
Neočekivano ime nije inspirisano hrvatskim poluostrvom, nego ruskom rekom, bio je dizajnerski i tehnološki napredan, ali 'umire' zajedno sa SSSR-om...

Saradnju koju je Crvena Zastava ostvarila sa italijanskim Fiatom još pedesetih godina putem Kampanjole i modela 1400BJ, ali i jednih od najuspešnijih torinskih reinkarnacija sa nadimkom Fića i Tristać, podjednako uspešno je nastavio i model 101.

Tačno pre 85 godina, 22. juna 1934. godine potpisan je ugovor o razvoju KdF-Wagena, slavne Folksvagen Bube, automobila koji je promenio tok automobilske industrije.

Krajem '60-ih godina prošlog veka u Torinu su spremali naslednika Fiata 1100. Nije se radilo o običnoj smeni modela, već o mnogo složenijem zadatku – zadovoljenju enormno naraslih zahteva kupaca.

Verovatno najveći trend u autoindustriji je elektromobilnost, ali o njoj se u bivšoj državi razmišljalo i krajem 1970-ih. U saradnji s YugoPapirom donosimo priču o jednom Trabantu, teškim akumulatorima i entuzijazmu tadašnjih inženjera jednog instituta.

Citroën Ami je bio velikoserijski narodni automobil, zaslužan za motorizaciju brojnih Francuza, četvorotočkaš koji se u proizvodnji zadržao punih 17 godina i to kroz dva modela – Ami 6 (1961-1969) i Ami 8 (1969-1978).

Porše 914 je model nastao iz "ljubavi" Poršea i Folksvagena tokom šezdesetih godina prošlog veka.

Mnogi se danas s nostalgijom prisećaju minulih vremena i bivše države, čak i kad su automobili u pitanju.

Saradnja najstarijeg francuskog proizvođača automobila i čuvene karoserističke kuće Pininfarina trajala je decenijama, a tokom šezdesetih i sedamdesetih godina dovela je do toga da Peugeot ima čak četiri kabrioleta sa italijanskim potpisom. Bile su to kabriolet verzije automobila 204, 304 i 404, a kasnije i 504.

Strast prema biciklima spojila je krajem devetnaestog veka mehaničara Václava Laurina i prodavca knjiga Václava Klementa, obojica iz mesta Mladá Boleslav u tadašnjoj Kraljevini Bohemiji, koji su krajem 1885. započeli manufakturu dvotočkaša na pedale.

Otkako je Škoda u vlasništvu Volkswagena, češkom proizvođaču nije pružena šansa da kupcima ponudi klasičan kupe automobil.

Volkswagen Golf nije prvi automobil na koji se pomisli na pomen reči oldtajmer. Ipak, u pitanju je jedan od najprepoznatljivijih klasika iz Volfsburga i to je najvećim delom zbog tri slova — GTI.

Počevši od kasnih sedamdesetih pa do današnjih dana, hot hečevi gospodare tržištem automobila koji pružaju mnogo zabave običnom čoveku. Svojoj pojavom, oni su gotovo potpuno istisli male kupee, donevši tako veliku promenu na svetsku automobilsku mapu.