Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Još od samog osnivanja ove legendarne i pomalo kontraverzne engleske fabrike, epitet “najbolji automobil na svetu“, pratio je sve modele.
Poslednjih godina svedoci smo trke za unapređenjem bezbednosti vozila, a posebno efikasnosti, koja postaje dominantan faktor na tržištu.
Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Moćnu automobilsku industriju je teško izgraditi. Potrebna je snažna ekonomija u zemlji da bi se nešto takvo postiglo pa su slučajevi pokretanja proizvodnje automobila u slabije razvijenim državama prilično nepoznati van njihovih granica. Donosimo vam pet neobičnih automobila za koje su i najzagriženiji ljubitelji automobila retko kada čuli.
Sve poznate vrednosti političkog proleća 1968. godine, kao što su pobuna, slobodarski duh, mašta i bezbrižnost, objedinio je model Citroën Méhari. Predstavljen je javnosti 16. maja 1968. godine na terenima za golf u mestu Deauville, Francuska, pod imenom Citroën Diane 6 Méhari, iznenadivši sve okupljene.
Navršava se 30 godina od početka proizvodnje jednog od najuspešnijih italijanskih automobila svih vremena – Fiata Uno. Zamenio je takođe uspešni model 127, osvajača titule Evropski automobil 1972. godine, na čijoj je osnovi 1980. napravljen Yugo 45.
Nije neka posebna tajna da su u Jaguaru godinama, da ne kažemo decenijama, razmišljali o nasledniku legendarnog sportskog modela E-Type. Uostalom, ako neko odluči da ponudi sjajan i atraktivan sportski auto u cenom razumnoj kategoriji, nije mu za zameriti.
Češku marku Škoda Auto danas poznajemo kao proizvođača veoma solidnih automobila, baziranih na Volkswagenovoj tehnologiji i motorima, sa cenama nešto nižim od nemačkih pandana. Od ostatka ponude matične marke i njenihh podmarki Škodini modeli se izdvajaju i dizajnom, koji je, po mišljenju mnogih, neretko čak i superioran dizajnu pojedinih Volkswagenovih modela.
Na slici je Pyongyang 4.10, takođe nazvan i Kaengsaeng 88 ili Paektusan, napravljen u Severnoj Koreji, a baziran na Mercedesu 190 (W201).
Mercedesov model 190 / 190E (fabričke oznake W201) se pojavio u novembru 1982. godine, nazvan i "baby Benz", budući da se radilo o tada najmanjem automobilu nemačke marke (dužina 445 cm).
„Era porodičnog automobila“ započela je 1966. godine. Te je godine u novembru predstavljena prva Corolla – namenjena japanskom tržištu, ali model se je ipak okrenuo globalnom tržištu. Time je ostvario uspeh i – za mnoge konkurente - nedostižne brojke.
Alfa Romeo je model 6C 1500 predstavio 1925. godine, a produkcija automobila je krenula godinu kasnije.
Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
26. maja 1927. godine Henry Ford je prisustvao proizvodnji 15-milionitog i poslednjeg Ford Model T u čuvenoj fabrici Highland Park, Michigan. Iako su svi očekivali veliku proslavu kakvu legendarni automobil kao što je Model T zaslužuje, Henry nije želeo nikakvu ceremoniju i nije uspevao da sakrije suze.
Pre tačno 25 godina Ford je publici predstavio Sierru RS500, koja je bila ne samo najmoćniji Ford na evropskom tržištu, već je u potpunosti dominirala u tadašnjoj Grupi A turističkih automobila.
Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Tokom godina, britanska auto-industrija konstantno je zračila individualnošću i specifičnim stilom, bez obzira da li se radilo o ekstravagantnim i luksuznim modelima ili automobilima za široke narodne mase.