
Čuvenom nemačkom "narodnom automobilu", koji je nastao u vreme nacizma, prethodilo je nekoliko prototipova, uključujući i vozilo koje je dizajnirao jedan Jevrej.

Uskoro ćemo dočekati coupe verziju Cayennea, SUV-a koji je marku još 2002. godine s prvom generacijom uveo u off-roaderski svet, a u međuvremenu se pojavio i za broj manji Macan... Ipak, ako zagledamo bolje u prošlost terenski Porsche modeli ne postoje tek poslednjih 16 godina već u stvari - skoro 50 ranije!

Kada se govori o najvećim automobilskim ikonama, period između četrdesetih i šezdesetih godina se čini najplodonosnijim. Godine oporavka nakon Drugog svetskog rata, te globalnog prosperiteta donele su automobile koji nikada neće biti zaboravljeni.

U zabludi ste ako mislite da je autonomna vožnja rezultat moderne automobilske ere. Jer, ideja kretanja automobila bez vozača je nedavno proslavila 50. rođendan!

Ne postoji mnogo imena u istoriji brenda Jeep® koja su značajnija ili bude više emocija od modela Cherokee. To je ime koje predstavlja 44 godina dugu istoriju i skoro četiri miliona vozila prodatih širom sveta.

Dolce Vita Cabriolet
Svako dete koje je odrastalo ranih devedestih godina seća se ove jedinstvene siluete. Naslagana sa zajedno sa drugim automobilima u prodavnicama igračaka, BBurago Lancia Aurelia odskakala je od tada aktuelnih Ferrarijia, Bugattija, Porschea i Lamborghinija, pre svega svojom bebi plavom bojom, a onda i nežnim linijama. Istini za volju, većina nas je tada birala automobile sa postera, naslovnih strana i Turbo žvaka, ali kako su godine prolazile, lepota Lancie Aurelie se izdigla u prvi plan.

Startovao kao genijalni kompakt, američka 'anti-Buba', završio u centru jednog od najvećih skandala u autoindustriji ikada, zbog konstrukcijske greške koja je pri naletu pozadi izazivala požar

Ako bismo morali birati zlatni period američke automobilske industrije, onda su to svakako 1950-te godine. Mnogobrojni proizvođači se trudili ko će ponuditi moderniji automobil kupcima koji su se, nakon oporavka ekonomije posle Drugog svetskog rata, ponovo okretali vozilima veće snage, izražajnijeg stila, ali i prestižnijeg imena.

Ferrari Daytona, zvaničnog imena Ferrari 365 GTB/4, bio je standardni predstavnik GT klase s dva sedišta, a na tržištu je nasledio Ferrari 275 GTB/4 čiji motor je koristio, uz povećanu zapreminu.

Mercedes C36 AMG imao je premijeru 9. septembra 1993. godine kao prvi zajednički razvijen automobil nemačkog proizvođača i firme AMG, koja je do tada samo dorađivala gotova Mercedesova vozila.

Jedan od najplodonosnijih arhitekata i dizajnera 20. veka, Gio Ponti, dizajnirao je i automobil koji nikada nije doživeo proizvodnu verziju.

U jednoj od prethodnih „Zanimljivosti dana“ ste mogli da pročitate je da Volkswagen nuđen Fordu potpuno besplatno u posleratnom periodu. Amerikanci ne samo što su odbili ovu ponudu već nisu hteli ni da koriste fabriku u Volfsburgu jer se ona nalazila blizu granice teritorije koju je kontrolisao Sovjetski Savez.