
Stellantis će dati kupcima sve što požele, benzinski Peugeot 208, ali i električni, ako im je do struje. Predstavljajući svoju prodaju i prihode u prvom tromesečju, finansijska direktorka grupe Natalie Knight kaže da, mada se neki modeli nude u početku kao električna vozila, ako postoji interes tržišta lako će ih prodavati kao benzince ili hibride.

Ovo su troškovi po modelima
SUV-ovi i crossoveri danas drže monopol, baš kao što su to nekad bili kompakti i delom monovolumeni. Ipak, ovakav izbor neretko je i osetno skuplji.

Pre deset godina kvarovi baterija kod električnih automobila i plug-in hibrida bili su posebno alarmantni. Ali vremena se menjaju… Sada studija koju je sproveo Recurrent pokazuje da se litijum-jonska baterija u električnom automobilu vrlo retko kvari i da, kada se dogodi, popravke uglavnom pokrivaju garancije.
(Dalje)

Automobilski inženjeri u Evropi i SAD-u mogu da zarade godišnju platu u rasponu od 140.000 do 185.000 evra, uključujući beneficije. S obzirom na to da se evropski proizvođači bore za smanjenje troškova, scena trenutno zapošljava inženjere u Južnoj Americi, Africi i Aziji.

Evropska unija smatra direktno odgovornim vlasnike plug-in hibrida za njihovu neefikasnost. Njihovi vlasnici su, prema Briselu, odgovorni za emisije koje prelaze realne granice, jer minimalno ili nikako ne koriste električni pogon. Ali, postoji i druga strana medalje.

Toyota je u fazi lansiranja ne jednog, već dva električna SUV-a s tri reda sedišta, a oba će se proizvoditi u SAD.

Pretnja evropskoj automobilskoj industriji je stvarna, a da bi zaštitila evropske proizvođače od agresivnih (niskih) cena kineskih marki, Evropa bi morala da podigne zid carina oporezujući svaki automobil s 50%, prema studiji Rodhium grupe koju je preneo Financial Times.

Prodajni rezultati Škode za prvo tromesečje opet pokazuju rast prodaje. Octavia je i dalje najpopularniji model, ali i Fabia dobro prolazi u SUV eri, što dokazuje da mali automobili još nisu otpisani.

Nedavno je više od 10 posto Tesline globalne radne snage dobilo otkaze, ali nije jasno koliko ljudi bi moglo da bude otpušteno u novom krugu.

Istraživači s Korejskog naprednog instituta za nauku i tehnologiju (KAIST), razvili su hibridnu natrijum-jonsku bateriju velike snage, koja se može napuniti za nekoliko sekundi.

Nemački koncern Volkswagen, inače i dalje najveći strani proizvođač automobila u Kini, polako gubi bitku za ogromno kinesko tržište s tamošnjim domaćim proizvođačima. Valjda i zato što su mu Kinezi ukrali deo tehnologije.

Automobili ne traju večno. Iako mogu da izdrže i nekoliko decenija, njihovi delovi propadaju, potrebne su sve češće popravke i na kraju je isplativije odvesti auto na otpad nego ga dalje popravljati.

Ford je nagovestio da će od 2026. godine ponuditi i manje električne automobile, nakon što lansira porodicu od četiri električna SUV-a u Evropi.

Audi je zabeležio veliki pad dobiti i prihoda u prvom tromesečju ove godine.

Iz Mercedesa je stigla informacija da je velika većina svih G klasa (premijerno predstavljena daleke 1979. godine) i danas na putevim širom sveta.