
Kakav je status držanja vrednosti električnih automobila? Nije fantastično, prema analizi holandskog tržišta polovnih automobila koju je sproveo Gaspedal.nl. Električni automobili imaju 15 posto manju preostalu vrednost od automobila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem.

Uprkos tamnim oblacima iznad nemačke autoindustrije, Volkswagen Grupa je blistala s prodajom automobila prošlog meseca, a zabeležen je osetan rast električnih vozila koje je predvodio Enyaq.

Honda je sve pripremila za inicijalnu proizvodnju prototipa solid-state baterija. Nova privremena montažna linija, podignuta u jednom od japanskih pogona za istraživanje i razvoj, biće spremna za puštanje u rad u januaru.

EU tržište novih automobila: oktobar 2024
Asocijacija proizvođača vozila Evrope (ACEA) objavila je rezultate novoregistrovanih automobila u EU u oktobru mesecu. Rezultati su dostavljeni i Srpskoj asocijaciji uvoznika vozila i delova.

Uprava Volkswagena i predstavnici radnika započinju treći krug pregovora o platama, a preostalo je još samo deset dana da se pronađe rešenje pre nego što sindikati zaprete eskalacijom borbe štrajkovima širom nemačkih pogona.

Lotus će proizvoditi i hibridne verzije svojih modela kao odgovor na kontinuiranu nevoljnost kupaca luksuznih automobila da pređu na EV.

Tempomat možda izgleda kao jednostavna funkcija koja pomaže vozačima da održe konstantnu brzinu, ali moderne verzije ove asistencije mogu učiniti mnogo više. Pogledajte kako funkcioniše tempomat.

Predstavljena je najnovija multi-energetska platforma kompanije Stellantis, STLA Frame, pokazujući vrstu fleksibilnosti pogonskog sklopa koja je sve više potrebna proizvođačima automobila da ostanu relevantni.

Bugatti je dokazao da još uvek ima nezasitu potrebu za brzinom kada je W16 Mistral postao najbrži automobil sa otvorenim krovom na svetu ranije ovog meseca. Izvršni direktor Bugattija Mate Rimac ima još veće ciljeve, nagoveštavajući budućnost u kojoj bi brend mogao da probije mitsku barijeru od 500 km/h.

BMW je napravio još jedan veliki korak ka svojoj električnoj budućnosti sa proizvodnjom prvih „skoro serijskih“ primeraka svog Neue Klasse SUV-a u Debrecinu, u Mađarskoj.

Sindikat IG Metall i radnički savet nemačkog proizvođača vozila Volkswagen predložili su smanjenje plata da bi se izbeglo zatvaranje fabrika i masovna otpuštanja koje je predložila uprava.

Citroen SM, ekskluzivni model sa francuskim stilom i italijanskim motorom, prodat je svojevremeno u tek nešto više od 10.000 primeraka, ali je ostao u srcima brojnih entuzijasta. Toliko da je pre nekoliko meseci napravljen i koncept SM Tribute za proslavu 10. godišnjice francuskog brenda DS Automobiles.

Ford je u sredu saopštio da će otpustiti oko 14% svoje evropske radne snage, okrivljujući za to značajne gubitke poslednjih godina pojačane slabom potražnjom za električnim vozilima, nedostatkom vladine podrške za prelazak na električna vozila i sve većom konkurencijom.

Nisu najbolja vremena za autoindustriju – posebno su evropski proizvođači pod ogromnim pritiskom. Ali razlog pada zarade nije samo prelazak na elektromobilnost. Razlozi su raznolikiji, dublji. Evropa, kao industrijska lokacija, već godinama se bori s velikim izazovima.

Kompanija Xiaomi je saopštila da je u trećem kvartalu 2024. od svog biznisa s električnim automobilima ostvarila prihod od 1,17 milijardi evra.