home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ništa od Audija R4?

1 Apr 2008 - 01:11 Vesti Link

Poslednjih meseci se dosta govorilo da Audi za 2010. godinu sprema lansiranje manjeg sportskog automobila R4 po uzoru na atraktivni R8, ali prema poslednjim informacijama iz nemačke fabrike, od toga neće biti ništa. Štaviše, izvor iz Audija čak napominje da R4 uopšte nikad nije ni bio u njihovim planovima. Razlog za to leži u prostoj činjenici da bi nesuđeni Audi R4 bio očigledno preveliki konkurent sportskim modelima poput Porschea Boxster i Cayman, što je zabrinulo vodeće ljude Porschea (koji će u naredna tri meseca preuzeti većinski udeo u Volkswagenu, pod čijom kontrolom se nalazi Audi). Podsećanja radi, ranije se govorilo da bi osnovni motor za R4 bio VW/Audijev 2,0 litarski FSI agregat, čija bi snaga narasla na 201kW/273KS, dok bi snažnija RS verzija navodno koristila 2,5 litarski turbo motor sa 260kW/354KS.  





Novi Hyundaijev luksuzni model Genesis, čija je januarska promocija na salonu automobila u Detroitu privukla veliku pažnju i potencijalnih kupaca u Evropi (naročito imajući u vidu njegovu cenu u odnosu na nemačku konkurenciju), ipak se neće prodavati na Starom kontinentu (u SAD-u prodaja počinje na leto ove godine). Kako je objasnio Oles Gadacz, Hyundaijev predstavnik za odnose sa javnošću, korejska kompanija se na takav korak odlučila prvenstveno imajući u vidu neuspeh Toyote da u Evropi plasira svoj brend Lexus u većem broju primeraka (tokom 2007. Lexus je inače u Evropi i Turskoj prodao 40.636 automobila), a tu su i planovi EU da još više pooštri svoja ograničenja u vezi emisije CO2.  



Iz Mitsubishija je stiglo i zvanično saopštenje da će njihov Outlander biti dostupan i sa Twin Clutch SST (Sports Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom, kakav već ima sportski Mitsubishi Lancer Evolution X (po navodima fabrike SST menjač nudi brže promene brzina i manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na konvencionalni ručni menjač). Premijera Outlandera 2.2 Di-D Twin Clutch SST je zakazana za oktobar ove godine na salonu automobila u Parizu (kada će biti saopštene i ostale specifikacije ovog modela), dok će prodaja u Evropi startovati početkom naredne godine.    



Proteklog vikenda su na Barrett-Jackson aukciji u Palm Beachu na Floridi, prodata dva primerka Ford Mustanga Shelby GT500KR, koji su odglumili glavne uloge u novom TV filmu Knight Rider, američke televizijske mreže NBC. Tačnije, oba automobila su prodata u paketu za 300.000 dolara, a radi se o dve verzije (od ukupno tri korišćene u pomenutom TV filmu), nazvane KITT Hero i KITT Attack. Podsećanja radi, akciona TV serija Knight Rider se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog KITT (skraćeno od Knight Industries Two Thousand).  



General Motors planira mali, jeftini automobil za tržišta zemalja u razvoju, koji bi bio odgovor ove američke kompanije na nedavno promovisani Tata Nano iz Indije (sa cenom od 2500 dolara za osnovnu verziju, Nano drži titulu najjeftinijeg automobila na svetu). U GM-u ipak napominju da neće pokušavati da naprave auto od 2500 dolara (što bi zahtevalo mnogobrojne kompromise), ali će pokušati da se što više približe toj cifri. Kako bi to i ostvarili, novi niskobudžetni automobil bi se proizvodio u Kini, gde se već priprema i naslednik aktuelnog Chevrolet Sparka (na slici), koji će se na tržištu pojaviti krajem 2009. godine (proizvodiće ga kompanija SAIC-GM-Wuling Automobile Co.). Inžinjeri u Wullingu su potvrdili da će učestvovati u razvoju GM-ovog konkurenta Tati Nano, ali nisu želeli da otkriju nikakve detalje. Inače, sadašnji Chevrolet Spark koji proizvodi Wulling, prodaje se po ceni od 5650 dolara.



