home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : www.blic.co.yu

Od 6. jula 2008. u Srbiji će početi izdavanje novih registarskih tablica i saobraćajnih dozvola, propisano je pravilnikom objavljenim u Službenom glasniku. Predviđeno je da se tablice zamene u roku od godinu dana, prilikom redovnog produžetka registracije. Nove tablice biće bele boje, sa plavim poljem na levoj strani, na kojoj je ispisana međunarodna oznaka Srbije - SRB.
Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.
Umesto kombinacije 4 do 6 brojeva, kao do sad, registarska oznaka sastojaće se od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y.
Saobraćajna dozvola biće dimenzija 54 sa 86,5 milimetara, sa tekstom na srpskom i na engleskom jeziku, moći će da se automatski očitava i imaće više zaštinih elemenata.
Novost je registraciona nalepnica, koja će se lepiti na vetrobransko staklo prilikom prve i svake sledeće registracije.





Toyota Motor Company je od Forda preuzela drugo mesto na listi najprodavanijih marki na tržištu SAD-a tokom 2007. godine. Naime, prema upravo objavljenim podacima, japanska kompanija je u toj zemlji tokom prošle godine plasirala ukupno 2.620.825 vozila, dok je Ford uspeo da proda 2.572.599 automobila. Prvi je naravno i dalje General Motors sa prodajom od 3.866.620 vozila, dok je Chrsyler plasirao 2.076.650 automobila. Prodaja automobila u SAD-u tokom 2007. godine je inače iznosila 16,1 milona vozila, što je najlošiji rezultat još od 1998. godine. Razlozi leže u visokoj ceni goriva, slabijem rastu američke privrede i problemima na tržištu nekretnina. Kako stvari sada stoje, 2008. godina bi mogla biti još gora, dok se poboljšanje može očekivati tek naredne, 2009. godine.



BMW je saopštio da će Amerikancima na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu predstaviti dva svoja modela pokretana dizel motorom. Radi se o BMW-u X5 xDrive35d i BMW-u 335d sedan, koje pokreće isti 3,0 litarski redni šestocilindraš sa 265KS i 575Nm obrtnog momenta (sa ovim motorom 335d sedan do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde, a X5 xDrive35d za 7,2 sekunde). Motor je opremljen oksidacionim katalizatorom, filterom čestica čađi i sistemom za smanjenje emisije ugljen dioksida i azot oksida. Ovaj tzv. Advanced Diesel BluePerformance je verzija BMW-ovog 3,0 litarskog common-rail dizelaša, koji se već prodaje u Evropi, a gde se čak dve trećine svih modela bavarske marke proda da dizel agregatima. BMW X5 xDrive35d i BMW 335d sedan će se prodavati u svih 50 američkih saveznih država, uključujući dakle i Kaliforniju, koja je poznata po najstrožim ekološkim propisima. Ova dva BMW-a su inače prvi modeli ove fabrike sa dizel motorima koji će prodavati u SAD-u posle više od dve decenije. Prodaja počinje ove jeseni, a cene će biti saopštene naknadno.

 



Češka Škoda planira da svoju paletu modela proširi novim malim automobilom, koji bi se bazirao na platformi serijske verzije nedavno predstavljenog koncepta up! matičnog Volkswagena. Razlog ? Zadovoljenje rastućih potreba za malim automobilima na tržištima u razvoju. U intervjuu za Financial Times Deutschland, Škodin šef Reinhard Jung je izjavio da veruje kako u Škodinoj paleti još uvek ima dovoljno mesta ispod modela Fabia, trenutno najmanjeg automobila češke marke. Jung je u ovom intervjuu još dodao kako će novi model imati ključnu ulogu u povećanju proizvodnje u Škodinim fabrikama u Rusiji, Indiji i Kini.  



