
Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Bez obzira koliko nam smetalo kada rival naše omiljene auto kompanije predstavi bolji proizvod, moramo da priznamo da je konkurencija ipak dobra u auto industriji.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Ako pogledamo listu ugašenih američkih brendova u poslednje vreme, u koju spadaju Plymouth, Mercury, Oldsmobile, Saturn, Hummer i Pontiac, nema sumnje da publika najviše žali za ovim poslednjim.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Tokom svoje 92-godišnje istorije, za Chrysler korporaciju važi verovanje da je uvek jednom nogom u grobu.

Gde ima dima ima i vatre
Neverovatno je koliko je traga ostavio među svojim vlasnicima obični, skromni, dvotaktni "vartburg 353".

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Predstavljen 1976. godine, Volkswagen Golf GTI nije bio prvi sportski porodični automobil, pa čak ni najbolji, ali je osnovao klasu u kojoj danas svaka kompanija ima svog predstavnika - hot hetč.

13. maj, 2015 - Danas proslavljamo godišnjicu prve pobede jednoseda Alfa Romeo u novouspostavljenom Svetskom šampionatu Formule 1. Bilo je to 13. maja 1950. godine, kada su četiri jednoseda „158-ice“ izašla na stazu u Silverstonu. Đuzepe „Nino“ Farina je pobedio i zabeležio prvi „het-trik“ u Formuli 1: pol pozicija, pobeda i najbrži krug. I naravno, titula svetskog šampiona na kraju sezone.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Kada je Porsche 914 završio karijeru 1975. godine posle svega pet godina proizvodnje, malo koji ljubitelj automobila je pustio suzu.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Većina klasičnih automobila ostaju upamćeni zato što su bili legendarni u svoje vreme.

Na najvećoj svetskoj izložbi klasičnih automobila Techno Classica, Volkswagen Classic ima definitivno jedan od najzanimljivijih izložbenih prostora. Upravo ispod velikog naziva Volkswagen nalazi se sedam različitih Pola iz svih pet generacija ovog automobila koji ove godine slavi tačno 40 godina postojanja.

Pre tačno 50 godina po prvi put je predstavljen automobil koji je označio rođenje klase lepih malih automobila visokog kvaliteta po kojima je Pežo danas prepoznatljiv. Danas automobile sa prednjim pogonom uzimamo zdravo za gotovo, ali to nije bio slučaj kada je u aprilu 1965. godine "pežo 204" bio predvodnik nove automobilske generacije.

Zlatna serija
Mercedesova popularna „Pagoda” bila je automobil, koji je, pored dizajna, promovisao i neka tehnička rešenja koja su bila daleko ispred vremena

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Čak i vozači koji ne kupuju automobil radi doživljaja u vožnji već za prevoz od mesta A do mesta B ponekad požele da se nađu za volanom automobila koji se ponaša kao pravi trkački automobil, bez obzira da li je razlog hvaljenje prijateljima ili zamišljanje da su na čuvenom Nirburgringu.

Tvorac istorije
Pre šezdeset godina, automobilski svet je postao drugačiji – predstavljen je Citroen DS, popularna “Ajkula”! Za prvih 15 minuta od otvaranja kapija Salona automobila u Parizu, te 1955. godine, Citroen je uknjižio 743 porudžbine, dok su konkurentski proizvođači dobili nerešiv zadatak – kako odgovoriti na ovakav izazov.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Renault 4 nikada nije osvojio nagrade za dizajn niti je moderizovao francusku auto industriju u istoj meri kao rival Citroen 2CV, ali je uradio mnogo više za prosečnog francuskog vozača.

Još jedna istorijska ikona svetskog reli šampionata mogla bi uskoro da pronađe novog vlasnika. U istoriji "kraljice automobilizma" nemački Audi je odigrao ogromnu ulogu - početkom 80-ih godina prošlog veka marka je u svetski šampionat uvela pogon na sva četiri točka i suprotstavila ga pogonu na zadnje točkove. Sve ostalo je, kako kaže otrcana fraza, istorija.