home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Italijanski Fiat je juče i zvanično predstavio redizajniranu verziju svog modela Siena, namenjenog kupcima u zemljama u razvoju. Prodaja prvo počinje u Brazilu (14. novembra), a nešto kasnije i u Argentini i Južnoj Africi. Kao i do sada, i ova četvrta evolucija Siene u osnovi predstavlja samo limuzinsku varijantu hatchback modela Palio, koji se može dobiti i u verziji Weekend (karavan) i Strada, odnosno pick-up vozilo. Kao dizajnerski uzor za restilizovanu Sienu poslužila je nova Fiat Linea, koja se proizvodi u Turskoj (u Srbiji inače košta od 12.390 evra), a čija proizvodnja za Latinsku Ameriku će početi u Brazilu tokom 2008. Što se izgleda nove Siene tiče, ne može se reći da oduševljava nekim najmodernijim "boli glava" dizajnom, ali imajući u vidu njenu osnovnu namenu i cenovni razred, rezultat verovatno i nije mogao da bude bolji. Prednji kraj uglavnom liči na Fiat Palio ali naravno sa određenim razlikama, poput većih farova, dok velika hromirana maska iz dva dela podseća na pomenutu Fiat Lineu. U odnosu na aktuelnu Sienu, nova verzija je daleko komfornija, praktičnija i prostranija, sa kvalitetnijim materijalima u unutrašnjosti, a od opreme (bilo standardne bilo opcione) Siena za 2008. će imati ABS, EBD, vazdušne jastuke, el. stakla i retrovizore, centralnu bravu, servo upravljač itd. Sem osveženog spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda, Siena za 2008. ima i modernizovanu paletu motora, koju čine 1,0, 1,4 i 1,8 litarski agregati sa snagom u rasponu od 68 do 113KS i pogonom na benzin, alkohol i zemni gas. Najslabiji 1,0 L motor razvija 73KS (sa pogonom na benzin), osnosno 75 konja kada ga pokreće bioetanol. Sredinu ponude čini 1,4 L agregat sa 85KS (benzin) i 86KS (bioetanol), dok vrh ponude zauzima 1,8 L sa 112KS (benzin), odnosno 114KS (bioetanol). Motor od 1,4 litra se nudi i u varijanti, koja može da koristi i zemni gas (metan), ali mu je snaga tada samo 68 konja. Nova Siena će se inače proizvoditi u Fiatovim fabrikama u Kordobi (Argentina) i Betimu (Brazil).






Kia Motors Europe je juče saopštila da od 1. novembra, osim za model C´eed, garancija u trajanju od 7 (sedam) godina ili 150.000 kilometara, važi i za obnovljeni kompaktni SUV model Sportage, koji se od avgusta ove godine proizvodi u Evropi (u Žilini u Slovačkoj). Prema saopštenju fabrike, Sportage proizveden u Evropi je prvi SUV za koga se odobrava ovakva garancija i koja je prenosiva i na vlasnike ovog modela, koja ga kupuju iz druge ruke (naravno pod uslovom da je Sportage pre toga redovno održavan u ovlašćenim servisima korejskog proizvođača). Produženje garancije sa dosadašnjih tri na sedam godina/150.000 km je postalo moguće zbog unapređenog procesa proizvodnje u fabrici u Žilini, što je rezultiralo višim kvalitetom izrade automobila. Kia je takođe saopštila da garancija od sedam godina/150.000 km (plus antikoroziva garancija u trajanju od 10 godina) važi retroaktivno i za kupce, koji su ovaj evropski Sportage kupili pre 1. novembra ove godine. Inače, obnovljeni Sportage za 2008. se ne razlikuje mnogo od stare verzije, tačnije promene se svode na restilizovani prednji gril, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, veće spoljašnje retrovizore, nove alu točkove, veći izbor boja za karoseriju i branike, koji su sada u svim verzijama u potpunosti u boji karoserije. U Kiji takođe naglašavaju da obnovljeni Sportage putnicima sada nudi još udobniju i rafiniraniju vožnju (poboljšana zvučna izolacija, nova prednja sedišta sa dužom i širom površinom za sedenje, više mesta za glave putnika pozadi, točkovi od 16 inča sa gumama 215/65 R16 kao standard). Osim toga poboljšane su i vozne osobine (preciznije upravljanje, ogibljenje je nešto kruće, smanjeno je naginjanje karoserije), a pojačane su i kočnice (diskovi napred od 300 mm), koje su zaslužne da zaustavni put pri brzini od 100 km/h sada iznosi 41,6 metara. Paleta motora obuhvata 2,0 i 2,7 litarske benzince i 2,0 litarski turbo-dizelaš. Inače, ova generacija Sportagea je u Evropi lansirana 2004. godine i od tada je prodato preko 100.000 komada ovog modela, koji je uz veći Sorento i mali Picanto i te kako pomogao u pozicioniranju južnokorejske marke na Starom kontinentu. Što se pomenute Kijine fabrike u Slovačkoj tiče, proizvodnja je počela u decembru prošle godine i sada je tamo zaposleno 2400 radnika.

