home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

McLaren F2

19 Avg 2008 - 00:41 Top secret Link

Nije tajna da McLaren već neko vreme priprema novi sportski dvosed F2 sa centralno smeštenim V8 motorom i da se ceo projekat skriva pod kodnim imenom P11 (kao konkurencija Ferrariju F430 Scuderia, Porscheu 911 GT2 i Lamborghiniju Gallardo LP560-4), a kako će taj automobil izgledati pokazuju ove slike.

 (Dalje)



O tome da italijanski Fiat priprema model 500 na hibridni pogon (kombinacija novog dvocilindričnog benzinca od 900 kubika i elektro-motora), koji će karakterisati izuzetno niska potrošnja goriva i emisija CO2, već je bilo reči pre nekoliko meseci, a u međuvremenu je stigla i informacija da će se ovaj model u salonima prodavaca naći u 2011. godini (s tim što se promocija njegove koncept verzije očekuje već krajem ove ili tokom naredne godine).

 (Dalje)

Novi Hyundai Equus

18 Avg 2008 - 00:35 Top secret Link

Mnogobrojni špijunski snimci su proteklih nedelja nagoveštavali da je Hyundai pri samom kraju testiranja naslednika svog uksuznog modela Equus (na nekim tržištima Centennial) i da je premijera tog automobila veoma blizu.

To je upravo i potvrđeno ovom prvom zvaničnom teaser fotografijom naslednika Equusa (kodne oznake Hyundai VI), čija će svetska promocija biti održana u februaru 2009. godine.

 (Dalje)

Novi Mercedes E klase

15 Avg 2008 - 02:13 Top secret Link

Nova Mercedesova E klasa stiže na tržište 2009., odmah posle promocije na martovskom Salonu automobila u Ženevi. Po prvobitnim najavama od pre nekoliko meseci, premijera je u stvari trebala da bude nešto kasnije, tačnije na septembarskom salonu u Frankfurtu ali je odlučeno da se to ipak obavi nešto ranije (ove slike su inače skenirane iz novog broja nemačkog magazina AutoBild).

 (Dalje)

Prema pisanju nekih američkih sajtova, Nissanovi dizajneri i inženjeri trenutno rade na razvoju SUV kabrioleta (sa 4 vrata) na bazi popularnog Nissana Murano.

 (Dalje)

Restilizovana verzija aktuelne verzije Mitsubishijevog gradskog modela Colt uhvaćena je tokom snimanja TV spota na ulicama Berlina, dok će zvanična svetska premijera biti održana ove jeseni na Salonu automobila u Parizu (traje od 4. do 19. oktobra).

 (Dalje)

Već duže vreme se govori o manjem modelu Rolls-Roycea ("Baby Rolls"), koji bi proširio ponudu ove britanske marke i pomogao da se poveća njena proizvodnja (na oko 2500 automobila godišnje).

 (Dalje)

Prema poslednjim vestima, Jaguar će na sledećem salonu automobila u Detroitu (januar 2009.) javnosti prvi put zvanično predstaviti svoj novi sportski sedan XF-R.

Predserijski primerak je nedavno nezvanično prikazan na skupu Goodwood Festival of Speed, gde je izvezao par krugova (na slici), međutim fabrika tada nije saopštila datum njegove zvanične prezentacije, ni podatke o njegovom pogonskom agregatu.

 (Dalje)

Mercedes GLA

9 Avg 2008 - 07:00 Top secret Link

Mercedes je još u junu ove godine najavio da će svoje aktuelne modele A i B klase zameniti sa četiri nova kompaktna modela. Pored kupea sa troja vrata, MPV modela sa 5 vrata, kupea sa 4 vrata, jedan od njih bi trebalo da bude i novi kompaktni SUV model GLA (nešto kraći od 4,3 metra).

