home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Prodat Aston Martin

2 Feb 2007 - 17:11 Vesti Link

Kako prenosi MarketWatch, Ford je prodao Aston Martin koji se seli Louisu Vuittonu, francuskom proizvodjacu luksuznih dobara. Ipak vest je nezvanicna tako da treba sacekati zvanicno saopstenje za neke konkretnije informacije. Ford je prodao britansku marku zbog preko potrebnog kapitala za konsolidavanje firme koja se nalazi duboko u crvenim brojkama o cemu smo nedavno pisali. Kako se nezvanicno saznaje, Ford ce ipak sacuvati 15 odsto vlasnistva u Aston Martinu, a koliko je Louis Vuitton platio za vlasnistvo nad ovom markom za sada se samo spekulise. Pominje se cifra od cak 1,2 milijarde dolara.





Kao sto se vidi iz naslova. Opelova Corsa je osvojila jos jednu nacionalnu titulu automobila godine; ovaj put u Bosni i Hercegovini. "Auto Media Group" je ove godine vec osmi put zaredom organizovala Izbor automobila godine u Bosni i Hercegovini, pod nazivom „BHAUTO07“. Za ovu titulu bilo je nominovano 12 automobila, o cijem je plasmanu odlucivao strucni ziri. Najvise glasova osvojila je Opel Corsa i to 126, drugo mesto sa 112 bodova je osvojio Ford S-MAX i trece mesto sa 99 poena drzi ( obnovljeni ) Mercedes E klase. Osim automobila, izabrani su i terenac godine, to je Audi Q7 i dostavno vozilo godine-Mercedes-Benz Sprinter. Autobus Godine je Neoplan Cityliner, dok je u kategoriji kamiona  najvise glasova osvojio Volvo FE. Da podsetimo da je Corsa izabrana za automobill godine i u Srbiji, Hrvatskoj, Ceskoj, kao i to da je osvojila titulu AutoBest 2007. koji za najbolji auto centralne i istocne Evrope dodeljuju novinari iz ovog regiona.



Nedavno smo pisali o dolasku Cadillaca Escalade-a u Evropu a kako je ipak rec o skupljem automobilu, evo vesti koja ce mozda utesiti sve one koji nemaju pare za pomenuti Cadillac. Naime japanska firma DAMD, koja je poznata po prepravljanju jeftinijh automobila tako da izgledaju kao kopija mnogo poznatijih i skupljih modela, napravila je plagijat Cadillaca Escaladea i to na osnovi malog Suzukijevog kombija Every. DAMD nudu kit-komplet spoljasnjih delova za karoseriju koji menjaju izgled ovog Suzukija u minijaturnu kopiju americkog full-size terenca. U DAMD-u su za uspesnu plasticnu operaciju upotrebili novu masku hladnjaka i nanovo oblikovane branike. Japanci su na svoj plagijat dodali hromirane tockove a celu kabinu su naravno oblozili kozom. Puno ime ovog "Cadillaca" iz Japana glasi DAMD concept B type 1 DA64KW.



