
Pola godine nakon Plymouth Voyagera stigao je genijalni francuski MPV, koji je Matra napravila za Renault, izuzetne funkcionalnosti i prostranosti, sa sedam sedišta u tri reda kao i benzincem 2.0/110 KS i turbodizelašem 2.1 dT/88 KS. Dobio je 1986. i pogon 4x4 (Quadra)...

45. godišnjica: najaerodinamičniji i najbrži dizelaš svog doba, 'wow' dizajna s hidropneumatskim oslanjanjem, respektabilan statusni simbol, već osnovni s 1985 ccm pružao solidan temperament (12,8 s, 174 km/h)...

Prošlo je više od veka otkako je u Bavarskoj osnovana kompanija koja će stvoriti neke od najboljih automobila svog vremena.

Sad već davne 1984. Volkswagen je napravio 100 potpuno električnih verzija i danas mega popularne Golf 'Dvojke'. Poznatiji kao Golf citySTROMer, koji nikad nije postao deo velikoserijske proizvodnje. U to vreme citySTROMer je prodavan za otprilike 34.000 dolara.

Iako je ovaj češki brend danas poznat kao deo Volkswagen grupacije pozicioniran ispod VW marke, istorija Škode mnogo je duža i kompleksnija nego što se na prvi pogled čini.

Iako su i Fića i Stojadin, a kasnije i Yugo bili pompezno predstavljani kao nacionalni automobil Jugoslavije, čini se da je Volkswagenov Golf ipak mnogo veći deo narodnog folklora od pomenutog trojca iz Kragujevca.

Porsche je simbol prestiža i najpopularnijeg sportskog automobila na svetu, ali svojevremeno se razmišljalo i o Porscheu za narodne mase. Upoznajte ga.

Neočekivano ime nije inspirisano hrvatskim poluostrvom, nego ruskom rekom, bio je dizajnerski i tehnološki napredan, ali 'umire' zajedno sa SSSR-om...

Saradnju koju je Crvena Zastava ostvarila sa italijanskim Fiatom još pedesetih godina putem Kampanjole i modela 1400BJ, ali i jednih od najuspešnijih torinskih reinkarnacija sa nadimkom Fića i Tristać, podjednako uspešno je nastavio i model 101.

Tačno pre 85 godina, 22. juna 1934. godine potpisan je ugovor o razvoju KdF-Wagena, slavne Folksvagen Bube, automobila koji je promenio tok automobilske industrije.

Krajem '60-ih godina prošlog veka u Torinu su spremali naslednika Fiata 1100. Nije se radilo o običnoj smeni modela, već o mnogo složenijem zadatku – zadovoljenju enormno naraslih zahteva kupaca.

Verovatno najveći trend u autoindustriji je elektromobilnost, ali o njoj se u bivšoj državi razmišljalo i krajem 1970-ih. U saradnji s YugoPapirom donosimo priču o jednom Trabantu, teškim akumulatorima i entuzijazmu tadašnjih inženjera jednog instituta.

Citroën Ami je bio velikoserijski narodni automobil, zaslužan za motorizaciju brojnih Francuza, četvorotočkaš koji se u proizvodnji zadržao punih 17 godina i to kroz dva modela – Ami 6 (1961-1969) i Ami 8 (1969-1978).

Porše 914 je model nastao iz "ljubavi" Poršea i Folksvagena tokom šezdesetih godina prošlog veka.

Mnogi se danas s nostalgijom prisećaju minulih vremena i bivše države, čak i kad su automobili u pitanju.