
Saradnja najstarijeg francuskog proizvođača automobila i čuvene karoserističke kuće Pininfarina trajala je decenijama, a tokom šezdesetih i sedamdesetih godina dovela je do toga da Peugeot ima čak četiri kabrioleta sa italijanskim potpisom. Bile su to kabriolet verzije automobila 204, 304 i 404, a kasnije i 504.

Strast prema biciklima spojila je krajem devetnaestog veka mehaničara Václava Laurina i prodavca knjiga Václava Klementa, obojica iz mesta Mladá Boleslav u tadašnjoj Kraljevini Bohemiji, koji su krajem 1885. započeli manufakturu dvotočkaša na pedale.

Otkako je Škoda u vlasništvu Volkswagena, češkom proizvođaču nije pružena šansa da kupcima ponudi klasičan kupe automobil.

Volkswagen Golf nije prvi automobil na koji se pomisli na pomen reči oldtajmer. Ipak, u pitanju je jedan od najprepoznatljivijih klasika iz Volfsburga i to je najvećim delom zbog tri slova — GTI.

Počevši od kasnih sedamdesetih pa do današnjih dana, hot hečevi gospodare tržištem automobila koji pružaju mnogo zabave običnom čoveku. Svojoj pojavom, oni su gotovo potpuno istisli male kupee, donevši tako veliku promenu na svetsku automobilsku mapu.

Pre nego što je saobraćajna nesreća te 1969. godine ugasila njegov mladi život, italijanski dizajner Pio Manzù ostavio je jako puno svetu industrijskog dizajna.

Odgovor na večito pitanje šta Citroën deli od drugih francuskih, evropskih, pa i svetskih proizvođača može da se pronađe u dva slova. Tokom znane automobilske istorije, inicijali GS su označavali svašta i često bili vezani za severnoamerički kontinent i Buick, ali u Evropi, Citroën GS je bio krunski dokaz da i srednja klasa zaslužuje avangardu jednog božanskog automobila kao što je bio DS.

Pre gotovo šest decenija, Jurij Gagarin je ušao u istoriju svojim letom u svemir, a uprkos globalnoj popularnosti, o nekim stvarima iz njegovog života i dalje se vrlo malo zna...

Tokom pedesetih godina, BMW je bio na rubu propasti zahvaljujući seriji nepromišljenih poteza koji su se završili tržišnim neuspesima na unosnom severnoameričkom tržištu.

Od 1974. VW Golf se naručuje svake 41 sekunde. Ako to nije fascinantan podatak…

Posleratna linija progresa rasla je strmoglavo, a kako i ne bi kad se skoro sve podizalo od nule. Život se vraćao ne samo u normalu, nego je nakon rata značio mnogo više te je mesta za ugađanje bilo na pretek. Tako je potpuno prirodno bilo da konačno dođe i do primene ideje u kojoj svaki čovek može i treba da ima automobil.

Više zbog činjenice da nas od Slovenije deli nekoliko stotina kilometara nego zbog bilo čega drugog, retke su prilike kada u Nasleđe svrati klasik sa krajnjeg zapada autoslovenskih prostranstava. Ipak, uz malu pomoć tehnologije, dobru volju i oštro oko fotografkinje Pije Klančar, Timov Mile — Fiat 1100 R iz 1966. godine je stigao.

Dosadašnja praksa je pokazala da mitologija Zastavinih oldtajmera najpre prepoznaje trojku automobila nastalih na osnovama Fiata 600, 1300 i 128. Ova tri automobila prepoznata su kao neraskidiv deo transportnog nasleđa Jugoslavije i danas su Fića, Tristać i Stojadin cenjeni automobili i esencija jugonostalgije na četiri točka.