home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Bar tako planiraju u kompaniji Hulme Supercars Ltd, čija centrala se nalazi na Novom Zelandu. Poenta cele priče jeste njihov ekstremni trkački superautomobil Hulme F1, koji će vlasniku pružiti najpribližniji mogući osećaj vožnje Formule 1; što znači da će nedavno predstavljeni Caparo T1 dobiti ozbiljnu konkurenciju. Hulmeov superautomobil (kompletna konstrukcija je od karbon fibera) pokreće centralno smešten 5,0 litarski V8 motor sa 404kW/550KS (poreklom iz BMW-a), dok se snaga na zadnje točkove prenosi preko 6-stepene manuelne transmisije. Ipak, u poređenju sa Caparom T1, Hulme F1 ima lošiji odnos težina/snaga, jer Caparo T1 je težak samo 550 kg i ima 575KS, dok je Hulme F1 duplo teži, tačnije masa mu iznosi 1175 kg. Hulme Supercars Ltd se nada da će sledeće godine početi sa proizvodnjom ovog automobila, i to u tiražu od samo 25 komada godišnje, a cena će biti 620.000 američkih dolara ili oko 450.000 evra. Inače, komapnija i auto nose ime po Dannyu Hulmu, koji je osvojio Can-Am šampionat pre skoro 40 godina.






 

Posle svih onih procurelih slika novog Toyotinog Land Cruisera, Toyota je danas i zvanično najavila globalnu promociju nove generacije ovog već odavno legendarnog terenca (biće poznat kao serija 200), koja će se održati 11. oktobra ove godine na salonu automobila u Sidneju (Australian International Motor Show). Novi Land Cruiser (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna (veoma liči na Lexus LX570 što naravno ne iznenađuje), donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina od 1865 do 1910 mm; zavisno od verzije), više mesta u kabini (tri reda sedišta i mesta za osam osoba), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala), poboljšanje upravljivosti i stabilnosti. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km) i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. (dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km). Amerikanci će inače dobiti 5,7 litarski V8 benzinac sa 381KS, koji je već poznat iz pomenutog Lexusa LX570. Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti Satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Prodaja novog Land Cruisera inače u Evropi počinje u decembru ove godine.




Redizajn za Audi A3

18 Sep 2007 - 01:06 Top secret Link

Pre nego što krajem 2009. godine bude zamenjen potpuno novom generacijom, sadašnji Audi A3 doživeće još jedan redizajn, i to pre svega na prednjem delu. Lovci na automobilske novitete uspeli su da snime potpuno nemaskiran obnovljeni Audi A3, čiji novi izgled prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i coupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinosi, pre svega, velika "single-frame" maska hladnjaka, kao i modifikovani branik, a i prednja svetla će biti restilizovana u maniru većih Audijevih modela. Promena na boku automobila nema, a pozadi se očekuju manja doterivanja svetala. Kako sada stvari stoje, ovaj redizajnirani A3 (u verziji hatchback sa troja i Sportback sa petora vrata), ali i potpuno novi A3 Cabrio (o kome je nedavno već bilo reči), najverovatnije će zajedno imati svetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine. Ipak, treba pomenuti da neki izvori kao termin promocije pominju i početak januara i salon automobila u Detroitu.




To je odluka više od 50.000 čitalaca nemačkog magazina AutoBild, a imajući u vidu simpatičan retro izgled novog Fiata 500 i pravu pomamu kupaca (celokupna ovogodišnja proizvodnja je rasprodata za samo tri nedelje), ova vest u stvari i ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Čitaoci ovog magazina su mogli da biraju najlepše dizajnirani automobil u sedam kategorija, a pobednik svake od njih je dobio nagradu "Autobild Design Award". Fiat 500 je pobedio u kategoriji "Klein – und Kompaktwagen", i to ispred BMW-a serije 1 i novog Minija (za Fiat je glasalo 27,02 % čitalaca, za BMW jedinicu 20,53 %, a za Mini 13,25 %). Ono što bode oči u ovom izboru, jeste činjenica da su pobedu u ostalih šest kategorija izborili nemački automobili, čime pobeda novog Fiata 500 u svojoj kategoriji još više dobija na značaju.  



