
Kada je Zastava 101 u pitanju, moramo imati u vidu i društveno-politički pristup proizvodnji automobila u tadašnjoj SFRJ. Stojadin je predstavljao automobil koji je rezultat udruženog rada radnih kolektiva iz svih republika i obe autonomne pokrajine, čiji je osnovni cilj bio da radnom čoveku, samoupravljaču, i njegovoj porodici obezbedi veću slobodu kretanja po Jugoslaviji, a i po potrebi šire.

U očekivanju nove, osme po redu generacije 911-ice prisećamo se slavnih prethodnika.

Pre dve decenije Alfa Romeo je poslednji put pokušao ozbiljniji povratak među elitu. Krajem 1997. je stigao model 156, koji je osvojio titulu 'Evropskog automobila 1998. godine', a u Milanu su ozbiljno radili na većem modelu 166.

Za razliku od civilnih automobila, kombiji, furgoni i pikapi iz davnih vremena često ne dožive zasluženu penziju. Oni gotovo nikada nisu bili članovi porodice, već službene mašine koje su svakodnevno obavljale svoje teške poslove do samog kraja.

Prvi sportski model u sastavu Škode dok je još nosila imena svojih osnivača bila je BS serija, a najsportskiji od njih zvao se BSC.

Kris Bengl, američki dizajner (r. 1956.), proslavio se kao šef dizajna BMW-a, MINI-ja i Rolls-Roycea, večno ćemo ga pamtiti po 'Benglovoj BMW petici' (E60)...

Bio je jedan od najpopularnijih automobila bivše Jugoslavije i ključ modernizacije tadašnjeg voznog parka, a celi životni put ga je pratio negativan epitet najgoreg automobila. Nepravedno.

Dacia Duster je postao globalno uspešan SUV koji je u proteklih osam godina privukao milione kupaca širom sveta. Malo je međutim poznato da aktuelni Duster nije prvi SUV Dacije, čak ni prvi model rumunske kompanije s ovim imenom.

Pojavom Stojadina na proizvodnim trakama kragujevačke zastave, titula limenog člana porodice prešla je sa Fiće na novi, moderniji i funkcionalniji automobil.

Riselshajm. Opel je jedan od proizvođača automobila sa najbogatijom tradicijom na svetu. Sledeće godine, brend će proslaviti 120 godina proizvodnje automobila.

Na današnji dan 1955. iz pogona kragujevačke Crvene zastave sišao je prvi model "fiće".

Nije imao ni „e“ od elegancije, ali ga vozači i danas vole. I evo zašto.

Prošlo je već deset godina od kako se Yugo ne proizvodi. Prvi prototip Juga predstavljen je pre tačno 40 godina predsedniku SFRJ Josipu Brozu Titu

Za razliku od većine koncept vozila, ovo nije bila samo stilska vežba, nego je prototip bio namenjen pokazivanju novih tehnologija na kojima je u to vreme radila francuska kompanija.