Iz General Motorsa je stigao i video koji potvrđuje da je njihova Corvette ZR1 zaista prešla krug legendarne nemačke staze Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde, što je bolje od rekorda Pagani Zonde F Clubsport (7:27:82 minuta), kao i od vremena Nissana GT-R (7 minuta i 29.03 sekunde).
Treba napomenuti da je primerak Corvette ZR1, kojim je ostvareno ove vreme, bio u potpunosti serijski automobil (uključujući i Michelin Pilot Sport 2 gume), izuzimajući samo dodatnu komunikacionu i bezbednosnu opremu.
Corvette ZR1 inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 3,4 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a četvrt milje prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju dodatne opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm obrtnog momenta.

Izvor : Tanjug
Rusko tržište automobila moglo bi postati najveće u Evropi
po ostvarenoj prodaji vozila do kraja 2008. godine, izveštava Itar-Tas,
pozivajući se na analitičara "Prajsvoterhauskupersa" Stenli Ruta.
On tvrdi da će se na ruskom tržištu ove godine prodati 3,6 do 3,8 miliona
komada automobila.
Rut je naveo da je u prvom polugodištu u Rusiji prodato oko 1,64 miliona
vozila, što je 41 odsto više nego u istom periodu 2007. Od januara do juna ove godine, prodato je 380.000 vozila ruske izrade, 290.000
automobila inostranih kompanija montiranih u Rusiji, 785.000 uvezenih i 190.000
korišćenih inostranih automobila.
Prodaja automobila na ruskom tržištu porasla je, prema vrednosti, 64 odsto za
šest meseci ove godine i dostigla 33,4 milijarde dolara. Prema Rutu, vrednost
ruskog tržišta automobila nastaviće da raste, kao i prosečna cena vozila.
U narednih osam godina proizvodnja u ruskim fabrikama mogla bi da poraste dva
puta. U ovoj godini biće proizvedeno 1,7 miliona vozila, što nagoveštava da bi
do 2015. godine ta cifra mogla da dostigne tri miliona.
Do kraja naredne decenije broj automobila u Rusiji uvećaće se na 55 miliona, od
čega će najveći deo biti inostrane robne marke. Potkraj ove godine u Rusiji će
biti skoro 30 miliona vozila, a većinu će činiti domaći tradicionalni modeli.
Proizvodnja inostranih automobil koji se montiraju u Rusiji dostići će dva
miliona komada do 2012. godine, sa prosečnom cenom od 25.000 dolara.
Ukupna prozvodnja delova za montažu inostranih automobila u Rusiji premašiće
devet milijardi dolara do 2012., što je devet puta više nego u tekućoj godini.

Nakon što su prošle nedelje objavili nekoliko zvaničnih slika svog novog kompaktnog sedana Forte, koji zamenjuje dosadašnju, već prilično ostarelu Spectru (u Evropi Cerato), iz Kije su danas stigli i prvi zvanični podaci o njegovim specifikacijama.
Forte je naravno veći u odnosu na Cerato, tačnije, dugačak je 4530 mm, širok 1775 mm, a u početku će ga pokretati dva motora : 1.6 litarski Gamma četvorocilindrični benzinac sa 124KS i dizelaš iste zapremine koji razvija 128KS. Paletu pogonskih agregata će kasnije upotpuniti i jači 2.0 litarski četvorocilindrični benzinac, ali Kia za sada nije saopštila podatak o njegovoj snazi.
Za Forte je Kia predvidela bogatije standardne pakete opreme, kao i dugačku listu opcija na kojoj se, između ostalog, nalaze i navigacioni sistem sa glasovnim komandama, dugme za start motora, Bluetooth, aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama dimenzija 215/45R17)...
Forte je jedan od prvih modela korejske kompanije koji se odlikuje novim oštrijim korporativnim izgledom, viđenom na studiji KOUP Concept (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Dizajn inače potpisuje Peter Schreyer, odgovoran za izgled prve generacije Audija TT i Volkswagena New Beetle.
Forte će se u salonima dilera na domaćem, korejskom tržištu naći već od 21. avgusta, prodaja u SAD-u startuje sredinom 2009. (nekoliko meseci kasnije Kia će na tržište izbaciti i njegovu kupe verziju), dok za sada nije poznatao kada stiže u Evropu.
Druga današnja vest iz korejske fabrike jeste novi SUV Sorento, mada ovde odmah i napomena da ove slike novog Sorenta nisu zvanične, već su delo spretnog fotografa, koji nam je omogućio da vidimo njegov izgled pre oficijelne premijere. U ovom trenutku nema puno podataka o ovom SUV modelu, mada se pretpostavlja da će platformu i veliki deo komponenti deliti sa Hyundaijem iX55 (o njemu više OVDE), uključujući i novi 3,0 litarski turbo dizel motor sa oko 240KS (sadašnji 2.5 CRDi ima 170 konja). Ostatak palete će činiti novi Hyundaijev Theta II benzinski 2,4 litarski 4-cilindraš sa 170KS i 230Nm obrtnog momenta, kao i 3,8L V6 sa oko 275KS. Kako se očekuje, novi Sorento (biće naravno nešto veći nego do sada i imaće i treći red sedišta) bi na tržištu trebalo da se pojavi tokom naredne godine.