Bertone našao kupca

4 Jan 2008 - 01:07 Vesti Link

Samo nekoliko dana pre sigurnog bankrota i zatvaranja, italijanski Bertone (i njegovih 1350 zaposlenih) je izgleda ipak uspeo da preživi. Naime, 1. januara 2008. predsednica ove torinske kompanije Lili Bertone je saopštila da će Bertone biti prodat firmi Gruppo Prototipo, čiji je vlasnik Domenico Reviglio. Gruppo Prototipo takođe ima sedište u Torinu i bavi se testiranjem predserijskih prototipova vozila (pre svega za Fiat), a u njihovom vlasništvu je i poznata staza Nardo na jugu Italije. Vest da je Gruppo Prototipo u poslednjem trenutku postao novi vlasnik Bertonea je ipak prilično neočekivana, budući da su neposredno pre toga propali pregovori vođeni sa Fiatom i sa Gianmariom Rossignolom, bivšim predsednikom Telecoma Italia i Zanussija. Na slici je studija Bertone Barchetta Concept (na bazi Fiat Pande 100HP), predstavljena prošle godine na salonu automobila u Ženevi, kojom je Bertone proslavio 95 godina postojanja.      



...bar što se tiče prodaje za prvih 11 meseci 2007. godine. Naime, prema podacima britanskog JATO Dynamics-a (prati proizvodnju i prodaju automobila u 45 zemalja sveta), francuski Peugeot je u periodu od 1.1. do 30.11. 2007. prodao 410.156 primeraka modela 207, nemački Volkswagen je uspeo da plasira 401.343 komada svog bestselera Golfa V, dok se na trećem mestu liste deset najprodavanijih automobila na Starom kontinentu nalazi Ford Focus sa 379.994 prodatih primeraka. Dalje slede Opel Astra (374.240), Opel Corsa (373.114), Renault Clio (355.990), Fiat Punto (352.235), Ford Fiesta (331.924), Volkswagen Passat (280.121) i Volkswagen Polo sa 269.240 prodatih primeraka. Posle furioznog starta novog modela 308 (za tri meseca već je prodato 100.000 komada), ovo je još jedan odličan rezultat za francusku fabriku.



29. decembra 2007. Hyundai Motor Co. (HMC) je obeležio 40 godina od osnivanja kompanije, a tim povodom je još ranije lansiran odgovarajući amblem (na slici). Novi slavljenički amblem simbolizuje kako prošlost i budućnost ove korejske kompanije, tako i rast i razvoj Hyundaija u poslednjih 40 godina. U saopštenju fabrike se još navodi da će Hyundai uvek biti odgovoran prema potrebama kupaca i da će se čvrsto držati najviših standarda odgovornosti prema deoničarima, zajednici i prirodnoj sredini. Osnovan 1967., Hyundai Motor Company je u međuvremenu preuzimanjem Kije postao Hyundai Kia Automotive Group, koji danas predstavlja šestog po veličini proizvođača automobila na svetu (sa 68.000 zaposlenih širom sveta i sa prodajom u vrednosti od 29,4 milijarde dolara ostvarenoj u 2006.). Hyundai inače svoje automobile prodaje u 193 zemlje, a slavlje povodom 40.- godišnjice je uveličano zvaničnim lansiranjem novog luksuznog modela Hyundai Genesis (o njemu smo nedavno već pisali, a o tome više OVDE).



Subaru R1e stiže 2009.

2 Jan 2008 - 01:11 Vesti Link

Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš impresivna, stvar popravlja činjenica da se 80% baterija može napuniti za samo 8 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da će ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkih dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da godišnje u Japanu proda samo 100 primeraka modela R1e.



Biti najbrži na legendarnoj nemačkoj stazi Nirburgring nije samo pitanje slave, već i potvrda superiornosti. Ako je verovati nezvaničnim, insajderskim informacijama koje prenosi britanski magazin AutoExpress, novi Lexus LF-A (još uvek u formi predserijskog vozila) postavio je nedavno novi rekord ove staze. Stazu je naime prešao u rekordnom vremenu od 7 minuta i 24 sekunde, odnosno za skoro 4 sekunde brže od dosadašnjeg rekordera Pagani Zonde F Clubsport (ostvarila je vreme po krugu od 7:27:82). Dakle, i više nego dovoljno da se sruši dosadašnji vladar "zelenog pakla" kako vozači (ne bez razloga) nazivaju ovu stazu. Iako za sada Lexus nije zvanično saopštio kada serijski LF-A stiže na tržište, očekuje se da će se to desiti 2009. godine. Kako bi održao ekskluzivnost, Lexus će prema nekim izvorima proizvodnju ovog modela ograničiti na samo 26 komada mesečno. Prema istim izvorima, serijski LF-A će pokretati 4,8 litarski V8 motor sa 552KS (razvijen u saradnji sa Yamahom), a u kombinaciji sa veoma aerodinamičnom karoserijom, to će biti sasvim dovoljno za maksimalnu brzinu od 210 milja na sat (skoro 338 km/h). Na slikama se nalazi koncept verzija Lexusa LF-A.