Sem Murcielaga LP640, BF Performance je obradio i Lamborghini Gallardo, koji je sada opremljen novim aerodinamičkim kitom, zaslužnim za njegov "baby Lambo LP640" look. Kao i BF Murcielago GT 660, i BF Gallardo GT 540 raspolaže novim (podešavajućim) prednjim spojlerom, bočnim "suknjicama" i zadnjim difuzorom (sve od karbon fibera). BF Performance takođe nudi i dva različita tipa zadnjeg krila (SL ili GT stil), kao i retrovizore od karbona. Tu nije kraj, pa tako BF Gallardo GT 540 raspolaže sa novim sportskim izduvnim sistemom, keramičkim kočnicama, pojačanim motorom (već iz imena se vide da njegov V10 agregat sada razvija 540 konja), kao i modifikovanom kabinom, u kojoj se ističu trkačka sedišta presvučena kožom i alkantarom, ergonomski oblikovan upravljač, kao i detalji od karbona.




Nemački tjuner BF Performance (specijalizovan za obradu Lamborghinija) ponudio je kupcima novi aerodinamički kit namenjen Lamborghiniju Murcielago LP640. Aero body kit se sastoji od prednjeg podešavajućeg spojlera, lagane prednje haube od karbon fibera, bočnih "suknjica" (takođe od karbon fibera), kao i difuzora pozadi i upadljivog zadnjeg krila (ovaj poslednji se nudi u nekoliko različitih varijanti). Osim što poboljšavanju prianjanje na podlogu, ovi elementi još više naglašavaju ionako dinamičan i agresivan vizuelni nastup Lamborghinijevog Murcielaga. Za to se takođe brinu i novi BF točkovi, veličine od 19 do 21 inča. I unutrašnjost je oplemenjena, i to karbon fiber paketom, koji se sastoji od 12 delova, a tu je i novi ergonomski oblikovan upravljač. Ni motor nije ostao netaknut, pa sada razvija 25KS i 20Nm obrtnog momenta više u odnosu na standardnu verziju Murcielaga LP640. Ceo ovaj GT 660 paket BF Performance nudi i za Coupe (prva slika) i za Roadster verziju Murcielaga.

   



Iako smo novitete 62. salona automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra) već opširnije opisali u posebnim člancima, evo još jednog pregleda najzanimljivijih eksponata, i to kroz četiri video klipa. Takođe, na raspolaganju vam je i naša velika foto galerija najvažnijih noviteta, koju možete pogledati OVDE.

Video 1 : Highlights 

Video 2 : Premium Cars 

Video 3 : Concept Cars 

Video 4 : Girls 




O sve većem značaju rastućeg ruskog tržišta automobila govori i sledeća vest. Naime, na salonu automobila u Frankfurtu, italijanski Fiat Group Automobiles i ruski Severstal Auto su potpisali pismo o namerama, a sve u cilju stvaranja zajedničkog (joint venture) industrijskog i komercijalnog poduhvata. Drugim rečima, dogovor podrazumeva osnivanje zajedničke fabrike automobila (oba partnera će imati udeo od 50 %), zajedničku prodaju i marketing svih vozila Fiata (i putničkih i komercijalnih) u Ruskoj federaciji. Zajednička fabrika počinje sa radom u prvom kvartalu 2008. godine, a u njoj će se (za počtak) proizvoditi nova Fiat Linea. Kako se najavljuje, sva proizvedena vozila u toj fabrici zadovoljavaće Fiatove standarde kvaliteta.



Na 62. salonu automobila u Frankfurtu (13.-23. septembar), japanski Subaru je sem obnovljene Tribece i novog modela Justy, evropskoj publici po prvi put prikazao i potpuno novu, već treću generaciju Impreze (prva se pojavila 1992. godine). Osim te "civilne" verzije, Subaru je kao šlag na torti na njenoj osnovi pripremio i prototip WRC Concept (prva slika), koji predstavlja najavu "budućih trendova u stilizovanju automobila za svetski rally šampionat". Impreza za WRC šampionat neće više biti limuzina kao do sada, već hatchback, ali su naravno karakteristična plava boja, zlatni točkovi, široki blatobrani i ogromno zadnje krilo i dalje tu. Takođe, WRC Concept se može posmatrati i kao najava budućih sportskih Impreza WRX i WRX STi, koje će imati 230 odnosno 280 konja, čime bi se Impreza direktno suprostavila novom Mitsubishiju EVO X sa 280 - 300 konja. Što se tiče obične Impreze, evropskim kupcima će se (bar u početku) nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), a kasnije će Subaru najverovatnije i Evropljanima ponuditi klasičnu limuzinsku varijantu (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. U japanskoj fabrici su očigledno odlučili da nova Impreza bude više "mainstream" automobil poput drugih modela u C segmentu (tzv. Golf klasa), a to obavezno znači naglasak na hatchback karoseriju sa petora vrata (stara Impreza se doduše takođe nudila i u verziji sa petora vrata, ali je to bila nekakva mešavima polu-karavana i hatchback modela). Kako će Evropljani prihvati ovakvu Imprezu, pokazaće vreme. Paleta agregata obuhvata benzince od 1,5 i 2,0 litra sa 79kW/107KS, odnosno 110kW/150KS, ali u oba slučaja u kombinaciji sa poznatim Subaruovim simetričnim integralnim pogonom (Symmetrical AWD). Slabiji model postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada i daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (Cw količnik je umesto 0,36 sada 0,34), boljim voznim osobinama kao i VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi. Prodaja nove Impreze u Evropi startuje u septembru (modeli sa 1,5 i 2,0 litra), verzija WRX sa 2,5 litarskim turbo motorom i 230KS biće u prodaji od novembra, a najjača WRX STi varijanta sa 280KS tek od jeseni 2008. godine. Tokom 2008. pojaviće se i verzija sa dizel motorom. Kod nas nova Impreza stiže odmah posle frankfurtskog salona automobila, kada će biti poznata i konkretna cena. Nezvanično se međutim pominje cifra od samo 15.000 evra za osnovni model ! Sadašnja Impreza se inače u Srbiji prodaje po ceni od 16.950 evra sa PDV-om, pa naviše.



