home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Salon automobila u Tokiju

29 Okt 2007 - 00:26 Salon Link

U Tokiju se sve do nedelje 11. novembra održava jubilarni 40. salon automobila (40th Tokyo Motor Show 2007). Na salonu učestvuje više od 250 izlagača, koji na oko 45.000 kvadratnih metara izlažu ukupno 520 vozila, uključujući i 71 svetsku premijeru i 97 japanskih. Ovogodišnji salon se održava pod sloganom "Catch the News, Touch the Future", a očekuje se oko 1,5 miliona posetilaca. Od svetskih premijera najzanimljivijih za evropsku publiku izdvajamo sledećih trideset :  

Audi Metroproject Quattro concept

Ovo je nova Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro concept sa hibridnim pogonom, ali se serijski model u obliku Audija A1 neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Metroproject Quattro concept se odlikuje prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame" maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa 110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama samostalno pokreće ovaj Audi, a njegova autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9 litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka ovog njihovog "Mini killera".

BMW 1-series tii concept

Ovo je BMW-ov koncept na bazi nedavno promovisane serije 1 u Coupe varijanti, koji treba da evocira uspomene na klasični model BMW 2002 tii po kome je i dobio ime. BMW 1-Series tii concept karakteriše izrazito sportski stajling čemu doprinose agresivan body kit (uključujući i spojler na poklopcu prtljažnika), desetokrake aluminijumske felne od 18 inča, niži profil (spušteno ogibljenje), dupli završetak izduvnog sistema, crno-bela kombinacija boja (boja karoserije je nazvana Alpine White) i detalji u vidu prednjih bubrega u crnoj boji i "tii" oznake na automobilu. I u unutrašnjosti se nastavlja kombinacija pre svega crne i bele boje (mada ima i par detalja u plavoj), s tim što dominira crna alkantara (na sportskim sedištima sa integrisanim naslonima za glavu, trokrakom volanu, pa čak i na prednjem panelu), a bela boja se nalazi na rukohvatima vrata, volanu, prednjem panelu i prostoru oko ručice menjača (zanimljiv detalj su i brzinomer sa crnom, a obrtomer sa belom podlogom). Auto koristi brojne komponente od lakog materijala CFP (plastika ojačana karbon fiberom) kako bi se očuvao dobar odnos težina/snaga i raspored masa, a time i dinamične vozne osobine i "temperamentni karakter" ovog automobila. A koliki je taj odnos težina/snaga ostaje nepoznato budući da BMW u svom zvaničnom press saopštenju ne daje nikakve podatke o motoru koji se nalazi pod haubom ovog koncepta. Ova serija 1 je, kako sada stvari stoje, samo BMW-ova dizajnerska studija (i to već peta ove godine), pa pitanje njene serijske proizvodnje i dalje ostaje otvoreno.

 (Dalje)



Ferrari FXX Evolution

29 Okt 2007 - 00:22 Noviteti Link

Ferrari FXX evoluirao je na još viši nivo. Naime, poznata fabrika superautomobila iz Maranela predstavila je Ferrari FXX sa novim Evolution paketom, namenjenim za dalje poboljšanje upravljivosti i performansi. Ovaj paket je nastao kao rezultat saradnje italijanske fabrike sa vlasnicima-test vozačima Ferrarija FXX i uz neprocenjivu pomoć sedmostrukog šampiona Formule 1 Mihaela Šumahera. Kao i "običan" Ferrari FXX, i novi FXX Evolution nije registrovan za vožnju u otvorenom saobraćaju, već isključivo za vožnju po trkačkim stazama. Koristeći iskustva dobijena na modelu FXX, nova Evolution verzija ima unapređenu aerodinamiku, elektroniku, efikasnije kočnice, geometriju prednjeg vešanje (posledica je duže trajanje Bridgstonovih pneumatika) i menjač (adaptirani odnosi u menjaču da bi se iskoristilo 1000 obrtaja više, koje razvija V12 motor). A motor je zapremine 6,3 litra (tačnije 6262 kubika) i raspolaže sa 632kW/860KS pri 9500 o/min. Nov je i traction control sistem sa devet različitih podešavanja (plus "off" pozicija), koji se odabiru prekidačem na centralnoj konzoli. Sem toga, traction control je sada manje "nastrljiv" i fleksibilniji, odnosno efikasnije se prilagođava individualnom vozačkom stilu svakog vozača. Rezultat svih promena na Ferrariju FXX je vidljiv na Ferrarijevoj trkačkoj stazi Fiorano, gde je FXX Evolution ostvario vreme od minut i 16 sekundi po krugu, što je za dve sekunde bolje od "standardnog" FXX-a. Automobil ima montirane i dve dodatne kamere, koje će, uz jednu već postojeću, vozaču dati odličan pregled situacije iza vozila.




