
Lamborghini Polo Storico će obeležiti 50 godina modela Espada i Islero restauracijom vozila koji će svoje mesto pronaći u muzeju

Ukoliko ste odrastali osamdesetih i volite zlatnu reli eru, verovatno su vaši favoriti Ford, Lancia i Peugeot, kada je reč o proizvođačima.

Kada se spomene rumunska automobilska industrija većini nas verovatno prva na pamet padne Dacia, ali početkom 20. veka ova država je svetu ponudila i prvi aerodinamični automobil.

Za Ruse se kaže da su veoma dobri u proizvodnji alkohola i vojne opreme, ali jedna kategorija u kojoj se nikako nisu mogli pohvaliti su svakako bili automobili.

Iako je ruska automobilska industrija postojala još od nastanka automobila, teško je reći da je privlačila posebnu pažnju. Posle Drugog svetskog rata, Sovjeti polako počinju da menjaju svoju automobilsku industriju.

Savremen spolja, jad ispod lima, koristio je arhaičnu mehaniku Fiata 1300 iz 1961., ali korektno opremljen i prvoklasan po pitanju bezbednosti

Modeli kompanije Aston Martin nikada nisu bili jeftini, ali određeni modeli vrede daleko više od drugih.

Kada se spomene ime Lancer, prva asocijacija su performantni japanski sedani sa reli genima i pogonom na sva četiri točka. Međutim, malo se govori o prvom Mitsubishijevom Lanceru koji je utabao stazu za kasnija pokolenja.

Pre dve decenije na ulicama se pojavio Smart prve generacije, čime je konačno realizovana Mercedesova zamisao o malom gradskom automobilu koja datira iz 1970-tih.

'Evropski auto 1979. godine', amerikanizovana verzija Simce 1100, dobro je startovao, a potom zabrljao, zbog konfuzije pri re-brendiranju u Simcu-Talbot, pa Talbot i loše limarije.

Pre 60 godina, Stirling Moss je seo za upravljač prvog evropskog vozila kome sponzor nije bio iz automobilske branše.

Sada već davne 1988. godine, Volvo je predstavio svoj prvi porodični hečbek sa pogonom na prednje točkove, koji je poneo oznaku 440, a godinu dana kasnije, usledila je i limuzina 460.

Tokom prethodnih godina, Čačani Igor i Goran Brković su stekli reputaciju veštih majstora zahvaljujući brižn sklapanim rekreacijama Abarth vozila, a iz njihove radionice kao poslednji projekat dolazi nešto potpuno drugačije. Naime, u potrazi za novim izazovima, Igor i Goran su se od trkačkih pista prohujalih vremena okrenuli slatkom životu šezdesetih godina. Njihov novi projekat je Ghia Jolly, replika još jednog retkog vozila nastalog na bazi Fiata 600.

Ovo je model 1974 Alfa Romeo 2000 GT Veloce, takođe poznat kao 2000 GTV.

Sa 100KS bio je strašan auto, koji je do stotke ubrzavao za 10,6 s i postizao 176 km/h.