 



Tjuning kuća Autodelta (britanski specijalista za doradu Alfinih modela) nudi svoj najnoviji proizvod, koji predstavlja idealan spoj italijanskog stila i ultimativnih performansi kroz naprednu tehnologiju. To je Autodelta Alfa Spider J6 3,2 C (C-Compressore), a već iz imena se vidi da je glavna osobina ovog modela ugrađen Rotrex kompresor za povećanje snage. Konkretno, iz Alfinog 3,2 litarskog V6 motora dobijeno je 348KS i 430Nm obrtnog momenta (serijski ima 260KS i 322Nm). Autodeltin Spider ubrzava do stotke za 5,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 260 km/h. Naravno da to nije sve, jer Autodelta nudi ceo paket, a ne samo pojačanje motora. Spider J6 3,2 C tako ima i potpuno novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika, napravljen u saradnji sa partnerom Autodelte, firmom Ragazzon. Osim toga, ogibljenje je detaljno dorađeno (između ostalog novi amortizeri i opruge), dok pojačani kočioni sistem brine za sigurno zaustavljanje. Paket promena zaokružuje novi aerodinamički kit (modifikovani prednji branik, novi pragovi, difuzor pozadi) i 19-inčni OZ Racing Ultraleggera točkovi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama. Autodelta svoj novi Spider J6 3,2 C predstavlja ovih dana na MPH07 Motor Show-u, koji se od 1. do 4. novembra održava u Londonu.




Na slikama je Ferrari 599 GTB Fiorano, koji je prošao opsežan tjuning tretman u nemačkoj kompaniji Edo Comeptition. Ova firma nam je poznata već od ranije po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo i Ford GT. Inače, o ovom Edovom Ferarriju smo pisali još pre nekoliko meseci kada smo objavili samo jednu, tzv. teaser sliku i kada nisu bili poznati ni osnovni tehnički podaci. U međuvremenu je nemačka firma konačno saopštila i konkretne specifikacije svog najnovijeg modela. Edo Competition svoj Ferrari 599 GTB Fiorano nudi u dve verzije : kao 599 GTB sa 6,0 litarskim V12 agregatom, snage 478kW/650KS i kao 630 GTB, koji iz 6,3 litarske mašine izvlači svih 551kW/750KS (za poređenje, fabrički Ferrari 599 GTB Fiorano ima 456kW/620KS). Edo Competition je trkačko ogibljenje za svoj 599 GTB razvio zajedno sa firmom KW, i to naravno na trkačkoj stazi, a treba reći da je napred spušteno za 20, a pozadi za 40 mm. Paket promena zaokružuju i novi sportski izduvni sistem (čiji intenzitet zvuka može da se podešava) i 20-inčni točkovi sa Pirelli gumama, dimenzija 245/35R20 napred, odnosno 305/35R20 nazad. Sem po tehničkim karakteristikama, ovaj Ferrari 599 GTB privlači pažnju i neobičnom kombinacijom boja za jedan Ferrari. Naime, izuzetan kontrast crnim točkovima daje bela boja karoserije, koja doduše nije baš tipična za Ferrari ali je rezultat i te kako efektan.  