Jeep će na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, koji počinje za neki dan (tačnije 30. oktobra) javnosti prikazati Wrangler Ultimate concept, koga pokreće 6,4 litarski V8 392 HEMI motor. Wrangler Ultimate concept se bazira na standardnom Wrangleru Unlimited Rubicon (duža verzija sa 5 vrata), a sem novog motora, karakterišu ga i viši klirens (rastojanje od tla), 18-inčni točkovi, BF Goodrich Mud Terrain gume, hromirani elementi eksterijera (pragovi, poklopac rezervoara za gorivo, retrovizori, zaštitnici zadnjih svetala, kvake na vratima) i posebna "Liquid Charcoal Pearl" boja karoserije. Promena ima naravno i u kabini, pa su tako sedišta u Nappa/Province koži, a tu su i dvobojni kožni volan i MyGIG Multimedia zabavni centar sa DVD ekranima.



Volvo P1800 iz 1966. godine, vlasništvo Amerikanca Irva Gordona, drži Ginisov rekord u broju pređenih kilometara u kategoriji nekomercijalnih vozila. Naime, 67-godišnji Irv Gordon (učitelj u penziji) je do sada sa ovim automobilom prešao ukupno 2,6 miliona milja ili 4.183.400 kilometara !! Ovde i napomena da je Gordon ušao u Ginisiovu knjigu rekorda još 1998. godine kada je na brojčaniku njegovog Volvoa bila brojka od 2,7 miliona pređenih kilometara. Što je najlepše, Volvo P1800 koga je Gordon te 1966. godine platio tadašnjih 4000 dolara, i dalje ima originalni motor, transmisiju i ostale vitalne delove. Gordon još ističe da mu je cilj da u narednih pet godina sa svojim automobilom pređe još 400.000 milja kako bi dostigao neverovatnu kilometražu od okruglo 3 miliona milja ili 4.827.000 kilometara.  



Nemačka tjuning kuća LSD DOORS od nedavno i za novi BMW serije 3 u CC verziji (Coupe-Cabrio sa tvrdim sklopivim krovom) nudi svoja atraktivna vrata, koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu (Lamborghini Style Doors – odakle je firma i dobila ime). U LSD DOORS-u su se postarali da njihovi kompleti vrata dobiju nemački TUV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve standarde bezbednosti. Cena LSD vrata za ovaj BMW u Nemačkoj iznosi 1699 evra.      



Ford Focus ST za 2008.

28 Okt 2007 - 13:35 Top secret Link

Internetom je počela da kruži ova slika, koja navodno pokazuje definitivni izgled novog sportskog Forda Focus ST za 2008. godinu. Navodno, jer u ovom trenutku nije sigurno da li se ovde radi o zvaničnoj slici, koja je nekako procurela pre vremena u javnost, ili se radi o zaista odličnom fotošopu. Bez obzira da li je ovo autentična slika ili ne, i novi Focus ST (poput već predstavljenog standardnog Focusa za 2008.), veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. To znači da su najveće promene zadesile prednji deo automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), a manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Naravno, ova sportska ST varijanta ima i agresivniji aero body kit (modifikovani branici sa integrisanim spojlerima, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivnije aluminijumske točkove, dupli završetak izduvnog sistema i najjači motor u paleti Focusa. Za sada nema informacija o agregatu, koji će poktretati novi Focus ST, a podsećamo da aktuelni model ima 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara, snage 166kW/ 225KS, koji mu omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h (takav Focus ST kod nas inače košta 29.710 evra sa PDV-om). Takođe treba očekivati da Focus ST za 2008. dobije i novi Fordov PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, predstavljen sredinom septembra na salonu u Frankfurtu. 