 

Kao što je bilo i najavljeno pre mesec dana, Mitsubishi je pre nekoliko dana zatvorio svoju fabriku Tonsley Park u Južnoj Australiji, u kojoj se do sada proizvodio model Mitsubishi 380 (u stvari Mitsubishi Galant, samo sa drugim imenom), predstavljen 2005. godine. Zatvaranjem ove fabrike, posao će izgubiti 930 radnika, a Mitsubishi će od sada u Australiji biti prisutan na tržištu samo kao uvoznik, budući da ne postoje planovi o oživljavanju lokalne proizvodnje u neko skorije vreme. Inače, Mitsubishi je počeo sa proizvodnjom svojih automobila u Australiji još 1980. godine, u fabrici koju je tada kupio od Chryslera.



Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) je juče saopštila da je postignut dogovor sa Mitsubishijem da se proizvodnja njihovih SUV modela Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser (baziranih na aktuelnom Mitsubishiju Outlander) od sledeće godine prebaci iz Japana u Holandiju. Pomenuti francuski modeli se trenutno prave u Mitsubishijevoj Mizushima fabrici u Japanu, a od januara 2009. godine počinje njihova proizvodnja u Ned Car fabrici u Holandiji, koja se nalazi u vlasništvu Mitsubishija. Kao razlog za ovakav korak, u PSA grupaciji zvanično objašnjavaju da će im to omogućiti da brže reaguju na promene u potražnji na evropskom SUV tržištu, mada se nezvanično govori da je to učinjeno kako bi Mitsubishi popunio kapacitete holandske fabrike, koja je krajem 2006. godine prestala sa proizvodnjom Smarta ForFour. Francuzi inače planiraju da tokom 2009. godine prodaju ukupno 30.000 komada ova svoja dva SUV-a (24.000 u Evropi, a 6000 izvan Starog kontinenta).



Posle promocije novog Gallarda LP560-4 na nedavnom salonu automobila u Ženevi, italijanski Lamborghini je juče saopštio da je prestao sa proizvodnjom Gallarda Superleggera, olakšane i snažnije (+ 10KS) verzije standardnog Gallarda. Superleggera varijantu pokreće 5,0 litarski V10 agregat sa 530KS pri 8000 o/min. i 510Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., pa odnos težina/snaga iznosi samo 2,5 kg/KS (maksimalna brzina ovog modela je 315 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 3,8 sekundi). Ipak, kako stvari sada stoje, Lamborghini će najverovatnije ponuditi i Superleggera varijantu pomenutog novog Gallarda LP560-4, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu posle premijere njegove otvorene Spyder verzije.  



 

Posle skoro pet godina proizvodnje, Audijevu fabriku u nemačkom Ingolštatu napustio je jubilarni, milioniti primerak model A3 druge generacije. Ta čast je pripala modelu A3 Sportback sa 2,0 litarskim TDI motorom od 140KS u Brilliant Red crvenoj boji, koji je namenjen kupcu u Nemačkoj. Inače, od lansiranja prvog Audija A3 1996. godine, ukupno je napravljeno nešto više od 1,9 miliona komada ovog modela. Proizvodnja aktuelne, druge generacije je počela u junu 2003. godine, 2004. ponudu je proširio A3 Sportback, a ove godine i A3 Cabriolet, koji se pravi u našem komšiluku – u Mađarskoj.



Na salonu automobila u Parizu 1978. godine, BMW-ovo M odeljenje je predstavilo javnosti svoju prvu kreaciju, istovremeno i prvi BMW-ov superautomobil sa centralno smeštenim motorom – legendarni model M1. Ovaj automobil, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (i razvijen uz pomoć italijanskog Lamborghinija) između 1978. i 1981. godine izrađen je u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455), a njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilndraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekunde). BMW inače tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, uključujući i nastup na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como, gde će prikazati serijske i trkačke verzije ovog, već odavno legendarnog automobila.



