
Nedavno je iz Alfa Romea stigla vest da se razmišlja o novom GTA modelu, kojim bi italijanska fabrika 2010. godine na pravi način proslavila 100 godina svog postojanja. Konkretnije, radi se o posebnoj seriji Alfe 8C GTA (Gran Turismo Alleggerita), olakšanoj i ojačanoj verziji standardnog modela 8C Competizione, koji inače raspolaže sa 4.7 litarskim V8 motorom sa 331kW/450KS i 470Nm obrtnog momenta. Poslednje informacije potvrđuju da će Alfa 8C GTA najverovatnije biti promovisana 24. juna 2010. godine i da će biti lakša za oko 150 kg i snažnija za 50KS u odnosu na standardni primerak. U skladu sa godišnjicom, Alfa 8C GTA će biti napravljena u veoma limitiranoj seriji, odnosno radi se o samo 100 primeraka (kupea i kabrioleta zajedno).

Izvor : Tanjug
Uprkos vrtoglavom rastu cene goriva, najveći evropski proizvođač automobila Volkswagen
je saopštio da je povećao prodaju u svetu za 5,8 odsto u prvom polugodištu,
u odnosu na isti lanjski period, zahvaljujući skoku potražnje u zemljama sa
visokom stopom privrednog rasta.
VW je isporučio 3,27 miliona vozila za šest meseci ove godine, što je najbolji
rezultat do sada, ali je upozorio da je svetsko tržište automobila suočeno sa
izuzetno teškim uslovima poslovanja.
Povećanje prodaje u prvom polugodištu ostvareno je zahvaljujući rastu prodaje
vozila u Kini za 23,2 procenta, kao i velikim isporukama u Brazilu sa rastom od
21,8 odsto, uz veću prodaju kola na tržištu srednje i istočne Evrope za 18,7
procenata u odnosu na isti period lane.
Pored toga, prodaja VW kola u prvih šest meseci, u odnosu na isti lanjski
period, porasla je u Indiji čak 69,2 odsto, za 63,3 odsto u Rusiji i 46,9
procenata u Ukrajini.
Za razliku od velikih isporuka zemljama u razvoju, prodaja kola u Nemačkoj
porasla je samo 1,3 odsto, a u zapadnoj Evropi smanjena 3,6 procenata, u
periodu od januara do juna.

Do sada je Volvo C30 pažnju privlačio pre svega svojim jedinstvenim dizajnom (zadnjeg kraja), a u budućnosti će to možda postizati i svojim performansama. Naime, u švedskoj kompaniji u vlasništvu američkog Forda (mada se u poslednje vreme prenose glasine da će se Ameri uskoro otarasiti Volvoa) su napravili prototip sportskog modela C30 R, u koji je ugrađen 2.5 litarski petocilindrični turbo motor, poznat iz nedavno promovisanog Ford Focusa RS. Razlike ipak postoje; u Focusu RS taj agregat raspolaže sa okruglo 300KS, a u Volvou su iz njega izvukli 350 konja. Sem toga, C30 R je dobio i AWD pogon na sva četiri točka, dok Focus RS ima pogon samo na prednjim točkovima. Ipak, za sada sve ostaje samo na prototipu, budući da ceo C30 R projekat još nije dobio zeleno svetlo za serijsku proizvodnju (na slici je inače Volvo C30 sa R-design paketom koga ne treba mešati sa C30 R prototype).

Do sada je Hyundai i10 bio dostupan sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom (četvorocilindrični benzinac zapremine 1.1 litra raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min., dok 1.1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), a uskoro će paletu dopuniti i novi 1.25 litarski benzinac (od 1248 kubika) sa 78KS pri 6000 o/min. i 118Nm pri 4000 o/min. Po rečima korejskog proizvođača, radi se o inovativnom, laganom, štedljivom i ekološki prihvatljivom agregatu (nadmašuje važeće Euro4 norme). To u praksi znači da Hyundai i10 sa ovim motorom u kombinovanoj vožnji troši tačno 5 litara goriva na 100 km, a da emisija CO2 po kilometru iznosi 119 grama (od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 164 km/h).
Novi motor će se kasnije naći i pod haubom budućeg Hyundaija i20 (naslednik aktuelnog Getza).

Nakon što je nedavno sud u Minhenu zabranio firmi China Automobile Deutschland dalju prodaju kineskog SUV-a Shuanghuan CEO u Nemačkoj (zbog prevelike sličnosti kineskog vozila sa prethodnom generacijom modela BMW X5), sada je ista sudbina zadesila i kineskog proizvođača Great Wall i njihov model GWPeri.
Naime, prema pisanju sajta Automotive News Europe, sud u Torinu je po tužbi Fiata doneo presudu kojom se zabranjuje prodaja kineskog automobila GWPeri zbog toga što je pomenuto kinesko vozilo praktično, kako se kaže, "Fiat Panda sa drugačijim prednjim krajem". Sud je takođe odredio da kineska kompanija plati kaznu od 15.000 evra za prvi uvezeni GWPeri, a ako se Kinezi ogluše na presudu, platiće 50.000 evra kazne za svaki uvezeni primerak ovog automobila. Naravno, Great Wall je već najavio žalbu na presudu italijanskog suda...