   



Uvoznik Audijevih automobila za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530 410, 3530 411, internet : www.audi.co.yu) počeo je sa prodajom nove generacije modela A4. Za sada su u ponudi verzije sa 1,8 i 3,2 litarskim benzinskim motorima i dizelaši 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Iako je prodaja počela, treba napomenuti da se prve isporuke ovog novog modela kupcima u našoj zemlji očekuju krajem ove godine. Osnovni model sa benzincem od 1,8 litra zapremine u Srbiji košta 28.650 evra, dok je za najjeftiniji dizelaš 2,0 TDI potrebno izdvojiti 32.700 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Audi je zvaničnu svetsku premijeru novog A4 inače održao sredinom septembra na salonu automobila u Frankfurtu, a prvi utisak utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, prednja osovina je pomerana unapred za 154 mm, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (sadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, (kao što je napomenuto na početku teksta), novi A4 se oprema sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski TFSI benzinac od 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja).



Posle one nedavne vesti o BMW-u M3 za holansku policiju, evo jednog predloga šta bi mogli da voze pripadnici policije, i to u Velikoj Britaniji. Naime, britanski maloserijski proizvođač supersportskih automobila Caparo, na MPH07 Motor Show-u u Londonu (traje od 1. do 4. novembra), izlaže i policijsku verziju svog modela T1. Novi T1 RRV (Rapid Response Vehicle) će ipak ostati samo zanimljiv eksponat namenjen izlaganju na salonima i nikada (na sreću mnogih !) neće juriti prekršioce zakona na britanskim auto putevima. Ipak, jasno je da pomenuti prekršioci ne bi imali nikakve šanse, budući da Caparo T1 do 100 milja na sat (161 km/h) ubrzava za ispod 5 sekundi i postiže maksimalnih 322 km/h. Inače, za razvoj Capara T1 su odgovorni inženjeri, koji su učestvovali i u rođenju već odavno legendarnog McLarena F1. Najvažnija karakteristika Capara T1 jeste da nudi skoro isti osećaj vožnje kao i trkački bolid Formule 1 ali je legalno registrovan za običan drumski saobraćaj (a i liči na F1 samo što Caparo ima i krov). Druga karakteristika (ne manje važna) jeste njegova težina od samo 550 kg (!) što u kombinaciji sa 3,5 litarskim V8 motorom od 425kW/575KS pri 10.500 obrt./min. i 420Nm pri 9000 obrt./min., daje rezultat u ubrzanju do 60 milja na sat (96 km/h), koje iznosi 2,5 sekunde !! Za malu težinu su zaslužni karoserija i šasija napravljeni od kompozitnih materijala. Takođe, ovo je i prvi serijski automobil, čiji odnos snaga/težina prelazi 1000KS na 1000 kg težine, tačnije ovaj odnos kod Capara T1 iznosi 1045KS na 1000 kg težine !! Dužina iznosi 4066 mm, dok je visina samo 1076 mm. Menjač je sekvencijalni sa 6 brzina, a rezervoar za gorivo je zapremine 70 litara.



Ford Mondeo by Loder1899

1 Nov 2007 - 16:28 Tuning Link

Osim prilično diskretnih vizuelnih modifikacija (prednji spojler, zadnji krovni spojler, difuzor pozadi), Ford Mondeo u obradi nemačke firme Loder1899 karakteriše i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, za 35 mm spušteno ogibljenje (može da se podešava po visini) i pojačani 2,5 litarski motor. Pomenuti motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i novom izduvnom sistemu dobio dodatnih 50 konja, pa sada razvija ukupno 270KS. Tačka na i su 20-inčni "Jacky" alumimijumski petokraki točkovi (u crnoj ili srebrnoj boji) sa gumama dimenzija 245/30R20. Bavarski tjuner (možda više poznat po doradama Land Rovera i Aston Martina)  svoj rad na Mondeu naplaćuje ovako : za prednji spojler treba izdvojiti 260 evra, zadnji difuzor 266, krovni spojler 191, sportski izduvni sistem 2067, komplet točkova (sa odgovarajućim gumama) 2536, pojačanje snage motora 1198, dok doterano ogibljenje staje 1769 evra.  