Posle meseci i meseci pregovaranja, špekulacija i glasina u raznim medijima, Ford je danas konačno i zvanično potvrdio da će prodati britanske marke Jaguar i Land Rover najvećoj indijskoj auto kompaniji Tata Motorsu (koja je inače poslednjih meseci u žiži automobilske javnosti zbog svog modela Nano, najjeftinijeg automobila na svetu sa cenom od oko 1700 evra). Očekuje se da će prodaja biti završena do kraja narednog kvartala, mada ipak treba napomenuti da cela transakcija tek treba da bude odobrena od strane raznih regulatornih tela EU. Ono što je proteklih meseci možda i najviše intrigiralo javnost jeste cena koju će Indijci platili Fordu za ove dve marke. Kako je danas saopšteno, radi se o cifri od 2,3 milijarde američkih dolara (1,2 milijarde funti), s tim što će Ford od te sume uplatiti do 600 miliona dolara u penzioni fond Jaguara i Land Rovera. Ugovor o prodaji takođe predviđa da će Ford nastaviti da snadbeva Jaguar i Land Rover svojim pogonskim agregatima i ostalim komponentama, kao i obavezu američke kompanije da nastavi sa tehničkom podrškom, uključujući i istraživanje i razvoj.



Iz Amerike stižu vesti o izuzetnom zanimanju tamošnjih kupaca za Smart ForTwo, čija prodaja u SAD-u je inače počela tek pre nekoliko meseci. Kako kaže Roger Penske (prvi čovek kompanije Penske Automotive Group koja je zadužena za prodaju ovog malog automobila u SAD-u), prodaja je tolika da on ne očekuje da će isporuke moći da prate potražnju američkih kupaca. Naime, za Amerikance je ove godine predviđeno 25.000 Smartova, ali Penske tvrdi da bi lako mogao da proda čak 40.000 primeraka, dakle 15.000 više nego što će ih dobiti u 2008. godini. Penske takođe napominje da se američki kupci odlučuju da svoj primerak Smarta opreme dodatnom opremom u prosečnoj vrednosti od oko 1600 dolara (15% cene automobila) i da niko ne kupuje Smart zbog toga što je jeftin, već zbog njegove praktičnosti u gradu i ekonomičnosti.  



