
Foto: Badennova
Španska firma Badennova je razvila poseban usporivač saobraćaja, koji je veliki iskorak u odnosu na prethodnike svih boja i vrsta. Naime, ovaj "ležeći policajac" je punjen tečnošću (takozvanim ne-Newtonovskim fluidom) koja nagrađuje sporije vozače, odnosno vozače koji se pridržavaju propisa. Prelaskom preko usporivača on se gotovo poravnava s putem i nećete ga osetiti.

Uskoro, za proizvođače automobila će biti veoma teško da se usklade s postavljenim ciljevima
Verovatno ste se u poslednje vreme zapitali zašto su automobilske kompanije prisutne u Evropi opsednute raznoraznim hibridima i električnim vozilima. Stvar je pre svega u tome što žele da se zaštite od paprenih penala vezanih za prekomernu emisiju. Za svaki prekomeran gram CO2 u okviru svojih flota, proizvođači automobila plaćaju 95 evra.

U Meksiku i Brazilu, zemljama koji su najveći proizvođači automobila u Latinskoj Americi, Kina je ušla na tržiše i napreduje.

Analiza koju je izvršila francuska publikacija L'Argus otkriva koliko koštaju baterije elektrifikovanih modela Dacia i Renault. Analiza otkriva da Dacia Spring ima najnižu cenu po kWh, dok hibridi imaju najveće cene baterija, uprkos malom kapacitetu.

Trenutno najmanji BYD-ov električni model u Evropi, Dolphin, razbija tržište novom promotivnom cenom, koja evropske proizvođače ne može ostaviti ravnodušnim. Električni kompakt iz Kine ima početnu cenu u Španiji manju od 20.000 evra i u suštini košta onoliko koliko bi u stvari i trebalo da košta.

Cilj Volkswagena da izgradi kapacitet baterija od 200 gigavat-sati do 2030. godine nije „uklesan u kamenu“, i proizvođač automobila će pratiti kako se razvija potražnja za električnim vozilima (EV), rekao je u petak šef za baterije ove kompanije nemačkim novinama.

Foto: RM Sotheby’s
O ovoj kolekciji u Kaliforniji pričali su brojni ljubitelji klasičnih automobila, raspravljalo se šta je u njoj, da li je precenjena… Sada je jasno da se sastoji od niza dragulja autoindustrije i da je na prodaju.

Tesla povlači preko 9.000 automobila u SAD-u zbog dela na krovu koji bi mogao da se odvoji od vozila i poveća rizik od nesreće. To je redak slučaj povlačenja automobila ovog proizvođača zbog fizičke mane, iako je kompanija ove godine iz drugih razloga povukla već milione vozila.

Južnokorejske vlasti su nakon havarije Mercedesa EQE odlučile da povuku teške poteze.
U Seulu pripremaju novi zakon koji će zabranjivati korišćenje podzemnih garaža za sva električna vozila čije su baterije napunjene na više od 90 posto kapaciteta. Takođe, nastojaće da uvedu ograničenje punjenja na brzim javnim punjačima na 80 posto kapaciteta.

Razvoj, proizvodnja i prodaja električnih vozila je skup posao, a kineski tehnološki gigant Xiaomi je to otkrio na teži način, izgubivši milione lansiranjem svoje električne limuzine SU7. Međutim, i dalje prolazi mnogo bolje od nekih poznatijih brendova.

Renault je napustio američko tržište pre više od 30 godina, okončavši zvanične operacije u SAD 1987. Francuski proizvođač automobila je od tada odsutan sa tog tržišta iako se priprema za povratak kasnije ove decenije sa svojim brendom Alpine.

U Austriji je na snazi novi zakon koji reguliše bezbednost saobraćaja. Od 1. marta vozači u toj državi mogu ostati bez vozila ako su počinili težak prekršaj. Sada je ta zakonska odredba prvi put aktivirana i jedan zaplenjeni automobil ide na aukciju.

Pitanje koje provejava poslednjih godina je da li se veliki nemački proizvođači automobila u perspektivi suočavaju s ozbiljnim problemima?

Prodaja električnih automobila u Nemačkoj posrće pre svega zato što su skupi, i uopšte - uz neke izuzetke - puno skuplji od svojih benzinskih rođaka, rekao je stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhöfer u novoj studiji tržišta.

Fiat i Abarth se opraštaju od svojih benzinskih modela 500 i 595/695 nakon 17 godina proizvodnje. Kako je za Autocar potvrdio portaprol Fiata UK, kompanija je zatvorila knjigu narudžbina, a preostale zalihe će trajati do nove godine.