Izvor : www.automagazin.co.yu

Kompanija Delta Automoto, ovlašćeni uvoznik i distributer vozila iz programa Fiat, omogućila je da budemo prva zemlja na Balkanu i jedna od malobrojnih u Evropi gde se može videti i poručiti Fiat 500. Zainteresovani kupci mogu rezervisati željeni model u prodajnom salonu Fiat, koji se nalazi u Ulici Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd. Cena osnovnog modela sa 1,2 litarskim benzincem od 69KS i opremom POP je 12.510 evra, a baznog 1,3 litarskog dizelaša sa 75KS i istom opremom 14.990 evra (cene su sa PDV-om). Delta Automoto organizovao je predprodajnu akciju pod sloganom "Da li ste ga rezervisali?", koja omogućava da prvih 500 kupaca dobije automobil iz prve porudžbine ili kreira model po sopstvenim zahtevima. Od 1. novembra najpoznatiji Fiatov model izložen je u salonu automobila Fiat i holu novootvorenog tržnog centra DELTA CITY na Novom Beogradu. Podsetimo, tačno pola veka posle legendarnog modela FIAT 500, renomirana italijanska fabrika automobila predstavila je 4. jula u Torinu novu generaciju popularnog „Fiće“, za mnoge ikonu autoindustrije.

Autor : Goran Sarić




Ovlašćeni uvoznik i distributer francuskog Citroena za Srbiju, kompanija Vitro Group (www.vitrogroup.co.yu), svečano je pre dva dana otvorila novi savremeni prodajno-servisni centar u Radničkoj ulici 22 u Beogradu, preko puta Ade Ciganlije. Novi centar (nazvan C_Ada) je veličine 8000 kvadrata, a u njemu se sem prodajnog salona, nalazi i servis, linija za tehnički pregled, služba rezervih delova i centar za tehničku obuku.



Nova Toyota Matrix

1 Nov 2007 - 00:45 Noviteti Link

Toyota je na SEMA salonu u Las Vegasu juče i zvanično predstavila potpuno novu, drugu generaciju svog crossover utility modela Matrix, namenjenog prodaji u Severnoj Americi. U Toyoti ističu da su prilikom razvoja novog Matrixa posebnu pažnju posvetili sportskijem izgledu i poboljšanju voznih osobina. Komfornija i praktičnija unutrašnjost je u odnosu na stari model potpuno redizajnirana i njen izgled ostavlja daleko bolji prvi utisak nego spoljašnjost (komentari na netu nisu baš pozitivni), a uprkos nižem krovu prostranost novog Matrixa je na nivou odlazećeg modela. Toyota će u novi Matrix ugrađivati dva motora : 1,8 litarski sa 132KS pri 6000 o/min. i 173Nm obrtnog momenta pri 4400 o/min., kao i veći 2,4 litarski DOHC sa 158KS pri 6000 o/min. i 220Nm pri 4000 o/min. U ponudi će biti manuelni petostepeni menjač (uz oba motora), slabiji 1,8 L agregat će moći da se dobije i sa četvorostepenom, a jači 2,4 L sa petostepenom automatskom transmisijom. Američki kupci će od februara 2008. godine (kada tamo počinje prodaja) moći da biraju između tri paketa opreme : Standard, S i XRS. Svi modeli su standardno opremljeni sa frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama, disk kočnicama na svim točkovima, ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), dok su VSC (elektronska kontrola stabilnosti) i  traction control standard samo na modelu sa XRS paketom opreme (uz model Matrix S je kao opciju moguće dobiti i AWD integralni pogon). Zavisno od verzije, veličina točkova se kreće od 16 do 18 inča, dok dimenzije izgledaju ovako : dužina se kreće od 4366 do 4394 mm (u zavisnosti od verzije), širina iznosi 1765 mm, visina se kreće od 1549 do 1560 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2601 mm.

 



Uvoznik Volkswagena, Audija i Seata za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Savski nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400, internet : www.volkswagen.co.yu, www.audi.co.yu, www.seat-scg.com), od danas pokreće novu zimsku servisnu akciju za vlasnike pomenutih marki, koja će trajati sve do 15. decembra. Kako bi vaš Volkswagen, Audi ili Seat zadržao kvalitet i dugotrajnost i da biste u budućnosti bili sigurni u njegovu ispravnost, Porsche SCG vas poziva da u periodu održavanja zimske servisne akcije posetite neki od Volkswagenovih, Audijevih, odnosno Seatovih ovlašćenih servisa, koji će pored atraktivne zimske provere vašeg vozila za samo 790 dinara, imati da vam ponudi širok spektar dodatne opreme i originalnih delova po izuzetnim akcijskim cenama. Ovlašćeni servisi jedini garantuju kvalitet izvršenih radova i ugrađenih delova, u skladu sa uputstvima samog proizvođača, a osim dvogodišnje garancije na izvršene radove, ovlašćeni serviser takođe nudi i dvogodišnju garanciju na sve ugrađene delove. Svaka stranka koja dođe na servisnu akciju dobija poklon ali ostvaruje i mogućnost da na kraju akcije postane jedan od dobitnika specijalnog poklona, uređaja za navigaciju.



