
Sve veći udeo električnih vozila i hibrida je uzrok rasta prosečne težine putničkih automobila poslednjih godina, ali najteže automobile često pokreću motori s unutrašnjim sagorevanjem. Ko prodaje najteže automobile? To su marke Ineos i Cadillac, Rolls-Royce, Bentley i Fisker, prema podacima Savezne uprave za motorni saobraćaj Nemačke (KBA) za novoregistovana vozila prošle godine.

Nakon što je SAD najavio uvođenje stoprocentnih carina na kineske automobile, sličan potez spremaju i evropski regulatori zbog sumnje na nelojalnu konkurenciju, odnosno velike subvencije koje kineskim proizvođačima daje država. Ali te carine ne bi trebalo da budu prevelik udarac za proboj kineskih automobila u Evropu.

U Dacijinoj fabrici u Rumuniji pokrenuta je proizvodnja nove ere motora unutar divizije Horse, nastale kao plod saradnje Renaulta i kineskog Geelyja. Prvi proizvod Horse divizije, koji se od danas sklapa u Rumuniji, jeste 1,2 litarski turbo koji nosi oznaku HR12, a konstruisan je da odgovara trećoj generaciji Dustera.

Svi koji voze automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem prilikom sipanja goriva na benzinskim pumpama trebalo bi da slede niz sigurnosnih koraka. Prilikom sipanja gase motor, nikako celu radnju ne odrađuju sa zapaljenom cigaretom, a preporučljivo je i ne koristiti mobilni telefon tokom celog postupka.

Toyota je objavila da opoziva skoro 100.000 pikap kamioneta Tundra i oko 3.500 luksuznih SUV vozila Lexus LX 600, kako bi se rešio problem koji bi mogao da dovede do gubitka snage njihovih motora tokom vožnje.

Stellantis i Mercedes-Benz su zaustavili izgradnju fabrika za baterije na gradilištima u Nemačkoj i Italiji. Zajednički projekat je stopiran najviše zbog usporavanja prodaje električnih automobila.

Američki proizvođač je pokrenuo serijsku proizvodnju električnog Explorera u svojoj fabrici u Kelnu. Lansiranje ovog modela je prvobitno bilo planirano za septembar 2023. godine, ali je odloženo zbog uvođenja novih standarda baterija.

Kompanija Mahindra & Mahindra iz Mumbaija, na čijem čelu je indijski milijarder Anand Mahindra, planira da uloži 120 milijardi rupija, odnosno 1.4 milijarde dolara, na razvoj električnih vozila.

Hyundai Srbija, kompanija koja je u javnosti već dugo poznata, ne samo kao ovlašćeni distributer Hyundai brenda, već, i po tome što pomno prati i aktivno učestvuje u većini aktuelnih društveno odgovornih, sportskih i kulturnih događaja, u ulozi promotera zdravog i aktivnog načina života i ekologije veliku podršku je dobila angažovanjem sjajnog glumca Nenada Jezdića.

Stellantis otvara novo poglavlje, očekujući veliku bitku s kineskim rivalima na evropskom tržištu električnih automobila, upozoravajući na značajne posledice po radna mesta i proizvodnju kao rezultat toga, izjavio je šef italo-američko-francuskog konglomerata, Karlos Tavares.

Ministarstvo saobraćaja u Japanu izvršilo je u utorak raciju u sedištu kompanije Toyota, pošto je eskalirao skandal oko netačnih bezbednosnih podataka.

Italijanska vlada je u ponedeljak pokrenula novi program velikodušnih subvencija za električne automobile o kojem se dugo raspravljalo. Sve je završilo u jednom danu. Kako prenosi RAI, nakon manje od devet sati stiglo je toliko prijava za novi Ecobonus da je potrošen budžet od 200 miliona evra, namenjenih za pomoć pri kupovini električnih automobila.

Nemačka se suočila s teškim poplavama u Bavarskoj, gde se nalaze glavna sedišta i fabrike Audija i BMW-a. Poplave su najviše pogodile puteve koje vode do fabrike u Ingolštatu, zbog čega je Audi privremeno obustavio proizvodnju.

Foto: Arhiva / Screenshot YouTube
Pretendent na mesto predsednika SAD Donald Tramp kaže da je politika vlade predsednika Džozefa Bajdenove da promoviše električna vozila (EV) „radikalan plan“ koji bi ubio privredu u državama SAD koje se bave proizvodnjom automobila.

Šta je uopšte EURO 7 ?
Savet ministara Evropske unije i Parliament Evropske unije su 24. Aprila 2024. godine definitivno usvojili raniji predlog Evropske komisije o uvođenju novih standarda (EURO 7) emisije izduvnih gasova, emisije štetnih materija koje emituju ostale komponente i delovi vozila (pneumatici, kočione pločice itd.) kao i standarda vezanih za životni vek (trajnost) baterija električnih i “Plug-in” hibridnih vozila, koje će od novembra 2026. godine morati da ispune svi postojeći modeli putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila (M1 I N1 kategorije) a od novembra 2027. godine svi novi modeli putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila (M1 i N1 kategorije).