Mada je novi Audi A4 za sada dostupan samo kupcima u tek nekoliko evropskih zemalja, nemačka fabrika je juče saopštila da je već primila 33.000 porudžbina za ovaj model. To je više nego što se očekivalo, bez obzira što je A4 najprodavaniji Audijev automobil. Ovako dobar start ostvaren je zahvaljujući odličnoj prodaji u sedam zemalja Evrope (Nemačka, Austrija, Švajcarska, Luksemburg, Italija, Belgija i Holandija), dok će od januara 2008. godine novi A4 biti dostupan i kupcima u Francuskoj i Španiji, a zatim i u ostalim evropskim zemljama (recimo u Velikoj Britaniji prodaja počinje krajem februara naredne godine). Što se tržišta Srbije tiče, novi Audi A4 se već može kupiti u pretprodaji, a prvi primerci će kod nas stići u drugoj polovini januara 2008. Cena osnovnog A4 sa 1,8 litarskim benzincem u Srbiji iznosi 28.654 evra, dok je za bazni dizelaš (A4 2,0 TDI sa 143KS) potrebno izdvojiti 32.694 evra (navedene cene su sa PDV-om).



Koliko je rastuće rusko tržište automobila primamljivo velikim svetskim kompanijama, potvrđuje i najnovije saopštenje Peugeota. Naime, francuski proizvođač je najavio da će u Rusiji sagraditi fabriku automobila, koja će početi sa radom 2010. godine. Proizvodni pogon će biti smešten u gradu Kaluga (180 km jugozapadno od Moskve), a proizvodiće automobile srednje klase, koji zauzimaju skoro 60 % prodaje novih automobila u Rusiji. Nova fabrika će predstavljati okosnicu Peugeotovih velikih planova na ruskom tržištu, na kome francuska marka namerava 2010. godine da proda najmanje 100.000 automobila (vremenom prodaja treba da dostigne i svih 300.000 jedinica).



Iako su od početka prodaje u Evropi prošla jedva tri meseca, novi Peugeotov predstavnik u C segmentu, model 308, već je proizveden u 100.000 primeraka. Koliko je ovaj model značajan za francusku fabriku ne treba posebno ni isticati, pa ovakav brz uspeh naslednika 307-ice zaista ohrabruje. Da bi se tako i nastavilo, u Peugeotu planiraju i proširenje njegove game, pa će se pored trenutno dostupnih verzija sa troja i petora vrata, tokom naredne godine na tržištu naći i 308 u karavan i CC (Coupe-Cabrio) varijanti, a po nezvaničnim vestima 2009. godine bi u u proizvodnju trebalo da uđe i prelepi 308 RC Z, koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo pre nekoliko meseci na salonu automobila u Frankfurtu. Gamu motora je nedavno dopunio i 1,6 litarski HDi dizelaš sa 90KS i 218Nm, koji se ističe pre svega malom emisijom CO2, koja iznosi 120 grama po kilometru. Peugeot 308 se inače proizvodi u fabrikama u Miluzu i Sošou, i to u tiražu od 1400 komada dnevno, a uskoro će se naći i na tržištima izvan Evrope (Japan, Australija, Južna Afrika, Novi Zeland). Novi 308 se od nedavno prodaje i u Srbiji, a cena osnovnog modela (1,4 litarski VTi benzinac sa 95KS i opremom Comfort) iznosi 16.670 evra, dok bazni dizelaš 1,6 HDi sa 110KS i istom opremom, treba platiti 18.200 evra (sve navedene cene su sa PDV-om).  