Toyota novu, 10. po redu generaciju svog globalnog bestselera, model Corolla, vec mesecima prodaje u Japanu, a evo sad stize i evropska varijanta. Zvanicna premijera je bila odrzana jos na salonu automobila u Helsinkiju, 30. novembra prosle godine, a prodaja konacno pocinje ovog proleca. Ovih dana su je vozili specijalizovani novinari iz cele Evrope na prezentaciji u Barceloni gde je nedavno odrzana i promocija hatcback verzije koja je dobila novo ime Auris. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inace predstavljena jos 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi ce se nuditi samo limuzinska verzija a potpuno je neizvesno da li ce Station Wagon uopste stici u Evropu. Minivan model Corolla Verso ostaje u ponudi ali ga u maju ocekuje redizajn. Model za Evropu se dizajnerski razlikuje od japanske verzije, a upada u oci velika slicnost prednjeg dela ( maska, svetla i branici ) sa jednim drugim Toyotinim modelom tj. modelom Camry za SAD, pa Corolla izgleda kao umanjena verzija istog. Zbog povecane duzine ( sada 4540 mm ) a posebno sirine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obecava vise mesta i komfora za putnike ( ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi ) uz povecan kvalitet ugradjenih materijala u kabini i povecan kvalitet zavrsne obrade. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama test vozaca, u voznji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bocna linija automobila koja se dize od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogucava vozacu dobar bocni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od vece pomoci. Dakle minus za preglednost. Na polju motorizacije najavljuje se ugradnja 4 motora: 2 benzinca i 2 dizelasa. Motori su naravno isti kao i kod Aurisa. Benzinci su od 1,4 i 1,6 litara zapremine sa 97 odnosno 124KS. Dizelasi su za sada 1,4 D4-D sa 90 KS ( sa njim Corolla postize 175 km/h ) i 2,0 litarski D4-D sa 126 KS ( maksimalna brzina 200 km/h ) a kasnije se ocekuje i 2,2 litarski dizel sa 177KS koji se vec ugradjuje u Auris. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvdje podesenim ogibljenjem i nizim tezistem namenjen dinamicnijoj voznji, Corolli sa meksim ogibljenjem vise prija opustena porodicna voznja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrasnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajednickih instrumenata i nekih prekidaca, kabine su prilagodjene razlicitim korisnicima. Kao i kod Aurisa, bezbednost je na visokom nivou pa u Toyoti ocekuju svih 5 zvezdica na EuroNCAP testu. Pitanje cene u Srbiji za sada ostaje otvoreno bar do Salona automobila u Beogradu ( 22.mart-1.april ) gde ce Corolla biti izlozena ali prodaja u nasoj zemlji pocinje tek 15. maja. Nezvanicno se ipak cuje da ce cena za osnovnu varijantu biti povecana za 300 do 500 evra u odnosu na postojeci model Corolle. Cena za 2,0 D4-D sa 126KS na zapadu Evrope iznosi 19500 evra.



Za salon automobila u Chicagu Nissan sprema obnovljene modele Pathfiner i Armada. Prvo o Pathfinderu koga mozemo kupiti i kod nas. Nova verzija za 2008. godinu donosi obnovljeni spoljasnji dizajn u vidu nove maske, doteranih svetlosnih grupa a narocito se primecuju prosireni prednji blatobrani a tu i zanimljivi 12-kraki tockovi. Ali to naravno nije sve. Za Amerikance je najvaznije to da se odsad u Pathfinder ugradjuje i 5,6 litarski V8 motor sa najmanje 300KS ! I dalje je u ponudi poznati 4,0 litarski V6 motor sa 266KS a nama ostaje nada da ce se V8 verzija pojaviti i u Evropi. Veliki model Armada je nama manje poznat ali predstavlja Nissanov odgovor americkim modelima poput Chevrolet Tahoe-a ili Ford Expedition-a. I taj "SUV" dobija novi, bolje reci obnovljen, izgled za auto show u Chicagu. Istini za volju spolja i nema nekih promena koje bi odmah upale u oci ali ipak tu su nova maska i novi branici koji napred imaju povecane otvore za vazduh. Naravno motor je, kao i kod Pathfindera, malopre pomenuti 5,6 litarski V8 sa 317KS. Ali zato su promene u unutrasnjosti brojne i to promene na bolje. Tu su nova instrument tabla, centralna konzola sa novim tasterima koji su sada vidljivi i lakse dohvatljiviji, novi ( kvalitetniji ) materijali u kabini, doterane oplate vrata sa novim osloncima za ruke i plastika koja simulira drvo tek toliko da se podigne ukupni utisak u kabini. Armada inace raspolaze sa 3 reda sedista, DVD navigacijom i Bluetooth konekcijom.