 (Dalje)

Infiniti (luksuzni brend japanskog Nissana) će u prvom kvartalu naredne godine ponudu u svojoj G seriji, pored limuzine i kupea, proširiti i otvorenom, kabriolet varijantom sa tvrdim sklopivim krovom iz tri dela (ovde i napomena da će svetsku premijeru imati već ovog novembra na salonu automobila u Los Anđelesu).

G37 Cabrio bi trebalo da pokreće 3,7 litarski V6 benzinac sa 328 konja i 365Nm obrtnog momenta. Kao i G37 Coupe, i Cabrio će imati međuosovinsko rastojanje od 2850 mm, pogon je na zadnjim točkovima, a kupcima bi na raspolaganju trebao biti izbor od dva menjača: manuelni sa 6 ili automatik sa 7 brzina.

Kao i Coupe, i G37 Cabrio će imati bogatu standardnu i široku listu dodatne opreme. To u praksi znači serijski ABS, EBD, BAS, ESP, najmanje 6 vazdušnih jastuka, Infiniti I-key, Bose audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekciju, cruise control, el. podesiva sedišta, parking senzore napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumske točkove od 18 inča...



Audi R8 Spider

5 Avg 2008 - 00:39 Top secret Link

Jedan od noviteta Audija u narednom periodu (pored modela S4, RS5, A5 Cabrio, R8 V10, obnovljenog A6 i RS6 sedana) jeste i R8 bez krova, odnosno R8 Spider.  

Iako se ranije govorilo da će otvoreni R8 biti u Targa koncepciji, na ovim slikama (ako se naravno pokažu verodostojnim) R8 Spider je u stvari klasičan kabriolet sa platnenim sklopivim krovom.

I R8 Spider će pokretati (centralno smešten) 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, koji se nalazi i u običnom R8, što je ovom potonjem dovoljno za maksimalnih 301 km/h i za ubrzanje do stotke za 4,6 sekunde.

Ovakav R8 u varijanti bez krova na tržištu treba da se pojavi 2009. godine i to po ceni od oko 85.000 funti, a predstavljaće konkurenciju, pre svega, Porscheu 911 Cabrio.

Osim novog Spidera, Audi prema raznim izvorima planira da porodicu R8 proširi tako što će u ovaj dvosed ugraditi i V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo (koji će razvijati najmanje 500 konja), pa je moguće da se taj V10 jednog dana nađe i u R8 Spideru.



 

Iako je po ranijim informacijama BMW trebalo da novu generaciju svog roadstera Z4 predstavi tokom 2009. godine, po poslednjim vestima Nemci premijeru navodno planiraju već za novembar ove godine i to najverovatnije na salonu automobila u Los Anđelesu (što se poklapa i sa nedavnom nezvaničnom informacijom da će proizvodnja sadašnjeg Z4 biti prekinuta veoma brzo, čak možda već ovog meseca).  

Drugi novih detalja o novom Z4 nema, pa ovde samo podsećanje na ono što je do sada poznato.

Najveću novinu, pored naravno novog i elegantnijeg izgleda, predstavlja činjenica da će budući Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, najverovatnije dobiti tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio. Ovde treba napomenuti da će prema nekim izvorima, kupci novog Z4, pored pomenutog sklopivog tvrdog, ipak i dalje moći da izaberu i klasični platneni krov. Budući Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, novi prednji deo automobila delimično za uzor koristi prošlogodišnji BMW CS Concept, dok je zadnji kraj inspirisan aktuelnom serijom 6.

Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz tog modela (postojaće naravno i sportska M verzija koji bi trebalo da dobije potpuno novi turbo šestocilindraš sa oko 350 konja). Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u Regensburgu.



Proteklog vikenda su uvek spremni lovci na automobilske novitete uspeli da na stazi Fiorano snime potpuno nemaskirani (što nagoveštava da je premijera veoma blizu) i za sada neindetifikovani Ferrari.

Očigledno je kao osnova poslužio aktuelni Ferrari F430, što je mnoge odmah nateralo na zaključak da je ovaj misteriozni automobil u stvari prototip njegovog naslednika. Poslednji izveštaji nagoveštavaju da se ovde ipak radi o preradi italijanske dizajnerske kuće Fioravanti, kojoj je F430 poslužio kao osnova za pravljenje unikatnog Ferrarija po narudžbini nekog bogatog kupca.