Izvor : Tanjug
Kupci automobila u Nemačkoj najviše su zadovoljni japanskom
"Hondom" i njenim servisom, posle dve godine korišćenja, pokazalo je
istraživanje koje je obavila agencija "JD Pauer".
Istraživanje je obuhvatilo 19.000 vlasnika vozila koji su ogovarali na pitanje
- koliko su zadovoljni njihovim autmobilom posle upotrebe u periodu od dve
godine.
Anketom je obuhvaćeno 103 modela vozila i 23 proizvođača, prenela je agencija
DPA.
"Honda" je postigla "stepen zadovoljstva" od 84,9
procenata, a slede BMW, "Tojota" i "Audi". "Mazda se
našla na petom mestu, a šestu poziciju drži "Dajhatsu."
"Mercedes", "Škoda", "Volvo" i "Nisan"
dostigli su samo "prosečan" nivo zadovoljstva vlasnika tih vozila od
81,5 procenata. "Ševrolet" je obezbedio 73,6 procenata, dok se na
začelju te liste nalaze francuski "Sitroen" i japanski
"Suzuki."

BMW Group i Fiat Group Automobilies su u zajedničkom press saopštenju i zvanično potvrdili da su potpisali Memorandum o razumevanju, koji predviđa zajedničku saradnju na razvoju komponenti i platformi.
U saopštenju se navodi da BMW i Fiat proučavaju mogućnosti saradnje na planu razvoja komponenti i platformi za vozila Mini i Alfa Romeo, a kao deo moguće saradnje, BMW Group će Fiatu pružiti podršku prilikom lansiranja brenda Alfa Romeo na tržištu Severne Amerike.
Pismo o namerma su inače potpisali član uprave BMW AG Friedrich Eichiner i Alfredo Altavilla, odgovoran za razvoj Fiat Group Automobiles i izvršni direktor Fiat Powertrain Technologies. U kratkom press saopštenju se još ističe da su se dva partnera dogovorila da ne otkrivaju detalje o mogućoj saradnji, a rezultati pregovora će najverovatnije biti poznati do kraja ove godine.

Izvor : Tanjug
Francuski
"Pežo-Sitroen", drugi najveći evropski proizvođač automobila,
saopštio je da je prodaja njegovih putničkih vozila i lakih kamiona u prvoj
polovini ove godine uvećana 4,6 odsto, zahvaljujući novim modelima i velikoj
potražnji u Latinskoj Americi.
Svetska prodaja vozila udruženih kompanija "Pežo-Sitroen" dostigla je
za šest meseci ove godine 1,85 miliona jedinica, u poređenju sa 1,76 miliona u
2007, prenela je agencija Blumberg.
Prodaja u zapadnoj Evropi pala je, međutim, 3,5 odsto, na 1,23 miliona vozila.
"Pežo" procenjuje da će zapadno-evropsko tržište u narednom periodu
doživeti čak i "veće usporavanje" u drugoj polovini godine i da će
potražnja biti manja za oko četiri odsto u čitavoj 2008. Kompanija računa da će
potraznja za njenim vozilima u Latinskoj Americi i Rusiji rasti po dvocifrenim
stopama.
Izvan zapadne Evrope prodaja je porasla 20 odsto, zahvaljujući sve većoj
potražnji u Brazilu i Argenitini, gde je prodato 124.000 vozila. Isporuke Rusiji,
u prvoj polovini ove godine, skočile su 62 odsto, na 25.2000 komada, a u
zemljama istočne Evrope prodaja je porasla 4,7 odsto, na oko 69.000 vozila.