Audi A8 2.7 TDI

28 Okt 2007 - 13:32 Concept cars Link

Posle blagog kozmetičkog i mehaničkog doterivanja najvećeg Audija A8 (premijera je bila na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra), Nemci su ovih dana predstavili i prototip ovog luksuznog modela sa manjim 2,7 litarskim V6 TDI dizel agregatom i snagom od 180KS. Možda najvažniji podatak vezan za A8 2.7 TDI jeste onaj o potrošnji. Naime, prema fabričkim podacima ona prosečno iznosi samo 7 litara dizela na 100 km ! Ubrzanje od mirovanja do 100 km/h iznosi 8,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 224 km/h. Kada će se tačno i po kojoj ceni novi Audi A8 TDI pojaviti u prodaji, nažalost još nije poznato.  



Novitec Fiat Panda 100HP

27 Okt 2007 - 21:50 Tuning Link

Nemački specijalista za obradu italijanskih automobila pozabavio se i najjačom Fiat Pandom 100HP, koja iz 1,4 litarskog benzinca u serijskoj verziji izvlači (kao što joj uostalom i samo ime kaže) tačno 100KS ili 74kW maksimalne snage. Mada je Novitec pojačao i pomenuti motor (ali za zaista simboličnih 6KS na ukupno 106 konja), glavna preokupacija mu je bila dorada ogibljena i poboljšanje voznih osobina. Tako je ova Panda 100HP dobila nove amortizere, čvršće i niže ogibljenje (za 10 mm) i nove atraktivne aluminijumske točkove veličine 17 inča sa gumama dimenzija 195/40 (serijski model ima felne od 15 inča). Novitec je na svoju Pandu 100HP ugradio dve izduvne cevi prečnika po 90 mm (koje se brinu za odgovarajući zvuk), kao i set aluminijumskih pedala i aluminijumsku ručicu ručne kočnice. Uz uvek odgovarajuću kombinaciju crne boje točkova i bele boje za karoseriju, to bi u osnovi bilo sve.




Abt Volkswagen Touran

27 Okt 2007 - 21:46 Tuning Link

Iz nemačke tjuning kompanije Abt Sportsline stiže dorađeni Volkswagenov MPV model Touran, koji se odlikuje, kako atraktivnijim i sportskijim spoljašnjim izgledom (novi spojleri, pragovi i gril hladnjaka, dupli završetak izduvnog sistema), tako i dorađenim interijerom (aluminijumske pedale i ručica menjača), pojačanim TDI dizel motorima i modifikovanim ogibljenjem (spuštenim za 35 ili 40 mm). Tačka na i su još i novi aluminijumski točkovi veličine od 16 pa sve do 19 inča. Najznačanija prepravke su ipak na motorima. Tako je 1,9 litarski TDI agregat umesto standardnih 66kW/90KS dobio 85kW/115KS, a kome to nije dovoljno Abt Sportsline nudi i varijantu sa 96/130KS. Nešto veći 2,0 litarski TDI sada raspolaže sa 125kW/170KS (fabrički 125kW/140KS), a snažnija verzija ovog 2,0 TDI motora, koja serijski ima snagu od 125kW/170KS, dobila je pojačanje od 15kW/20KS, pa razvija svih 140kW/190KS.



U Amsterdamu se od 26. oktobra do 5. novembra održava tradicionalni salon komercijalnih vozila ("European Road Transport Show"), a među novitetima izdvajaju se sledeći modeli:

Opel Vivaro VPC

Posle Corse, Merive, Astre, Vectre i Zafire u sportskom OPC (Opel Performance Center) izdanju, u nemačkoj fabrici su odlučili da i komercijalni model Vivaro ponude u sličnom pakovanju i rezultat je pred nama. Doduše, Opel ovaj model nije nazvao Vivaro OPC, već Vivaro VPC (Vivaro Performance Concept), ali je bar vizuelno veoma blizu pomenutim OPC modelima. Za to se brine kompletan aero body kit (modifikovani branici sa spojlerima i većim otvorima za vazduh, prošireni blatobrani, novi pragovi, zadnji krovni spojler, drugačija maska hladnjaka, dva završetka izduvnog sistema), a tu su i 17-inčni aluminijumski točkovi, nova svetla za maglu i nezaobilazna "Arden Blue" plava boja za karoseriju. Unutrašnjost je u plavo-crnoj kombinaciji boja, a najzanimljivija su u stvari nova sportska Recaro sedišta. Od standardne opreme treba izdvojiti i parking senzore, automatski klima uređaj i satelitsku navigaciju. Novi Opel Vivaro VPC pokreće 2,5 litarski CDTI dizel motor sa 107kW/146KS, a prema prvim najavama ovaj model će se naći u vlasništvu samo 100 kupaca, koji će za njega morati da odvoje 34.995 evra.