General Motors ce napraviti samo 500 primeraka modela Corvette Indy 500 Pace Car edition i to u kabrio verziji u tzv. Atomic Orange boji sa Indianapolis 500 grafickom temom na karoseriji. "Indy 500" logo kao zastitni znak ce se naci na nekoliko mesta na karoseriji i na sedistima, a diskretni spoljer pozadi je pozajmljen od verzije Z06, a tu su i novi alu tockovi u Sterling srebrnoj boji i delovi kabine u pomenutoj Atomic Orange boji . Motor je V8 sa 400KS. Osnovna cena ove specijalne Corvette iznosi 66995 dolara.



Brazilska Ford Fiesta

1 Feb 2007 - 22:15 Noviteti Link

Fordova filijala u Brazilu danas predstavlja detaljno obnovljenu Fordu Fiestu kako u hatchback varijanti tako i u sedan verziji. Prema fabrickom saopstenju Fiesta je dozivela opseznu modernizaciju sto se vidi vec po novom izgledu spoljasnjosti koji u Fordu opisuju kao "elegantan i sofisticiran" ( po izgledu prednjeg kraja to se ne reklo ) i koji sadrzi neke elemente tzv. kinetickog dizajna kako u Fordu opisuju svoj novi dizajnerski pravac. Sa strane i pozadi ostala je neizmenjena tj. ista je kao evropska verzija dok se ceo izgled sedan verzije kratko moze opisati kao "mali Mondeo" pre svega zbog slicnosti prednjeg dela automobila ( maska , svetla ) sa vecim modelom. U kabini je doterana instrument tabla i poboljsana zvucna izolacija. U Brazilu je dosad proizvedeno ukupno 550.000 Fiesti odakle se izvozi na trzista Meksika, Argentine, Cilea, Venecuele, Sirije i trzista Afrika. Kako su male limuzine poput ove Fieste sedan ( duzine 4,21 metra ) neobicno popularne u regionu centralne i istocne Evrope, dakle i kod nas ( Dacia Logan, Chevrolet Aveo, Fiat Albea, Skoda Fabia Sedan ... ), mozda bi u Fordu mogli da razmotre mogucnost prodaje ove Fieste u ovom regionu tim pre sto i Toyota najavljuje novu malu i jeftinu limuzinu.



Audi je danas na svom zvanicnom sajtu objavio prvu tzv. teaser sliku novog coupe modela A5 koji ce svoju svetsku premijeru imati na predstojecem salonu u Zenevi ( 8.-18. mart ). Naravno kao sto je i obicaj kod takvih fotki, ne vidi se bas mnogo ali zadatak je ispunjen, privucena je paznja i to je najvaznije. A5 je Audijev odgovor BMW-u 3 Coupe i Mercedesu CLK a od motora se za sada pominju osnovni 2,0 TFSI sa 200KS, sledi 4,2 litarski V8 sa 344KS za model S5 a za vrhunski RS5 rezervisana je snaznija verzija tog V8 motora sa 420 konja. Ovaj 2+2 coupe pojavice se u prodaji na leto ove godine po ceni od blizu 50000 evra za najjeftiniju varijantu a sledece godine stize i cabrio verzija.



Trziste SAD-a je najvece na svetu pa posto su tamo prisutni prakticno svi koji nesto znace u auto industriji tako je i konkurencija izuzetno ostra. Zato je zanimljivo videti kako ko u toj borbi prolazi po prodaji. Evo liste 10 najprodavanijh modela u SAD-u tokom 2006. godine sa brojem prodatih primerka. Iako pick-up i SUV modeli u globalu beleze pad prodaje i dalje  prva dva mesta drze upravo "kamioneti" iz Forda i Chevroleta. Na slici Ford F150.