BMW 520i

17 Sep 2007 - 01:07 Noviteti Link

BMW će početkom oktobra ove godine proširiti paletu agregata u svojoj seriji 5 (model E60), i to 4-cilindričnim benzincem zapremine 2,0 litra, koji razvija 125kW/170KS i 210Nm obrtnog momenta (već se nalazi pod haubom modela 120i i 320i). Do sada je inače najslabiji benzinac u paleti "petice" bio 6-cilindrični 2,5 litarski agregat sa 130kW/177KS u modelu 523i. Novi 520i će se nuditi i kao sedan i kao Touring (karavan), a u kombinaciji sa manuelnim 6-stepenim menjačem postiže maksimalnih 224 km/h (sedan), odnosno 220 km/h (Touring). Ubrzanje sedan verzije do 100 km/h traje 8,7 sekundi (Touring 9,0 s), dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,7 litara na 100 km (Touring 6,9 litara).    



Startech Jeep Patriot

17 Sep 2007 - 01:05 Tuning Link

Osim koncept automobila Starster, nemački tjuner Startech na salonu u Frankfurtu ima još jednu svetsku premijeru, i to u vidu svoje prerade Jeepa Patriot. Sem par  aerodinamičkih dodataka za karoseriju (modifikovani branici napred i pozadi, zadnji krovni spojler, opciona hromirana kućišta retrovizora), spuštenog ogibljenja za 30 mm, boljih voznih osobina, novih Startech Monostar 19-inčnih točkova (gume 245/40 R 19) i ekskluzivnije unutrašnjosti (kožna sedišta, alu pedale i odmorište za nogu, patosnice od velura, pločice od nerđajućeg čelika sa Startech logom), Startech je za Patriot ponudio i paket za povećanje snage njegovog 2,0 litarskog dizel motora, koji je dobio dodatnih 29,4kW/40KS, pa sada umesto 103kW/140KS razvija 132kW/180KS i 360Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 2500 o/min. Ubrzanje do 100 km/h je skraćeno na 10,6 sekundi, a maksimalna brzina povećana na 204 km/h.



