posetiti i Pribojski "Fap", rekao je Cvetković i objasnio da se radi o uzvratnoj poseti kineskih privrednika, jer je državna delegacija Srbije u decembru prošle godine posetila tu kompaniju.
Kompanija "Faw" je najveća državna kompanija koja godišnje proizvede blizu milion i po vozila, ima 130.000 zaposlenih u šest fabrika u Kini, rekao je Cvetković i dodao da ta kompanija ima i zajednička ulaganja sa velikim evropskim i japanskim proizvođačima automobila za kinesko tržište.
Pored automobila, Kompanija "Faw" proizvodi i specijalna vozila, autobuse i kamione.
Cvetković je najavio dolazak i drugih potencijalnih investitora narednih nedelja, među kojima, kako je rekao i jednog evropskog proizvođača automobila.
Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević ocenio je da je reč "o ozbiljnoj poseti koja je veoma dobro pripremljena", te i da su "partneru dati jasni i precizni podaci o mogućnostima kragujevačkih fabrika automobila i kamiona".
"Mi volimo da pomognemo da se realizuje privredna i trgovinska saradnja između Srbije i Kine", ocenio je u izjavi novinarima prvi sekretar kineske ambasade za ekonomska pitanja Jang Ccunmi.



Kompletna serija od nešto preko 200 primeraka (koliko je planirano za ovu godinu) novog Rolls-Royce Phantoma Coupe (o njemu više OVDE) je prodata pre nego što je ovaj automobil uopšte i predstavljen na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, izjavio je prvi čovek britanske marke (pod kontrolom bavarskog BMW-a) Ian Robertson. Ono što čelnike Rolls-Roycea još više može da raduje, jeste činjenica da je čak dve trećine kupaca Phantoma Coupe po prvi put kupilo model ove kompanije, odnosno da se ostvaruje njihov plan da novim automobilima privuku širu klijentelu. Slično se dešava i sa modelom Phantom Drophead Coupe (kabriolet verzija Phantoma), koji je rasprodat sve do sredine naredne godine. Inače, prošle godine je prodato 250 primeraka Phantoma Drophead Coupe, dok je ukupno u svetu prodato 1010 Rolls-Royce automobila. S druge strane, i Bugatti Automobiles S.A.S (u vlasništvu Volkswagena) ima razloga za zadovoljstvo. Naime, posle nešto više od dve godine, prodato je ukupno 220 primeraka superbrzog (i superskupog) Veyrona 16.4. Od tog broja, 132 su već u garažama svojih srećnih i bogatih vlasnika, a ovde treba podsetiti da Bugatti planira ukupnu proizvodnju od 300 komada ovog modela. Kako bi zadovoljio povećanu potražnju kupaca za individualizaciju, Bugatti je tokom proteklih nekoliko meseci javosti predstavio i dve posebne edicije Veyrona, nazvane Pur Sang i Fbg par Hermes (ovaj poslednji upravo ima premijeru na salonu automobila u Ženevi).




Nemački magazin AutoBild, zajedno sa svojim evropskim licencnim izdanjima i učešćem čitalaca, automobilskih stručnjaka i profesionalnih trkača, dodelio je prestižnu nagradu "Auto 1 of Europe" novoj generaciji Audijevog modela A4 (koji je pobedio i u kategoriji limuzina). U izboru za evropski "Auto 1" pravo glasa ima oko 40 miliona čitalaca AutoBild izdanja iz 26 evropskih zemalja. Prvo su čitaoci iz tih 26 zemalja glasali za svoje nacionalne pobednike, kao i za pobednike u šest različitih kategorija vozila, a zatim su po tri najbolje rangirana automobila iz svake klase testirana na poligonu proizvođača guma Bridgestone, blizu Rima. Profesionalni žiri činili su glavni urednici nacionalnih izdanja AutoBilda, tehnički stručnjaci i vozači trka. Na kraju je od tih 18 finalista za "Auto 1 of Europe" izabran novi Audi A4. Inače, pobednici po kategorijama su:

