
Dok s jedne strane neki proizvođači čine sve što mogu da bi ponudili električna vozila koja su sve dostupnija, s druge strane firmama su električni automobili sve manje zanimljivi. Mislimo na flotne kupce. To proizlazi iz Vodiča za mobilnost za 2024. koji je objavio Ayvens, filijala Société Généralea specijalizovana za iznajmljivanje i upravljanje voznim parkom za firme.

Kad kupujete automobil u obzir uvek dolazi nekoliko standardnih faktora, a jedan od onih kojima najviše pridajemo pažnju jeste pouzdanost, prema izveštaju iSeeCarsa.

Novi predlog Udruženja nemačkih proizvođača automobila (VDA) zagovara potpunu zabranu prodaje fosilnih goriva u Evropskoj uniji od 2045. godine. I novi i stari automobili po tom predlogu više uopšte neće moći da "rade" na benzin ili dizel.

Globalna automobilska industrija slabi, a nemački proizvođači automobila beleže nastavak pada zarade tokom prve polovine godine, prema studiji revizorske i konsultantske firme EY.

Foto: Badennova
Španska firma Badennova je razvila poseban usporivač saobraćaja, koji je veliki iskorak u odnosu na prethodnike svih boja i vrsta. Naime, ovaj "ležeći policajac" je punjen tečnošću (takozvanim ne-Newtonovskim fluidom) koja nagrađuje sporije vozače, odnosno vozače koji se pridržavaju propisa. Prelaskom preko usporivača on se gotovo poravnava s putem i nećete ga osetiti.

Uskoro, za proizvođače automobila će biti veoma teško da se usklade s postavljenim ciljevima
Verovatno ste se u poslednje vreme zapitali zašto su automobilske kompanije prisutne u Evropi opsednute raznoraznim hibridima i električnim vozilima. Stvar je pre svega u tome što žele da se zaštite od paprenih penala vezanih za prekomernu emisiju. Za svaki prekomeran gram CO2 u okviru svojih flota, proizvođači automobila plaćaju 95 evra.

U Meksiku i Brazilu, zemljama koji su najveći proizvođači automobila u Latinskoj Americi, Kina je ušla na tržiše i napreduje.

Analiza koju je izvršila francuska publikacija L'Argus otkriva koliko koštaju baterije elektrifikovanih modela Dacia i Renault. Analiza otkriva da Dacia Spring ima najnižu cenu po kWh, dok hibridi imaju najveće cene baterija, uprkos malom kapacitetu.

Trenutno najmanji BYD-ov električni model u Evropi, Dolphin, razbija tržište novom promotivnom cenom, koja evropske proizvođače ne može ostaviti ravnodušnim. Električni kompakt iz Kine ima početnu cenu u Španiji manju od 20.000 evra i u suštini košta onoliko koliko bi u stvari i trebalo da košta.

Cilj Volkswagena da izgradi kapacitet baterija od 200 gigavat-sati do 2030. godine nije „uklesan u kamenu“, i proizvođač automobila će pratiti kako se razvija potražnja za električnim vozilima (EV), rekao je u petak šef za baterije ove kompanije nemačkim novinama.

Foto: RM Sotheby’s
O ovoj kolekciji u Kaliforniji pričali su brojni ljubitelji klasičnih automobila, raspravljalo se šta je u njoj, da li je precenjena… Sada je jasno da se sastoji od niza dragulja autoindustrije i da je na prodaju.

Tesla povlači preko 9.000 automobila u SAD-u zbog dela na krovu koji bi mogao da se odvoji od vozila i poveća rizik od nesreće. To je redak slučaj povlačenja automobila ovog proizvođača zbog fizičke mane, iako je kompanija ove godine iz drugih razloga povukla već milione vozila.

Južnokorejske vlasti su nakon havarije Mercedesa EQE odlučile da povuku teške poteze.
U Seulu pripremaju novi zakon koji će zabranjivati korišćenje podzemnih garaža za sva električna vozila čije su baterije napunjene na više od 90 posto kapaciteta. Takođe, nastojaće da uvedu ograničenje punjenja na brzim javnim punjačima na 80 posto kapaciteta.

Razvoj, proizvodnja i prodaja električnih vozila je skup posao, a kineski tehnološki gigant Xiaomi je to otkrio na teži način, izgubivši milione lansiranjem svoje električne limuzine SU7. Međutim, i dalje prolazi mnogo bolje od nekih poznatijih brendova.

Renault je napustio američko tržište pre više od 30 godina, okončavši zvanične operacije u SAD 1987. Francuski proizvođač automobila je od tada odsutan sa tog tržišta iako se priprema za povratak kasnije ove decenije sa svojim brendom Alpine.