home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Novi Mercedes E klase

25 Jan 2007 - 00:15 Top secret Link

Iako je do prezentacije nove E klase iz Mercedesa ostalo jos dve godine ( to ce biti najverovatnije na salonu u Frankfurtu septembra 2009. godine ), vec sada mozemo sa prilicnom sigurnoscu prognozirati izgled te nove limuzine sa fabrickom oznakom W212. Slika koju objavljujemo je nastala na osnovu zamaskiranih prototipova uhvacenih ovih dana koji vrse putna ispitivanja. Mercedes napusta nepouzdane SBC kocnice i vraca konvecionalne s tim sto ce se opcionalno nuditi i keramicki diskovi za skuplje modele poput AMG verzija. Naravno nova generacija E klase je veca po dimenzijama od prethodne, a sa S klase ce, osim tehnickih i bezbedonosnih elemenata, preuzeti i detalje dizajna ali ne toliko da bi se okarakterisala prosto kao mala S klasa kao sto se to desilo sa upravo predstavljenom novom C klasom. U oci upada povecana prednja maska i dupla svetla kao i dosad ali ne vise toliko elipsastog oblika. Zbog ovakvog dizajna prednjeg dela ispada da lici previse na Lexus-ove novije modele sto je ironicno buduci da je upravo Lexus pozanat po kopiranju Mercedesa ! Od motora se pominju V6 i V8 agregati kao i dosad i AMG verzija E63 sa V8 motorom od 6,3 litra i najmanje 500KS.





Audi A1

25 Jan 2007 - 00:13 Top secret Link

Poznato je da Audi sprema manji model A1 kao konkurenta Miniju i da  proizvodnja treba da pocne 2009. godine najverovatnije u VW-ovoj fabrici u Belgiji. Ono sto nije poznato je naravno konacan izgled ovog Audijevog predstavnika u B segmentu. Tako sajt Infomotori nudi svoje vidjenje moguceg izgleda Audija A1 a kako ga oni vide vidite na slici. Nekoliko dizajnerskih smernica je uzeto sa Audijevog koncepta Shooting Brake a koji nazalost po poslednjim informacijama nece uci u proizvodnju. Par detalja na ovoj slici podsecaju i na druge Audijeve modele poput TT-ja i R8. Tu je i poznata i velika Audijeva prednja maska a alu felne kao da su skinute sa modela RS4.



Pre dve nedelje BMW je najavio obnovljenu sadasnju seriju 5, a u Minhenu planiraju i znatno dalje. Naime vec je u pripremi potpuno nova generacija serije 5 za 2010. godinu ( negde se pominje i 2009. kao godina prezentacije ) a kako bi ona mogla da izgleda vidite na slikama koje su napravljene na osnovu ulovljenih zamaskiranih prototipova ovog modela. Insajderi napominju da ce nova Petica biti izgledom konzervativnija ali da ipak zadrzava sportski i agresivan utisak cemu bi trebalo da doprinesu prednja svetla ostrijih uglova i LED tehnologije. E sad ono najbolje kod BMW-a; motori. Najavljuje se novi 4,4 litarski V8 bi-turbo motor i nekoliko, takodje novih, dizelasa za sada nepoznatih karakteristika. Novi M5 bi mogao da ima 5,5 litarski V10 motor sa oko 535KS za razliku od sadasnjeg sa 507KS iz 5,0L V10 motora. Od menjaca na raspolaganju ce biti 6-stepeni rucni i 6-stepeni Steptronic poluatomatski menjac. Novi BMW 5 ce u svojoj konstrukciji koristiti lake materijale kao karbon fiber i aluminijum da bi se tezina odrzala u razumnim okvirima i poboljsale performanse. Kabina bi trebala biti prostranija ( posebno pozadi ) a iDrive sistem ce biti unapredjen. Uz sve to i prtljaznik bi trebao narasti na 550 litara zapremine. Primetili ste da se u tekstu dosta pominju reci treba, trabalo bi, a to je zato sto su sve informacije ipak nezvanicne i sto je datum prezentacije jos daleko.



