Povlačenje iz ponude i sve manji broj korisnika stvaraju
spiralu iz koje se teško vratiti. Zlatno doba dizela je gotovo
Dizelski motor, nekada kralj evropskih puteva, nezaustavljivo
gubi bitku. U poslednjih dvadeset godina udeo dizelaša među novoregistrovanim
automobilima u Evropi se strmoglavo smanjuje. Prema najnovijim podacima ACEA-e,
dizelski automobili danas čine samo 8,3 posto svih novih registracija u Evropskoj
uniji, Velikoj Britaniji, i EFTA-i.
Prodaja Jaguara u Evropi pala za gotovo 98%, što je najniži
nivo u savremenoj istoriji brenda Jaguar se našao na ivici tržišnog ponora. U
aprilu 2025. registrovano je svega 49 vozila na celom evropskom tržištu, u
poređenju sa 1961 automobilom u istom mesecu prethodne godine. U periodu od
januara do aprila, ukupna prodaja pala je više od 75%, sa 2665 isporučenih
vozila.
Stellantis je počeo povlačenje stotina hiljada vozila
Peugeot, Citroen, Fiat, Opel i DS opremljenih dizelskim motorom 1.5 BlueHDi,
izveštava francuska agencija AFP.
U najnovijoj epizodi podkasta Autopriče ulazimo u jednu od najaktuelnijih tema za sve vozače – novi pravilnik o tehničkim pregledima, koji bi trebalo da počne sa primenom od 5. jula i uvodi obaveznu kontrolu prisustva katalizatora.
Novi BMW M2 CS je postavio novi standard na Nirburgringu. Za volanom je
bio Jerg Vajdinger, inženjer razvoja BMW M, a krug na stazi
Nirburgring-Nordšlajfe dug 20,823 kilometra je prešao za 7:25,5 minuta,
oborivši prethodni rekord za kompaktne automobile za skoro osam sekundi.
Appleov novi automobilski softver ne zanima proizvođače
vozila. Financial Times piše da se Mercedes, Audi, Volvo, Polestar i Renault, između
ostallih, uzdržavaju od korišćenja Car Play Ultra, suprotno prethodnim
Appleovim najavama.