
Poskupeli su čak 48 posto i ipak prodali više automobila
U vremenu kad cene automobila divljaju, inflacija seče kupovnu moć, a elektrifikacija podiže troškove proizvodnje, jedno ime u Nemačkoj se ističe kao prava tržišna anomalija: Dacia.

Rukovodilac kompanije Rivian je potvrdio da će predstojeći R2 biti tehnološki rodonačelnik svih budućih električnih vozila koje će proizvoditi Volkswagen.

Matijas Midrajh, član Upravnog odbora, i Otmar Šarer, rukovodilac istraživačko-razvojnog centra, ispred inovativnog vozila EVselect
* Fleksibilna, skalabilna i modularna platforma za e-pogone SELECT kao ključ za tehnološku raznovrsnost e-pogona kod svih klasa vozila na globalnom nivou.
* ZF pokreće revoluciju kada je reč o regulaciji temperature kod električnih vozila: Ekonomični TherMaS povećava električni domet.

Nismo otkrili rupu u saksiji kada kažemo da su automobili danas skuplji nego ikad. Pamtim da sam pre deset godina pisao tekst “Šta sve možete da kupite za manje od 10.000 evra?”. Danas bi samo 1 trebalo da pretvorim u 2, a odgovor koji bih mogao da vam dam je: Ne puno toga!

Foto: Changan
Baterije s čvrstim elektrolitom su novi daleki cilj industrije električnih automobila. Ko ih prvi predstavi i komercijalizuje imaće veliku prednost na tržištu. Kineska automobilska kompanija Changan Automobile najavljuje revoluciju, najavljuje da će 2027. godine imati spreman novi, 100% električni model koji obećava neverovatnu autonomiju do 1500 kilometara s jednim punjenjem.

Međutim, motori s unutrašnjim sagorevanjem neće pokretati točkove.
Prošlo je nešto više od četiri godine otkada je Volkswagen najavio SSP, sveobuhvatnu arhitekturu za električna vozila.




Prilikom kupovine automobila uzimamo u obzir brojne aspekte poput pouzdanosti, bezbednosti, dizajna ili snage motora. Međutim, postoje i kupci koji razmišljaju o vrednosti koju će automobil u slučaju prodaje imati nakon nekoliko godina, i o tome koliko će novca dobiti za polovni da bi vratili deo ulaganja.

Volkswagen Golf je nekada bio nosilac prodaje giganta iz Volfsburga
Prvi Golf je s proizvodne trake sišao 1974. godine, a od tada ih je proizvedeno više od 37 miliona. To je daleko najpopularniji automobil u istoriji kompanije, značajno nadmašivši Bubu (21,5 miliona) i Polo (20 miliona). Ipak, sudeći po aktuelnim rezultatima, tržišni vrhunac Golfa je daleko iza nas.

Najveći kineski proizvođač električnih automobila "BYD" ima dug koji iznosi 70 odsto njegove vrednosti, pišu istočnoazijski mediji.


