
Ferrari nikad nije mario za volumen, nego je u stvari poznat po ograničenoj proizvodnji, a tokom 2023. godine je isporučio ukupno 13.663 automobila. Ipak, vlasnici modela proizvedenih u Maranelu imaju dobru podršku.

Stellantis je objavio da je uložio 29,5 miliona dolara u istraživački i tehnološki centar u Oburn Hilsu u SAD-u, da bi optimizovao svoju inovativnu tehnologiju Moving Ground Plane (MGP).

Volkswagen razmatra niz mera za smanjenje troškova za svoju glavnu marku, uključujući smanjenje plata od 10 posto i dvogodišnje zamrzavanje plata, dok nastoji da uštedi 4 milijarde evra, piše list Handelsblatt pozivajući se na insajdere kompanije.

Dok evropski proizvođači automobila pate, američki su puno bolji.

Ako je u nekom automobilu vozač u fokusu, onda je to najnoviji Ferrari. Za razliku od McLarena F1 čiji autor Andy Murray je promovisao 1+2 koncept sedenja, u Ferrariju su išli s idejom totalne minimizacije. A to je značilo nemogućnost deljenja užitka vožnje sa suvozačem.

Kina pritiska svoje proizvođače automobila da pauziraju širenje u Evropskoj uniji zbog eskalacije trgovinskog sukoba oko električnih vozila, piše Bloomberg.

Ferrari je modelom Purosangue napravio odličan posao. Odmah nakon lansiranja krajem 2022. godine, italijanska marka je objavila da su svi primerci rasprodati do kraja 2025. godine (godišnje proizvode između 2500 i 3000 komada).

Prema novom finansijskom izveštaju Grupe Renault, Dacia je premašila prag od 500.000 prodatih novih automobila širom sveta u prvih devet meseci ove godine. Nosilac prodaje je evropsko tržište.

Nedavna studija koju je sproveo Transport and Environment (T&E) pokazuje da novi modeli automobila postaju sve veći i teži. Masa je posebno velika za električne automobile, čije baterije su teške između 200 i 700 kilograma.

Iako više nije vođa evropske prodaje novih automobila, Golf je i dalje najvažniji i ujedno najprodavaniji Volkswagen model s 20 posto većom prodajom ove nego prethodne godine. Golf je takođe prodavaniji nego svi električni modeli iz Volfsburga zajedno, iako je zbog njih bio skoro linčovan.

Cene električnih i klasičnih automobila u Nemačkoj se približavaju, ali su električni automobili i dalje skuplji. U oktobru se razlika između dve vrste od 20 vodećih modela značajno smanjila.

Euro NCAP je većini ljudi poznat kao organizacija koja testira automobile i daje im do pet zvezdica na bazi toga koliko su dobro prošli na crash testovima i testovima sistem pomoći vozačima. Sada je nova grupa automobila prošla Euro NCAP testove sistem pomoći vozačima i dobila zvezdice – najviša ocena u ovom testu je četiri zvezdice.

Francuska automobilska grupa Renault je u trećem ovogodišnjem tromesečju zabeležila 10,7 milijardi evra prihoda, što je 200 miliona evra više nego u istom periodu prošle godine.

Redovno održavanje automobila pruža miran san, ali ponekad određene popravke se prosto ne isplati raditi.

Svi koji su se nadali da će Tesla predstaviti jeftiniji Model 2 ili čak Model 1 s cenom do 25.000 USD ostaće razočarani. Ništa od jeftinog Tesle, bar ne u bliskoj budućnosti. To je potvrdio lično Ilon Mask rekavši da takav automobil nema smisla. Naime, Tesla će stremiti potpuno autonomnim vozilima, a prvi cilj je što pre postići najviši, peti nivo autonomije.