Izvor : Beta
Više
od polovine vozila koje je pregledao Auto-moto savez Srbije (AMSS) tehnički je
neispravno, a 32 odsto ima neispravne kočnice, navodi se u saopštenju AMSS.
Direktor centra za motorna vozila AMSS Milan Božić izjavio je da je akcija
„Ispravno vozilo - bezbedno vozilo“ na uzorku od 12.000 vozila pokazala da je
50,2 odsto neispravno, a iz saobraćaja je zbog toga isključeno 2.000. Božić je
ocenio da je broj neispravnih automobila ipak opao i naveo da je pre pet godina
bilo 67,68 odsto neispravnih, a pre šest meseci 51,6 odsto.
- Kod neispravnih vozila 26 odsto imalo je neispravna svetla, a čak 13 odsto
problem sa upravljanjem - rekao je Božić.
Kako je rekao, savet vozačima je da pred duže putovanje tehnički provere
automobil kod servisera, da obavezno provere kočnice i da voze polako.
Božić je kazao da vozači uglavnom idu samo na obavezni tehnički pregled jednom
godišnje, ali situacija se poboljšava i provere postaju češće.
- Problem su neoriginalni rezervni delovi, mehaničari koji nisu dovoljno
obučeni i održavanje vozila u neovlašćnim servisima - napomenuo je Božić.

Iz češke Škode su saopštili da su u prvih šest meseci ove godine plasirali 366.686 automobila, što znači da je prodaja porasla za 17.9 odsto u odnosu na isti period 2007.
Najveći rast prodaje je zabeležen u Rusiji (+83.7%, prodato 23.950 vozila), Indiji (+61.6%, 9556 vozila) i Ukrajini (+51.2%, 15.964 vozila).
U Zapadnoj Evropi Škoda je uspela da poveća svoje tržišno učešće na 2.27% (prodato je 177.101 Škoda ili za 2.1% više), dok su Kinezi kupili 31.566 Škodinih automobila.
Najprodavaniji model je Octavia, čija prodaja je dostigla 186.487 primeraka (+27.1%), sledi Fabia sa plasiranih 136.985 komada (+14.5%), dok je na trećem mestu Roomster sa 33.789 vozila (+0.8%). Ovde i podatak da je nova generacija Superba već našla 1771 kupca.

Tek što je nedavno Porsche saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u austrijsku fabriku Magna Steyr, stiže i vest da je američki Fisker Automotive odlučio da proizvodnju svog hibridnog modela Karma poveri upravo pomenutoj finskoj kompaniji.
Fisker namerava da počne prodaju ovog automobila u SAD-u tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a planira se proizvodnja od oko 15.000 primeraka godišnje. Cena osnovnog modela će u Americi iznositi oko 80.000 dolara (50.200 evra), a koliko će koštati kada 2010. startuje u Evropi za sada još nije saopšteno. Sem intrigantnim dizajnom (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kompanijom Quantum Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi (5,8 sec), maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h), a ima, kako se kaže u saopštenju, "potencijalnu potrošnju" od samo 2,35 litra goriva na 100 km.

Volkswagen je danas konačno i zvanično saopštio da će svoju fabriku automobila u SAD-u izgraditi u mestu Čatanuga, savezna državaTenesi. Prema saopštenju nemačke kompanije, investicija je teška milijardu američkih dolara (627,35 miliona evra), a od početka 2011. godine fabrika će proizvoditi sedan srednje klase specijalno razvijen za tržište Severne Amerike. U novom VW-ovom pogonu će posao dobiti oko 2000 radnika, koji će u početku proizvoditi 150.000 vozila godišnje. Nova fabrika je deo ambiciozne strategije Volkswagena koja, između ostalog, predviđa da nemačka marka dostigne cifru od 800.000 prodatih automobila u SAD-u do 2018. godine.

Sve veće cene goriva se neumitno održavaju na prodaju velikih i luksuznih automobila, pa ni Mercedes nije izuzetak. Tako je prodaja njihove S klase za prvih šest meseci ove godine na globalnom nivou opala za 11,9%, dok je situacija u SAD-u još gora. Tamo je pad čak duplo veći, odnosno iznosi 23 odsto, a stanje čini još težim i činjenica da je S klasa najprofitabilniji model u Mercedesovoj ponudi (u ukupnoj zaradi učestvuje sa 20 do 25%).
Problemi Mercedesa se ne završavaju S klasom, jer su u prvom polugodištu 2008. skoro svi njihovi modeli zabeležili pad prodaje. Izuzetak je samo nova C klasa, čija prodaja je u pomenutom periodu porasla za 38,4 odsto.
Ovakvi rezultati su primorali rukovodstvo nemačke fabrike da se više okrene rastućim tržištima Kine i Rusije, gde je potražnja za automobilima poput S klase i dalje velika.