Mali i kompaktni automobili : Fiat 500

Limuzine : Audi A4

Off road/SUV : VW Tiguan

Karavan/Van : Volvo V70

Sportski automobili/Coupe : BMW M3 Coupe

Kabrioleti/Roadsteri : Mercedes SLR Roadster



Mercedes je pred sam početak ovogodišnje sezone Formule 1 predstavio zvaničan Safety Car za ovo takmičenje, i to u vidu Mercedesa SL 63 AMG koji zamenjuje dosadašnji CLK 63 AMG Black Series. Sem SL-a, još jedan Mercedesov model imaće važnu ulogu u svim ovogodišnjim trkama Formule 1, tačnije radi se o Mercedesu C 63 AMG Estate, koji će u svih 18 trka služiti kao Medical Car (u prtljažnom prostoru ima smeštenu svu neophodnu opremu za hitne medicinske intervencije). I SL 63 AMG F1 Safety Car pokreće 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS kao i standardni model, ali se od njega razlikuje po novom AMG sportskom izduvnom sistemu (sa većim završecima izduvnih cevi), modifikovanim prednjim krajem i zadnjim difuzorom, novim kompozitnim kočnicama (sa diskovima od 390 x 36 mm napred, a 360 x 26 mm pozadi) i po 220 kg manjoj težini (sada 1750 kg). Masa automobila je naime smanjena zahvaljujući upotrebi mnogobrojnih delova od karbon fibera i činjenici da je krov sada fiksan, pa je kompleksan mehanizam za njegovo pokretanje uklonjen. Inače, ovaj SL Safety Car će voziti 36-godišnji Bernd Mayländer, dok će se za volanom posebnog C 63 AMG F1 Medical Car-a sa 457KS (koji je pretrpeo slične izmene kao SL 63 Safety Car) naći Dr. Jacques Tropenat, suvozač mu je Dr. Gary Hartstein, a ostatak tima čine još dva medicinska asistenta.




Nekako u senci mnogobrojnih noviteta sa salona u Ženevi, britanski Aston Martin je saopštio da će njegov novi sportski sedan (u stvari coupe-limuzina sa četiri vrata) proizvoditi austrijska kompanija Magna Steyr u svojim pogonima u Gracu (gde se već proizvode BMW X3 i Mercedes E klasa 4MATIC). Ovakva odluka je bila i očekivana, budući da matična fabrika Aston Martina u Gaydonu jednostavno ne može da zadovolji potražnju za aktuelnim modelima ove marke (DB9, V8 Vantage i DBS), pa je pomoć sa strane bila neophodna. Rapide je u formi koncept vozila inače predstavljen pre dve godine na salonu automobila u Detroitu, a budući serijski model će mu biti veoma sličan (s obzirom da je Rapide concept svojim izgledom odmah osvojio simpatije javnosti, to i ne predstavlja neko iznanađuje). Ovde i podsećanje da je bivši vlasnik Aston Martina, američki Ford, u jednom trenutku čak stopirao planove o serijskoj proizvodnji Rapidea, ali je novi vlasnik ove britanske marke (konzorcijum na čelu sa Davidom Richardsom) ipak odlučio da se krene sa proizvodnjom ovog modela. Aston Martin je Rapide postavio na platformu modela DB9, od koga je pozajmljen i V12 agregat, ali koji će umesto standardnih 450KS u Rapideu razvijati nešto veću snagu (oko 480 konja). Zvanična promocija se očekuje tokom 2009. godine, kada će se sukobiti sa sličnim modelima, kao što su Mercedes CLS i Maserati Quattroporte, a uskoro se očekuju i Fisker Karma, Porsche Panamera, Audi A7 i sličan model iz BMW-a. Inače, Aston Martin planira proizvodnju od najmanje 2000 primeraka Rapidea godišnje. Na slikama se nalazi (blago) zamaskirani prototip Rapidea, uhvaćen tokom testiranja sredinom januara ove godine.




 

Proteklih meseci se dosta govorilo o nameri Porschea da preuzme većinski deo akcija Volkswagena, a danas je nadzorni odbor Volkswagen Groupe to i zvanično odobrio. To u praksi znači da će Porsche AG za oko 20 milijardi američkih dolara (detalji još nisu objavljeni) kupiti još 20% akcija VW-a, pa će njegov udeo sa sadašnjih 31%, porasti na 51 odsto.



