
U večitoj trci za najvećeg proizvođača automobila sveta Tojota već ubedljivo beži Folksvagenu. Zašto? Hiro Takahaši zna odgovor.

Prodaja automobila u Evropskoj uniji oštro je pala u avgustu, pokazali su danas podaci udruženja proizvođača automobila ACEA.

Foto: Autoscout24
Prodaje se najduža limuzina na evropskom kontinentu. Dugačka je čak 14 metara i teška više od četiri tone. Baza je američki Lincoln Continental Town Car, a u njega je ugrađen motor od 150 KS. Četiri tone i navedena snaga? Nije baš da limuzina do stotke ubrzava za deset sekundi, piše HAK Revija.

Život piše romane, a onaj o kineskoj autoindustriji bio bi jedan od zanimljivijih. Od proizvodnje licencnih zastarelih limuzina, koje bi u Evropi i Americi skupljale debele slojeve prašine, do hi-tech čudovišta koje preti ostatku svetske industrije (pa i sebi, preteranim širenjem) prošlo je dvadesetak godina.

Kineski Nio se pojavio kao mogući kupac Audijeve fabrike u Belgiji, jer želi da izbegne nove uvozne tarife EU na električne automobile kineske proizvodnje.

Folksvagen želi da ukine do 30.000 radnih mesta u Nemačkoj i smanji investicije, objavio je nemački biznis portal Menadžer.

Zaposleni u IT sektoru, menadžeri, računovođe, građevinski inženjeri, ali i zanatlije gotovo svih profila – od stolara i tesara, do vodoinstalatera, električara i bravara su među građanima Srbije koji sebi danas mogu da priušte kupovinu automobila, ali i stana, jer u proseku zarađuju više od 1.000 evra.

Cene goriva su visoke, pa se većina trudi da uštedi na svakom koraku, od kojih je jedan pregled potrošnje samog vozila.

Start-stop sistem funkcioniše jednostavno. Kada se zaustavite i izbacite menjač „iz brzine“, ovaj sistem ugasi motor, a čim pritisnete kvačilo kako biste ubacili u „prvu“ on startuje motor.

U periodu januar - jun 2024. godine isporuke italijanske marke pale su s 15.300 na 6.500 jedinica, što je pad od blizu 60 posto. Za ovaj negativan učinak kriv je neefikasan marketing, smatra Karlos Tavares, prvi čovek Stellantisa.

Električni automobili bi mogli da dostignu tržišni udeo od čak 24 posto u Evropi sledeće godine jer proizvođači automobila kreću s kampanjom jeftinijih modela kako bi preokrenuli pad potražnje za električnim vozilima, misli evropska lobistička grupa Transport & Environment.

Ministarstvo ekonomije, trgovine i industrije Japana (METI) izdalo je neophodne sertifikate za istraživanje, razvoj i proizvodnju Toyotinih Performance baterija sledeće generacije.

Nemački proizvođač automobila Audi traži investitore za svoju fabriku u Briselu.
Nakon što je u ponedeljak objavljeno da sledeće godine nameravaju da zatvore fabriku, direktor proizvodnje i logistike u kompaniji Gerd Walker je u utorak objasnio da posebna radna grupa traži rešenja za nastalu situaciju, a mogućnost dezinvestiranja se takođe proučava.

BYD preuzima od Mercedesa potpuno vlasništvo nad markom Denza u Kini i transformiše je iz zajedničkog poduhvata u nezavisnu automobilsku firmu. To je kraj učestvovanja Mercedes-Benza u partnerstvu, ali i nastavak samostalnog uspešnog poslovanja na kineskom tržištu.

Naučnici su razvili novu metodu koja može direktno da puni baterije pomoću transparentnog materijala na ekranu pametnog telefona. Ali inovacija tu ne staje jer je jasno da će prozirne solarne ćelije omogućiti punjenje električnih automobila, domaćinstava pomoću, na primer, staklenih površina na zgradama, kućama.