Evo i nezvanicnih slika konacne verzije novog superautomoila Melling Hellcat koji je napravio poznati konstruktor motora, Englez Al Melling. U pocetku je bilo planirano da auto ima 6,0 litarski V10 motor sa oko 700 KS ali je Melling odlucio da iz ovog motora izvuce najvise sto moze i dobio je, uz pomoc 4 turbo punjaca svih 1175KS !! To je vise od Bugattija Veyron a uz to Mellingov Hellcat je i laksi. Zato brojke koje slede ne iznenadjuju : ubrzanje od 0 do 60 milja na sat ( 96 km/h ) za 2,6 sekunde i maksimalna brzina ( procenjena ) oko 275 milja na sat ( 440 km/h ). To bi ga stavilo na celo liste najbrzih serijskih automobila na svetu naravno pod uslovom da se u praksi dokazu ove tvrdnje pomenutog konstruktora.



BMW Z9

22 Jan 2007 - 00:27 Top secret Link

Ovo na slikama je verovatno prototip verzija novog velikog roadstera iz BMW-a sa imenom Z9. Zamisljen je kao odgovor Mercedesu SL, Audiju R8, buducoj Hondi NSX i slicnima a treba da nasledi nekadasnji Z8. Iako je test vozilo na slikama bas zamaskirano ( sto upucuje da je dan prezentacije jos daleko ), vidi se da je auto napravljen po klasicnom roadster receptu-dugacka hauba, kratak rep i pogon na zadnje tockove. Ali za razliku od klasicnih roadstera sa platnenim krovovima, ovaj Z9 najverovatnije ima metalni sklopivi krov. Nekih konkretnih informacija o motorima za sada nema osim da bi se pod haubom buduce Z9 M verzije, mogao naci ili V10 sa 507 konja iz M5/M6 ili V12 iz BMW 7 sa svih 600KS. 



VW Golf V Variant

17 Jan 2007 - 12:34 Top secret Link

Golf V se nalazi na trzistu jos od 2003.godine a nemacki mediji vec spekulisu sa datumom promocije seste generacije ovog bestselera i napominju da se to moze desiti vec sledece godine ! Zato kao veliko iznenadjenje stizu vesti o Golfu V u tzv. Variant ( karavan ) verziji aktuelnog Golfa tim pre sto su u VW-u prilikom promocije Golfa V te 2003. nagovestili da verovatno i nece praviti karavan verziju Golfa V. U medjuvremenu VW je za porodicne ljude umesto karavana ponudio model Golf  Plus a kasnije i Cross Golf. Tako da je moguce da su u pravu ono koji tvrde da su najnovije slike ustvari snimci Jette karavan. Uglavnom evo tih novih spijunskih slika ( izvor auto.sk ) ovog karavana napravljenih na severu Evrope tokim fabrickih testiranja. Nazalost kao sto vidite, ono najzanimljivije, izgled zadnjeg dela automobila, se ne vidi od naslaga snega. Od motora se pominju benzinci od 1,6L ( 75Kw/102KS ) i 2,0L sa 110Kw/150KS. Od dizelasa ponuda obuhvata motore 1,9TDI ( 77Kw/105KS ) i 2,0 TDI sa ( 103Kw/140KS ). Mada se pominje i mogucnost ugradnje i 1,9 TDI motora sa 66Kw/90KS.