Prema najnovijim informacijama koje su se proteklih dana pojavile na internetu, Porsche planira da sredinom 2009. godine obogati ponudu svog SUV modela Cayenne novom, dizel verzijom. Kako bi uštedeo na vremenu i novcu potrebnom za razvoj, Porsche će dizel motor pozajmiti od Audija, ali ne neki V8, V10 ili V12, već bi-turbo V6 agregat koji će razvijati više od 300KS. Ipak, iz Porschea još nema zvanične potvrde o Cayennu diesel, odnosno prema rečima njihovog predstavnika za javnost, ovo pitanje se još uvek razmatra i za sada o tome nije doneta konačna odluka. Inače, Porsche za 2010. godinu planira i Cayenne sa hibridnim pogonom, koji će biti ponuđen i u budućem sportskom sedanu Panamera.



Mercedes je najavio da će sredinom 2009. godine na evropskom tržištu lansirati model S400 BlueHYBRID, dok će Amerikancima ovaj automobil biti na raspolaganju u trećem kvartalu iste godine. Za pogon je zadužena kombinacija benzinskog V6 i elektromotora (sa litijum-jonskim baterijama), čija kombinovana snaga iznosi 220kW/299KS i 375 Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 250 km/h (elektronski ograničenu). Više međutim impresionira potrošnja od samo 7,9 litara goriva na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 190 grama po kilometru. Posle S400 stići će i hibridni model S300 BlueTec HYBRID, koga će pokretati 2,2 litarski bi-turbo dizelaš u kombinaciji sa elektomotorom i litijum-jonskim baterijama (kombinovana snaga ovog modela iznosi 165kW/224KS i 560 Nm). Za sada nije precizirano kada će se S300 Bluetec Hybrid naći u prodaji, ni po kojoj ceni.



Ono što je bilo i najavljeno početkom decembra prošle godine, kada je potpisan Memorandum o razumevanju između Renaulta i AvtoVAZ-a (Lade), juče je i ostvareno. Naime, vodeći ljudi AvtoVAZ-a i prvi čovek Renaulta Carlos Ghosn, potpisali su u Moskvi ugovor o strateškoj saradnji, prema kojoj je francuski proizvođač za milijardu američkih dolara postao vlasnik 25% + 1 deonice AvtoVAZ-a. Ovaj ugovor ne predviđa samo Renaultovu kupovinu akcija Lade, već i razmenu tehnologija između dva proizvođača. Tačnije, strateško partnerstvo između ove dve kompanije podrazumeva da će Renault AvtoVAZ-u pružiti "know-how" u modernizaciji Ladinog proizvodnog programa, kao i neophodnu marketinšku podršku jačanju i promociji brenda Lada. S druge strane, Francuzi su ovim sporazumom sebi osigurali veliki udeo na rastućem ruskom auto tržištu. Naime, građani Rusije su u 2007. godini kupili oko 2,5 miliona novih automobila, a već 2011. ta brojka treba da dostigne svih 3,3 miliona vozila. Pojedini analitičari čak smatraju da će se to desiti i ranije, pa ne iznenađuje velika zainteresovanost stranih auto kompanija za ulaganje u rusku auto industruiju. Renault inače već ima svoju frabriku u Rusiji (Avtoframos, kapacitet 60.000 vozila, nedaleko od Moskve), u kojoj se proizvodi Renault Logan u verziji limuzine. 



Imajući u vidu ogromnu potražnju (ili je bolje reći pomamu?) za novim Fiatom 500 (dileri su do kraja januara primili 160.000 narudžbina), upravo donešena odluka italijanske kompanije da poveća proizvodnju ovog modela na 190.000 primeraka godišnje, i ne predstavlja neko posebno iznenađenje. Naime, Fiat je odlučio da poveća proizvodnju "500" u svojoj fabrici u poljskom mestu Tychy, i to sa ranije planiranih 120.000 na pomenutih 190.000 komada godišnje. Ili drugačije rečeno, sa 500 na 750 primeraka dnevno. Da bi se ovakav trend nastavio i ubuduće, Fiat planira proširenje porodice ovog modela novim verzijama. Među njima su sportski Fiat 500 Abarth sa 135KS (o njemu više OVDE), dok se kabriolet planira za 2009. (na slici njegov mogući izgled), a station wagon za 2010. godinu.