Američki Fisker Automotive za naredni NAIAS salon automobila u Detroitu (januar 2008.) najavljuje promociju svoje nove sportske limuzine (ili je možda bolje reći kupea sa četiri vrata), koji za sada još nema pravo ime. Sem intrigantnog dizajna, čiji detalji mnoge podsećaju na Corvettu i Maserati GranTourismo (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju privlači i hibridnim pogonom (elektromotor u kombinaciji sa benzinskim ili dizel motorom), razvijenog u saradnji sa kalifornijskom kompanijom Quantum Fuel Systems Technologies. Inače, sa pogonom samo na elektromotor, nova Fiskerova sportska limuzina ima autonomiju od 80 kilometara, dok u kombinaciji sa benzinskim ili dizel agregatom autonomija iznosi svih 1000 kilometara. Fisker Automotive namerava da počne prodaju ovog automobila tokom četvrtog kvartala 2009. godine, i to po ceni od oko 80.000 američkih dolara (oko 55.400 evra), a planirana je proizvodnja od 15.000 komada godišnje.



Hyundai i10 i zvanično

31 Okt 2007 - 13:16 Noviteti Link

Hyundai je danas i zvanično objavio prve slike i informacije o nasledniku aktuelnog Hyundaija Atos, koji će u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneti ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil, (dužine 3565 mm, širine 1595 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije, novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za pet putnika i njihov prtljag. Prema navodima same fabrike, i10 je gradski automobil napravljen da bude "zabavan za vožnju, praktičan i pristupačan" i nudi "kvalitet i opremu, koji nijedan konkurent ne može da ponudi za istu cenu". Što se cene tiče, očekuje se da će bazni model koštati nešto manje od 6500 funti, odnosno 9315 evra, pri čemu će klima uređaj biti standardni deo opreme i osnovnog modela. U opremi će biti i el. podizači prednjih stakala, centralno zaključavanje, servo upravljač, CD/MP3 stereo sa 6 zvučnika, 4 vazdušna jastuka i branici u boji karoserije. Naravno ova cena i oprema važe za Zapadnu Evropu (gde prodaja startuje u martu 2008.), dok se specifikacije za naše tržište tek očekuju. U početku će i10 pokretati samo 1,1 litarski benzinski četvorocilindrični motor sa 67KS i 100Nm obrtnog momenta. Kasnije stiže i novi 1,1 litarski CRDi dizelaš sa 75KS, koji u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak). Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će na raspolaganju biti i automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača).



Od mnogobrojnih premijera na proteklom novosadskom sajmu automobilu, veliku pažnju posetilaca (i potencijalnih kupaca naravno) privukli su nova, već treća generacija Renaultove Lagune i Volkswagenov Golf V u Variant (karavan) verziji, čije pojavljivanje u Novom Sadu je označilo i početak njihove prodaje u našoj zemlji.