Naravno opet se radi o slikama koje su ko zna kako procurele u javnost bez volje samog Mercedesa ali tako je to u poslednje vreme. Naime na nekim nemackim sajtovima pojavio se, ni manje ni vise, nego ceo zvanicni prospekt namenjen dilerima ove marke. Uglavnom definitivni izgled dugo ocekivanog novog Mercedesa C klase sa fabrickom oznakom W204, je razotkriven nekih nedelju dana pre zvanicne promocije i za sada ne znamo kome da se zahvalimo na tome. Ono sto se odmah primecuje jeste dizajn inspirisan vecom i skupljom S klasom i naravno vece dimenzije u svim pravcima. Takodje skuplji modeli, kao sto su Avantgarde i oni sa AMG paketima opreme, na nosu nose povecu trokraku zvezdu u centru maske da bi se distancirali od slabijih verzija ( kao sto je Elegance ) koje zadrzavaju klasican gril sa znakom Mercedesa na haubi. Na slikama se vidi i model sa AMG paketom opreme ciji izgled upotpunjuju jedinstveni branici i tockovi. Osnovni model ce imati 1,8 litarski motor sa 4 cilindra i do 190KS, zatim slede dva V6 motora sa 2,5 i 3,5 litara. Ovaj poslednji bi trebao da se priblizi cifri od 270KS i da bude uparen sa 7G-Tronic automatskom transmisijom. Ostali podaci bice dakle poznati tokom sledece nedelje.

 (Dalje)

Nazalost, izgleda da ce toliko zeljno iscekivani novi mali Fiat 500 biti poprilicno skup. Bar za nas. Kako prenosi Automotive News, Fiat ce najverovatnije primeniti taktiku prodaje kao BMW koji je cenu novog Minija postavio izuzetno visoko racunajuci da ce kupci platiti i takvu cenu samo da bi bili u trendu i vozili ozivljenu legendu. To isto zeli i Fiat tj. ljudi iz Torina ce novi 500 navodno prodavati kao skuplji lifestyle automobil a ne kao jeftini automobilcic za siroke narodne mase kao nekada. BMW je u tome uspeo odnosno prodaja Minija samo potvrdjuje procene ljudi iz BMW-a da ce se naci dovoljno zainteresovanih za Mini bez obzira na cenu a ostaje da se vidi da li su i u Fiatu dobro procenili kupce. Naime cena bi za najosnovniju varijantu novog retro Fiata trebala biti oko 10000 evra. Prve najave su govorile o tome da ce "500" kostati oko 7500 evra odnosno manje od Pande koja se moze dobiti za oko 8600 evra. Kod nas bi takva visoka cena proredila kupce i od tog malog Fiata napravila statusni simbol medju bolje stojecom klijentelom. Kako ce proci na Zapadu gde ovakvi automobili predstavljaju tek drugi ili treci auto u porodici, videcemo. Fiat 500 ce se pojaviti u prodaji 15. septembra ove godine a proizvodice se zajedno sa novim Fordom Ka u Poljskoj. Na slici najnovije vidjenje izgleda novog "500".



McLaren/Mercedes SLS

15 Jan 2007 - 00:29 Top secret Link

Prema informacijama insajdera, Mercedes i McLaren planiraju prodaju od 2000 primeraka novog sportskog modela SLS godisnje. Novi SLS, ako naravno stvarno dobije zeleno svetlo za proizvodnju, bice idealan konkurent Ferrariju F430 i Lamborghiniju Gallardo. Za sada zvanicnih informacija o ovom modelu nema ali,opet nezvanicno, se saznaje da se u Mercedesu pravi studija isplativosti produkcije ovog modela. U McLarenu bi zeleli konstrukciju od karbon fibera a pomenuta studija treba da pokaze da li se to isplati na automobilu koji bi kostao "samo" oko 150000 evra. Insajderi nisu hteli da potvrde da li ce novi SLS imati unutrasnjost sa 3 sedista kao nekada McLaren F1. Jedino se zna da ce SLS ( sa verovatnom razvojnom sifrom P8 ) imati centralno smesten motor da bi se razlikovao od SLR-a gde je motor smesten napred. 



