
Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
“Enzo Ferrari može biti zahvalan što nikad nije dočekao da vidi Hondu NSX“
Ovom rečenicom mediji su započeli izveštaje o prvom pravom japanskom super-automobilu kada je predstavljen na salonu automobila u Čikagu 1989. godine. Po prvi put u istoriji, kupac je mogao da dobije super-automobil koji, ne samo što je bio lagan za vožnju kao i porodična Toyota Corolla, već je imao i kvalitet na duži period i zavidne performanse.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Širok, dugačak, zaobljen, seksi - četiri jednostavne reči koje najbolje opisuju superautomobil, među poslednjim “oldschool” modelima, napravljen pre tačno 23 godine.

Jedan vlasnik Mercedesa SLS AMG Black Series se obratio poljskoj firmi Carlex Design kako bi obradio unutrašnjost ovog sportskog automobila.
(Dalje)
Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Na salonu automobila u Berlinu 1933. godine, Adolf Hitler je najavio dva nova programa u razvoju nemačke auto industrije
Jedan od njih je bio razvoj narodnog KdF-wagen automobila, koji će kasnije u svetu steći slavu kao Volkswagen Beetle, a drugi se odnosio na novi trkački program sa kojim će Nacisti svetu pokazati dominaciju svoje auto industrije. Kao rezultat su nastala dva automobila pod Mercedes i Auto Union oznakom poznatim kao Silver Arrows koji su, od 1934. godine pa do početka Drugog Svetskog Rata, dominirali na stazama širom sveta.

“Mazda” je osnovana daleke 1920. godine, kao proizvođač alata. Veoma brzo, kompanija odgovara na zahteve živnulog automobilskog tržišta i svoju proizvodnju potpuno usmerava na izradu automobila. Popularnost dostavnih trotočkaša u Aziji, uslovila je da prvo vozilo proizvedeno u “Mazdi” bude vozilo na tri točka “Mazda – Go”, 1931. godine. Već sledeće godine, kompanija “Mazda” je otpočela sa uspešnim izvozom ovog vozila u Kinu.

Stranice američke automobilske industije nisu toliko gusto ispisane kao što je slučaj sa onima iz Evrope, ali i preko bare se mogu pohvaliti činjenicom da su pravili automobile pre više od jednog veka.

Nekada davno kada dizajnerima nije trebao dobar marketing tim da bi njihovi kupei privukli kupce, sportski automobil je bio baš to što mu ime kaže...
Predstavićemo vam BMW serije 5 E43 prototip koji nikada nije ušao u prozivodnju, nažalost. Skiciran je još osamdesetih godina, a dizajnirao ga je legendarni italijanski dizajner Ercole Spada.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Ako bi morali da nabrojimo legende američke auto industrije, lista verovatno obuhvatala Ford Model T, muscle cars, kamionete i V8 motore
Ali ukoliko ste živeli u američkoj saveznoj državi Kaliforniji tokom 1930tih i 1940tih godina i voleli surfovanje na čuvenim plažama, izbor automobila se svodio na samo jedan - woody. Ovi automobili su bili retki čak i za tadašnje standarde, a zahvaljujući komplikovanoj proizvodnji su takođe bili dosta skupi za proizvodnju i kupovinu.

BMW ove godine obeležava 25 godina od predstavljanja svoje Serije 8 (E31) koja se proizvodila sve do 1999. godine.

Škoda RS modeli su danas poznati kao performance verzije proizvodnih modela kao što su Fabia i Octavia, ali Škoda RS priča je počela 1947. sa dva trakačka modela: Škoda 180 RS i 200 RS.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Mnogi danas smatraju Chevrolet Corvette za prvi američki sportski automobil i to sa opravdanim razlozima
Velikan General Motorsa je napisao istoriju kada se pojavio u prodaji 1953. godine kao prvi domaći automobil napravljen od karbona i sa moćnim I6 motorom. U svojoj ranoj istoriji Corvette nije opravdao očekivanja, ali od kasnih 1950tih godina i dominacija na stazama ipak predstavlja ultimatni američki sportski automobil. Međutim, dve godine pre Corvette je postojao automobil urađen od stane male kompanije iz grada Kenosha u američkoj saveznoj državi Wisconsin koji je postavio standarde i postao prvi američki sportski automobil iako uopšte nije kompletno urađen u ovoj državi.

1989. godine je Ferry Porsche (sin osnivača kompanije Ferdinanda Porschea) proslavio svoj 80-ti rođendan, a tim povodom je kompanija napravila unikatni automobil nazvan Panamericana.

2. juna 1954. godine svet je upoznao Volvo Sport – poseban roadster dvosed i prvi sportski automobil švedske kompanije. Ipak, mala masa i pouzdana Volvo tehnologija nisu bile dovoljne za veći tržišni uspeh, pa je proizvodnja prekinuta nakon samo 67 proizvedenih primeraka. Ili ih je ipak bilo 68?

U maju 1954. publici je predstavljen automobil koji će biti proizveden u više primeraka nego sve ranije Alfe zajedno
Do sredine prošlog veka Alfa Romeo je u svetu automobila uživao otprilike onakav status kakav danas ima Ferrari. Pobeđivali su na trkama, proizvodili izuzetno skupe i ekskluzivne sportske automobile, a preživljavali mahom od drugih grana, poput privrednih vozila ili avionskih motora. Ali fabrika je od 1932. bila u državnom vlasništvu i takva praksa, koja nije smetala velikom ljubitelju marke Benitu Mussoliniju, u demokratiji nije više bila održiva.

Svoj nekadašnji top model Citroen je predstavio 23. maja 1989. godine. Model XM se pridružio plejadi uspešnih i popularnih automobila ovog proizvođača, a na tržište je doneo čitav niz noviteta. Najupadljiviji je svakako bio futuristički dizajn, potpuno drugačiji od svega što su u to vreme nudili konkurenti u višim tržišnim segmentima.