Izvor : www.tanjug.co.yu

Prodaja srpske fabrike automobila "Zastava" nailazi na različito interesovanje u svetu automobilske industrije, pri čemu, recimo, "Folksvagen" (Volkswagen) razmišlja o montaži svojih vozila u Srbiji, radi čega je jedna delegacija tog nemačkog koncerna uoči Uskrsa posetila montažne objekte fabrike u Kragujevcu, koju srpska država namerava da privatizuje, objavio je ekonomski dnevnik "Handelsblat" (Handelsblatt). Na pitanje tog nemačkog lista jedan predstavnik "Folksvagena" je odgovorio da (u vezi 'Zastave' jos ništa nije odlučeno, citirajući njegove reči: "Još ćemo sve proveriti".
Iz krugova bliskih "Folksvagenu" može se čuti da su proizvodni pogoni zastareli, tako da bi "to bilo poput nove investicije", rekao je jedan direktor te najveće nemačke automobilske kuće povodom mogućeg preuzimanja "Zastave".
Cena bi mogla da iznosi nekoliko stotina miliona evra, navodi "Handelsblat" ističući da je prošle godine taj nemački koncern prodao u Srbiji 8.037 automobila marke "Folksvagen", "Škoda", "Seat" i "Audi", pri čemu je u Srbiji prodato ukupno 52.000 automobila.
"Srpsko tržište sa 7,5 miliona stanovnika i godišnjom prodajom oko 50.000 automobila ne može zaista da podstakne visoke investicije", rekao je za "Handelsblat" stručnjak za automobile Ferdinand Dudenhofer.
Jedinu vrednost on vidi u pristupu ruskom tržištu. "Ako Srbi mogu da budu prisutni bez carina na ruskom tržištu, onda imaju konkurentsku prednost koju nijedna od 27 članica EU ne može da ostvari", istakao je Dudenhofer.
U poređenju s tim Rumunija, koja je omiljena zemlja za proizvodnju, ostaje neinteresantna, navodi dnevnik ukazujući da bi Srbija u tom slučaju svoj sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom morala da proširi i na automobile.
"Devedeset odsto robe podleže slobodnoj trgovini, ali ne i automobili", kaže jedan predstavnik nemačke ambasade u Beogradu za taj list.
S obzirom na zasićena tržišta na Zapadu automobilski koncerni beleže rast na istoku kontinenta, pre svega u Rusiji.
"Folksvagen" je prošlog decembra otvorio fabriku u blizini Moskve, "Reno" je potpisao u martu sporazum o saradnji sa ruskim proizvođacem automobila "Avtovazom", dok je "Dženeral motors" prošle sedmice potpisao ugovor u Uzbekistanu.
Nasuprot interesovanju "Folksvagena", piše ovaj dnevnik, američki automobilski koncern "Dženeral motors", navodno, kategorički odbacuje mogućnost kupovine "Zastave".
"Nemamo nameru da kupimo fabriku", kaže jedan evropski predstavnik "Dženeral motorsa", a citira "Handelsblat" navodeći da od septembra "Zastava" proizvodi po licenci "opel astru" za srpsko tržište, a da bi do 2012. godine u Kragujevcu trebalo da se montira 10.000 automobila godišnje.
List predočava svojim čitaocima da je vlasnik "Zastave" srpska država koja želi da proda 98,8 odsto svog vlasništva, a ponude moraju da se predaju do 15. aprila, pri čemu u obzir dolaze samo proizvođači automobila, ili finansijski snažni investitori.
Interesovanje su, prema navodima nemačkog dnevnika, pokazali "Dženeral motors", "Fijat", Ford", indijski proizvođač automobila "Tata" i njegov kineski konkurent FAW.
"Zastava" je poznata po modelu "jugo", navodi se u tekstu i ukazuje da je na vrhuncu uspeha krajem osamdesetih godina sa trake godišnje silazilo 200.000 vozila.
Podsećajući da još od pedesetih godina prošlog veka "Zastava" sarađuje sa italijanskim proizvođačem "Fijatom" (Fiat), list navodi da se u Srbiji sada proizvodi "fijat punto" koji se kao "zastava 10" izvozi u Rusiju, pri čemu je sa stanovišta države "Fijat" idealan kupac.
"Handelsblat" navodi da su sukobi u bivšoj Jugoslaviji tokom devdesetih godina teško pogodili fabriku u Kragujevcu u kojoj je prošle godine 4.000 radnika proizvelo samo 25.000 automobila.



 

Francuski Peugeot je juče saopštio da je za manje od dve godine (tačnije od aprila 2006. godine) kupce već našlo milion primeraka njihovog uspešnog modela 207, koji se inače prodaje u preko 100 zemalja sveta. Samo u protekloj 2007. godini prodato je 521.000 komada ovog automobila (20.000 više nego što je planirano), a najviše 207-ica je naravno prodato na Starom kontinentu.



U francuskoj PSA grupaciji (Peugeot i Citroen) razmatraju mogućnost razvoja novog SUV modela, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, posle Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser (koji su francuska braća Mitsubishijevog Outlandera), Mitsubishi sada planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji će, prema neimenovanim izvorima, verovatno dobiti i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena (naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original). Inače, Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski turbo-dizel motor (sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta), koji zadovoljava Euro5 norme. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm, visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja. Serijski Concept-cX će se proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.