
- Premijerno
lansiran 2000. godine, Hyundai Santa Fe slavi 20-tu godišnjicu svog postojanja
- Model se
pojavio u Evropi 2001. i od tada je obeležio istoriju razvoja brenda i na
starom kontinentu, tokom svoje četiri generacije.
- Značajno
unapređenje legendarnog modela dolazi nam uskoro, uključujući električne
motore.

• Peta epizoda „Storie Alfa Romeo“
serijala je smeštena u posleratnu Italiju, od obnove do ekonomskog procvata.
• Tokom tih godina, Alfa Romeo
je potvrdio svoj status legende: najbrži automobili na stazi i van nje, oni su
postali statusni simboli kao i savršena vozila za državnu službu, u bojama
državne policije i Karabinijera.
(Dalje)

Volkswagen je prvi Golf GTI predstavio 1975. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu, a 45 godina posle legendarnu oznaku GTI nosi i Golf osme generacije

Da je ikada ušao u serijsku proizvodnju, Porsche 984 bi sada bio tražena roba među ljubiteljima modernih klasika. Međutim, kako piše Jutarnji.hr Porsche je otkazao ovaj projekat u poslednji čas.

Pre 40 godina je počela proizvodnja Zastave 128, podseća Auto magazin. Prvi serijski primerak sišao je sa proizvodnih traka u Kragujevcu 16. maja 1980. godine, čak 11 godina kasnije u odnosu na početak proizvodnje ovog modela u Italiji.

Pre 50 godina bugarski inženjeri su pokušali da konstruišu električni automobil na bazi automobila „Moskvič 426”. Tako je 1970. godine u fabrici „Balkankar Rekord” napravljen jedini, a samim tim i potpuno jedinstveni prototip El-Mo-70.

Marka SEAT je svoje uzbudljivo putovanje započela pre sedamdeset godina. Dana 9. maja 1950. godine osnovano je poduzeće koje je Španiju postavilo na točkove i uvelo demokratičnost u područje mobilnosti. Od tog trenutka pa sve do proslave svoje 70. godišnjice marka SEAT prošla je temeljitu transformaciju i pokazala vrhunsku sposobnost prilagođavanja.

Ako mislite da su plug-in hibridni automobili relativno nova pojava, razmislite ponovo jer je Audi tu tehnologiju upotrebio još 1989. godine.

Veza između brenda Alfa Romeo i Formule 1 je upisana u istoriju GP trka: Alfa Romeo je osvojio prvi Grand Prix (Velika nagrada) šampionat u prvom izdanju najvažnije kategorije moto-trka 1950. godine, kada je Nino Farina bio za volanom modela Alfa Romeo Grand Prix Tipo 158 „Alfetta“, a taj uspeh je ponovljen 1951. godine od strane Huana Manuela Fanđa (Juan Manuel Fangio) u modelu Alfetta 159

Renaultu nisu bile dovoljne pobede koje je zahvaljujući motorima sa turbopunjačem ostvario u trkama 24 sata Le Mansa i Formuli 1 krajem 70-ih, već je odlučio da se oproba i u reliju!

• Tokom godina, pre i posle Drugog svetskog rata, Alfa Romeo je ostao obeležje prelaska sa vrhunca ere zanatskog pristupa na moderniju industrijsku organizaciju
• Model 6C Villa d’Este je bio pionir što se tiče elegancije, tehničkih noviteta, performansi i prestiža

Manje je poznato da je, paralelno s limuzinom, Škoda razvijala i karavansku verziju modela 1000 MB. Kako piše Radiosarajevo.ba, razvijen je prototip koji je prešao 31.000 test kilometara, a bio je karakterističan po dva prtljažnika – napred i pozadi iznad motora.

Tamo još ’90-ih pick-up modeli su bili retki prizor na evropskim putevima. Tome je na zanimljiv način želela da stane na kraj Škoda. Popularna Felicia je naime poslužila kao model i platforma koja će dobiti otvoreni teretni prostor.

Savremena auto industrija izgleda značajno drugačije od one kakvu pamtimo u zlatno vreme Mercedesa. Ako uzmemo u obzir kako se brzo razvijaju proizvođači automobila specijalizovani za električna vozila, automobilski dinosaurusi poput Mercedesa prilično kasne na električnu zabavu.

Trabant 601: poslednji primerak legendarnog automobila iz DDR-a proizveden 30. aprila 1991.
Bio je to ljubičasti Trabant 1.1 Universal, modernizovana, karavanska verzija kultnog modela Trabant 601, s 4-taktnim 4-cilindarskim motorom snage 41 KS, kakav se ugrađivao u Volkswagen Polo…