
Kako piše B92, ovih dana navršava se 30 godina otkako je švedski proizvođač uz ono čuveno "a sada nešto sasvim drugačije" prikazao svetu svoj prvi model sa prednjim pogonom i poprečno postavljenim motorom.

Kako piše Mojauto, u susret sajmu u Ženevi (od 3. do 13. marta) red je da se setimo modela koji su obeležili jedan period velikog salona automobila. Tačnije, želimo da se vratimo pet decenija unazad, u 1966. godinu, kad je svet prvi put video „lamborgini mijuru“.

Kako piše B92, tokom tri i po decenije, koliko su se proizvodili u fabrici ZAZ u današnjoj Ukrajini, specifični automobili poznati pod zajedničkim imenom Zaporožac važili su za pristupačna vozila u Sovjetskom Savezu. Pored zemlja Istočnog bloka, prodavali su se i na pojedinim zapadnoevropskim tržištima a stariji čitaoci sigurno se sećaju modela 968 iz sedamdesetih godina 20. veka koji se viđao i na putevima bivše Jugoslavije.

U Mercedesu su proslavili 40 godina od početka proizvodnje prvog modela iz legendarne serije W123 koja je kasnije postala osnova za Mercedesove modele E Klase.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Kada je prvi BMW 6-Series E24 debitovao 1976. godine, mnogi su ga osudili kao preskup i preteški gran turismo automobil koji ne zaslužuje da nosi istu oznaku kao ostali sportski modeli kompanije.

Kada su sredinom osamdesetih godina prošlog veka najbolji i najglasniji inžinjeri u BMW-u shvatili da najsnažniji i najbrži BMW tadašnje Serije 5 (E28) nudi nemačka tjuning kompanija Alpina, odlučeno je da se ponuda "petice“ proširi modelom M5.

Italijanski kaligraf Romano Kataneo nacrtao je znak Alfa Romea 1910. godine. U kružnu osnovu podeljenu po vertikali on je na desnu tranu ugradio “bisione”, zmiju koja u ustima drži dečaka. Ovaj element se nalazio na grbu Viskontija, vladara Milana u 14. veku. Sa leve strane se nalazi crveni krst na beloj podlozi, zaštitni znak dvorca Sforca.

Početak proizvodnje jednog od najpoznatijih i najproizvođenijih automobila svih vremena započeo je pre 70 godine.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Kada je Ford predstavio Mustang u aprilu 1964. godine, niko, a po najmanje Ford, nije očekivao da Chevrolet neće reagovati.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Epiteti koji se najčešće vezuju za ime Citroen stečeni su veoma davno, a da bi se ti isti termini i osobine sačuvele i prenele dalje, bilo je potrebno mnogo više od ekstravagantnih oblika karoserije.

Pre trideset i pet godina, tačnije 28. novembra 1980. godine, proizvedeni su prvi serijski primerci "juga", samo dan pred 29. novembra, veliki državni praznik koji je trebalo da obeleži i početak proizvodnje jednog potpuno novog modela.

Legendarni "mercedes serije W123" je ubedljivo najprodavaniji model štutgartske marke. Smatra se pionirom u više oblasti: imao je prvu karavan verziju u istoriji brenda, prvi turbo-dizel motor u Nemačkoj a bio je i drugi model sa opcionim vazdušnim jastukom.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Većina auto kompanija u današnja vremena ima neki stereotip koji ih prati već duže vreme, kao što je slučaj sa Toyotom i kvalitetom, odnosno Volkswagenom i ekonomičnosti.

Kako piše B92, trkačka verzija Škode 110 R Coupe predstavljena je 1975. da bi u narednim godinama ovaj automobil zabeležio brojne uspehe na evropskim reli takmičenjima i trkačkim stazama.

Kako piše B92, na današnji dan, 18. novembra 1985, sa fabričkih traka sišao je poslednji "fića". Od 1955. do 1985. u kragujevačkoj "Zastavi" proizvedeno je 923.487 primeraka ovog automobila.