Maleni gradski automobil Smart ForTwo je pre nekoliko dana proslavio svoj deseti rođendan. Naime, 2. jula 1998. godine prvi primerak ovog dvoseda napustio je proizvodne trake Daimlerove Hambach fabrike u Francuskoj, a do danas je ukupno prodato više od 900.000 komada u 37 zemalja (od ovog broja 150.000 otpada na drugu generaciju čija prodaja je inače startovala u martu 2007. i koja se kao i prethodnik prodaje kao Coupe i kao Cabriolet).
Smart je inače zamisao Nicolasa Hayeka, prvog čoveka kompanije Swatch, koji je zajedno sa Mercedes-Benzom 1994. godine osnovao kompaniju Micro Compact Car AG. Međutim, njihov joint venture se zbog velikh gubitaka i neslaganja raspao, što je na kraju dovelo do povlačenja Swatcha iz cele priče.
Od početka ove godine Smart se prodaje i u SAD-u (gde je do sada isporučeno 11.400 komada), a od sredine 2009. godine biće na raspolaganju i kineskim kupcima. Što se budućih planova tiče, oni obuhvataju i predstavljanje verzije sa elektro pogonom (sa litijum-jonskim baterijama), koji se na tržištu očekuje 2010. godine.

Da je VW Tiguan izuzetno popularan model i nije neka vest. To potvrđuju i dugački rokovi isporuke, kao i najnoviji podaci o njegovoj prodaji na evropskom tržištu u prvih pet meseci ove godine. Prema saopštenju iz Volkswagena, u pomenutom periodu je na Starom kontinentu kupce našlo 34.179 Tiguana, čime je ovaj model od Toyote RAV4 preuzeo i titulu najprodavanijeg SUV vozila na evropskom tržištu (RAV4 je inače u prvih 5 meseci prodat u 32.703 primerka).

S obzirom na prilike na evropskom tržištu i sve veće cene goriva, najnovija vest da je Volkswagen odlučio da svoj novi pick-up model Robust ne prodaje na Starom kontinentu i ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Isto će se najverovatnije desiti i sa planovima za prodaju u Severnoj Americi, dok je za sada jedino sigurno Južna Amerika, gde će se ovaj model i proizvoditi (fabrika Pacheco u Argentini).
Ranije je bilo planirano da prodaja Robusta (ime još nije zvanično potvrđeno) u Evropi startuje tokom 2010. godine dok bi proizvodnja, sem u Argentini, bila organizovana i u Volkswagenovoj fabrici u nemačkom Hanoveru a možda i u Južnoj Africi. Evropa je dakle otpala a kupcima u Južnoj Americi i još nekim tržištima Robust će najverovatnije biti na raspolaganju u Single Cab i Double Cab verzijama sa dvoja i četvora vrata, sa 4WD pogonom na sva četiri točka, kao i u jeftinijoj 2WD varijanti za manje zahtevne kupce. Što se motora tiče, za sada se pominju samo "novi common rail dizelaši" i jedan V6 benzinac, dok će izgled pratiti već poznati korporativni look nemačke kompanije.