Opel Antara Van

Na salonu u Amsterdamu nemački Opel izlaže i komercijalnu, odnosno teretnu verziju svog SUV modela Antara. Opel Antara Van se sem visoke pozicije sedenja, robusnošću i velikim korisnim prostorom (dužine 1,70 metara), odlikuje i nosivošću od 760 kg. Antaru Van pokreće turbo-dizel motor (2,0 CDTi) sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 110kW/150KS.

Chevrolet Captiva Van

Osim Opel Antare Van, General Motors u Amsterdamu nastupa i sa dostavnom verzijom Chevrolet Captive Van, koja pod haubom ima 2,0 litarski turbo-dizel agregat u verzijama sa 93kW/127 ili 110kW/150KS. Korisna nosivost iznosi od 775 do 865 kg, a cene se u Holandiji kreću od 23.157 evra za osnovnu Captivu Van 2,0 VCDI sa 127KS, pa sve do 29.997 evra za najskuplji model sa jačim motorom od 150 konja.

Hyundai H-1

 

Korejski Hyundai u Amsterdamu predstavlja novu generaciju modela H1, odnosno Starex, kako se još zove na nekim tržištima. Novi H-1 se nudi u dve varijante, putničkoj (za 8 osoba) i dostavnoj, koja može da primi od 2 do 6 putnika, zavisno od verzije. Zbog veće dužine, širine i međuosovinskog rastojanja, novi H-1 je daleko prostraniji, praktičniji i udobniji, a tome doprinose klizna bočna vrata i ručica menjača, koja se sada nalazi na centralnoj konzoli i time oslobađa više mesta za putnike napred. Što se dizajna tiče ne može se reći da je revolucionaran ali s obzirom na velike dimenzije (dužina 5125, širina 1920 i visina 1930 mm) izgleda moderno i sasvim skladno, a sam Hyundai naglašava da je izgled sada daleko "prefinjeniji" u odnosu na prethodnika. Međuosovinsko rastojanje je naravno povećano, pa sada iznosi 3200 mm, što je za 120 mm više u poređenju sa prethodnikom. Novi H-1 pokreće modereni 2,5 litarski CRDi turbo-dizel agregat sa 170KS i 392Nm obrtnog momenta (uparen sa ručnim 5-stepenim menjačem). Ubrzanje do 100 km/h iznosi 14,5 sekundi, maksimalna brzina je 183 km/h, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litre dizela na 100 km.

Volkswagen Caddy Maxi

Volkswagen je pripremio produženu, tzv. Maxi verziju svog lakog komercijalnog vozila Caddy, koja se od standardnog modela razlikuje po 470 mm dužoj karoseriji (sada 4875 mm) i velikom međuosovinskom rastojanju od 3002 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama, Caddy Maxi raspolaže sa prtljažnim prostorom zapremine 4,2 kubna metra, nosivošću od 800 kg i mogućnošću prevoza predmeta dugačkih do 2250 mm (sa preklopljenim suvozačkim sedištem može i do 3 metra dužine). Unutrašnja širina između koševa blatobrana iznosi 1170 mm, čime se u prtlajžnik može smestiti tzv. Euro paleta. Kupci kao opciju mogu naručiti i dodatna bočna klizna vrata i zadnja vrata koja se podižu, umesto dvodelnih krilnih vrata. Novi Caddy Maxi se oprema sa jednim benzinskim i dva dizel motora. Benzinac ima snagu od 75kW/102KS, slabiji 1,9 litarski TDI dizelaš raspolaže sa 77kW/105KS (kao opcija se uz ovaj agregat nudi i DSG transmisija), dok je najsnažniji 2,0 litarski TDI sa 103kW/140KS.

