
Startovao kao genijalni kompakt, američka 'anti-Buba', završio u centru jednog od najvećih skandala u autoindustriji ikada, zbog konstrukcijske greške koja je pri naletu pozadi izazivala požar

Ako bismo morali birati zlatni period američke automobilske industrije, onda su to svakako 1950-te godine. Mnogobrojni proizvođači se trudili ko će ponuditi moderniji automobil kupcima koji su se, nakon oporavka ekonomije posle Drugog svetskog rata, ponovo okretali vozilima veće snage, izražajnijeg stila, ali i prestižnijeg imena.

Ferrari Daytona, zvaničnog imena Ferrari 365 GTB/4, bio je standardni predstavnik GT klase s dva sedišta, a na tržištu je nasledio Ferrari 275 GTB/4 čiji motor je koristio, uz povećanu zapreminu.

Mercedes C36 AMG imao je premijeru 9. septembra 1993. godine kao prvi zajednički razvijen automobil nemačkog proizvođača i firme AMG, koja je do tada samo dorađivala gotova Mercedesova vozila.

Jedan od najplodonosnijih arhitekata i dizajnera 20. veka, Gio Ponti, dizajnirao je i automobil koji nikada nije doživeo proizvodnu verziju.

U jednoj od prethodnih „Zanimljivosti dana“ ste mogli da pročitate je da Volkswagen nuđen Fordu potpuno besplatno u posleratnom periodu. Amerikanci ne samo što su odbili ovu ponudu već nisu hteli ni da koriste fabriku u Volfsburgu jer se ona nalazila blizu granice teritorije koju je kontrolisao Sovjetski Savez.

Večiti mladić
U prethodnim nedeljama, često smo pominjali kabriolete kao gospodare drumova, divne mašine za beg od stvarnosti i uživanje u praznim putevima. Ali, šta se događa kada uz kabriolet zaista imate ceo put za sebe? Nedavno smo imali priliku da osetimo slobodu na jedan potpuno drugačiji način na deonici auto puta između Obrenovca i Uba. Naime, ovaj deo autoputa još uvek je u izgradnji, a Hurol, vlasnik Mercedes-Benza 380SL nas je poveo u obilazak radova na istom.

Zvali su ga Mali div, a za mnoge je velik poput planine i prevozno sredstvo koje im je promenilo život na bolje.

Mercedes je objavio zanimljiv video u kome nas podseća na same početke auto-industrije i odaje priznanje jednoj ženi koja je odigrala važnu ulogu u "rađanju" automobila.

Model Escalade debitovao je na “Konkursu elegancije” u kalifornijskom Pebl Biču 1998. godine.

Bilo da se radi o originalnom R5 Turbo modelu ili Turbo 2 varijanti, vožnja bilo kog od ovih automobila predstavlja pravo zadovoljstvo za svakog kome je benzin u krvi.

Pre tačno dve decenije, na test ruti kroz centar, periferiju i okolinu Ženeve vozili smo novi Mercedes-Benz S klase, serije W220. To je zvanično bila (nomenklaturno) četvrta, a stvarno sedma generacija najveće limuzine iz Štutgarta.

Na Opelovom štandu na Međunarodnom salonu automobila IAA u Frankfurtu, u jesen 1977. godine, gužva je bila veća nego ikad.

Informacija dolazi direktno od tvorca ovog automobila.

Ovaj roadster model po imenu uopšte ne liči na automobile kompanije Maserati kakve ih danas poznajemo, zar ne? Jedan od razloga bi mogao biti taj što zapravo konstruktor ovog automobila i nije Maserati kakvog danas poznajemo.