
Da je razvoj automobilske industrije u bivšoj Jugoslaviji mogao da krene potpuno drugim tokom od onog koji nam je dobro poznat, najbolje svedoči ovaj neobični prototip.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Početkom 1950tih godina General Motors je bio na krovu sveta.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Ako tražimo zlatno vreme automobilizma, period tridesetih godina prošlog veka bi jedini mogao da ponese taj epitet.

Hitler je dao novac, dr. Porsche ga je proizveo, ali Bube ne bi bilo bez inženjera Josefa Ganza
Mora da ima četiri sedišta, motor sa vazdušnim hlađenjem, a cena ne sme da bude veća od 1.000 maraka... Svojim visokim, pomalo kreštavim glasom nabrajao je pun entuzijazma Adolf Hitler svoju viziju narodnog automobila, uzimajući pauzu samo da srkne gutljaj čaja. Nasuprot njemu, u berlinskom hotelu, sedeo je Ferdinand Porsche. Ne bez razloga. Upravo njega je Firer te 1934. izabrao da bude prvi čovek projekta koji će omogućiti svakom nemačkom domaćinstvu motorizovani prevoz. Tom prilikom, Firer je već tada uspešnom, a danas legendarnom nemačkom inženjeru pokazao i skicu kako bi takav "volkswagen" trebao da izgleda. U jednom trenutku na drugu stranu stola je gurnuo salvetu, na kojoj je u trenutku nadahnuća svojeručno nacrtao buduću Bubu...

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Kada je reč o hot hetč automobilima, mnogi će se složiti oni danas nisu ni približni onima iz zlatnih 1970tih i 1980tih godina.

Kada pomislite na automobil koji je prema vrsti karoserije okarakterisan kao limuzina, a pogotovo ako se radi o luksuznoj limuzini, onda očekujete da svakako ima četvoro vrata. Međutim, evo retkog primerka koji odstupa od tog pravila.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Desno oko Fukio Nakagawae nervozno je igralo dok je gledao kroz prozor svoje kancelarije u mestu Aichi, istočno od Nagoye.

Na slikama je Dacon 828, brazilska mini-replika Porschea 928, nastala sedamdesetih godina prošlog veka.

Početkom šezdesetih u Torinu su počeli da razmišljaju o nasledniku popularnog Fiata 600. Mada se taj model, kod nas poznatiji kao Fića (Zastava 750), i dalje sjajno prodavao, bilo je jasno da neće moći da traje večno.

Francuski proizvođač automobila je danas najpoznatiji po svojim modelima koji su ekonomični, udobni i bezbedni, namenjeni savremenom čoveku za savremene potrebe. Ali oni koji bolje poznaju istoriju sigurno pamte i legendarne modele od pre više od pedeset godina.

Ako ste mislili da je originalni VW Golf GTI prvi trkački hečbek grdno ste se prevalili. Ovaj nemački automobil je samo popularizovao ovu vrstu automobila ali je originalnu ideju osmislio drugi proizvođač.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Iako je Tatra kompanija koja se danas uglavnom koncentriše na proizvodnju kamiona i autobusa, situacija nije uvek bila takva.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Predstavljanje Lamborghini Countacha davne 1971. godine je zateklo Ferrari na spavanju.

Prva Škoda Felicia sišla je sa proizvodnih traka fabrike Mlada Boleslav 17. oktobra 1994, čime je započela moderna era češkog proizvođača.

Iz Lamborghinija su saopštili sa su do sada prodali 3.000 komada novog modela Huracan LP610-4.