
125 godina brenda ŠKODA: Putovanje kroz vreme sa dvanaest modela koji predstavljaju prekretnicu u istoriji kompanije

Poznata moskovska fabrika je nekoliko puta menjala naziv i prolazila kroz razne faze dok najzad nije bankrotirala. Ovo je hronološka foto-priča o fabrici AZLK.

Da li znate šta znači i kako je nastao logo čuvene češke fabrike automobila "Škoda"? Iako je teško u to poverovati taj simbol je u stvari stilizovana indijanska strela i perjanica poglavice!

Metafora uspona i pada Jugoslavije, predmet podrugljivih šala, inspiracija za umetnike, filmski junak: Za žitelje bivše Jugoslavije Yugo je bio mnogo više od običnog malog automobila. Uz ovaj model se vezuje i jedan od najkontroverznijih poslova u istoriji bivše Jugoslavije – izvoz u SAD – koji je počeo pre 35 godina, u julu 1985.

• 8C Competizione je značio i povratak svojim korenima i svojevrsnu laboratoriju za budućnost, pokazao je svoj identitet, vrednosti i stilske i tehničke reference: optimalan odnost težine / snage, savršenu ravnotežu i preciznost upravljanja
• Moto svet suočen sa izazovom trećeg milenijuma zastaje na trenutak da se divi novom dragulju brenda Alfa Romeo: „Zvao se 8C, i mislim da je to jednostavno najlepši automobil ikad napravljen“... Džeremi Klarkson je izjavio sa ubeđenjem na televiziji BBC.

U martu 1980., coupéi Renault 15 i Renault 17 su ustupili mesto novom modelu nazvanom Fuego: coupéu serijske proizvodnje koji se bazirao na platformi limuzine Renault 18.

Renault je tokom svoje 122-godišnje istorije na točkove postavio mnoge zanimljive modele automobila, a jedan od takvih, do danas već pomalo (nezasluženo) zaboravljenih je Renault Sport Spider iz 1990-ih, piše Jutarnji.hr.

• Milion
ljudi u dilerstvima kada je predstavljen i više od 680.000 prodatih primeraka
ukupno: podaci su koji pokazuju da je 156 jedan od najvećih uspeha brenda Alfa
Romeo.
• Predstavljen
je 1997. godine i brzo je osvojio kupce i kritičare i odneo prestižnu nagradu
„Automobil godine“ 1998.

Krajem 1983. godine kompanija VW predstavlja drugu generaciju Golfa, koju je projektovao direktor dizajna Šafer, a koristeći Giugiarov model. U odnosu na predhodnika, Golf „dvojka“ je uvećan po svim dimenzijama, pa je shodno tome i teži za 120 kg.

Osam meseci nakon izvornog Fiat 126, u fabrici FSM u Bielsko-Biala (južna Poljska), od italijanskih delova, sastavljen prvi primerak kultnog automobilčića Polski Fiat 126p, dugačkog 305 cm, koji je koštao 69.000 zlota (prosečna plata bila je 3500 zlota)…

• Genijalnost i snaga, umeće
i hrabrost u izboru materijala, stil koji spaja tehnološke inovacije i
kreativnost: to su sastojci dizajna modela Tipo 33.
• Dizajn je nastao iz
takmičarskog duha koji daje život u svaku kreaciju Alfa Romea. Taj isti duh dao
je rezultat u mnogim trkačkim pobedama, i stvorio je dva „neidentična
blizanca“: modele 33 Stradale i Carabo.

Ne znajući ispravan naziv ovog automobila, često se dešava da ga nazovemo MINI Morris ili MINI Cooper, a zapravo jedini ispravan naziv modela, koji se od 1994. nalazi u okviru BMW grupe, je samo MINI.

Mada danas često neopravdano podcenjivana, istočnonemačka autoindustrija se prvih četvrt veka komunističke vladavine zapravo inovativnošću i dizajnom mogla meriti s onom u zapadnoj polovini zemlje…

• Model Giulietta Spider
prikazan je u italijanskim filmovima sa početka 60-ih godina prošlog veka,
režiranih od strane Felinija i Antonionija: ovo su bile probe pre nego što je
harizma „napravljenog u Italiji“ (Made in Italy) osvojila Holivud i SAD.
• Njen naslednik i potomak je
osvojio Stiva Mekvina, Dastina Hofmana i Muhameda Alija: Alfa Romeo Duetto je
bio neodoljiv.

VW Caddy je najpoznatiji proizvod automobilske industrije Bosne i Hercegovine jer je u periodu od 1982. do 1992. godine pravljen isključivo u Sarajevu za evropska tržišta.