Toyota je pre nekoliko dana saopštila da je postala najveći proizvođač automobila na svetu. Saopštenje je potkrepljeno podatkom da je u 2007. godini ova japanska kompanija proizvela ukupno 9,51 miliona automobila, čime je prestigla svog najvećeg konkurenta za ovu titulu – američki General Motors. Ovaj potonji je u svojim fabrikama ove godine proizveo 9,26 miliona vozila (GM je inače držao titulu najvećeg proizvođača vozila na svetu sve od 1931. godine). Što se prodaje tiče, Toyota je procenila da će ove godine prodati oko 9,36 miliona automobila (6 % više nego 2006.), dok će GM podatke o svojoj prodaji objaviti početkom januara sledeće godine. Toyota je inače prodala više automobila od GM-a u prvom kvartalu ove godine, ali je GM "uzvratio" u drugom i trećem kvartalu, kada je prodaja njegovih modela bila veća od Toyotinih. Ovde i podatak da je Toyota u Srbiji tokom ove godine prodala 1931 automobil (ili 39 % više nego u 2006.), a najprodavaniji model je Yaris sa 660 prodatih primeraka. U 2008. godini Toyota namerava da proda 9,85 miliona autombila, dok će proizvodnja iznositi 9,95 miliona (zasluga za to pripada visokom rastu prodaje Toyote u Kini, Rusiji i na Bliskom istoku).



Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS) ove godine je po drugi put birao automobil godine u Srbiji. Pre toga ova Asocijacija je birala auto godine u SR Jugoslaviji i auto godine SCG, a od prošle godine konačno i auto godine u Srbiji (kada je titulu automobila 2007. osvojila Opel Corsa). Kako bilo, u njihov uži izbor za srpski automobil 2008. plasiralo se 11 automobila : Audi A5, Fiat 500, Fiat Bravo, Ford Mondeo, Hyundai i30, Mazda2, Mercedes C klase, Nissan Qashqai, Peugeot 308, Škoda Fabia II i Toyota Corolla/Auris. Kao što ste videli već iz naslova, ovu laskavu titulu za 2008. godinu osvojio je novi Ford Mondeo (dobio je 34 poena), drugo mesto je pripalo Hyundaiju i30 (24 poena), a treći je Peugeot 308 sa 20 poena. Svaki član žirija je imao na raspolaganju 23 poena, koje je bilo moguće raspodeliti na pet automobila, a finalno glasanje je obavljeno u prostorijama Auto Moto Saveza Srbije.

Inače, na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS, kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije; sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. U ponudi su sve tri karoserijske varijante (klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i Wagon, odnosno karavan) kao i 4 paketa opreme : Ambiente, Trend, Ghia i Titanium X. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om, dok osnovni dizelaš 1,8 TDCi sa 100KS i istim paketom opreme, treba platiti 22.320 evra.  

Ford u našoj zemlji prodaje firma Grand Motors (tel. 011/2090 600, III bulevar 21, Novi Beograd, internet : www.ford.co.yu



Dva kineska proizvođača automobila, odnosno SAIC Motor Corp. i Nanjing Automobile Group, potpisali su juče finalni dogovor o spajanju ove dve kompanije (u stvari će SAIC kupiti Nanjing i za njegovu imovinu platiti 286 miliona dolara), a sve u cilju snažnijeg nastupa na globalnom tržištu. Dogovor je usledio posle preporuke kineske vlade tamošnjim proizvođačima automobila da se udružuju kako bi bili konkurentniji na svetskom tržištu (Kina naime ima preko 100 automobilskih proizvođača). SAIC je inače kineski partner General Motorsa i Volkswagena (takođe ima i marku automobila Roewe), dok je Nanjing poznat po kupovini britanskog MG-a 2005. godine. SAIC će preuzeti kontrolu i nad Nanjingovim britanskim proizvodnim pogonom (priprema se za ponovnu proizvodnju MG roadstera), koji će biti iskorišćen za SAIC-ov ulazak na tržište Starog kontinenta. Iako nije poznato kada će ponovo početi proizvodnja MG-a u Britaniji, očekuje se da će se to desiti veoma brzo. Prema pisanju Automotive Newsa, italijanski Fiat će raskinuti trenutni sporazum sa Nanjingom o proizvodnji putničkih automobila u Kini ali će nastaviti sa proizvodnjom komercijalnih vozila.