TVR Typhoon sa 600KS

15 Jan 2007 - 00:28 Top secret Link

Po poslednjim vestima izgleda da mala kompanija TVR ( jos ) nije mrtva. Takve  vesti prati i prica, bolje reci glasina da u TVR-u razvijaju novi superauto Typhoon i to sa 600KS i karoserijom od karbon fibera. Za pogon je odabran poznati TVR-ov 4,0 litarski motor sa 6 cilindara za cije je modifikovanje poverenje poklonjeno engleskoj firmi Ricardo, koja treba da iz njega izvuce tih trazenih 600 konja. Ako sve bude u redu, auto ce se pojaviti pocetkom marta na salonu u Zenevi, a prodaja bi pocela odmah zatim. Sa ovim modelom se slavi postojanje 60 godina TVR-a, a s obzirom na vesti o finansijskim problemima, prodaji, preseljenju pa i gasenju firme, mozda je ovo i poslednja godisnjica. Planira se proizvodnja samo 60 primeraka ovog modela po ceni od 120000 funti. Tezina ne bi smela da bude veca od 1100kg, pa ( procenjeno ) ubrzanje do 100 km/h iznosi manje od 4 sekunde ( tacnije 3,7 sekundi ) a maksimalna brzina preko 200 milja na sat ( 322 km/h ). Auto ce imati 19-incne tockove, Bilstein amortizere, Sparco sedista i satelitsku navigaciju. Sta ce biti od svega ovoga, mozda ce biti razjasnjeno vec na konferenciji za stampu koju TVR najavljuje za 17. januar u Londonu.



Mini Clubman/Traveller

15 Jan 2007 - 00:25 Top secret Link

Bez obzira kako ce se zvanicno zvati ( za sada su u opticaju imena Traveller i Clubman ) ovo na prvoj slici je Mini u produzenoj, mozemo reci, nekoj vrsti karavan verzije. Slika je napravljena pre samo nekoliko dana i buduci da je ovaj test auto bez ikakve maske, moze se zakljuciti da je dan prezentacije veoma blizu. Nezvanicno se pominje salon u Zenevi pocetkom marta. Ali ono sto je najzanimljivije i sto bas ne se vidi na ovoj maloj slici, jeste cinjenica da ovaj Mini ima razlicita resenja vrata za vozaca i suvozaca. Naime na strani vozaca imamo samo jedna klasicna vrata a onda samo veliko staklo od B do C stuba. Dakle ovde nista posebno. Ali sa suvozaceve strane su postavljena 2 vrata i to tzv. samoubilacka, koja se otvaraju jedna prema drugima ! To se vidi na nasoj drugoj slici. I tu nije kraj igranju sa vratima. I zadnja nisu klasicna za ovu vrstu vozila, vec su vise u stilu manjih komercijalnih automobila tipa Citroen Berlingo ili Renault kangoo odnosno zadnja se vrata otvaraju iz dva dela. U svakom slucaju sa tolikim vratima i povacanim unutrasnjim prostorom konacno ce biti otklonjene sve mane obicne varijante Minija vezane za otezani ulazak na zadnja sedista gde ustvari i nema mesta osim za malu decu. Takodje, kako se vidi na prvoj slici, originalan i prepoznatljiv izgled Minija je sacuvan a vise mesta u kabini i njena prostranost su samo dodatni razlog za povecanu traznju ovog modela.



Za 2008. godinu Mercedes vec planira blago osvezavanje za svoju B klasu. Promene, bar one estetske, nece biti dramaticne. Tek doterana prednja i zadnja svetla, nova maska, promenjeni branici ( napred sa vecim usisnicima za vazduh ) i sl. Vece se promene ocekuju na motorima odnosno najavljuje se povecanje snage a smanjenje potrosnje. Prodaja pocinje na prolece 2008. godine.