1. Ford F-Series 796,039
2. Chevrolet Silverado 636,069
3. Toyota Camry 448,445
4. Dodge Ram 364,177
5. Honda Accord 354,441
6. Honda Civic 316,638
7. Chevrolet Impala 289,868
8. Toyota Corolla 272,327
9. Nissan Altima 232,457
10. Chevrolet Cobalt 211,449



Novi Volvo V70

1 Feb 2007 - 12:50 Noviteti Link

Evo i prvih zvanicnih fotografija nove generacije Volvoa V70 koji ce svoju svetsku premijeru doziveti na salonu automobila u Zenevi pocetkom marta. Po recima ljudi iz ove kompanije novi V70 je pravi, ozbiljan karavan gde je prakticnost na prvom mestu. Kao sto se vidi, i kao sto se uostalom i ocekivalo, V70 sledi dizajnerske smernice veceg i luksuznijeg brata, modela S80 ali ipak se dovoljno razlikuje od njega i ostalih modela iz Volvoa. Na prednjem kraju se narocito istice velika i samouverena hromirana maska hladnjaka. I pozadi ima nekoliko zanimljivih dizajnerski caka. Vrata prtljaznika zasecaju veliki deo krova, a veci deo zadnjih svetala se otvara zajedno sa njima. Ovakav dizajn pomenutih zadnjih svetala nece se svideti svima; dovoljno je podsetiti se spijunskih slika Volvoa XC70 koje smo nedavno objavili kada su reakcije na resenje zadnjeg dela a posebno svetala bile prilicno burne. Dimenzije su povecane u odnosu na prethodnika pa sada iznose : D x S x V 4850 mm/1860 mm/1500 mm. Prtljaznik koji sada ima zapreminu od 540 litara ( 55 vise od starog modela ), kao opciju imace i elektricno otvaranje. Volvo je poznat kao marka koja posvecuje ogromnu paznju bezbednosti pa tako i V70 nije nikakav izuzetak. V70 se oprema SIPS sistemom za zastitu od bocnog sudara, tu je i WHIPS sistem za zastitu od udara pozadi i sl. Kod motora nov je 3,0 litarski turbo benzinac T6 sa 285KS i 400Nm obrtnog momenta ( model T6 sa tim motorom moze se dobiti sa AWD integralnim pogonom ) i 3,2 litarski motor sa takodje 6 cilindara koji razvija 238KS i 320Nm. Od benzinaca na raspolaganju je i 2,5 litarski 5-cilindras sa tacno 200KS i 300Nm. Od dizelasa u ponudi su 2,4 D sa 163KS i 340Nm kao i D5 sa 185KS i 400Nm. U ponudi je kao opcija i 6-stepeni Geartronic automatski menjac. Volvo planira prodaju oko 75000 primeraka novog V70 godisnje.



Posle Tesle Roadster evo jos jednog sportiste na elektricni pogon. Radi se o zanimljivom sportskom automobilu sa karoserijom od karbon fibera koji moze da postigne maksimalnu brzinu od 120 milja  na sat ( 193 km/h ). Automobil je nastao kao rezultat saradnje firmi Hybrid Technologies Inc. i Mullen Motor Company, a kada se uskoro pojavi u prodaji ( za 2 meseca ) kostace oko 125000 dolara. Iako nosi novo ime L1X-75 GT auto je ustvari aktuelni Mullen GT samo sa ugradjenim elektro pogonom. Baterije se pune od 4-6 sati a omogucavaju radijus kretanja od preko 160 km.