Izvor : www.tuning.co.yu
Zvanično saopštenje za medije i javnost:
"Nakon četiri godine organizovanja Tuning Styling manifestacija i održavanja prvih drift trka u Srbiji, Auto tuning Club zajedno sa časopisom Tuning Styling, sa ponosom objavljuje da je sklopio ugovor o održavanju najpoznatije međunarodne drift manifestacije u Evropi – “KING OF EUROPE”. Grad Kragujevac biće domaćin ovog internacionalnog hepeninga 26. i 27. jula 2008. godine.
Na konferenciji za novinare, u zgradi Skupštine grada Kragujevca koju je održao Jovan Pavlović-Bojadžić, zamenik predsednika Skupštine grada, predstavnici organizacije “King of Europe”, zajedno sa predstavnicima “Auto Tuning Cluba” (vlasnicima licence za KOE), obišli su stazu na kojoj će trka biti održana i izrazili zadovoljstvo da će Srbija biti peta zemlja koja će naredne godine “ugostiti” više od 80 driftera iz cele Evrope."
Pod pokroviteljstvom grada Kragujevca
King of Europe biće održan na stazi ispred fabrike Zastava, koja će uskoro biti uređena, proširena i pokrivena novim slojem asfalta zahvaljujući spremnosti lokalne samouprave grada Kragujevca. Pored renoviranja staze, biće preduzete sve mere obezbeđenja kako bi publika mogla u potpunosti da uživa u ovom visoko adrenalinskom sportu.
Naglašavamo da će King of Europe biti deo Tuning Styling manifestacije koje Auto Tuning Club sa časopisom Tuning Styling već godinama održava. U okviru TS Show-a, manifestacija će obilovati zabavnim sadržajima (car-wash, DJ, dance girls) kao i takmičenjima u Styling-u, dB-u, SQ-u i Burnout-u.
Drift King of Europe
Organizacija “King of Europe”, sa sedištem u Londonu, održava već nekoliko godina međunarodne drift trke u Finskoj, Francuskoj, Belgiji, Poljskoj, Švedskoj, Češkoj i Mađarskoj. Prošle godine je za pobednike obezbedila let u Dubai koji su se sa svojim automobilima oprobali na Dubai Drift Challenge-u, a ove godine će pobednicima prirediti nova iznenađenja.
TV prenosi i uključenja
Pored direktnog prenosa manifestacije u subotu i nedelju (26. i 27. jul) u okviru BS produkcije, dečje televizije Kragujevac, TV Kopernikusa (Niš) i Super TV (Subotica), dolazak su nam potvrdile sledeće TV ekipe: TV Metropolis Beograd, City1 Beograd, TV S Beograd, TV Košava Beograd, a povremena uključenja u jutarnjim časovima su potvrđena i sa RTS-a.
Cena ulaznica i kotizacije za takmičenja
Za razliku od ulaza na drift King of Europe, ulaz na Tuning
Styling Show koji se održava paralelno sa drift manifestacijom, se neće
naplaćivati. Ulaznica za drift King of Europe iznosi 300 dinara po danu pri
čemu posetioci dobijaju jednobojne narukvice. Time se omogućuje slobodna šetnja
po celom prostoru osobi koja poseduje narukvicu. Narukvice će biti različitih
boja za oba dana.
Kotizacija za drift takmičare iznosi 50 evra dok su za Styling i DB takmičenja
1200 dinara. Svaki takmičar kotizacijom dobija jednu narukvicu. U slučaju da želite da izložite svoj auto (hobi
klasa), kotizacija iznosi 600 dinara. Pomeranje automobila, odnosno
izlazak sa manifestacije nije moguć od 10.00 - 18.00 h.
Spremite se da zajedno ugostimo Evropu u Srbiji.
Više informacija na www.drift.rs

Audi je ostvario još jedan prodajni rekord u Kini, uspevši da u prvih šest meseci 2008. tamošnjim kupcima isporuči 60.509 automobila, što predstavlja najuspešnije polugođe nemačke kompanije u njihovom dosadašnjem prisustvu na tržištu najmnogoljudnije zemlje sveta.
Najprodavaniji model je Audi A6L ("šestica" sa produženim međuosovinskim rastojanjem), koji sa plasiranih 42.969 primeraka (+18% u odnosu na prvih šest meseci 2007.) predstavlja najuspešniji premium model na kineskom tržištu. Sledi Audi A4 (prodatih 10.819 komada, rast od 20%), pa Audi A8 (2431 vozila, +50%), dok je Audi Q7 našao 2663 kupca ili 90 odsto više nego za prvih šest meseci 2007.

