
Kineski zvaničnici i proizvođači automobila ozbiljno razmatraju mogućnosti kupovine nemačkih fabrika koje bi mogle da budu zatvorene, a posebno su zainteresovani za Volkswagenove pogone.

Izvoz automobila iz Kine je značajno porastao 2024. godine, ali se za 2025. očekuje mnogo skromniji rast, između ostalog i zbog uvoznih carina na kineske automobile koje je uvela EU i najavio Donald Tramp.

Toyota Motor Europe je imala rekordnu prodaju od 1.217.132 vozila u 2024. godini (Toyota i Lexus zajedno), što je povećanje od četiri posto u odnosu na prethodnu godinu.

Ruski proizvođač automobila Avtovaz saopštava da je u 2024. godini prodao 30 posto više automobila, uz nešto slabiji rast od tržišta u celini, prema podacima specijalizovane firme tvrtke Autostat.

Novi američki predsednik Donald Tramp možda i neće morati da uvodi veće carine na uvoz kineskih vozila. Naime, odlazeća Bajdenova administracija mu je pružila ruku i SAD je blizu zabrani uvoza kineskih vozila i tehnologije. To bi moglo da predstavlja značajan izazov i za domaće proizvođače automobila jer se deo sistema proizvodi u Kini.

Folksvagen proizvodi i prodaje vozila po čitavom svetu. Taj koncern je izvorno njemački, ali je kod kuće i u Kini, Brazilu i SAD. Ta zavisnost od stranih tržišta mogla bi uskoro da mu se osveti.

Tehnički manevar poput parkiranja (dobrog i bezbednog) koji moraju da znaju da savladaju svi vozači, može da se usavrši s godinama vozačkog staža. Podešavanje retrovizora, oslanjanje na senzore parkiranja i kamere, odmereno rukovanje upravljačem, ručicom menjača i papučicama, međutim, nekim vozačima ostaju (pre)veliki izazov.

Tržište automobila je izuzetno osetljivo na globalne ekonomske izazove, promenljive političke situacije i sve strože propise o emisijama. Potražnja za automobilima naglo raste tokom nekih godina, dok su tokom drugih kupci primorani da drastično promene svoje navike. Na sreću, neki trendovi nam daju uvid u to šta nas očekuje u budućnosti. Šta nas čeka na tržištu automobila 2025. godine i na šta treba obratiti pažnju ako planiramo da kupimo auto?

Tokom testa na stazi Nardo u Italiji, Volkswagen ID.7 je prešao veoma veliku udaljenost s jednim punjenjem baterije. Električni pandan Passatu, prešao je čak 941 kilometar bez zaustavljanja.

Globalna prodaja električnih automobila prošle godine je porasla za 25 posto, uz rast u Kini i pad u Evropi.

Za samo nekoliko godina, Kina se razvila u najvećeg svetskog izvoznika automobila. Tako je pod pritisak stavila etablirane proizvođače u Evropi, pre svega u Nemačkoj - i to ne samo zbog nižih cena.

Proizvođači automobila koji žele da prodaju svoja vozila u EU, a ne ispunjavaju pooštreni kriterijum vezan za emisiju ugljen-dioksida, od početka ove godine suočavaju se s visokim ekološkim kaznama.

Pogledajte cene nekih od najprodavanijih 2014. i 2024.
Prema istraživanju vodeće evropske platforme za kupovinu i prodaju polovnih automobila AutoScout24, u poslednjoj deceniji prosečna cena 10 najpopularnijih automobila porasla je za čak 68 posto!

Tesla je pre nekoliko dana otvorio knjige narudžbina za osveženi Model Y (Juniper) u Kini i drugim azijsko-pacifičkim tržištima. Novi izveštaj nemačkog lista Handelsblatt ukazuje da je proizvodnja takođe počela u Berlinu 14. januara. To sugeriše da će Evropljani uskoro moći da naruče osveženi automobil.

Narednih nekoliko meseci će biti zanimljivi za Volkswagen. Nemačka marka je već potvrdila lansiranje jednog od svojih najvažnijih novih modela u ovoj godini, držeći se odgovornosti prema deoničarima.