Nekoliko meseci nakon svetske prezentacije na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), Hummer je konačno zvanično saopštio cenu za njihov najnoviji model H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Njegova prodaja u SAD-u počinje u septembru, a cene startuju od, za nas, veoma niskih 31.495 dolara ili 19.820 evra (koliko kod nas približno košta osnovni Hyundai Tucson 2.0 GL 2WD). Podsećanja radi, osnovni Hummer H3 SUV i sa Base paketom opreme u Srbiji treba platiti 50.866 evra sa PDV-om (80.835 dolara).
U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3.7 litara sa 180kW/242KS pri 5600 o/min. i 328Nm pri 4600 o/min., kao i novi 5.3 litarski V8 sa 224kW/300KS i 434Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). U ponudi će inače biti manuelni petostepeni i automatski menjač sa četiri brzine. Što se unutrašnjosti tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag.

Britanski proizvođač sportskih automobila TVR (o kome se u poslednje vreme više govorilo u vezi mogućeg zatvaranja fabrike, otpuštanja radnika i povezivanja sa jednim italijanskim proizvođačem) je pre nekoliko dana probranoj publici predstavio obnovljeni model Sagaris (series 2) i zvanično najavio da će njegova proizvodnja startovati krajem ove godine (prodaja se očekuje na samom početku naredne godine).
Nova verzija se odlikuje doteranim ogibljenjem i upravljačkim sistemom, modifikovanom unutrašnjošću (između ostalog, tu su novi klima uređaj i redizajnirana centralna konzola), dok 4.0 litarski redni šestocilindrični motor nije doživeo promene pa i dalje razvija 380KS i 473Nm obrtnog momenta (to će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat, odnosno 96 km/h, bude samo 3,7 sekunde).
Cena za obnovljeni Sagaris za sada nije zvanično objavljena, ali se očekuje da iznosi oko 85.000 evra. Prodaja će prvo startovati u Velikoj Britaniji, a kasnije i u ostalom delu Evrope i na Bliskom Istoku.
Zanimljive su takođe najave i o novim modelima. Doduše, o tome na prezentaciji doteranog Sagarisa nije bilo konkretnijih informacija, ali podsećanja radi, prošle godine se najviše govorilo o novom superautomobilu TVR Typhoon (na četvrtoj slici), koji bi raspolagao sa 600KS i karoserijom od karbon fibera. Po tadašnjim informacijama, za pogon bi bio zadužen poznati TVR-ov 4.0 litarski motor sa 6 cilindara za čije je modifikovanje poverenje poklonjeno engleskoj firmi Ricardo, koja treba da iz njega izvuče tih traženih 600 konja. Težina Typhoona ne bi smela da bude veća od 1100 kg, pa (procenjeno) ubrzanje od 0 do 100 km/h treba da iznosi manje od 4 sekunde, a maksimalna brzina preko 200 milja na sat (322 km/h). Šta će biti od svega ovoga, pokazaće vreme.

Prema poslednjim informacijama koje objavljuju pojedini američki sajtovi, izgleda da Lexusov model SC430 (aktuelna generacija se nalazi na tržištu od 2001. godine) neće dobiti naslednika. Naime, ako je verovati tim izvorima, Toyota (vlasnik Lexusa) je prvobitno planirala da novi SC bude promovisan tokom sledeće godine, zatim je ceo plan pomeren za sredinu 2011. – te, a sada je navodno ceo projekat otkazan. Aktuelni SC430 je inače u prvih šest meseci ove godine na tržištu SAD-a našao samo 1230 kupaca ili za oko 40% manje u odnosu na isti period prošle godine. Priča se takođe da SC430 nije jedini model koji će Toyota izbaciti iz ponude. Po raznim izveštajima, rukovodstvo Toyote navodno ozbiljno razmišlja da odustane od razvoja sledeće genracije Toyote Avalon, a da kupcima kao zamenu ponude model Camry sa dužim međuosovinskim rastojanjem. Takav produženi Camry bi se, sem u SAD-u, prodavao i na Bliskom Istoku i u Kini, a pojavio bi se najranije 2011. godine (naravno, ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju).
Iz General Motorsa je stigao i video koji potvrđuje da je njihova Corvette ZR1 zaista prešla krug legendarne nemačke staze Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde, što je bolje od rekorda Pagani Zonde F Clubsport (7:27:82 minuta), kao i od vremena Nissana GT-R (7 minuta i 29.03 sekunde).
Treba napomenuti da je primerak Corvette ZR1, kojim je ostvareno ove vreme, bio u potpunosti serijski automobil (uključujući i Michelin Pilot Sport 2 gume), izuzimajući samo dodatnu komunikacionu i bezbednosnu opremu.
Corvette ZR1 inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 3,4 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a četvrt milje prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju dodatne opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm obrtnog momenta.