Volkswagen Caddy Limousine

Specijalno za salon u Amsterdamu i na zahtev holanskog uvoznika, Volkswagen je pripremio i ovaj Caddy u limuzinskoj verziji, dugačak skoro 6 metara (!), tačnije 5875 mm (što je za 1 metar više od modela Caddy Maxi i 1,47 metra od običnog Caddya).

Iveco Massif

Italijanski Iveco će uskoro proširiti svoju ponudu terencem Massif, koji u stvari predstavlja samo modifikovanu verziju španskog modela Santana PS10 (a koji je opet derivat Land Rovera Defender). Kako bilo, Iveco Massif predstavljen na salonu u Amsterdamu je još uvek samo studija, pod čijom haubom se nalazi 3,0 litarski dizel motor sa 107kW/146KS i 350Nm obrtnog momenta, kakav već znamo iz Iveca Daily. Massif nema ništa zajedničko sa pomodnim SUV automobilima, on je teranac u pravom smislu te reči, a budući da je osnova Land Rover Defender, za off-road sposobnosti ne treba brinuti. Kada sledeće godine uđe u proizvodnju, kupci će moći birati između kraće verzije sa troja vrata, duže sa petora vrata i pick-up varijante sa dvoja vrata.

International Van of the Year 2008 je Fiat Scudo

Salon komercijalnih vozila u Amsterdamu je iskorišćen i za svečano uručenje nagrade "International Van of the Year 2008" (dostavno vozilo godine), koju je Fiatu Scudo dodelio međunarodni žiri sastavljen od 20 evropskih novinara, specijalizovanih za komercijalna vozila. Pomenuti žiri je Scudu inače od mogućih 140, dodelio ukupno 108 bodova. Ovde i napomena da ovu laskavu titulu Fiat Scudo deli i sa svojom braćom blizancima Citroenom Jumpy i Peugeotom Expert, koji su stvoreni zajedničkim snagama Fiata i PSA grupacije (Peugeot i Citroen).



Saleen Mustang S281 RF

26 Okt 2007 - 21:28 Tuning Link

Američki Saleen je predstavio još jednu verziju Fordovog Mustanga, nazvanu Mustang S281 RF (RF znači Red Flag – Crvena Zastava). Novi S281 RF uz pomoć Saleenovog Series VI kompresora iz 4,6 litarskog V8 motora sada izvlači 465KS pri 5800 o/min. i 576Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min (motor je uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Sem pojačanja motora, Saleen je doradio i ogibljenje, pojačao kočnice, dodao novi sportski izduvni sistem i vizuelno odvojio svoj S281 RF od standardnog Mustanga (modifikovani branici, pragovi i prednji gril, RF dekoracije i oznake, sedmokraki aluminijumski točkovi od 10 inča sa Dunlop gumama i sistemom za praćenje pritiska). Unutrašnjost je bogatija za kožna sportska sedišta (prošivena crvenim koncem), kožni volan, nove pedale, posebe patosnice, muzički sistem, klimu i detalj u vidu brzinomera, koji pokazuje brzinu do 200 milja na sat (322 km/h). Saleen će proizvesti samo 100 primeraka Mustanga S281 RF, i to po ceni od 49.995 američkih dolara (34.869 evra). 




Nemački SpeedART je posle obrade Porschea 911 Turbo u Coupe varijanti, sada poradio i na njegovoj otvorenoj verziji. SpeedART-ov 911 Turbo Cabrio raspolaže sa potpunim aero body paketom (uključuje nov prednji spojler, pragove, zadnji difuzor, zadnje krilo i retrovizore od karbon fibera), sportskim ogibljenjem i pojačanim kočnicama (sa crvenim klještima), petokrakim 20-inčnim aluminijumskim točkovima (RSC II Elegance Black Edition), novim sportskim upravljačem i sportskim sedištima, paketom za povećanje snage motora (umesto serijskih 480KS, ovaj 911 Turbo sada ima 630 konja i 840Nm obrtnog momenta), kao i novim sportskim izduvnim sistemom.

