Potpuno električna vozila sada čine 3,7 odsto ukupnog broja
registrovanih automobila u Nemačkoj, što je 0,6 procentnih poena više nego
prošle godine, prema istraživanju Federalne administracije za motorni
saobraćaj (KBA).
Horse Technologies, firma u većinskom vlasništvu Renaulta i
Geelyja, počeo je proizvodnju HR12 LPG motora u fabrici Mioveni u Rumuniji. To
je prvi motor masovne proizvodnje u svetu koji kombinuje tehnologiju direktnog ubrizgavanja
s mogućnošću korišćenja LPG-a kao goriva. Trocilindrični 1,2 litarski motor
uključuje 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju uz korišćenje LPG-a ili benzina.
Dok Evropska unija planira da zabrani prodaju novih vozila
na fosilna goriva do 2035. godine, istraživanje firme carVertical pokazuje da
čak 51,5 % kupaca trenutano ne bi ni razmatralo kupovinu električnog automobila,
a samo 12,2 % bi o tome razmislilo.
Dahler Competition je prvo pojačao 3,0 litarski
šestocilindrični motor u BMW-u M2 na 552 KS i 660 Nm obrtnog momenta, zatim je
stigao njihov M2 koji raspolaže sa 621 KS i 750 Nm, a sada se pojavila i
verzija sa 638 KS i 780 Nm.
Veliki su, teški, previše troše i opasni su po bezbednost
pešaka
Evropski aktivisti pozivaju na reforme koje bi mogle da
ograniče buduću prodaju velikih terenskih vozila u Evropskoj uniji. Nedavna
istraživanja pokazuju da rastuća popularnost ovih automobila ne samo da
otežava mobilnost u gradovima, već negativno utiče i na bezbednost pešaka.
Proizvođači automobila znaju da je opciona oprema ono što
najviše privlači kupce, a ujedno donosi dobru zaradu. Grejana sedišta su jedan
od primera, ali ZF-ovi stručnjaci veruju da je to zastareli sistem. Pronašli su
efikasnije, iako možda jeftinije rešenje.
Ferrari Enzo, nekoliko Lamborghinija, Porschea, Bentleyja,
Nissan Skylinea, pa čak i Honda NSX: to su samo neki od hiljada luksuznih
superautomobila koji još uvek skupljaju prašinu na aerodromima, garažama i skladištima
širom Ujedinjenih Arapskih Emirata.