home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Winterkorn

Bivšem izvršnom direktoru Volkswagen AG Martinu Winterkornu počelo je suđenje u Braunšvajgu, u Nemačkoj, zbog optužbi za prevaru i manipulaciju tržištem.

 (Dalje)



Renault Twingo

Simpatični Twingo iza sebe ima više od 30 godina staža u tri generacije. Međutim, aktuelni model Twinga u električnom izdanju, Renault počinje da sklanja s važnih evropskih tržišta, pripremajući ga za penziju. Naslednik stiže 2026. godine, u novoj ulozi, vraćajući se delom svojim korenima.

 (Dalje)

VW ID.3

Električni automobili su izgubili tržišni udeo u celoj Evropskoj uniji. Prema mišljenju stručnjaka, razlog za to je iz politika proizvođača, ali i država.

 (Dalje)

BYD Shark

Kineski div električnih automobila BYD je u avgustu prodao rekordan broj putničkih vozila, pri čemu je prodaja hibrida rasla brže od prodaje električnih automobila.

 (Dalje)

Hyundai fabrika

Udruženje proizvođača motornih vozila Evrope (ACEA) dostavilo je Srpskoj asocijaciji uvoznika vozila i delova najnovije podatke o prodaji električnih vozila u julu i od početka ove godine.

 (Dalje)

Altavila

Bivšeg operativnog direktora Fiata, a kasnije cele Fiat Chrysler grupe, Alfreda Altavillu, angažovao je kineski BYD na poziciji specijalnog savetnika. Altavilla je svojevremeno bio drugi najmoćniji šef Fiata, a sada će svoje bogato znanje preneti u BYD.

 (Dalje)

VW fabrika

Menadžment nemačkog proizvođača automobila Folksvagen odlučio se za veliki program štednje do 2026. i želi da ukine garanciju zaposlenja za oko 110.000 radnika da bi se izborio sa manjkom u kasi koji iznosi pet milijardi evra.

 (Dalje)

Fiat 500e

Jedna od najpoznatijih priča Sergija Marchionnea, vezana za manjkavost elektromobilnosti, bila je kada je lansiran Fiat 500e 2014. godine u SAD: "Nadam se da ga nećete kupiti jer svaki put kada ga prodam, to me košta 14.000 dolara", otvoreno je pre čak 10 godina izjavio Italijan objašnjavajući surovost elektrifikacije.

 (Dalje)

Frank B. Rhodes

Foto: Screenshot / YouTube

Niko ne želi da se njegovo ime provlači po blatu. Ako pitate Chryslerovog potomka Franka B. Rhodesa, Stellantis upravo to radi istoimenoj kompaniji koju je osnovao njegov pradeda. Međutim, njegova strastvena ponuda da kupi Chrysler, Dodge i Mopar od Stellantisa naišla je na hladno odbacivanje.

 (Dalje)

Gume

Koliko često proveravate gume? Sigurno previše retko, ako se pita Nemački autoklub (ADAC). Stručnjaci autokluba savetuju merenje pririska u gumama svake dve nedelje.

 (Dalje)

Škoda Octavia

* Škoda Auto koristi kapacitete proizvodnog pogona u Kvasiny za proizvodnju dodatnih jedinica ažuriranog modela Octavia
* Proizvodnja u fabrici Mladá Boleslav nastaviće se istovremeno, strateški oslobađajući kapacitete za modele Enyaq, Enyaq Coupé i Elroq
* Od 1996. godine Škoda Auto je proizvela približno 7,5 miliona primeraka modela Škoda Octavia

 (Dalje)

CATL

Očekuje se da će kineske kompanije obuhvatati skoro 70 odsto ukupnog godišnjeg globalnog kapaciteta proizvedenih baterija do 2030. godine, isporučujući više od 6.200 gigavat-časova.

 (Dalje)

BYD baterije

Koliko god neki proizvođači pokušavali pronaći alternetivu za skupe i (relativno) retke materijale u baterijama, oni još dominiraju. U sledećih nekoliko godina sigurno ćemo biti svedoci važnim tehnološkim iskoracima i smanjenju tih sirovina u baterijama, ali do tada proizvođači zavise o njima.

 (Dalje)

Vožnja levom stranom

Svi znamo da se u Engleskoj vozi levom stranom. Nećemo sada da se bavimo istorijskim razlozima zašto je to tako, pošto bismo morali da idemo stotinama, pa i hiljadama godina unazad. Naime, neki arheolozi tvrde da su i Rimljani vozili zaprege levom stranom, kao i da su rimske legije marširale levom stranom.

 (Dalje)

Ford Capri

Potpuno je jasno da loše odluke uvek na kraju uzmu danak. Ford to tek sada počinje da shvata nakon što je uložio više od dve milijarde u električne automobile i nepotrebno žrtvovao klasične modele na kojima je marka decenijama bazirala poslovanje i imidž.

 (Dalje)