Brabus SV12 S Biturbo

17 Sep 2007 - 00:59 Tuning Link

Još jedna ekstremna prerada nemačkog Brabusa na salonu automobila u Frankfurtu jeste i ova Mercedesova S klasa. Brabus SV12 S Biturbo pod haubom skriva Mercedesov V12 motor, kome je zapremina sa 5,5 povećana na 6,3 litra, a snaga na svih 537kW/730KS pri 5100 o/min. i 1320Nm obrtnog momenta pri 2100 o/min. (ipak, maksimalni moment je elektronski ograničen na 1100Nm kako bi se sačuvali transmisija i gume). Motor je pojačan ugradnjom dva veća turbo punjača, efikasnijim interkulerima, reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora i novim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Konačan rezultat zaista daje za pravo Brabusu da tvrdi da je SV12 S Biturbo "najsnažnija i najbrža kancelarija na točkovima". Naime, SV12 S Biturbo do 100 km/h stiže za 4,0 sekunde, do 200 km/h za 11,9 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 340 km/h. Sanga se na zadnje točkove prenosi preko modifikovane 5-stepene automatske transmisije. Ovakve performanse su zahtevale i novi aerodinamički paket (modifikovani prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim dodatnim svetlima, novi pragovi, redizajnirani zadnji branik sa četiri cevi izduvnog sistema, spojler na poklopcu prtljažnika), za čiji razvoj su Brabusovi dizajneri koristili vazdušni tunel. Uz dorađeno ogibljenje i pojačani kočioni sistem (diskovi 380 x 36 mm napred, pozadi 355 x28 mm), SV12 S Biturbo je dobio i nove Brabusove Monoblock aluminijumske točkove, veličine od 20 ili 21 inča sa Pirelli ili Yokohama gumama (veći od 21 inča dolaze u kombinaciji sa gumama dimenzija 255/30 ZR 21 napred, odnosno 285/30 ZR 21 nazad). Unutrašnjost takođe ne zaostaje za atraktivnom spoljašnošću, pa su tako deo opreme ove kancelarije na točkovima i notebook kompjuter (3-GHz) sa pristupom internetu, TFT ekran osetljiv na dodir, štampač, TV, DVD, MP3 plejer (može da primi 5000 pesama), a tu su i neizostavna koža, alkantara, ergonomski oblikovan sportski upravljač i posebne pločice sa Brabus logom; čisto da vas podsete u kakvom se automobilu vozite.




Sem serijske verzije novog Audija A4, nemačka fabrika je na salonu automobila u Frankfurtu predstavila i koncept A4 2,0 TDI e (sa snagom od 105kW/143KS i 320Nm), koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. Tako sada prosečna potrošnja iznosi 4,9 litara dizela na 100 km, dok je emisija CO2 spuštena na 129 grama po kilometru. To je postignuto već oprobanim receptom, odnosno poboljšanjem aerodinamike vozila (cW vrednost je 0,26), produženim prenosnim odnosima u menjaču (od trećeg do šestog stepena) i ugradnjom guma manjeg otpora kotrljanja. Inače, A4 2,0 TDI e Concept postiže maksimalnih 215 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje 9,3 sekunde.   



Nemački tjuner Abt Sportsline je predstavio svoju novu preradu Audijevog modela A6 sa pojačanim 3,0 litarskim TDI agregatom. Sada je naime vozaču na raspolaganju svih 225kW/300KS i masivnih 600Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (serijski model ima 171kW/233KS i 450Nm). Drugim rečima, Abt AS6 ima specifičnu snagu od 100KS po litri zapremine. Povećanje snage je, između ostalog, dobijeno zahvaljujući reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i Abt-ovim mehaničkim kompresorom. Rezultat je ubrzanje do 100 km/h za 6,9 sekundi i maksimalna brzina od 249 km/h (serijski model 242 km/h). Sem motora, Abt je na AS6 dodao i novi aerodinamički paket (modifikovani branici sa integrisanim spojlerima, novi pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivne 20-inčne točkove, podešavajuće ogibljenje, pojačani kočioni sistem i sportski izduvni sistem sa četiri hromirana završetka.  



Jeep J8

16 Sep 2007 - 00:39 Noviteti Link

Chrysler (odnosno Chrysler LLC kako se sada zvanično zove) je promovisao novi Jeep J8, koji u stvari predstavlja vojnu verziju aktuelnog Jeepa Wrangler Unlimited. Time se američki brend vraća na tržište vozila namenjenih vojsci (na kraju krajeva, Jeep je 1941. i počeo kao vojno vozilo, a za poslednjih 65 godina se dokazao svojim off-road sposobnostima i svestranošću). Novi Jeep J8 pokreće 4-cilindrični 2,8 litarski turbo-dizel motor sa 118kW/158KS i 400Nm obrtnog momenta, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom (za prenos snage na podlogu brine se Command-Trac integralni pogon). Naravno, inžinjeri su Jeep J8 ojačali i modifikovali da bi mogao da odgovori novim zadacima (između ostalog, povećana je i nosivost na 1339 kg, a može da zagazi u vodu do dubine od 762 mm). Novi J8 će se nuditi u dve karoserijske verzije : kao produženi pick-up sa 2 vrata i kao višenamensko vojno vozilo sa 4 vrata. Iako nije namenjen za upotrebu na prvim borbenim linijama kao borbeno vozilo, J8 je sposoban za obavljanje različitih poslova : kao komandno vozilo, za prevoz trupa i tereta, ambulantno vozilo i sl. Ono što je zanimljivo jeste da će se Jeep J8 proizvoditi u Egiptu (tačnije u Kairu), a na tržištu će se naći na proleće naredne godine.