Saab 9-1

12 Jan 2007 - 12:20 Top secret Link

Evo i prvih crteza novog Saabovog modela kompakt klase sa imenom 9-1. Ovo se moze protumaciti i kao brz odgovor drugom proizvodjacu automobila iz  Svedske, Volvo-u, koji je vec predstavio svog predstavnika u tzv. Golf klasi,  model C30. Kao konkurente svom novom modelu u Saabu ipak vide BMW seriju 1 i Audi A3. Sto se dizajna tice, vidi se da je uzor bio proslogodisnji Saabov koncept Aero-X. Mogu se ocekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata. Kako je Saab, kao i Opel, u vlasnistvu GM-a, to ce novi mali 9-1 koristiti platformu nove Opel Astre, koja ce se pojaviti 2009. godine. Priblizno tada mozemo ocekivati i novi Saab 9-1 ( mozda ce se zvati i 9-1X ). Od motora se pominju Opelovi agregati i to 1,6 litarski turbo sa 180KS i 2,0 litarski sa 240KS, takodje turbo.



Novi Volvo XC 70

11 Jan 2007 - 13:07 Top secret Link

Volvo vec duze vremena sprema naslednika svog (pro)terenskog modela XC 70 napravljenog na osnovi karavana V70. I naslednik ce nositi isto ime a kako se vidi po slikama ( napravljene uz pomoc mobilnog telefona ), auto je prakticno gotov i spreman za prezentaciju. Kada ce to biti ostaje da se nagadja ali ne bi bilo veliko iznenadjenje da se pojavi vec u Zenevi pocetkom marta. Medjutim, za razliku od aktuelnog XC 70, koji je napravljen na osnovu limuzine S60, novi ce  XC 70 koristiti platformu veceg S80. Ovim modelom Volvo ce dopuniti svoju gamu SUV i proterenskih modela jer uz postojeci veci SUV XC 90, za 2008. se najavljuje novi manji XC 60, upravo predstavljen u formi koncepta u Detroitu. Takodje se pominje i manji model XC 50 koji bi bio offroad verzija postojeceg karavana V50. Uz postojece motore (benzinac od 2,5L sa 210KS i 2,4L dizelas sa 163KS), novi XC 70 dobice i 6-cilindricni benzinski motor zapremine 3,2 litra sa 238KS i 320Nm a verovatno i 4,4 litarski V8 sa 315KS.



U BMW-u ne miruju. Samo 2 dana posle prvih informacija o obnovljenoj seriji 5 i novom M5 touringu, stizu i prve slike serije 1 u verziji sa 3 vrata. Slike nisu zvanicne ali prikazuju definitivan i konacan izgled ove karoserijske varijante. Na osnovu toga ocekuje se premijera vec pocetkom marta u Zenevi a prodaja od sredine godine. U odnosu na stariju verziju sa 5 vrata, dizajnerskih razlika nema ni napred ni pozadi. Sve se dakle svodi na nova, kupeovski oblikovana vrata. Razlika nema ni u mehanici pa ponuda motora obuhvata vec poznate od 1,6 do 3,0 litara ali sa rasponom snage sada od 122 do 265KS. Naime svi motori su dobili po nekoliko konja pa tako najmanji 116i umesto 115KS rapolaze sa 122, model 118i ima 143KS, 120i sada raspolaze sa 164KS, a dizelasi 118d i 120d imaju 136, odnosno 177KS dok 130i ima i dalje 265KS. Zajedno sa trovratnom varijantom bice predstavljena i blago doterana verzija sa 5 vrata, cije se promene svode na doterana prednja i zadnja svetla, branike, tzv. bubrege sa vise hroma, par lajsni i sl. Slicne, manje estetske promene se planiraju i za kabinu gde se najavljuju jos kvalitetniji materijali. Ono sto je zanimljivije jesu najave o mogucoj ugradnji 3,0 litarskog bi-turbo benzinca sa okruglih 300KS u ovaj model, koji bi poneo oznaku 135i. Naravno i u ovu varijantu sa 5 vrata ugradjivace se oni pomenuti pojacani motori od 1,6 do 3,0 litara.