 



Izvor : www.sajam.net i www.kits-car.com

Među najinteresantnijim izlagačima na 7. sajmu automobila "Auto Šou – Novi Sad" (Auto Show – Novi Sad), sigurno je firma "Amistad", koja se bavi sklapanjem i prodajom automobila.  Zahvaljujući njima, na Novosadskom sajmu se mogu videti i modeli proizvedeni u Novom Sadu. U Aulu Centra "Master" dovezli su tri vozila, dosad neviđena kod nas. Pre oko godinu i po počeli su da sklapaju "kaipane" (Kaipan) i "bartone" (Burton). Reč je o "kit kars" (kit cars) vozilima, sklopljenim sa šasijama uvezenim iz Češke. Kako kažu predstavnici proizvođača, predviđeni su za uživanje pri lepom vremenu. Isključivo su dvosedi, bez krova, mada se izlazi u susret željama kupca. Veliko interesovanje posetilaca Sajma automobila već postoji, a rok isporuke je osam meseci. Sama šasija košta 9.500 evra. Dalja cena, naravno, zavisi od željenih elemenata koje treba ugraditi. Modeli izloženi na Sajmu, na primer, koštaju između 18.000 i 20.000 evra. Ugrađuju se "Škodini" i "Spačekovi" motori. Prvopomenuti je sa 1.300 kubika, do 100 kilometara na čas ubrzava za 7,6 sekundi, dug je 3,8 metara, širok 1,60, visok 1,20 metara i težak 659 kg. Sa "Dijaninim" agregatom od 650 centimetara kubnih, je četiri metra dužine, širok 120 i visok 110 centimetara. Prtljažnici su oko 100 litara zapremine. Na 100 kilometara potrošnja benzina je između sedam i osam litara.

Kontakt : Amistad, Avrama Mrazovića 22, 21000 Novi Sad, Srbija 

amistad@kits-car.com

+38163536587



U Renaultu baš ne miruju. Posle novog Kangooa Express, sada stiže i njegova kraća, odnosno kompaktnija varijanta, logično nazvana Kangoo Express Compact. Najavu da se nešto ovako sprema, mogli smo da vidimo još na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu gde su Francuzi prikazali studiju Kangoo Compact Concept. Za sada je Renault predstavio samo Kangoo Express Compact u dostavnoj verziji, ali se očekuje da ponudu ovog modela uskoro dopuni i putnička varijanta. Kangoo Express Compact je dugačak samo 3,83 metra (38 centimetra manje od standardnog Kangooa Express), što mu omogućuje bolje manevarske sposobnosti i olakašava dostavljanje robe u gradskim sredinama, čemu je pre svega i namenjen. Ovaj kraći Kangoo Express ima samo dvoja bočna vrata, za razliku od običnog Kangooa, koji ima i dodatna bočna klizna vrata (oba Kangooa naravno imaju asimetrično podeljena zadnja vrata). Iako kompaktnih dimenzija, Kangoo Express Compact raspolaže sa korisnim prostorom od 2,3 do 2,9 kubna metra (zavisno od verzije). Unutrašnja širina između koševa blatobrana iznosi 1,21 metra, pa ovaj Kangoo Express može da primi i tzv. Evro paletu. Paleta motora obuhvata dve verzije 1,5 litarskog dCi dizel agregata sa 50kW/70KS i 63kW/85KS, kao i benzinac od 1,6 litra zapremine, koji razvija 66kW/90KS i 128Nm obrtnog momenta. Svi motori su upareni sa 5-stepenim manuelnim menjačem.

 



Volkswagen će u svojim modelima Golf, Golf Plus, Jetta, Eos i Passat postojeći 1,6 litarski FSI benzinski motor zameniti novim, 1,4 litarskim TSI agregatom, koji se odlikuje većom snagom i obrtnim momentom, a u odnosu na 1,6 FSI ima i redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Novi motor se bazira na postojećem 1,4 TSI agregatu, koji kombinuje i turbo punjač i kompresor, s tim što ova najnovija verzija ima samo turbo punjač. Rezultat je snaga od 90kW/122KS, što je za 5kW/7KS više od 1,6 FSI motora. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost motora jer je obrtni moment od 200Nm dostupan u rasponu od 1500 do 3500 o/min. (za poređenje 1,6 FSI ima 155Nm pri 4000 o/min.). Emisija CO2 kod novog motora iznosi 149 grama po kilometru (139 g/km sa DSG menjačem), dok 1,6 FSI ima emisiju od 161 g/km. Novi motor naravno ima i direktno ubrizgavanje goriva, a uparen je sa šestostepenim manuelnim ili sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom.