
Italijanski filmski producent Andrea Jervolino već radi na svom sledećem biografskom filmu o automobilima. Njegov najnoviji film će govoriti o osnivaču i prvom izvršnom direktoru Bugattija.

Izvršni direktor nemačkog proizvođača luksuznih automobila Mercedes pozvao je Evropsku uniju da spusti loptu u sporu s Kinom oko carina na električne automobile.

Nakon Forda i Toyota je odlučila da se udalji od LGBTQ događaja koje je poslednjih godina izdašno podržavala. Toyota je poslala dopis zaposlenima u kojem ih informiše o prestanku sponzorstva LGBTQ+ događaja te preusmeravanju svojih programa za "raznolikost, jednakost i uključenost".

Automobilska industrija u Evropi, ali i u svetu nalazi se na velikoj prekretnici. Održivost, ekologija, nove tehnologije, osetljiva tržišna previranja uslovljena geopolitičkim potresima, veliki su izazovi za auto-industriju koja, pored toga što neposredno zapošljava veliki broj ljudi u ogromnoj meri utiče i posredno na budžet država kroz carine, poreze, vezujući za sebe i proizvođače energenata, opreme, lizing kuće, banke, osiguravajuća društva.

Potrošači nisu baš prihvatili plug-in hibride onako kako su se neki proizvođači automobila nadali, a mnogi ih vide kao kompromitovano polovično rešenje koje kombinuje najgore od oba sveta, električnog i onog s motorima na unutrašnje sagorevanje. Skuplji su od tradicionalnih hibrida i ne odgovaraju potpuno iskustvu vlasništva potpuno električnog vozila.

Da li vetrobransko staklo može da postane nešto poput platna za projekciju koje će zameniti ekrane u vozilima? Hyundaijev dobavljač delova i tehnički stručnjak Hyundai Mobis misli tako. Filijala korejskog konglomerata je objavila da se udružuje s nemačkim optičkim divom Zeissom da bi razvili holografski ekran vetrobranskog stakla.

General Motors (GM) će do kraja ove godine početi da ostvaruje profit na svojim električnim vozilima, potvrdila je izvršna direktorka Mary Barra u intervjuu za The New York Times.

Jesen je bila u znaku popularnog električnog bestselera. Najprodavaniji auto u Evropi prošlog meseca je bio Model Y, sa 28.680 prodatih primeraka, što je iznenađujući podatak nakon opšteg sivila za električne automobile ove godine. Međutim, Dacia Sandero ostaje na vrhu ukupne evropske prodaje ove godine.

Najviši menadžeri kineske kompanije za proizvodnju električnih automobila GAC posetili Magnu u Gracu: žele da proizvode svoj novi električni model u Evropi.

Hyundai preduzima ozbiljne korake da bi se pozicionirao na tržištu električnih vozila. Kompanija se fokusira na razvoj litijum-gvožđe fosfatnih (LFP) baterija velikog kapaciteta za svoja buduća jeftina električna vozila. S ciljem postizanja gustine energije od oko 300 Wh/kg, Hyundai ima cilj da nadmaši trenutne lidere u industriji, kao što su kineski CATL i BYD, koji su trenutno na oko 200 Wh/kg.

Prodajne brojke u Evropi pokazuju da su električni automobili u septembru bili malo interesantniji kupcima, ali broj registracija na međunarodnom nivou pokazuje drugu sliku. Kina ostaje glavno tržište sa još jednim rekordnim mesecom, jer Kinezi proizvode električne automobile brzinom koja je nedostižna za bilo koji evropski brend.

Dacia je godinama bila merilo za jeftine ili blaže rečeno - povoljne automobile. Uostalom, njena uloga u Renault grupi je od početka bila takva. Međutim, Dacia više nije povoljna kao pre i ne može sama da odgovori pretnjama s istoka, jer ukoliko se uskoro ne pojavi neki novi brend s pristupačnim cenama, kineski vrag će odneti šalu.

Apple je potrošio otprilike deset godina i deset milijardi dolara na razvoj električnog vozila. Rezultat? Projekat je ukinut. Sada je otkriveno da je tehnološki div proveo mnogo godina radeći s kineskim proizvođačem automobila BYD na naprednim baterijama dugog dometa. Pojednostavljeno, Apple je pomogao Kinezima da razviju napredne tehnologije električnih automobila.

BMW Italia i AC Milan su potpisali ugovor u martu 2021, kada je nemački proizvođač postao automobilski partner italijanskog fudbalskog kluba. Godinu dana kasnije, kompanija sa sedištem u Minhenu isporučila je timu flotu od 25 automobila: 15 komada X6, devet X5 i jedan iX. Sporazum je obnovljen prošle godine kada je čak 45 vozila predato igračima i upravi na San Siru.

Kada je krajem prošle nedelje predstavio Tesla Cybercab, Ilon Mask je obećao da će se proizvoditi u "vrlo velikom" broju. Hrabre reči, ali još uvek postoji mnogo neprijatnih regulatornih prepreka koje Tesla mora da reši pre nego što ovo potpuno autonomno vozilo uopšte nanjuši proizvodnu traku, a kamoli da počne da se proizvodi u ozbiljnim količinama.