Ovo nije prvi put da su Ferrarijevi modeli poslužili kao osnova za nastanak izuzetnih modela raznih italijanskih dizajnerskih kuća, koje su naručili (pre)bogati kolekcionari. Dovoljno je samo setiti se Pininfarininog Ferrarija 612 p4-5 ili Zagato Ferrarija 575 GTZ.

Po onome što se vidi sa ovih fotografija, Fioravanati je na F430 izvršio relativno male promene na prednjem delu automobila, dok su mnogo veće modifikacije zadesile njegov zadnji kraj.

Za sada naravno nema zvaničnih detalja o ovom Ferrariju, a mnogi očekuju da će se početkom oktobra pojaviti na salonu automobila u Parizu (mada ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i nešto ranije, recimo na događaju Pebble Beach Concours sredinom ovog meseca, gde će publika po prvi put videti i novi Bugatti Veyron Grand Sport kao i unikatni Pininfarinin Hyperion na bazi Rolls Royce-a Drophead Coupe).



Audiju RS6 Avant uskoro (već početkom oktobra na salonu automobila u Parizu) će se pridružiti i njegova limuzinska verzija, koja će predstavljati Audijev odgovor na BMW M5 (ima 507KS) i Mercedes E63 AMG sa 514KS (mada ne treba zaboraviti ni na najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja). Međutim, Audijev RS6 sedan prešišaće i BMW, i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, kao i RS6 Avant, i RS6 sedan će dobiti V10 bi-turbo agregat, koji raspolaže sa 426kW/580KS. Maksimalni obrtni moment iznosi 650Nm i na raspolaganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. Očekuje se da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 4,5 sekunde, dok će maksimalna brzina nažalost biti ograničena na 250 km/h. Snaga će se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenositi na sva četiri točka. RS6 sedan se i vizuelno razlikuje od drugih modela u A6 gami (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi od 19 ili 20 inča, novi završeci izduvnog sistema), kako bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u ovom automobilu. Od opreme kod Audija RS6 treba izdovojiti (između ostalog) Bi-Xenon farove, ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), DRC (Dynamic Ride Control), sportska sedišta (presvučena kožom i alkantarom), trokraki multifunkcionalni kožni volan, Audijev MMI sistem, alu pedale, Bose Sound system itd, itd.  



Dok se čeka na potpuno novi Mercedes SLC (o njemu više OVDE), Nemci sada pripremaju i poslednju, oproštajnu seriju aktuelnog Mercedesa SLR McLarena, koji nikada nije ispunio očekivanja fabrike.

Radi se o novoj laganoj Speedster verziji (zvanično ime doduše još nije obelodanjeno), čiji maskirani prototip je nedavno uhvaćen tokom testiranja, a na osnovu tih snimaka nastao je i ovaj rendering koji pokazuje njegov mogući izgled.

Iako na prvi pogled izgleda da će SLR Speedster (ili kako će se već zvati) u odnosu na standardni SLR Roadster izgubiti samo vetrobransko staklo (umesto toga imaće samo manje zaštitnike), izmene su daleko veće. Praktično, sve što je ostalo isto, jesu prednja svetla, dok je ostalo (hauba, nos automobila, blatobrani, vrata, drugačiji položaj izduvnih cevi...) dizajnirano drugačije.

Sem drugačijeg izgleda, budući SLR Speedster će zahvaljujući kuri mršavljenja biti olakšan za oko 200 kg, pa je rezultat automobil koji za ubrzanje od 0 do 300 km/h treba samo 26 sekundi, dok će maksimalna brzina biti nešto manja od 350 km/h.

Kako stvari sada stoje, Mercedes planira da proizvede ograničenu seriju od samo 75 komada ovog modela i to po ceni koja će počinjati od oko 450.000 evra.