
Evropski naučnici tvrde da su postigli značajan napredak u baterijama za električne automobile. Prototip, koji je razvijen u Belgiji, obećava znatno veću gustinu energije i veći domet – sve to uz niže troškove proizvodnje.

Zastava Fan Club poziva sve ljubitelje Zastave 101/128 (i drugih) da u nedelju dođu na skup u Kragujevcu u što većem broju.

Stručnjaci za gume tvrde da milioni vlasnika vozila prave veliku grešku. Naime, kada se ne menjaju sve, već samo istrošene prednje gume, nikada ne bi trebalo novi par guma staviti na prednju osovinu. Umesto toga, trebalo bi ih montirati na zadnju osovinu, a gume koje su bile na zadnjim prebaciti na prednje točkove.

Američki sindikat radika u automobilskoj industriji (UAW) planira više štrajkova protiv francusko-italijanskog proizvođača automobila Stellantis, oko godinu dana nakon što je prošli štrajk koštao velike automobilske kompanije iz Detroita milijarde dolara i zaustavio rad 50.000 zaposlenih.

U večitoj trci za najvećeg proizvođača automobila sveta Tojota već ubedljivo beži Folksvagenu. Zašto? Hiro Takahaši zna odgovor.

Prodaja automobila u Evropskoj uniji oštro je pala u avgustu, pokazali su danas podaci udruženja proizvođača automobila ACEA.

Foto: Autoscout24
Prodaje se najduža limuzina na evropskom kontinentu. Dugačka je čak 14 metara i teška više od četiri tone. Baza je američki Lincoln Continental Town Car, a u njega je ugrađen motor od 150 KS. Četiri tone i navedena snaga? Nije baš da limuzina do stotke ubrzava za deset sekundi, piše HAK Revija.

Život piše romane, a onaj o kineskoj autoindustriji bio bi jedan od zanimljivijih. Od proizvodnje licencnih zastarelih limuzina, koje bi u Evropi i Americi skupljale debele slojeve prašine, do hi-tech čudovišta koje preti ostatku svetske industrije (pa i sebi, preteranim širenjem) prošlo je dvadesetak godina.

Kineski Nio se pojavio kao mogući kupac Audijeve fabrike u Belgiji, jer želi da izbegne nove uvozne tarife EU na električne automobile kineske proizvodnje.

Folksvagen želi da ukine do 30.000 radnih mesta u Nemačkoj i smanji investicije, objavio je nemački biznis portal Menadžer.

Zaposleni u IT sektoru, menadžeri, računovođe, građevinski inženjeri, ali i zanatlije gotovo svih profila – od stolara i tesara, do vodoinstalatera, električara i bravara su među građanima Srbije koji sebi danas mogu da priušte kupovinu automobila, ali i stana, jer u proseku zarađuju više od 1.000 evra.

Cene goriva su visoke, pa se većina trudi da uštedi na svakom koraku, od kojih je jedan pregled potrošnje samog vozila.

Start-stop sistem funkcioniše jednostavno. Kada se zaustavite i izbacite menjač „iz brzine“, ovaj sistem ugasi motor, a čim pritisnete kvačilo kako biste ubacili u „prvu“ on startuje motor.

U periodu januar - jun 2024. godine isporuke italijanske marke pale su s 15.300 na 6.500 jedinica, što je pad od blizu 60 posto. Za ovaj negativan učinak kriv je neefikasan marketing, smatra Karlos Tavares, prvi čovek Stellantisa.

Električni automobili bi mogli da dostignu tržišni udeo od čak 24 posto u Evropi sledeće godine jer proizvođači automobila kreću s kampanjom jeftinijih modela kako bi preokrenuli pad potražnje za električnim vozilima, misli evropska lobistička grupa Transport & Environment.