
Uskoro ćemo dočekati coupe verziju Cayennea, SUV-a koji je marku još 2002. godine s prvom generacijom uveo u off-roaderski svet, a u međuvremenu se pojavio i za broj manji Macan... Ipak, ako zagledamo bolje u prošlost terenski Porsche modeli ne postoje tek poslednjih 16 godina već u stvari - skoro 50 ranije!

Kada se govori o najvećim automobilskim ikonama, period između četrdesetih i šezdesetih godina se čini najplodonosnijim. Godine oporavka nakon Drugog svetskog rata, te globalnog prosperiteta donele su automobile koji nikada neće biti zaboravljeni.

U zabludi ste ako mislite da je autonomna vožnja rezultat moderne automobilske ere. Jer, ideja kretanja automobila bez vozača je nedavno proslavila 50. rođendan!

Ne postoji mnogo imena u istoriji brenda Jeep® koja su značajnija ili bude više emocija od modela Cherokee. To je ime koje predstavlja 44 godina dugu istoriju i skoro četiri miliona vozila prodatih širom sveta.

Dolce Vita Cabriolet
Svako dete koje je odrastalo ranih devedestih godina seća se ove jedinstvene siluete. Naslagana sa zajedno sa drugim automobilima u prodavnicama igračaka, BBurago Lancia Aurelia odskakala je od tada aktuelnih Ferrarijia, Bugattija, Porschea i Lamborghinija, pre svega svojom bebi plavom bojom, a onda i nežnim linijama. Istini za volju, većina nas je tada birala automobile sa postera, naslovnih strana i Turbo žvaka, ali kako su godine prolazile, lepota Lancie Aurelie se izdigla u prvi plan.

Startovao kao genijalni kompakt, američka 'anti-Buba', završio u centru jednog od najvećih skandala u autoindustriji ikada, zbog konstrukcijske greške koja je pri naletu pozadi izazivala požar

Ako bismo morali birati zlatni period američke automobilske industrije, onda su to svakako 1950-te godine. Mnogobrojni proizvođači se trudili ko će ponuditi moderniji automobil kupcima koji su se, nakon oporavka ekonomije posle Drugog svetskog rata, ponovo okretali vozilima veće snage, izražajnijeg stila, ali i prestižnijeg imena.

Ferrari Daytona, zvaničnog imena Ferrari 365 GTB/4, bio je standardni predstavnik GT klase s dva sedišta, a na tržištu je nasledio Ferrari 275 GTB/4 čiji motor je koristio, uz povećanu zapreminu.

Mercedes C36 AMG imao je premijeru 9. septembra 1993. godine kao prvi zajednički razvijen automobil nemačkog proizvođača i firme AMG, koja je do tada samo dorađivala gotova Mercedesova vozila.

Jedan od najplodonosnijih arhitekata i dizajnera 20. veka, Gio Ponti, dizajnirao je i automobil koji nikada nije doživeo proizvodnu verziju.

U jednoj od prethodnih „Zanimljivosti dana“ ste mogli da pročitate je da Volkswagen nuđen Fordu potpuno besplatno u posleratnom periodu. Amerikanci ne samo što su odbili ovu ponudu već nisu hteli ni da koriste fabriku u Volfsburgu jer se ona nalazila blizu granice teritorije koju je kontrolisao Sovjetski Savez.

Večiti mladić
U prethodnim nedeljama, često smo pominjali kabriolete kao gospodare drumova, divne mašine za beg od stvarnosti i uživanje u praznim putevima. Ali, šta se događa kada uz kabriolet zaista imate ceo put za sebe? Nedavno smo imali priliku da osetimo slobodu na jedan potpuno drugačiji način na deonici auto puta između Obrenovca i Uba. Naime, ovaj deo autoputa još uvek je u izgradnji, a Hurol, vlasnik Mercedes-Benza 380SL nas je poveo u obilazak radova na istom.

Zvali su ga Mali div, a za mnoge je velik poput planine i prevozno sredstvo koje im je promenilo život na bolje.

Mercedes je objavio zanimljiv video u kome nas podseća na same početke auto-industrije i odaje priznanje jednoj ženi koja je odigrala važnu ulogu u "rađanju" automobila.