Renault Laguna III od 22.300 evra 


Prethodna Laguna II, predstavljena još krajem 2000. godine (poznata i po tome što je bila prvi auto, koji je osvojio svih 5 zvezdica za bezbednost na EuroNCAP "kreš" testu), već je polako gubila korak sa glavnim konkurentima (Peugeot 407, VW Passat, Ford Mondeo i drugi), pa novi model dolazi u pravom trenutku. Dizajnerski posmatrano Laguna III ipak ne donosi revoluciju, već evoluciju poznatog Renaultovog korporativnog dizajna, koji se mnogima jednostavno ne dopada. Stiče se utisak kao da su u Renaultu želeli da na novom modelu što više zadrže prepoznatljiv dizajn prethodne Lagune (npr. oblik vrata veoma podseća na prethodnu generaciju). Koliko je to dobro pokazaće vreme. Sam Renault dizajn opisuje kao "dinamičan i fluidan sa rafiniranim linijama". Ipak, kritike na prilično bezličan, pa i anemičan spoljašnji izgled zamenjuju pozitivne reakcije na dizajn unutrašnjosti. Renault se očigledno potrudio da u putničkoj kabini unapredi kvalitet upotrebljenih materijala, kao i same završne obrade. Ukratko, kabina je prostrana, oprema bogata, ergonomija je na vrhunskom nivou (sve je na dohvat ruke), komfor se kod Francuza ionako podrazumeva, a Renault je puno pažnje posvetio i zvučnoj izolaciji odnosno "akustičkom komforu", za koji u Renaultu tvrde da postavlja nove standarde u ovom segmentu. I u Laguni III, Renault zadržava elektronske dodatke u vidu kartice za ulazak, dugmeta za start motora i automatske parkirne kočnice. Zahvaljujući doteranom ogibljenju odnosno njegovom finom podešavanju, Laguna III je udobnija u vožnji, a istovremeno ima poboljšane vozne osobine i preciznije upravljanje. U vezi s tim, u Renaultu ističu da su prototipovi Lagune III tokom testiranja prošli preko 6 miliona kilometara. Treba pomenuti i da se nova Laguna oprema točkovima veličine od 16 do 18 inča, zavisno od verzije. Bezbednost je kategorija po kojoj je Renault odavno poznat i gde ne pravi kompromis. Opet podsećamo da je Laguna II bila prvi auto, koji je na EuroNCAP kreš testu dobio svih 5 zvezdica za bezbednost putnika a u Renaultu su uvereni da će Laguna III biti prvi automobil, koji će uskoro dobiti i svih 6 zvezdica na tom testiranju. Naročita pažnja je posvećena bezbednosti prilikom bočnog udara jer se u tim sudarima dešava najveći broj smrtnih povreda. Zato, osim ojačanja same konstrukcije karoserije i B stuba, Laguna III ima i novu generaciju bočnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, kao i elektronske sisteme poput ABS-a, EBD-a, ESP-a i EBA i to kao deo standardne opreme u svim verzijama. U Lagunu III ugrađuje se široka paleta benzinskih i dizel motora. To su benzinci 1,6 16v sa 84kW/115KS, 2,0 16v sa 103kW/145KS i 2,0 16v sa 125kW/170KS. Od dizelaša u ponudi su 1,5 litarski (!) dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri varijante : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa127kW/175KS. Ovde i informacija da svi motori već sada zadovoljavaju rigorozne Euro5 standarde. Svi motori su i veoma štedljivi pa tako najmanji 1,5 dCi troši 5,1 litre dizel goriva na 100 km, a ispušta 136 g CO2 po kilometru, dok dizelaš od 150KS troši 6 litra na 100 km. Zanimljivo je da je nova Laguna u proseku za 15 kg lakša od istoimenog prethodnika. Cene se u Srbiji kreću ovako : osnovna Laguna 1,6 16v sa Expression paketom opreme košta 22.300 evra sa PDV-om, najjeftini dizelaš je Laguna 1,5 dCi sa 110KS i istim Expression paketom opreme (košta 23.865 evra), dok je najskuplja Laguna 2,0 dCi od 150KS sa Initiale opremom i automatskim menjačem, koju treba platiti 32.461 evro (takođe sa PDV-om). Doplata za metalik boju je 521 evro. Renault za novu Lagunu daje trogodišnju garanciju (ili 150.000 km), a ove francuske automobile kod nas prodaje firma Renault-Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.renault.co.yu

