
Bavarski premium proizvođač automobila je pozvao nemačku vladu da glasa protiv uvođenja novih carina na električne automobile proizvedene u Kini. Šef BMW-a tvrdi da će ove carine stvoriti trgovački spor u kojem neće biti pobednika.

Screenshot: YouTube
Ako se pitate da li Jeremy Clarkson i dalje voli automobile, odgovor je prilično jasan.

BYD opisuje uticaj EU carina na uvezene kineske EV kao „privremenu štetu“ i predviđa da će biti najbolje pozicionirani kineski brend u narednim godinama zahvaljujući lokalnim planovima proizvodnje i fleksibilnoj ponudi pogonskih agregata.

Kompanija Tesla je u sredu objavila podatke o isporukama u trećem tromesečju koje su malo premašile očekivanja, ali su deonice pale više od 5% u ranom trgovanju.

Mercedes-AMG One je najbrže serijsko vozilo na Nirburgring-Nordšlajfe od oktobra 2022. sa vremenom od 6:35.183 minuta. Dve godine nakon rekorda, kompanija se sada vratila na ovu stazu sa još boljim vremenom.

Kineski proizvođač automobila BYD postavio je novi rekord po mesečnim isporukama, prodavši više od 400.000 vozila u septembru po prvi put.

Mit o nemačkom automobilu polako se bliži kraju, a to primećuju i u Italiji, domovini nekih od najpopularnijih sportskih automobila.

Može se pretpostaviti da će osobe koje su spremne da izdvoje malo bogatstvo za Ferrari uložiti i dobar novac za njegovu zaštitu i sigurnost, odnosno tehnologiju protiv krađe. Ali, to ipak nije bio slučaj s jednim muškarcem iz Voterberija (grad u američkoj saveznoj državi Konektikat) kojem je skupoceni Ferrari 812 GTS vredan čak 575 hiljada dolara - ukraden.

Glavna prepreka kupovini električnog automobila danas je cena. Ako subvencije i pomažu u snižavanju cena jasno je da su električni automobili još skupi. A subvencije neće trajati večno.

Google obezbeđuje ključne kapacitete za veštačkog asistenta za vozače Volkswagena u aplikaciji za pametne telefone. To je deo Google-ove strategije za osvajanje poslovanja pružanjem alata za izgradnju AI aplikacija za preduzeća.

Stellantis je produžio pauzu proizvodnje Fiata 500e, zbog i dalje niske potražnje za električnim vozilima. Prvobitno predviđena da traje do 13. oktobra, pauza u proizvodnji će biti produžena do 1. novembra.

Automobilska grupacija Stellantis ima probleme u SAD-u. Pored pada profita i pada cena deonica, kompanija je sada priznala da se suočava sa prenatrpanim zalihama i lagerima kod više svojih marki.

Međunarodni konzorcijum proizvođača automobila Stelantis je pozvao vlasnike 194.000 „plug-in“ hibridnih električnih „Džipova“ da ih hitno dovezu na popravku jer ih se 13 spontano zapalilo.

Aston Martin navodi da ove godine neće dostići planirani obim prodaje.

Nije samo nemačka automobilska industrija u krizi, već su u problemima gotovo svi evropski proizvođači automobila. Mnogi od njih su sada prisiljeni da prilagode svoja finansijska očekivanja za 2024. na niže.