Organizacija EuroNCAP ponovo je radila ono sta zna najbolje-unistvala je automobile radi provere bezbednosti i to udarom automobila u prepreku pri brzini od 64 km/h. Najnovije "zrtve" bili su Chrysler Voyager, Chevrolet Captiva, VW Eos i Volvo C30. Iako je vecina rezultata ocekivana ni ovoga puta nije moglo bez iznenadjenja. Ovaj put za ( neprijatno ) iznenadjenje pobrinuo se aktuelni Chrysler Voyager koji je za zastitu putnika osvojio samo 1,5 zvezdicu od mogucih 5 a bas nijednu za zastitu pesaka ! Ostali su prosli ocekivano : Captiva i Eos dobili su po 4 zvezdice za bezbednost putnika a Volvo C30 svih 5. Ipak za zastitu dece u automobilu Chrysler je dobio odlicnih 4 zvezdice a za zastitu pesaka, kao sto je vec receno, nijednu jedinu zvezdicu. Ukupno je zasluzio samo 20 bodova. Chevrolet Captiva osim 4 zvezdice za bezbednost putnika, dobio je 3 zvezdice za bezbednost dece a 2 zvezdice za sigurnost pesaka, ukupno 31 bod. VW Eos, pored pomenute 4 zvezdice za sigurnost putnika, ima i 4 zvezdice za bezbednost dece i 2 za sigurnost pesaka. Ukupno 31 poen dakle isto kao Chevrolet Captiva. I na kraju Volvo C30. Osim 5 zvezdica za sigurnost putnika, osvojio je i 4 zvezdice za sigurnost dece u vozilu ali samo ( !?) jednu zvezdicu za sigurnost pesaka.Ukupno Volvo-u C30 pripada 34 poena najvise u ovoj seriji crash-testova. Na prvoj slici Volvo C30 a na drugoj nesrecni Chrysler Voyager.



Novi Citroen C5

1 Feb 2007 - 00:55 Top secret Link

U Citroenu za jesenji salon automobila u Frankfurtu pripremaju novu, drugu po redu generaciju modela C5. Kao sto se i ocekivalo mehanika je pozajmljena sa Peugeota 407 a nudice se kao i dosad u 2 karoserijske varijante; limuzina i karavan ( Break ). U duzinu bi trebao da meri 4,75 metra i time bi bio ozbiljan konkurent i VW Passatu i novoj Renault Laguni koja je takodje najavljena za jesen. U kabini se ocekuje vise mesta i po sirini i po visini a karakteristicni upravljac sa nepokretnim centralnim delom, poznat iz Citroena C4, bice upotrebljen i na novom C5. Od motora se za sada pominju pre svega dizelasi i to 2,0 HDI i 2,2 HDI sa 150 i 170KS kao i 2,7 V6 HDI sa 208KS. Na slikama moguci izgled novog C5.



Hummer za 2007.godinu.

1 Feb 2007 - 00:53 Noviteti Link

Americki Hummer, koji je u vlasnistvu GM-a, pripremio je doteranu i obogacenu gamu modela H3. Buduci da je dosad Hummer H3 u Evropi prodavan u americkoj verziji sa samo jednim motorom od 3,5 litra sa 220KS i 4-stepenim automatskim menjacem, bilo je neophodno prosirenje ponude ovog modela. Tako je sada verzija za 2007. godinu obogacena ponudom i 3,7 litarskog motora sa 244KS i 328Nm obrtnog momenta  kao i uvodnjem u ponudu i rucnog menjaca sa 5 stepeni. Za mesto proizvodnje ove nove globalne verzije Hummera H3 odabrana je Juzna Afrika. Na kraju i informacija da se Hummer moze kupiti i u nasoj zemlji preko firme HMR Beograd ( www.hmr.co.yu ).




Toliko dugo ocekivani ( i kod kupaca i kod prodavaca Fiata ) novi Fiat C segmenta sa starim-novim imenom Bravo, konacno je danas svetskoj javnosti predstavljen i zvanicno na promociji za novinare iz celog sveta ( njih preko 1000 ) i to na domacem terenu, u Rimu. Naslednik neuspesnog prethodnika Stila, bas zato da bi se napravio ostar raskid sa tim modelom, donosi izuzetno svez i atraktivan dizajn koji je istovremeno i sportski dinamican i elegantan mada ga mnogi zbog slicnosti sa uspesnim Grande Puntom vec nazivaju Grande Grande Punto. To naravno nije nista lose posto Grande Punto vazi za izuzetno uspeo i privlacan model u svom segmentu koji celu grupaciju Fiat izvlaci iz krize u kojoj je prethodnih godina tavorio. Jedan od razloga Fiatovih problema je upravo i neuspeh modela Stilo dakle modela koga Bravo nasledjuje.

 

 (Dalje)