
Premijera atraktivnog modela se dogodila pre 30 godina na Sajmu automobila u Ženevi, kasnije se pokazalo da je to bio možda i najuspešniji model takve forme s potpisom proizvođača iz Štutgarta...

„Moj život se meri na period pre Zastave i posle Zastave.’’
Tomas K. Diamtis
Vrhunac karijere Zastave 101 bile su sedamdesete godine. Proizvodnja novog, jugoslovenskog automobila nije ni približno zadovoljavala jugoslovensko tržište, liste čeknja su bile najmanje šest meseci. Ambiciozan plan za izvoz je ubrzo premašen jer se Stojadin plasirao rame uz rame sa Fiatom 128, automobilom godine u Evropi za 1969.

Škoda 1000 MB, prvi Škodin masovno proizveden model sada ima 55 godina.

Sa preko dvadeset miliona prodatih primeraka i proizvodnjom dugim bezmalo pola veka, Volkswagen Buba je jedan od najbolje prodavanih automobila svih vremena.

Kao država neumerene potrošnje i ogromnog prosperiteta nakon Drugog svetskog rata, Sjedinjene Američke Države su od pedesetih godina bile najsnažnije svetsko tržište automobila.

Ma, šta to policajci rade na putu? Mnogi vozači su se iznenadili 15. februara 1959. godine kada su nemački policajci na putu između Dizeldorfa i Ratingena iz svog vozila izvadili dve velike kutije i postavili ih na tronošcima.

Milenijumska istorija apeninskog poluostrva i drevna gradska arhitektura odvojena uzanim ulicama, definisala je Fiatovu reputaciju usmerenu ka malim i pristupačnim porodičnim vozilima.

Prvi „jugo“ ručno je sastavljen 1978. godine pod imenom „fijat 127“ i poklonjen je tadašnjem predsednik Josipu Brozu Titu. Tita više nema, nema ni Jugoslavije, ali „juga“ i dalje viđamo na ulicama. I pored njegovog trajanja, u Americi su ga proglasili najgorim automobilom ikada. Proveravali smo jesu li Amerikanci u pravu.

Ultimativno terensko vozilo uz dodatak odlično uklopljenog luksuza, načinilo je od Geländewagena simbol božanstva među ljubiteljima blatnjavih puteva, a po novom i gradskih špica...

Okićeno superlativima i tehnološki naprednim rešenjima, japansko čudo od automobila se na sceni pojavilo 1989. godine.

Ruski AvtoVAZ je pre deset godina planirao značajniju modifikaciju legandarne Lade Nive, ali zbog finansijskih problema projekat 21214 M nije zaživeo u serijskoj proizvodnji.

ŠKODA OCTAVIA slavi 60 godina od kada je proizveden prvi primerak ovog modela.U januaru 1959, prvi primerci ovog legendarnog modela serijske proizvodnje proizvedeni su u fabrici Mlada Boleslav. Prva OCTAVIA generacije modernog doba nastavila je nasleđe popularnog kompaktnog modela sredinom 1990-ih godina.

Mnoge francuske kompanije, naročito automobilske, pokušale su da pronađu mesto pod suncem na istoku Evrope u vreme blokovske podele sveta.

Vrlo mali broj automobila je došao do legendarnog statusa zahvaljujući svojim uspesima na reliju, a Ford Escort je jedan od njih.

Svaki pasionirani ljiubitelj satova posebno ceni večne siluete i preciznost postignutu lucidnim i vešto izrađenim mehaničkim sklopovima pre nego gomilom elektronike. U automobilskom svetu, mali je broj četvorotočkaša koji su uspeli da održe svoj duh i prenesu ga u 21. vek, ali je Porsche to zasigurno uspeo.