Izvor : Tanjug
Najveći ruski proizvođač putničkih automobila
"Avtovaz" je u prvom polugođu prodao više od 322.600 automobila, što
je za 37.500 ili 13 odsto više nego u istom periodu lane, objavljeno je u
Moskvi.
Za fabriku iz Toljatija ovo je nesumnjiv uspeh, ako se zna da je pre godinu
dana dinamika prodaje imala negativnu tendenciju, tvrde ruski analitičari.
U prvih šest meseci 2007. godne "Avtovaz" je, naime, prodao 285
hiljada automobila ili 22 odsto manje nego u istom razdoblju 2006. godine.
Analitičari ukazuju da je "Avtovaz" uspeo da "prelomi"
tendenciju opadajuće prodaje i gubitka tržišta nastalu u prvoj polovini prošle
godine, mada nije dostigao predkriznu prodaju iz 2006. godine.
U proteklih šest meseci ruski automobilski koncern je izvezao oko 57 hiljada
"lada", ili 16,9 odsto više nego u istom periodu lane, navodi
agencija "Finmarket".
Na rastuću tražnju ruskih automobila ukazuje i činjeica da je
"Avtovaz" nedavno uveo radne subote.
U prvoj polovini ove godine najveći ruski proizvođač automobila je uspeo, prema
proceni eksperata, da poveća svoj udeo na domaćem tržištu za dva do 2,5 odsto.
Prošle godine "Avtovaz" je pokrivao manje od 24 odsto ruskog tržišta
automobila.

Prema rezultatima objavljenim pre nekoliko dana, korejska grupacija Hyundai-Kia je sa skoro četiri miliona (3.961.629) prodatih automobila u 2007. godini postala peti najveći proizvođač automobila na svetu. Ovde treba podsetiti da je grupacija 1999. godine zauzimala 11. mesto na svetu a da se 2006. uvrstila na šesto mesto.
Evo kako izgleda lista Top 10 proizvođača automobila 2007:
1. Toyota 9.366.000
2. GM 8.902.252
3. Volkswagen 6.191.618
4. Ford 5.964.000
5. Hyundai-Kia 3.961.629
6. Honda 3.831.000
7. Nissan 3.675.574
8. PSA/Peugeot 3.428.400
9. Chrysler 2.676.268
10. Fiat 2.620.864

Izvor : Tanjug
Pravilnik o
registraciji motornih i priključnih vozila, kao i o obliku, boji, dimenziji i
sadržini registarskih tablica, trebalo bi da počne da se primenjuje od 5. jula
ove godine.
Pravilnik je objavljen 29. decembra 2007. u "Službenom glasniku Republike
Srbije", stupio je na snagu 5. januara, a počeće da se primenjuje po
isteku šest meseci od dana stupanja na snagu. Registarske tablice izdate do
dana početka primene pravilnika zameniće se registarskim tablicama utvrđenim
ovim pravilnikom prilikom produženja važenja registracije motornog, odnosno
priključnog vozila, a najkasnije do isteka godinu dana od dana početka primene.
Vozila registruje organizaciona jedinica Ministarstva unutrašnijih poslova na
čijoj teritoriji vlasnik vozila ima prebivalište, odnosno sedište, navedeno je
u pravilniku.
Registarska tablica za motorno vozilo je bele boje, oivičena crnom linijom i na
njoj je sa leve strane, na plavoj podlozi, belim slovima ispisana međunarodna
oznaka Republike Srbije. Na tablici crnim slovima ispisana je oznaka
registarskog područja, a crnim ciframa i slovima ispisan je i registarski broj
vozila. Između oznaka registarskog područja i registarskog broja vozila utisnut
je crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka
vertikalnoj gredi krsta.
Registarski broj vozila sastoji se od cifara "0" do "9" i
kombinacija slova na dve pozicije, navodi se u pravilniku i dodaje da su slova
registarskog broja sva slova latiničnog pisma i latinična slova "X",
"Y" i "W". Oznaka registarskog područja na registarskoj
tablici ispisuje se i na ćiriličnom pismu, ispod utisnutog crvenog štita.
Prilikom prve registracije vozila, kao i prilikom produžavanja važenja registracije,
za vozilo se izdaje registraciona nalepnica koja se postavlja na motorno vozilo
sa vetrobranskim staklom, sa unutrašnje strane, na donjem delu. Registraciona
nalepnica se postavlja na motocikl, spolja na vetrobransko staklo, ako ga ima,
ili na ravnom delu vozila kod uređaja za osvetljavanje, a na priključno vozilo,
spolja na levoj polovini zadnje strane na vidnom mestu.
Saobraćajna dozvola se smatra važećom samo kada je registraciona nalepnica
postavljena na vozilo po propisanim uputstvima, navedeno je u pravilniku.