Volkswagen Golf V Variant od 20.537 evra


O Golfu V u Variant (karavan) verziji pisali smo još krajem februara kada su objavljene prve zvanične slike ove praktičnije karoserijske varijante nemačkog bestselera. Da podsetimo, Variant je potom zvaničnu premijeru imao na salonu u Ženevi početkom marta, a sada je konačno stigao i kod nas. Bez obzira na kasni dolazak Golfa V u karavan verziji na tržište (u odnosu na konkurente poput Opel Astre, Ford Focusa, Renault Megana, Škode Octavije u karavan varijantama), u VW-u veruju u komercijalni uspeh i ove, već treće, generacije Golfa Variant. Naime, od predstavljanja prvog Golfa Variant (bio je to Golf III iz 1993. godine), u svetu je kupce našlo oko 1,2 miliona primeraka Golfa III i Golfa IV u Variant formi, od toga samo u Nemačkoj 660.000 komada. Na kraju krajeva, svake godine se u zapadnoj Evropi godišnje proda oko 650.000 karavana u ovom C segmentu. Posle nekoliko meseci od pojavljivanja prvih slika ovog Golfa, kritike na račun dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja (naročito mnoge nervira oblik zadnjih svetala) su nešto splasnule ali su i dalje prisutne. Možda izgled stvarno nije na nivou jedne Alfe 159 SW ali od ovog automobila njegovi vlasnici ionako više očekuju prostranost i funcionalnost, a ne pobedu na konkursu lepote. Prednji deo je ostao isti kao i kod običnog Golfa sem što je dobio hromiranu masku kao kod Jette. Novi Golf V Variant je od prethodnika Golfa IV u karavan verziji duži za 159 mm, pa ukupna dužina iznosi 4560 mm, a osnovna zapremina prtljažnika 560 litara. Kada se obori i zadnja klupa (pritom se dobija potpuno ravan pod) zapremina gepeka raste na 1550 litara. Uz sve to, i utovarni prag je nizak što olakšava ubacivanje stvari u prtlažnik. VW ovaj model nudi u 3 paketa opreme : Trendline, Comfortline i Sportline. I osnovni Trendline ima u serijskoj opremi 6 vazdušnih jastuka, ABS, manuelnu klimu, progresivni servo upravljač, točkove od 16 inča, električne podizače stakala, centralno zaključavanje, el. retrovizore, asimetrično podeljenu zadnju klupu, koja ima i naslon za ruke itd. Skuplje varijante naravno raspolažu sa daleko bogatijim spiskom standardne opreme. U početku će se Golf V Variant isporučivati sa 2 dizel i 4 benzinska motora. Osnovni motor je benzinac od 1,6 litra zapremine i 75kW/102KS, slede ga 1,4 litarski TSI benzinac sa 90kW/122KS i 1,4 litarski Bi-turbo u dve verzije : jedna sa 103kW/140KS i druga sa 125kW/170KS. Od dizelaša u ponudi su 1,9 TDI agregat sa 77kW/105KS (187 km/h i 5,2 litra potrošnja) i snažniji 2,0 TDI sa 103kW/140KS (postiže 205 km/h). Pored ručnih menjača sa 5 i 6 stepeni prenosa, nudi se i 6-stepena automatska transmisija kao i DSG menjač sa duplim kvačilom. Cene u Srbiji startuju od 20.537 evra (sa PDV-om), koliko košta osnovni benzinski model 1,6 sa 122KS i paketom opreme Trendline, bazni dizelaš 1,9 TDI sa 105KS i opremom Trendline staje 21.687 evra, a najskuplji je Golf Variant 1,4 Bi-turbo sa 170KS, DSG menjačem i Sportline opremom, koji treba platiti 27.721 evro (sa PDV-om). Doplata za metalik boju je 454 evra. Volkswagen u Srbiji prodaje firma Posrche SCG, Savski Nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400, internet : www.volkswagen.co.yu




Dok su sve oči automobilskog sveta ovih dana uprte u Las Vegas i tamošnji SEMA salon tjunera, korejski Hyundai je juče, objavljivanjem prvih zvaničnih skica, najavio svoju premijeru za 14. novembar i predstojeći "International Auto Show" u Los Anđelesu. Ta premijera je koncept automobil Genesis Coupe, koji nagovešatava dolazak novog Hyundaijevog sportskog modela sa pogonom na zadnjim točkovima, o kome se već duže vreme priča i nagađa. Nažalost, Hyundai u svom veoma kratkom press saopštenju ne navodi nikakve druge podatke o Genesisu Coupe, pa samo ostaje da se nagađa koji motor će pokretati ovaj automobil. Mnogi veruju da je to 3,8 litarski V6 agregat, mada bi se pod haubom mogao naći i veći 4,6 litarski V8 motor.